Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Tervist!
Eilsest avanesid sportinfos registreerimsikanalid Jõelähtme rattamaratonile. Juhend ja kaardid samuti üleval Sportinfos. Eelregistreerimine toimub kuni võistlusnädala kolmapäeva südaööni.
Infoks veel niipalju, et avatud raja sõit toimub 12.aprillil (s.o laupäeval).
Näeme Jõelähtmes
Eilsest avanesid sportinfos registreerimsikanalid Jõelähtme rattamaratonile. Juhend ja kaardid samuti üleval Sportinfos. Eelregistreerimine toimub kuni võistlusnädala kolmapäeva südaööni.
Infoks veel niipalju, et avatud raja sõit toimub 12.aprillil (s.o laupäeval).
Näeme Jõelähtmes
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
see aasta olen kohal
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Naabrimees on hääd müügitööd teinud, nii et, vorpige aga usinalt numbreid....stardinumbreid
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Mõned päevad peale kevadlaagrit vist väga "täpiks sõitma" ei hakka, kuid joonel olen kindlalt!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Olude sunnil jälgisin eelmise aastal oma naise ja poja medalivõite raja servas , aga sel aastal prooviks selle hullumeelsuse ise ka ära
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Medalivõidu või?Maarek kirjutas:Olude sunnil jälgisin eelmise aastal oma naise ja poja medalivõite raja servas , aga sel aastal prooviks selle hullumeelsuse ise ka ära
Ma ise nillisin eelmisel aastal ilma numbrita ja sõitsin lühema distantsi läbi. Kui see aasta rajamärgistus üheselt mõistetav oleks, siis võtaks isegi numbri.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
ma arvan, et nii palju võiks rajameistrit ja tema tehtud tööd austada ja toetada, et see väike osavõtutasu lühikese distantsi eest ära maksta.UrmasL kirjutas:
Ma ise nillisin eelmisel aastal ilma numbrita ja sõitsin lühema distantsi läbi. Kui see aasta rajamärgistus üheselt mõistetav oleks, siis võtaks isegi numbri.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kas matka distantsil aega fikseeritakse või mitte?
eelmisel aastal juhendis oli kiri et mitte aga lõpuprotokollis oli ajad ja kohad fikseeritud
eelmisel aastal juhendis oli kiri et mitte aga lõpuprotokollis oli ajad ja kohad fikseeritud
Aleksander
Tel: 5043848
Tel: 5043848
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Aeg fikseeritakse. Kas protokoll tuleb tähestiku või aegade järjekorras jätan täna lahtiseks. Kuid matkasõidu puhul ei ole tegemist võistlusega.asthobas kirjutas:Kas matka distantsil aega fikseeritakse või mitte?
eelmisel aastal juhendis oli kiri et mitte aga lõpuprotokollis oli ajad ja kohad fikseeritud
Rajamärgistuse kohapealt niipalju, et maratonirada saab tähistatud punaste rajaviitadega (kokku 300+ tk) ja lisaks veel mitu head kilomeetrit linti. Matkarada saab märgistatud mustade nooltega, seda nendel lõikudel, kus matkarada lahkneb võistlusrajast - st. enne lahknemist on must nool matkasõidu suunda tähistamas ja punane maratoni rada tähistamas. Mustad nooled on kuni radade kokku saamiseni. Loomulikult ei puudu ka lint.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kuna meestevaheline konkurents "natuke" tihedam, kui naistel ja lastel, siis seaks eesmärgiks ikka lõpuni jõudmiseUrmasL kirjutas:Medalivõidu või?Maarek kirjutas:Olude sunnil jälgisin eelmise aastal oma naise ja poja medalivõite raja servas , aga sel aastal prooviks selle hullumeelsuse ise ka ära
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
12.aprillil kell 11 toimub Jõelähtme II rattamaratoni avatud sõit. Start Jõelähtme rahvamaja esiselt. Umbes poolel maal Linnamäe tammi parklas väike jookide täiendamise ja kehakinnitamise võimalus.
Rajast niipalju, et on päris mitu uut lõiku. Kroodil on China-town asendunud singlitega Tallinna prügila taga. Lisaks läbitakse Tallinna Prügila. Samuti on muudatused Lasketiiru juures ja Kaberneeme metsades. Viimases tänu sellele, et on vesine kevad ja ka maastikumasinad on osa teid muutnud lihtsalt mülkaks. Kaberneeme metsades sai eile puhastatud uus kitsekas kuuskede vahel.
Kohtumiseni Jõelähtmes
Rajast niipalju, et on päris mitu uut lõiku. Kroodil on China-town asendunud singlitega Tallinna prügila taga. Lisaks läbitakse Tallinna Prügila. Samuti on muudatused Lasketiiru juures ja Kaberneeme metsades. Viimases tänu sellele, et on vesine kevad ja ka maastikumasinad on osa teid muutnud lihtsalt mülkaks. Kaberneeme metsades sai eile puhastatud uus kitsekas kuuskede vahel.
Kohtumiseni Jõelähtmes
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kohal,ootan seda rõõmuga ja esimese poole distansi rajaprofiil tõusu ja languse kohapealt
http://trail.motionbased.com/trail/char ... height=450
http://trail.motionbased.com/trail/char ... height=450
Tiguliikur
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Sai eile seal lasketiiru kandis ringi rallitud, ma jätaks selle märja lõigu küll sisse. Siis oleks asjal ka vähe jumet. Nädala pärast on veeseis juba madalam ka. Kõige paremat korraldjatele.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Loodame ise ka, et nädalaga kuivab trass oluliselt. Sellegi poolest saab sel aastal olema muda ja märga mõnevõrra rohkem kui eelmisel aastal.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Sai siis ära käidud avatud rajal ja see on piisavalt raske ning minujaoks põnev ei mingit kruusa rallit. Tehinilist tegemist on piisavalt ja jõuvarusi tuleks hoida mitte kohe alguses paugutama hakata. Kokku tuli minul viimase lõikega 71,3km ja tõusu meeterid tuli 648m. Ise sõitsin kuni 68km siis läks kett ja jala kodupoole punuma, ning suured Tänud Meelisele kes mind viimased 2km lükkas tanklani. Sõidu aeg tuli üle 5h
Loodan, et Meelis lisab siia osa rajaprofiilist mis võiks nii paljudel huvi tekitada. Ise soovitan 100% sinna tulla ja see läbi sõita.
Läbi kui läti raha hetkel.
Loodan, et Meelis lisab siia osa rajaprofiilist mis võiks nii paljudel huvi tekitada. Ise soovitan 100% sinna tulla ja see läbi sõita.
Läbi kui läti raha hetkel.
Tiguliikur
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Lisaks omalt poolt, et tänase seisuga oli rada mitmes kohas raskemini läbitav, kui möödunud aastal. Aga eks kuiv kevadilm ja rajameister annavad endast järelejäänud päevade jooksul parima. Loodetavasti tuleb sellel aastal sõitma palju "elionlasi" kes eelmisel aastal veel ei osalenud. Neile vihjeks kaks väga olulist märksõna selle võistluse kohta - MAASTIK ja MARATON.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kah täna siis täisring koos kodust Jõelähtmele ja sealt koju tagasi lisadega läbitud. Minu meelest võiks rada vabalt jääda nii nagu on.
See on ju ikkagi maastikuratta võistlus. Väike muda paaris kohas ei tee küll midagi ja paar veetakistust, mis olid lõpupoole sai kah uhkelt sõites läbida.
Kokkuvõttes tundub suts raskem kui eelmine aasta.
Ühesõnaga minu arvamus on, et rada võib vabalt jääda täpselt nii nagu täna oli.
See on ju ikkagi maastikuratta võistlus. Väike muda paaris kohas ei tee küll midagi ja paar veetakistust, mis olid lõpupoole sai kah uhkelt sõites läbida.
Kokkuvõttes tundub suts raskem kui eelmine aasta.
Ühesõnaga minu arvamus on, et rada võib vabalt jääda täpselt nii nagu täna oli.
Flat is Boring
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Õnnestus endalgi läbida esimene pool ringist, teine pool oli ka plaanis aga kui pole peale sügist sadulas olnud, siis on kerge oma võimeid üle hinnata
Rada ja maastik on super, soovitan kindlasti 20. aprillil platsis olla
Rada ja maastik on super, soovitan kindlasti 20. aprillil platsis olla
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
kalari kirjutas:Lisaks omalt poolt, et tänase seisuga oli rada mitmes kohas raskemini läbitav, kui möödunud aastal. Aga eks kuiv kevadilm ja rajameister annavad endast järelejäänud päevade jooksul parima. Loodetavasti tuleb sellel aastal sõitma palju "elionlasi" kes eelmisel aastal veel ei osalenud. Neile vihjeks kaks väga olulist märksõna selle võistluse kohta - MAASTIK ja MARATON.
MAASTIK ja MARATON vot vot see jäigi puudu tõesti seda see on ja vast alla 3,5h keegi ei sõida seda läbi.
Pilt raja profiilist hetke seisuga Pilt
Tiguliikur
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Sain eile läbida raja teise poole koos järelejäänud kangelastega (ise poleks küll suutnud kogu trassi eile läbi sõita ) . Esimene pool oli teiste rajameistrite jagu. Täna õhtuks kirjutan kokku ka rajakirjelduse. Viimase 15 km jooksul on paar kohta, mis tuleb veidi kohendada - eriti see vana külatee jupp Ruu külas pikkusega ca 300m, kus eile poolest säärest mudas sai mütatud (mõtlen matkasõitjate peale, kes samuti selle lõigu peavad läbima). See läheb tõenäoliselt muutmisele.
Muus osas on kõik sõidetav. Üllatavalt kobe on Kaberneeme metsade osa, mis eelmisel aastal oli palju pehmem. Ja see kuusiku singel enne sealasketorni - see on kergete meeste pärusmaa.
Nüüd pole muud kui ratturid puhake ja taastuge - järgmisel pühapäeval saab pikk ja raske päev olema. Korraldajatel aga tuleb tegus nädal.
Muus osas on kõik sõidetav. Üllatavalt kobe on Kaberneeme metsade osa, mis eelmisel aastal oli palju pehmem. Ja see kuusiku singel enne sealasketorni - see on kergete meeste pärusmaa.
Nüüd pole muud kui ratturid puhake ja taastuge - järgmisel pühapäeval saab pikk ja raske päev olema. Korraldajatel aga tuleb tegus nädal.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Lisan huvilistele maratoniraja kirjelduse.
Jõelähtme II rattamaratoni rajakirjeldus
Toimumisaeg: 20.aprill 2008
Distantsid:
Maraton: 75 km (märgistus – punased nooled)
Matkasõit: 35 km (märgistus – mustad nooled neis lõikudes, kus rada ei ühti maratonirajaga)
Noortesõit: 12 km (märgistus - mustad nooled kirjega „NOORED)
Lastesõit: 1 km
Maratoni rada 74 km
START: Jõelähtme rahvamaja hoovist suunaga vanale kivisillale. Esimesed 2,2 km on asfaldil – kirikust mööda suunaga Rebala poole. Edasi kruusatee. Manniva küla juures 13% laskumine vasaku pöördega. Laskumise lõpus täitub 5 km. 300m pärast laskumist järsk pööre vasakule ja tõus Hõbedamäele (400 meetriga tõustakse u 30m vertikaalis). Tõusu lõpus pööre paremale ja edasi kogu aeg mööda parempoolset põlluteed pangapealsel kuni Ülgase külani.
Ülgase külas möödutakse paremalt vana küünivaremetest ja ületatakse Ülgase-Rebala tee. Jätkub pangapealne põllutee. 9 km-l laskumine pangapealselt ja uuesti tõus pangale (vana külatee jäänuk, mis jõuab üle põllulapi välja Kroodi endise fosforiidi kaevanduse tagusele vanale külateele – pööre paremale. 300m külateed pidi. Seejärel järsk pööre vasakule singlile ja ohtlik laskumine (!!) läbi endise karjääri (täitub 10 km) ning tõus nn China-towni tagusele teerajale.
Siit algab selle aasta I uus lõik. Enne kui teerada laskub China-towni tiikide juurde, pööre vasakule ning tõus platoole. Platool 500 m ja laskumine (eriti ohtlik !!!) kaevanduse põhja. Põhjas on 30 m ulatuses vesi, mistõttu laskumist lõpuni sõita ei saa. Seetõttu on laskumise lõpus viidud rada järsult paremale alla (jooksukas) ja seejärel vastaskaldast ülesse (samuti jooksukas). Jooksuka lõpus vasakule laskumisele (NB! Tähelepanu laskumisel – kivikamakad). Laskumise järel libamisi paremale tõusule. Järgneb ca 1,3 km kiiret singlit karjääri platool. Singli lõpus järsk (!!) vasakpöördega laskumine Tallinna prügila tagusesse avraagipõhja. Laskumisel lahtine pinnas. Laskumise lõpus tehniline lõik, mille lõpus kõrkjate vahel on veetakistus (ca 3m pikk, sõidetav, vasakult poolt saab mööda kive ka kuiva jalaga mööda). Edasi lõik avraagi põhjas ning kannatust nõudev tõus prügila aia äärde. Aia ääres pööre vasakule 600m kahe sõidureaga metsateelõik lõpeb prügila tagumise värava juures. Stardist tuldud 13 km ja JP1 „Prügila”.
Edasi pööre paremale prügila väravast sisse ja uuesti paremale aiaäärsele turvateele. Prügila turvateel, mille kogupikkus on 2,6 km on ca 200 m pikkune lõik, kus rajal on ohtralt kilekotte (rajameistrid küll puhastavad, kuid 100% see lõik puhtaks ei saa), mis võivad olla väga libedad! Turvatee lõpeb Tallinna prügila peaväravas, kus pööre paremale asfaldile ning seejärel pärast aeda uuesti paremale aia-äärsele metsateele. NB! Väravast väljumisel hoiduda tee paremasse serva, sest prügila on liikluseks avatud. Rattureid turvab ka reguleerija.
300 m pärast aiaäärsele metsateele pööramist pööre vasakule metsasihile (tehniline). Metsasihi lõpus pööre paremale vanale heale Kroodi parkmetsa singlile (ca 5 km pikk, puudel punased märgid), mida eelmisel aastal läbiti päripäeva, siis seekord vastupäeva. Kroodi singli lõpus kitsekas läbi teekraavi (sõidetav) prügila teele, tee ületus ning algab Kroodi teine singel (seekord minnakse sinna peale alates parkimisplatsist, kus suured kivid teeääres). Stardist tuldud 21 km.
Pärast parkla läbimist suunaga otse jääva veekanali poole, mille paremale kaldale läheb tõus (tehniline, kuid sõidetav. Tõusu all on vesine) . Tõusu järel tagasipööre paremale ja singel jätkub Kroodi fosforiidikarjääri kallasrajal – rada on tehniline ja kohati väga kitsas. Singlil on 24 km-l ohtlik parempöördega laskumine karjääri kraavi ning järgneb ronimistõus (a’la Rakvere härja juurde). 25 km-l algab kaevandusplatool põllutee, mis lõpeb laskumisega pinnasteele väljumaks karjäärialadelt. Laskumine taas !!’dega. Laskumise lõpus pööre paremale kruusateele. Karjäärikanalite läbimise järel pööre vasakule, kus asub JP-2 „Lastekangru” (stardist tuldud 26,5 km).
JP-st tõusunukk ülesse ja pööre vasakule endisele karjääri teele, mis lõpeb Rebala-Ülgase asfaltteel. Pööre vasakule ja 500 m asfaldil Ülgase suunas. Pärast Ülgase küla viita pööre paremale põlluteele (teel Ülgase looduskaitseala märk). Järgneb 1 km taas Ülgase pangale jääval alvaril ning Hõbedamäe laskumine(!!). Kiire laskumise lõpus pööre paremale pangaalusele kruusateele!!!. Järgneb kiire pangaalune kruusalõik Jõelähtme golfikeskuseni. Lattaedade juures, mis märgivad Jõelähtme EGCC keskuse territooriumi (teel ka märk „Eratee”), pööre paremale väljakute vahel kulgevale teele ning edasi laugelt vasakule kuni majadeni. Majade juures teede lahknemisel pööre paremale ning kohe uuesti vasakule – laskumine golfiväljakute teenindusmajani (pruunikas-punane hoone), mille eest pööre paremale ning algab üle 1 km pikkune tõus (vertikaalis 40m) Ellandvahe mäele ehk golfikeskuse juurde viivale asfaldile. Asfaldil 600 m ning peale talu, mis asub vasakut kätt, laskumine vasakule Koila külla viivale teele (Enne laskumist liitub matkarada võistlustrassiga). Laskumisel ettevaatust, lahtine killustik. Külateed pidi kuni metsatuka lõpuni ning lagedale jõudes pööre vasakule põlluteele, mis lõpeb vasaku pöördega üle endise kiviaia ja metsarajaga. Külateele jõudes tagasipööre paremale (NB matkasõit läheb sealt vasakule) suunaga Koila poole. Koila külas, kohas kus suur tee pöörab paremale on pööre vasaskule (kitsas!!! taas rohtunud kiviaia vahelt) kallasrajale, mille pikkus on ca 2 km. Stardist on tuldud 35 km.
Kallasrajal on üks ohtlik (!) laskumine ja kõndimistõus (kui just lõunanaaber ei ole!!!) ning singel lõpeb tõusuga Laulumäe kivi juurde. Metsateele jõudes pööre paremale (rada ühtib taas matkarajaga). Metsateel on ohtlik truubiületus (hoida vasakule poole!!!) ning seejärel pööre esimesest ristist paremale metsarajale, mille lõpus on vasakpöördega laskumine Linnamäe HEJ tammile. Pärast tammi pööre paremale ning järgneb liivane tõus Jägala muinaslinnamäele, kus platool ring ning liivane laskumine (!!) veehoidla kaldale ja sealt Linnamäe parklasse. Parklast pööre paremale kruusateele suunaga Ruu-Neeme teele. Ruu-Neeme tee ületus otse teeristist ja algab Lasketiiru alale jääv puhastatud vana metsatee. Metsatee lõpus hoonete varemete juures pööre paremale lasketiiru teele. Edasi pööre vasakule laskevälja keskele jäävale liivasele teele. Tee lõpus enne liivavalle pööre paremale metsa ja taas vasakule metasteele. Edasi kuulus „Pedro laskumine” (liivane tõus), millest saab paremalt poolt singlit pidi mööda. Kuni Kalevi-Liivani kulgeb rada vaheldumisi metsaveoteel ja oosidel olevatel radadel. Kalevi-Liivale jõudes on pööre vasakule 200m pikkusele asfaldilõigule, kus asub JP3 „Kalevi-Liiva”. Stardist on tuldud (44 km).
JP järel võistlusrada ja matkarada lähevad lahku. Võistlusrada pöörab paremale tõusule (puudel nii lindid kui ka valge-sini-valge matkaraja märgistus). Tõusul ettevaatust sambla seest vastu vaatavate kändudega. Märgistatud valge värviga. Tõusule järgneb kiire ja tehniline singel oosi peal – ettevaatust, eksimus võib kergelt viia rajalt!!! Oosi lõppedes liivaluitel laskumisel (laskumine !!!) 90 kraadine parem pööre (LIIV!!!) ning purde ületus Kaberla ojal (purdele pealeminek ei ole sõidetav). Edasi singel, kus veel teine väikese purde ületus ja tõus (jooksukas) Kaberla oja oosi-pealsele kallasrajale. Singel jätkub kuni Kaberla-Kaberneeme teeni. (Teele laskumine ohtlik!!). Tee ületus diagonaalis vasakule, mille järel rada läheb paremale matkarajale, mis jätkub tõusuga Riiamäe oosile. Oosil paar raskemat tõusunukki ja üks tehniline laskumine. Singel lõppeb vasakpöördega järsule laskumisele(!!). Laskumise lõpus Haapse kruusatee ületamine ning edasi ca 400 m kuivenduskraavi äärset. Rada on mättaline. Lõigu lõpus on üks mudane koht, millest saab sõites vasakult mööda. Kuivenduskraavi ääres pööre vasakule metsateele ning seejärel 100m pärast pööre paremale metsateele. Metsas on üks vähestest mudalõikudes, millest saab paremalt sõites mööda. Seejärel taaskord järsk pööre paremale(vaadake sammalt!!! Loodus on ilus ) ning risti olevatest peenikestest palkidest purde ületus (sõidetav).
Edasi metsatee, kus teede lahknemisel hoida seekord paremale (algab uus lõik, kuna eelmise aasta raja on masinatega läbimatuks muudetud). Vana metsatee lõppeb lagendikul. Seal pööre vasakule kuusiku-vahelisel singlile, mille lõppedes jõutakse sealasketornini. Sealasketornist mööda lagendiku äärt otse (eelmisel aastal mindi sealt paremale, kuid sel aastal on kevadveed teinud sellele rajalõigule paraja järve). Lagendiku lõpus pööre paremale. Järgneval sirgel on ca 50 m pikkune mudane lõik, millest avatud rajal sai vasakult äärest sõites läbi. Sirge lõpus uuesti vasakule ning umbes 500 m pärast järsult paremale (matkarada ühtib võistlusrajaga). Edasi metsateed Haapse-Kullamäe asfaldini ja sealt paremale. Asfaltteed pidi ca 250 m ning taas pööre paremale Haapse - Kalevi-Liiva kruusateele ja kohe vasakule tõus oosile. Oosil pööre paremale, järgneb singel mööda oosi. Singel lõpeb vasakpöördega tõusunukile Ubari panga suunas. Tõusunuki lõpus pööre paremale. Laskumine Haapse-Metsoja metsateele, kus pööre vasakule vanale metsateele. Järgneb tõus Ubari pangale. Tõusu lõpus otse esimese põlluteeni, mis pöörab vasakule. Põllutee lõpus pööre paremale külavaheteele ja otse kuni Haavakannu külani vana-Narva maantee ääres. Seal asub JP-4 „Haavakannu” 54 km.
Vana-Narva mnt ületus ja edasi otse kruusalõik, mis lõpeb väljumisega Kaberla-Kodasoo asfaltteele. 250 m asfaldil ja pööre paremale kruusale, mis läheb üle metsateeks Kodasoo-Ruu metsas. Metsas on risti palkidest silla ületus. Silla järel otse kuni taluni. Talu juures pööre paremale (tee teeb ümber abihoone kaare). Talust mööda ja 200m pärast pööre paremale vanale külateele. (See lõik asendab mudastunud külatee jäänukit, mida avatud rajal sai kakerdades läbitud). Ruu külas enne Vana-Narva mnt’d (talu abihoonest möödudes) hoida 45 kraadi vasakule kruusale. Vana-Narva mnt ületus ja jätkub põllutee (a la Saaremaa kadakate vahel). Edasi täidetud pinnastee, mis möödub mobiilimastist (mast jääb vasakule) ja läheb üle põlluteeks. NB! Enne heinamaale jõudmist on ca 100m lõik mudane, kuid teeäärel sõites saab läbi. Põllu peal pööre paremale (matkarada pöörab vasakule Suka sillale) põlluteele. Põlluteel laskumine (laskumise lõpus sügavad rööpad!). Metsa ääres pööre vasakule. Möödudes hukkunud Eesti lendurite mälestusmärgist tee pealt ära sama suunaga singlile. Rada jõuab taas lasketiiru territooriumile.
Metsa sisenedes pööre vasakule kitsekale, mida mööda jõuab lasketiirukompleksi lähistele. Edasi tuleb uus lõik gaasitrassil paralleelselt Ruu-Neeme teega. Lõigul on paar vesist kohta (läbitavad). Lõigu lõpus on kraavi läbimine ja pööre paremale Ruu-Neeme teeületusele. Teeületuse järel algab kõrgepingeliinide alla jääv rajalõik, kus asub JP5 (Stardist läbitud 66 km).
JP 5 järel otse mööda liinide alla jäävat rada. Rajal on ohtlik laskumine, mille lõpus on mudane koht, kus on võistluspäevaks euro-alustest purre (täna seda veel ei ole). Järgneb tõus Jägala jõe kaldale (sealt avaneb vaade Laulumäe ja Golfi keskuse poole) ning pööre vasakule jalgrajale. Jalgrada kulgeb mööda jõe kõrget kallast – seega ettevaatust, seal on kitsas kurviline laskumine. Jalgrada lõpeb pöördega vasakule metsateele. Lagedale jõudes järgneb pööre paremale laskumisega (!!) kallasrajale, kus ees ootab kraavipurde ületus ning lühike mättaline heinamaa lõik. Edasi tuleb tõus laagritagusel teel ja peale seda pööre paremale Jägala endise pioneerilaagri territooriumile – laskumine pioneerilaagrisse (hetkel on seal väravad lukus, kuid mööda saab vasakult poolt, sest traataed on eemaldatud. Võistluste ajal on väravad avatud.). Laagris on asfalttee. Laagrist väljudes (tõus asfaldil) pärast väravate läbimist pööre paremale mullasele laskumisele (!!!). Rajal on tehtud labidaga astmed, seega sõita raja kõrval!!! Laskumise lõpus allikas ja all vesine koht. Edasi kallastee, mille lõpus on ronimine Jägala-Joa astangule kust jõutakse Jägala Joa paremale kaldale (joa kõrval nukkidel turnimine eriti ohtlik koht!!!!!). Jägala joast ülesvoolu kulgeb rada mööda kallasrada ja jõuab samuti Suka sillale – pööre paremale. Üle silla ja pööre paremale uuesti kallasrajale, mille keskel mudane koht. Singel lõpeb Jägala Joa parklas. Parkla nurgast kiviaia august läbi muruplatsile ning sealt edasi kaar laskumisega Jägala ja Jõelähtme jõgede suubumiskohta. Lauluplatsi tõus (viimane rajal!!!). Tõusu järel suundub rada otse. Ees oleva maja suunas. Maja ümbritseva aia kõrvalt vasakult poolt läheb teerada Koogi – Jägala-Joa asfaldile, kus pööre paremale. Koogi keskuses suurel asfaldil uuesti pööre paremale suunaga Jõelähtme poole. Ca. 800 m pärast pööre paremale (peale kraavi!!!). Finišini jäävad viimased 2 rasket kilomeetrit Jõlähtme jõe kallasrajal. Esimene kilomeeter on auto jälgi(rööpaid) mööda. 1 km enne lõppu on kraavi ületus (jalgsi) ning seejärel viimane kilomeeter kulgeb mööda jalgrada, mis on kohati vesine. Rahvamaja hoovi sisenedes on veel mudane kraaviületus, millel on purre. Ja sealt FINIŠisse
Pikkus 74 km,
Tõusumeetreid: 650 m
Rajakatted:
Asfalti 6 km
Kruusa 14 km
Mulla- ja metsateid ca 26 km
Singleid ja kallasradu 28 km
Kommentaarid veel eilsest avatud raja sõidust:
Rada on mudasem kui eelmisel aastal. Seega selle võrra raskem kui ilmataat järgmisel nädalal muidugi sooja ja päikest ei too. Ruu küla juures võib juhtuda, et läheb veel üks lõik muutmisele (Saaremaa kadakate vahel asendub kruusateega) kui rada seal ei tahene. Rajamärgistus saab lõppviimistluse päev enne võistlust. Ja 100% saab raja läbida vaid võistluspäeval (Tallinna prügilasse muidu ei pääse).
NB! Eelregistreerimine lõpeb kolmapäeval.
Jõelähtme II rattamaratoni rajakirjeldus
Toimumisaeg: 20.aprill 2008
Distantsid:
Maraton: 75 km (märgistus – punased nooled)
Matkasõit: 35 km (märgistus – mustad nooled neis lõikudes, kus rada ei ühti maratonirajaga)
Noortesõit: 12 km (märgistus - mustad nooled kirjega „NOORED)
Lastesõit: 1 km
Maratoni rada 74 km
START: Jõelähtme rahvamaja hoovist suunaga vanale kivisillale. Esimesed 2,2 km on asfaldil – kirikust mööda suunaga Rebala poole. Edasi kruusatee. Manniva küla juures 13% laskumine vasaku pöördega. Laskumise lõpus täitub 5 km. 300m pärast laskumist järsk pööre vasakule ja tõus Hõbedamäele (400 meetriga tõustakse u 30m vertikaalis). Tõusu lõpus pööre paremale ja edasi kogu aeg mööda parempoolset põlluteed pangapealsel kuni Ülgase külani.
Ülgase külas möödutakse paremalt vana küünivaremetest ja ületatakse Ülgase-Rebala tee. Jätkub pangapealne põllutee. 9 km-l laskumine pangapealselt ja uuesti tõus pangale (vana külatee jäänuk, mis jõuab üle põllulapi välja Kroodi endise fosforiidi kaevanduse tagusele vanale külateele – pööre paremale. 300m külateed pidi. Seejärel järsk pööre vasakule singlile ja ohtlik laskumine (!!) läbi endise karjääri (täitub 10 km) ning tõus nn China-towni tagusele teerajale.
Siit algab selle aasta I uus lõik. Enne kui teerada laskub China-towni tiikide juurde, pööre vasakule ning tõus platoole. Platool 500 m ja laskumine (eriti ohtlik !!!) kaevanduse põhja. Põhjas on 30 m ulatuses vesi, mistõttu laskumist lõpuni sõita ei saa. Seetõttu on laskumise lõpus viidud rada järsult paremale alla (jooksukas) ja seejärel vastaskaldast ülesse (samuti jooksukas). Jooksuka lõpus vasakule laskumisele (NB! Tähelepanu laskumisel – kivikamakad). Laskumise järel libamisi paremale tõusule. Järgneb ca 1,3 km kiiret singlit karjääri platool. Singli lõpus järsk (!!) vasakpöördega laskumine Tallinna prügila tagusesse avraagipõhja. Laskumisel lahtine pinnas. Laskumise lõpus tehniline lõik, mille lõpus kõrkjate vahel on veetakistus (ca 3m pikk, sõidetav, vasakult poolt saab mööda kive ka kuiva jalaga mööda). Edasi lõik avraagi põhjas ning kannatust nõudev tõus prügila aia äärde. Aia ääres pööre vasakule 600m kahe sõidureaga metsateelõik lõpeb prügila tagumise värava juures. Stardist tuldud 13 km ja JP1 „Prügila”.
Edasi pööre paremale prügila väravast sisse ja uuesti paremale aiaäärsele turvateele. Prügila turvateel, mille kogupikkus on 2,6 km on ca 200 m pikkune lõik, kus rajal on ohtralt kilekotte (rajameistrid küll puhastavad, kuid 100% see lõik puhtaks ei saa), mis võivad olla väga libedad! Turvatee lõpeb Tallinna prügila peaväravas, kus pööre paremale asfaldile ning seejärel pärast aeda uuesti paremale aia-äärsele metsateele. NB! Väravast väljumisel hoiduda tee paremasse serva, sest prügila on liikluseks avatud. Rattureid turvab ka reguleerija.
300 m pärast aiaäärsele metsateele pööramist pööre vasakule metsasihile (tehniline). Metsasihi lõpus pööre paremale vanale heale Kroodi parkmetsa singlile (ca 5 km pikk, puudel punased märgid), mida eelmisel aastal läbiti päripäeva, siis seekord vastupäeva. Kroodi singli lõpus kitsekas läbi teekraavi (sõidetav) prügila teele, tee ületus ning algab Kroodi teine singel (seekord minnakse sinna peale alates parkimisplatsist, kus suured kivid teeääres). Stardist tuldud 21 km.
Pärast parkla läbimist suunaga otse jääva veekanali poole, mille paremale kaldale läheb tõus (tehniline, kuid sõidetav. Tõusu all on vesine) . Tõusu järel tagasipööre paremale ja singel jätkub Kroodi fosforiidikarjääri kallasrajal – rada on tehniline ja kohati väga kitsas. Singlil on 24 km-l ohtlik parempöördega laskumine karjääri kraavi ning järgneb ronimistõus (a’la Rakvere härja juurde). 25 km-l algab kaevandusplatool põllutee, mis lõpeb laskumisega pinnasteele väljumaks karjäärialadelt. Laskumine taas !!’dega. Laskumise lõpus pööre paremale kruusateele. Karjäärikanalite läbimise järel pööre vasakule, kus asub JP-2 „Lastekangru” (stardist tuldud 26,5 km).
JP-st tõusunukk ülesse ja pööre vasakule endisele karjääri teele, mis lõpeb Rebala-Ülgase asfaltteel. Pööre vasakule ja 500 m asfaldil Ülgase suunas. Pärast Ülgase küla viita pööre paremale põlluteele (teel Ülgase looduskaitseala märk). Järgneb 1 km taas Ülgase pangale jääval alvaril ning Hõbedamäe laskumine(!!). Kiire laskumise lõpus pööre paremale pangaalusele kruusateele!!!. Järgneb kiire pangaalune kruusalõik Jõelähtme golfikeskuseni. Lattaedade juures, mis märgivad Jõelähtme EGCC keskuse territooriumi (teel ka märk „Eratee”), pööre paremale väljakute vahel kulgevale teele ning edasi laugelt vasakule kuni majadeni. Majade juures teede lahknemisel pööre paremale ning kohe uuesti vasakule – laskumine golfiväljakute teenindusmajani (pruunikas-punane hoone), mille eest pööre paremale ning algab üle 1 km pikkune tõus (vertikaalis 40m) Ellandvahe mäele ehk golfikeskuse juurde viivale asfaldile. Asfaldil 600 m ning peale talu, mis asub vasakut kätt, laskumine vasakule Koila külla viivale teele (Enne laskumist liitub matkarada võistlustrassiga). Laskumisel ettevaatust, lahtine killustik. Külateed pidi kuni metsatuka lõpuni ning lagedale jõudes pööre vasakule põlluteele, mis lõpeb vasaku pöördega üle endise kiviaia ja metsarajaga. Külateele jõudes tagasipööre paremale (NB matkasõit läheb sealt vasakule) suunaga Koila poole. Koila külas, kohas kus suur tee pöörab paremale on pööre vasaskule (kitsas!!! taas rohtunud kiviaia vahelt) kallasrajale, mille pikkus on ca 2 km. Stardist on tuldud 35 km.
Kallasrajal on üks ohtlik (!) laskumine ja kõndimistõus (kui just lõunanaaber ei ole!!!) ning singel lõpeb tõusuga Laulumäe kivi juurde. Metsateele jõudes pööre paremale (rada ühtib taas matkarajaga). Metsateel on ohtlik truubiületus (hoida vasakule poole!!!) ning seejärel pööre esimesest ristist paremale metsarajale, mille lõpus on vasakpöördega laskumine Linnamäe HEJ tammile. Pärast tammi pööre paremale ning järgneb liivane tõus Jägala muinaslinnamäele, kus platool ring ning liivane laskumine (!!) veehoidla kaldale ja sealt Linnamäe parklasse. Parklast pööre paremale kruusateele suunaga Ruu-Neeme teele. Ruu-Neeme tee ületus otse teeristist ja algab Lasketiiru alale jääv puhastatud vana metsatee. Metsatee lõpus hoonete varemete juures pööre paremale lasketiiru teele. Edasi pööre vasakule laskevälja keskele jäävale liivasele teele. Tee lõpus enne liivavalle pööre paremale metsa ja taas vasakule metasteele. Edasi kuulus „Pedro laskumine” (liivane tõus), millest saab paremalt poolt singlit pidi mööda. Kuni Kalevi-Liivani kulgeb rada vaheldumisi metsaveoteel ja oosidel olevatel radadel. Kalevi-Liivale jõudes on pööre vasakule 200m pikkusele asfaldilõigule, kus asub JP3 „Kalevi-Liiva”. Stardist on tuldud (44 km).
JP järel võistlusrada ja matkarada lähevad lahku. Võistlusrada pöörab paremale tõusule (puudel nii lindid kui ka valge-sini-valge matkaraja märgistus). Tõusul ettevaatust sambla seest vastu vaatavate kändudega. Märgistatud valge värviga. Tõusule järgneb kiire ja tehniline singel oosi peal – ettevaatust, eksimus võib kergelt viia rajalt!!! Oosi lõppedes liivaluitel laskumisel (laskumine !!!) 90 kraadine parem pööre (LIIV!!!) ning purde ületus Kaberla ojal (purdele pealeminek ei ole sõidetav). Edasi singel, kus veel teine väikese purde ületus ja tõus (jooksukas) Kaberla oja oosi-pealsele kallasrajale. Singel jätkub kuni Kaberla-Kaberneeme teeni. (Teele laskumine ohtlik!!). Tee ületus diagonaalis vasakule, mille järel rada läheb paremale matkarajale, mis jätkub tõusuga Riiamäe oosile. Oosil paar raskemat tõusunukki ja üks tehniline laskumine. Singel lõppeb vasakpöördega järsule laskumisele(!!). Laskumise lõpus Haapse kruusatee ületamine ning edasi ca 400 m kuivenduskraavi äärset. Rada on mättaline. Lõigu lõpus on üks mudane koht, millest saab sõites vasakult mööda. Kuivenduskraavi ääres pööre vasakule metsateele ning seejärel 100m pärast pööre paremale metsateele. Metsas on üks vähestest mudalõikudes, millest saab paremalt sõites mööda. Seejärel taaskord järsk pööre paremale(vaadake sammalt!!! Loodus on ilus ) ning risti olevatest peenikestest palkidest purde ületus (sõidetav).
Edasi metsatee, kus teede lahknemisel hoida seekord paremale (algab uus lõik, kuna eelmise aasta raja on masinatega läbimatuks muudetud). Vana metsatee lõppeb lagendikul. Seal pööre vasakule kuusiku-vahelisel singlile, mille lõppedes jõutakse sealasketornini. Sealasketornist mööda lagendiku äärt otse (eelmisel aastal mindi sealt paremale, kuid sel aastal on kevadveed teinud sellele rajalõigule paraja järve). Lagendiku lõpus pööre paremale. Järgneval sirgel on ca 50 m pikkune mudane lõik, millest avatud rajal sai vasakult äärest sõites läbi. Sirge lõpus uuesti vasakule ning umbes 500 m pärast järsult paremale (matkarada ühtib võistlusrajaga). Edasi metsateed Haapse-Kullamäe asfaldini ja sealt paremale. Asfaltteed pidi ca 250 m ning taas pööre paremale Haapse - Kalevi-Liiva kruusateele ja kohe vasakule tõus oosile. Oosil pööre paremale, järgneb singel mööda oosi. Singel lõpeb vasakpöördega tõusunukile Ubari panga suunas. Tõusunuki lõpus pööre paremale. Laskumine Haapse-Metsoja metsateele, kus pööre vasakule vanale metsateele. Järgneb tõus Ubari pangale. Tõusu lõpus otse esimese põlluteeni, mis pöörab vasakule. Põllutee lõpus pööre paremale külavaheteele ja otse kuni Haavakannu külani vana-Narva maantee ääres. Seal asub JP-4 „Haavakannu” 54 km.
Vana-Narva mnt ületus ja edasi otse kruusalõik, mis lõpeb väljumisega Kaberla-Kodasoo asfaltteele. 250 m asfaldil ja pööre paremale kruusale, mis läheb üle metsateeks Kodasoo-Ruu metsas. Metsas on risti palkidest silla ületus. Silla järel otse kuni taluni. Talu juures pööre paremale (tee teeb ümber abihoone kaare). Talust mööda ja 200m pärast pööre paremale vanale külateele. (See lõik asendab mudastunud külatee jäänukit, mida avatud rajal sai kakerdades läbitud). Ruu külas enne Vana-Narva mnt’d (talu abihoonest möödudes) hoida 45 kraadi vasakule kruusale. Vana-Narva mnt ületus ja jätkub põllutee (a la Saaremaa kadakate vahel). Edasi täidetud pinnastee, mis möödub mobiilimastist (mast jääb vasakule) ja läheb üle põlluteeks. NB! Enne heinamaale jõudmist on ca 100m lõik mudane, kuid teeäärel sõites saab läbi. Põllu peal pööre paremale (matkarada pöörab vasakule Suka sillale) põlluteele. Põlluteel laskumine (laskumise lõpus sügavad rööpad!). Metsa ääres pööre vasakule. Möödudes hukkunud Eesti lendurite mälestusmärgist tee pealt ära sama suunaga singlile. Rada jõuab taas lasketiiru territooriumile.
Metsa sisenedes pööre vasakule kitsekale, mida mööda jõuab lasketiirukompleksi lähistele. Edasi tuleb uus lõik gaasitrassil paralleelselt Ruu-Neeme teega. Lõigul on paar vesist kohta (läbitavad). Lõigu lõpus on kraavi läbimine ja pööre paremale Ruu-Neeme teeületusele. Teeületuse järel algab kõrgepingeliinide alla jääv rajalõik, kus asub JP5 (Stardist läbitud 66 km).
JP 5 järel otse mööda liinide alla jäävat rada. Rajal on ohtlik laskumine, mille lõpus on mudane koht, kus on võistluspäevaks euro-alustest purre (täna seda veel ei ole). Järgneb tõus Jägala jõe kaldale (sealt avaneb vaade Laulumäe ja Golfi keskuse poole) ning pööre vasakule jalgrajale. Jalgrada kulgeb mööda jõe kõrget kallast – seega ettevaatust, seal on kitsas kurviline laskumine. Jalgrada lõpeb pöördega vasakule metsateele. Lagedale jõudes järgneb pööre paremale laskumisega (!!) kallasrajale, kus ees ootab kraavipurde ületus ning lühike mättaline heinamaa lõik. Edasi tuleb tõus laagritagusel teel ja peale seda pööre paremale Jägala endise pioneerilaagri territooriumile – laskumine pioneerilaagrisse (hetkel on seal väravad lukus, kuid mööda saab vasakult poolt, sest traataed on eemaldatud. Võistluste ajal on väravad avatud.). Laagris on asfalttee. Laagrist väljudes (tõus asfaldil) pärast väravate läbimist pööre paremale mullasele laskumisele (!!!). Rajal on tehtud labidaga astmed, seega sõita raja kõrval!!! Laskumise lõpus allikas ja all vesine koht. Edasi kallastee, mille lõpus on ronimine Jägala-Joa astangule kust jõutakse Jägala Joa paremale kaldale (joa kõrval nukkidel turnimine eriti ohtlik koht!!!!!). Jägala joast ülesvoolu kulgeb rada mööda kallasrada ja jõuab samuti Suka sillale – pööre paremale. Üle silla ja pööre paremale uuesti kallasrajale, mille keskel mudane koht. Singel lõpeb Jägala Joa parklas. Parkla nurgast kiviaia august läbi muruplatsile ning sealt edasi kaar laskumisega Jägala ja Jõelähtme jõgede suubumiskohta. Lauluplatsi tõus (viimane rajal!!!). Tõusu järel suundub rada otse. Ees oleva maja suunas. Maja ümbritseva aia kõrvalt vasakult poolt läheb teerada Koogi – Jägala-Joa asfaldile, kus pööre paremale. Koogi keskuses suurel asfaldil uuesti pööre paremale suunaga Jõelähtme poole. Ca. 800 m pärast pööre paremale (peale kraavi!!!). Finišini jäävad viimased 2 rasket kilomeetrit Jõlähtme jõe kallasrajal. Esimene kilomeeter on auto jälgi(rööpaid) mööda. 1 km enne lõppu on kraavi ületus (jalgsi) ning seejärel viimane kilomeeter kulgeb mööda jalgrada, mis on kohati vesine. Rahvamaja hoovi sisenedes on veel mudane kraaviületus, millel on purre. Ja sealt FINIŠisse
Pikkus 74 km,
Tõusumeetreid: 650 m
Rajakatted:
Asfalti 6 km
Kruusa 14 km
Mulla- ja metsateid ca 26 km
Singleid ja kallasradu 28 km
Kommentaarid veel eilsest avatud raja sõidust:
Rada on mudasem kui eelmisel aastal. Seega selle võrra raskem kui ilmataat järgmisel nädalal muidugi sooja ja päikest ei too. Ruu küla juures võib juhtuda, et läheb veel üks lõik muutmisele (Saaremaa kadakate vahel asendub kruusateega) kui rada seal ei tahene. Rajamärgistus saab lõppviimistluse päev enne võistlust. Ja 100% saab raja läbida vaid võistluspäeval (Tallinna prügilasse muidu ei pääse).
NB! Eelregistreerimine lõpeb kolmapäeval.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kas mõistlik oleks amordiga või kõvakahvliga sõita?
Max: 203, Avg:190
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Igal juhul amordiga, singlid raputavad lolliks muidu.rajko kirjutas:Kas mõistlik oleks amordiga või kõvakahvliga sõita?
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Ise läheks küll amordiga on kohti mis ikka päris palju läbi raputavad ja kas üle 4h kõvakahvliga lasta oleks mõistlik! Kinldasti on paljudes kohtades eelised kergetel meestel.rajko kirjutas:Kas mõistlik oleks amordiga või kõvakahvliga sõita?
Tiguliikur
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Rajko sa oled küll kerge poiss, kuid sellegi poolest pane amort. Kõige karmim selle raja juures just läbi raputamine ongi.
Tõbisena esimese raja poole vedamine avatudraja giidina tundub täna veana, sest kolmas päev palavikuga pikali maas, samas tänud kõigile 30'le huviliselele kes avatud rada proovima tulid, see võtab nördimust maha.
Hea et poole peal ketist läbi astusin, muidu oleks ilmselt palavik paar pügalat veel kõrgem.
Jõudu sõitjatele pühapäevaks!
Tõbisena esimese raja poole vedamine avatudraja giidina tundub täna veana, sest kolmas päev palavikuga pikali maas, samas tänud kõigile 30'le huviliselele kes avatud rada proovima tulid, see võtab nördimust maha.
Hea et poole peal ketist läbi astusin, muidu oleks ilmselt palavik paar pügalat veel kõrgem.
Jõudu sõitjatele pühapäevaks!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kas mõistlik oleks amordiga või kõvakahvliga sõita?
Jõelähtme maraton ja kõvakahvel = masohismi erivorm.
Roheline rattur veel aga seeest väga tubli
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Infot veel raja olukorrast.
Suurimad vee ja muda kohad Ruu külas 10-12 km enne lõppu jäävad seekord välja - saime külameestelt loa liikuda läbi nende hoovide. Uus lõik ootab pikamaasõitjaid Lasketiiru juures enne Neeme tee ületust kõrgepingeliinude alla. Seal on paar mudast kohta, kuid läbi saab lahedalt.
Nüüd kõige olulisem. Viimasel kilomeetril olnud palkidest purre sai peale katte ehk sealt on nüüd võimalik üle sõita. Ja edasi on nn ellujäämise kursus. Umbes 500m enne finišit on ca 150m pikkusel lõigul Jõelähtme jõgi ikka üle kallaste. Seega on lamm märg, vana rada sõitmatu ja tuleb teha väikene poogen heinamaa peal. Kindlasti on ka seal märjad kohad sees, kuid ratta seljas läbitavad. Soovitus: jätke sinna natukenegi jõudu (sõnades on seda lihtne ütelda, kuid tegudes raske teha).
Igatahes on iga maratoni või matkasõidu lõpetaja väga tugev rattur
Näeme pühapäeval.
Suurimad vee ja muda kohad Ruu külas 10-12 km enne lõppu jäävad seekord välja - saime külameestelt loa liikuda läbi nende hoovide. Uus lõik ootab pikamaasõitjaid Lasketiiru juures enne Neeme tee ületust kõrgepingeliinude alla. Seal on paar mudast kohta, kuid läbi saab lahedalt.
Nüüd kõige olulisem. Viimasel kilomeetril olnud palkidest purre sai peale katte ehk sealt on nüüd võimalik üle sõita. Ja edasi on nn ellujäämise kursus. Umbes 500m enne finišit on ca 150m pikkusel lõigul Jõelähtme jõgi ikka üle kallaste. Seega on lamm märg, vana rada sõitmatu ja tuleb teha väikene poogen heinamaa peal. Kindlasti on ka seal märjad kohad sees, kuid ratta seljas läbitavad. Soovitus: jätke sinna natukenegi jõudu (sõnades on seda lihtne ütelda, kuid tegudes raske teha).
Igatahes on iga maratoni või matkasõidu lõpetaja väga tugev rattur
Näeme pühapäeval.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Proovisõidul läbitud, heinamaa muidugi imeb alati aga oli täiesti sõidetav. Purre oli 1 lai pealt lame palk sõidusuunas üle mingi kraavikese? See oli ju sõitedav niigi...Flash kirjutas:Umbes 500m enne finišit on ca 150m pikkusel lõigul Jõelähtme jõgi ikka üle kallaste. Seega on lamm märg, vana rada sõitmatu ja tuleb teha väikene poogen heinamaa peal. Kindlasti on ka seal märjad kohad sees, kuid ratta seljas läbitavad.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Pakkun transporti ühele rattale ja 1-2 inimesele Tartust Jõelähtmele ja tagasi.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Sõitsin eelmine aasta lühikese raja kõvakahvliga läbi! Viimasel kilomeetril olin puuhobune. Liikumine oli väga vaevaline. See aasta kahjuks jään eemale!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Väga hea rada oli, vaheldusrikas ja füüsiliselt raske
Sai enda jaoks avastatud palju uusi radasid.
Kiitused korraldajatele!
Sai enda jaoks avastatud palju uusi radasid.
Kiitused korraldajatele!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Korjasin rajalt üles suht kulunud välimusega Merida logodega tööriistakomplekti. Kaotaja võiks helistada 56 801 748.
Triathlete - a person who doesn't understand that one sport is hard enough...
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Supper rada! Ja hästi korraldatud võistlus.
Mul pole varem ühegi MTB võistluse ajal nii põnev olnud kui Jõelähtmes! Enamus Elioni korraldajad võiksid Jõelähtmest õppust võtta ja kriitilise pilguga üle vaadata oma kruusarallide rajad- grupisõidu võistlused võiksid maanteel ikkagi toimuda;)
Järgmise korrani!
Mul pole varem ühegi MTB võistluse ajal nii põnev olnud kui Jõelähtmes! Enamus Elioni korraldajad võiksid Jõelähtmest õppust võtta ja kriitilise pilguga üle vaadata oma kruusarallide rajad- grupisõidu võistlused võiksid maanteel ikkagi toimuda;)
Järgmise korrani!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Tõepoolest, väga meeldiv võistlus. Sai näha palju ilusaid kohti (peaks lausa tagasi minema ja lähemalt uurima üht-teist). see vist on aga minu isiklik probleem, et mulle eriti ei meeldi kohad, kus ratas pidevalt üles-alla hüppab. ehk siis selline künklik maastik (bounce-bounce...). nendel lõikudel (näiteks 45 ja 55 km vahel oli päris palju sellist kui õigesti mäletan) kadestasin fullsuspension ratastega sõitjaid ja mõtlesin, et peaks endalegi hankima, siis ei valutaks järgmisel päeval selg äkki.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Rain, on suur vahe, kas korraga on rajal 150 või 1000 sõitjat. Ütle, kas Kroodi kitsesinglil või Kalevi-Liiva singlitel ja öösidel oleks võimalik vajadusel (kui oled nt kõva mees, aga stardinumber on ca 800+) mööduda näiteks sajast sõitjast. Kui Elioni mass läheks sellisele rajale, oleks paksu verd pärast väga palju. Juba eelmise aasta Rõuge Elioni paarikilomeetrine singel maratoni lõpuosas pani paljud vihastama, mis siis veel saaks, kui pool rajast oleks puhas kitsekas (nagu oli eile Jõelähtmes).Rain kirjutas:Enamus Elioni korraldajad võiksid Jõelähtmest õppust võtta ja kriitilise pilguga üle vaadata oma kruusarallide rajad- grupisõidu võistlused võiksid maanteel ikkagi toimuda;)
Ilmselt ongi nii, et teatud nõudlikum kontingent harrastajaid (ilmselt kuulud ka sina ja ilmselt ka mina kuulun nende hulka) hakkab vaikselt Elionist välja kasvama ja vajama enda proovilepanekuks uusi väljakutseid - Jõelähtme, Saku100, Rõuge Tuur, Tahko60/120/180, TransAlp, Poola tuur, Haanja100/150 jne. Aga Elion on vajalik nö uutele tulijatele. Kui panna tavaline rattaspordiga alustav harrastaja kohe Jõelähtme rajale, viskab ta peale sõitu ratta kaugele, jookseb siis järele ja viskab veelgi kaugemale!
Või siis pigem teeb alustaja kõigepealt tutvust Harku metsarajaga, alustab võistlemist TRM-i matkasõiduga, siis TRM-i põhisõit, siis leiab Elioni ja kui kiindumus süveneb, siis jõuab ka karmimatele radadele. Ehk siis step-by-step ahvist inimeseks (ilma kedagi solvamata)!
Aga eilne sõit oli tõeline MTB-maasikas. Rajal oli kõike - kive, juurikaid, muda, treppe, klaasikilde. Vaated ja elamused nagu kilekotirada prügila perimeetril, elektrijaama tamm, Jägala juga lausa kahelt poolt, Jägala betoonsild, meri, vennasrahva tavapühagrillipäev Jägala ääres jne jne jne.
Tänud vaevanägijaile, aga palun, tehke järgmisel korral rada veelgi raskemaks
Saku100-l näeme, r......!
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Nädal tagasi olid kilekotid ka tee peal, see oli veel põnevamholden kirjutas:Vaated ja elamused nagu kilekotirada prügila perimeetril, {...]
Tänud vaevanägijaile, aga palun, tehke järgmisel korral rada veelgi raskemaks
Raja raskust võiks suurendada keerukuse aga mitte pikkuse pärast. Ei midagi isiklikku, aga H100 peal on kokku ehk 15 km rada, mida pärast tahaks uuesti ja uuesti sõita, lihtsalt kilometraaži pärast mulle ei meeldi nühkida. Aga see üles-alla sinka-vonka ongi see, miks Jõelähtmele tasub tulla. Ja miks ma ise üldse ratta selga istuda tahan. Hea sõit, hea ilm, vesi oli natuke külm aga keegi ei käskinud ka neid mudaauke keskelt läbida...
Viimati muutis m6mm, 22. 04. 2008. 10:34, muudetud 1 kord.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Eks me ürita . Päris mitu maasikat jätsime liigse raskuse kartuses ja ka hilise suurvee tõttu välja. Aga eks ilm ja muu soosis eilset sõitu. Sealt ka nii kiired lõpuajad. Nädal tagasi oleks ajad olnud hoopis teisest puust.holden kirjutas: Aga eilne sõit oli tõeline MTB-maasikas. Rajal oli kõike - kive, juurikaid, muda, treppe, klaasikilde. Vaated ja elamused nagu kilekotirada prügila perimeetril, elektrijaama tamm, Jägala juga lausa kahelt poolt, Jägala betoonsild, meri, vennasrahva tavapühagrillipäev Jägala ääres jne jne jne.
Tänud vaevanägijaile, aga palun, tehke järgmisel korral rada veelgi raskemaks
Saku100-l näeme, r......!
Kindalsti on õige ka see väide, et Jõelähtme maraton ei saa kunagi Elioni-laadseks. Lihtsalt praegune rajavariant ei võimalda seda. Aga kruusarallit teha ei kavatse ega soovi (Elva on ju olemas). Olgu Jõelähtme ikka omanäoline - kitsekad, parkmetsad, loodusvaated, prügi ja prügimägi(ed) ning loomulikult ida-maardulased jm vennasrahva esindajad, kes on kui kevadekuulutajad oma grillipidudega. Eilse viimase mootoratturi kommentaar oli, et olles rajal juba ligemale 6 tundi, tekkis Jägala Joa pargis soov ühele grillipeole osaliseks jääda. Eks neid vist oli teisigi
Tänud kõigile, kes võtsid vaevaks Jõelähtmesse tulla. Kokku oli rattureid üle 300. Lisaks veel vabatahlikud ja sõdurid, kelleta sellist üritus korraldada ei ole võimalik. Et siis kohtume 2009.a 19.aprillil samas kohas.
Sel aastal aga on võimalus mitmeid rajalõike võisteldes läbida Kona Craft kolmapäevakude raames. Kroodi kiirel parkmetsa singlil juba 21.mail.
PS! Hetk tagasi vestlesin Tallina Prügila juhiga, kes ütles, et järgmiseks aastaks on meile kilekotiringil roheline tuli. Seega see lõik on kindlasti sees.
Saku 100-l näeme jah.
Viimati muutis Flash, 21. 04. 2008. 14:00, muudetud 1 kord.
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Lisaks oleks kõik need tibensid rajakesed peale tuhandepealise pühvlikarja möödumist 5x laiemad..holden kirjutas:Juba eelmise aasta Rõuge Elioni paarikilomeetrine singel maratoni lõpuosas pani paljud vihastama, mis siis veel saaks, kui pool rajast oleks puhas kitsekas (nagu oli eile Jõelähtmes).
-
- Rattur
- Postitusi: 316
- Liitunud: 09. 04. 2007. 17:54
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Mul läks rajal kaks kummi,abipakkujaid leidus aga jätsin sõidu pooleli.Keegi meesterahvas andis teises joogipunktis mulle Scotti pumba ja sisekummi,olin tulnud head kilomeetrid jala,joostes et külma ei saaks.Ei osanud arvata ,et maastik nii huvitav on Rõhku oli selle raja jaoks kummis selgelt vähe(2,2atm)maxxis flyfeight.
SCOTTI pumba omanik võiks helistada 5188163
SCOTTI pumba omanik võiks helistada 5188163
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Kas keegi pikast sõidust pilte ka näitab? Pildistajaid oli ju...
Re: Jõelähtme rattamaraton 20.aprill 2008
Osad pildid leiadm6mm kirjutas:Kas keegi pikast sõidust pilte ka näitab? Pildistajaid oli ju...
S I I T.
Tiguliikur