Autovaba nädal 2010
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Autovaba nädal 2010
16.-22. septembril toimub üle-euroopaline autovaba nädal. Tallinna Keskkonnaamet korraldab selle raames 18. septembril suure orienteerumisvõistluse Tallinna jalgrattateedel. Osaleda võib jalgsi, jalgrattaga, tõukerattaga, rulluiskudega, ühistranspordiga või ükskõik, millise muu vahendiga, v.a autoga. Kõigi orienteerujate vahel loositakse välja jalgratas ja muid auhindu.
Autovaba päeva ürituste kava Tallinna kodulehel http://www.tallinn.ee/est/Autovaba-nadal-2010.
Autovaba päeva ürituste kava Tallinna kodulehel http://www.tallinn.ee/est/Autovaba-nadal-2010.
Re: Autovaba nädal 2010
Ei saa väga keeruline olema, kuivõrd Tallinnas on kaks RATTATEED (st ainult ratturitele mõeldud märgistusega): Kadriorg-Pirita ja Lillepi ringÜlle kirjutas:...Tallinna Keskkonnaamet korraldab selle raames 18. septembril suure orienteerumisvõistluse Tallinna jalgrattateedel ....
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
Jalgrattatee on siis tee, mis on ehitatud või kohandatud ainult jalgratturitele või nii jalakäijatele kui ka jalgratturitele liiklemiseks.
Seda järgides tulevad mõned lõigud Tallinnas veel juurde ))
Seda järgides tulevad mõned lõigud Tallinnas veel juurde ))
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
See miski ametlik defineering? Rattad + jalakäijad = kergliiklustee?suuroja kirjutas:Jalgrattatee on siis tee, mis on ehitatud või kohandatud ainult jalgratturitele või nii jalakäijatele kui ka jalgratturitele liiklemiseks.
Seda järgides tulevad mõned lõigud Tallinnas veel juurde ))
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
See autovaba üritus algab Tornide väljakult, kuhu rattaga pääseda on üsna tülikas.
Kadriorg-Pirita on rattatee? Kus? See mere ääres kulgev riba on põhiliselt rulluisutajate oma, nood on aga tehniliselt jalakäijad. Sa tahad öelda, et Pirita tee ääres rullitada ei tohi? Oleks äge küll, kui miilits seal trahve tegema hakkaks
Kadriorg-Pirita on rattatee? Kus? See mere ääres kulgev riba on põhiliselt rulluisutajate oma, nood on aga tehniliselt jalakäijad. Sa tahad öelda, et Pirita tee ääres rullitada ei tohi? Oleks äge küll, kui miilits seal trahve tegema hakkaks
Re: Autovaba nädal 2010
Märgistuse järgi peaks see olema 100% rattatee. Aga nagu elu näitab panevad linnavalitsuse pontsikud märgid üles või maha ja mis edasi saab pole nende asi. Et mingi teavituskampaaniat või nii neil teedel liiklemise kohta ... unistan edasi. Formaalselt paar rattateed Tallinnas on, sisluliselt aga mitte ühtegi. Pontsikutele soovitaks autovaba turismireisi, nt Helsinkisse, Kopenhaagenisse või Amsterdami.tripp kirjutas:... Kadriorg-Pirita on rattatee? Kus? See mere ääres kulgev riba on põhiliselt rulluisutajate oma, nood on aga tehniliselt jalakäijad. Sa tahad öelda, et Pirita tee ääres rullitada ei tohi? Oleks äge küll, kui miilits seal trahve tegema hakkaks
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
Eriti armsad on Harku metsa sissesõitudel olevad telliskivid (märk 331, edasisõidu keeld).Mati kirjutas:Aga nagu elu näitab panevad linnavalitsuse pontsikud märgid üles või maha ja mis edasi saab pole nende asi.
Nende järgi on Harkus rattaga sõitmine täiega keelatud (märgid on kõikidel sisseminevatel teeotstel). Ning jah, see märk kehtib jalgrattale ka.
Ilmselgelt peaks seal olema mootorsõidukiga liikumise keeld, mitte üleüldine, aga kelle asi...
Re: Autovaba nädal 2010
no rulluisutajad liiguvad ju ka ratastel kui tehnilise külje pealt vaadata.tripp kirjutas: See mere ääres kulgev riba on põhiliselt rulluisutajate oma, nood on aga tehniliselt jalakäijad.
Kui kõrvutada kiirusi, peaks ka jalgrattaga igati konkurentsivõimeline ) olema,
vähemalt Pirita teel.
küll on aga rulluiske käes kandev tegelane pigem jalakäija ning ratast õlal olev tegelane ka pigem jalakäija
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
Mati kirjutas:Märgistuse järgi peaks see olema 100% rattatee. Aga nagu elu näitab panevad linnavalitsuse pontsikud märgid üles või maha ja mis edasi saab pole nende asi. Et mingi teavituskampaaniat või nii neil teedel liiklemise kohta ... unistan edasi. Formaalselt paar rattateed Tallinnas on, sisluliselt aga mitte ühtegi. Pontsikutele soovitaks autovaba turismireisi, nt Helsinkisse, Kopenhaagenisse või Amsterdami.tripp kirjutas:... Kadriorg-Pirita on rattatee? Kus? See mere ääres kulgev riba on põhiliselt rulluisutajate oma, nood on aga tehniliselt jalakäijad. Sa tahad öelda, et Pirita tee ääres rullitada ei tohi? Oleks äge küll, kui miilits seal trahve tegema hakkaks
Pirita kergliiklustee ei ole 100% ratturitele. Maha on märgitud sporditee pooleks, üks osa ratturitele ja teine jalakäijatele. Väga tobe süsteem minuarvates, sest jalutajatele on ju veel see rannapromenaad mis jääb sporditeelt mere poole. Iseasi on nüüd see, et kui palju seal neid rattureid trenni mõistes sõidab, võibolla lihtsalt nt. keegi elab kesklinnas ja soovib pirita metsa sõitma minna, siis kasutab seda, muidu on see suht ummistatud rullitajatest ja jalakäijatest, seega normaalset trenni seal väga teha ju ei saa.
Re: Autovaba nädal 2010
just just, 99 % jalakäijatest liigub nii ehk-naa seal nö rannapromenaadil (madala veeseisu puhul saab ka all käia - väga mõnus trip). ps on hea rullimisaeg seal üsna üürike - arvestades meie hetlikke ilmaolusid (selleaastane pikk kuum suvi va). see lõik seal enamus aastast ikkagi ratturite pärismaa ma pakun.Pirita kergliiklustee ei ole 100% ratturitele. Maha on märgitud sporditee pooleks, üks osa ratturitele ja teine jalakäijatele. Väga tobe süsteem minuarvates, sest jalutajatele on ju veel see rannapromenaad mis jääb sporditeelt mere poole.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
Ei. Vaata seda pilti, seal on ka näha (väikselt) asfaldil AINULT rattamärgid (mitte nt selline) ja ka postidel on sellised. Tipa-tapa peaks seal toimuma pildil vasakul, vanal jalakäigu osal. Tee on pooleks sõidusuundade tõttu. Pilt ise on muidugi kõnekas._KRIS_ kirjutas:Pirita kergliiklustee ei ole 100% ratturitele. Maha on märgitud sporditee pooleks, üks osa ratturitele ja teine jalakäijatele...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
LE järgi on rulluisutaja jalakäija. Seega peaks ta oma uiskudega koperdama kas vanade plaatidest tee peal või mööda rannaliiva.suuroja kirjutas:no rulluisutajad liiguvad ju ka ratastel kui tehnilise külje pealt vaadata.
Tegelikult ei ole mul Pirita tee üle midagi kurta, seal saab nii joosta kui rattaga sõita piisavalt hästi. Kesklinna ja Pirita ühendusena toimib too tee üsna hästi. Eile käisin (Kadriorg - Kloostrimetsa - Kadriorg). Pirita tee ääres nägin kokku ühte ratturit (sõitis vastutuules linna poole), kahte jooksjat, paari jalutajat. Nii et see lõng siin on pigem tähenärimine.
Re: Autovaba nädal 2010
Ma ei leia Tallinna kodulehelt seda osa, et “osaleda võib jalgsi, jalgrattaga, tõukerattaga, rulluiskudega, ühistranspordiga või ükskõik, millise muu vahendiga, v.a autoga.“ Kui see nii oleks, siis kutsuks Tallinna Keskkonnaamet ülesse massilisele seaduserikkumisele!?
Liiklusseaduse § 4 lg 5 järgi on "jalgrattatee jalgratta ja mopeediga liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Jalgrattatee tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega."
Liiklusseaduse § 7 lg 2 järgi on "jalakäija isik, kes kasutab teed liiklemiseks jalgsi või ratastooliga. Jalakäijaks loetakse ka isikut, kes kasutab liiklemiseks rula, rulluiske, -suuski, tõukeratast, -kelku või muid nendesarnaseid abivahendeid."
Seega jalakäija (või temaga võrdsustatud liikleja) ei tohi liigelda jalgrattateel!!!
Hiljuti siin oli Kakumäe kergliiklusteel kokkupõrge rulluisutaja ja ratturi vahel (kes oma poolel ei püsinud, seda ma ei tea), kuid kui 2X30 km/h omavahel kokku saavad, võib see väga valus olla ja reaalne materiaalne kahju kuni kümneid tuhandeid kroone. Seega tasub olla ettevaatlik. Trenni tegemiseks Tallinna jalgrattateed ei sobi, sest on mitterattureid täis ja iga mõnekümne meetri tagant on ristumine autoteega, kus tuleb sõidukitele teed anda. Üsna tüütu, pigem on eesmärk kiirelt eluga linnast välja jõuda ja üritada ka maanteel ellu jääda.
Liiklusseaduse § 4 lg 5 järgi on "jalgrattatee jalgratta ja mopeediga liiklemiseks ettenähtud teeosa või sama otstarbega omaette tee. Jalgrattatee tähistatakse vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega."
Liiklusseaduse § 7 lg 2 järgi on "jalakäija isik, kes kasutab teed liiklemiseks jalgsi või ratastooliga. Jalakäijaks loetakse ka isikut, kes kasutab liiklemiseks rula, rulluiske, -suuski, tõukeratast, -kelku või muid nendesarnaseid abivahendeid."
Seega jalakäija (või temaga võrdsustatud liikleja) ei tohi liigelda jalgrattateel!!!
Hiljuti siin oli Kakumäe kergliiklusteel kokkupõrge rulluisutaja ja ratturi vahel (kes oma poolel ei püsinud, seda ma ei tea), kuid kui 2X30 km/h omavahel kokku saavad, võib see väga valus olla ja reaalne materiaalne kahju kuni kümneid tuhandeid kroone. Seega tasub olla ettevaatlik. Trenni tegemiseks Tallinna jalgrattateed ei sobi, sest on mitterattureid täis ja iga mõnekümne meetri tagant on ristumine autoteega, kus tuleb sõidukitele teed anda. Üsna tüütu, pigem on eesmärk kiirelt eluga linnast välja jõuda ja üritada ka maanteel ellu jääda.
Re: Autovaba nädal 2010
No jah, ma ei ole seal tegelikult ammu sõitmas käinud (kunagi minuarust oli selveri poolses otsas tee peale maha märgitud ratturi ja jalakäija pildid), ajan oma asjad ära pirital ja viimsi ps-il. Kunagi küll sõitsin seal, kuid minuarvates seal nö. kvaliteetset treeningut ei saa ka. Põhjuseks siis ülerahvastatusest tingitud pidev jalakäijate vahel laveerimine ja pidurdamine/kiirendamine, jube tuul ja tee on väga lühike 4 km ühes suunas ja tagasi. Vabandan kui segadust külvasinMati kirjutas:Ei. Vaata seda pilti, seal on ka näha (väikselt) asfaldil AINULT rattamärgid (mitte nt selline) ja ka postidel on sellised. Tipa-tapa peaks seal toimuma pildil vasakul, vanal jalakäigu osal. Tee on pooleks sõidusuundade tõttu. Pilt ise on muidugi kõnekas._KRIS_ kirjutas:Pirita kergliiklustee ei ole 100% ratturitele. Maha on märgitud sporditee pooleks, üks osa ratturitele ja teine jalakäijatele...
Re: Autovaba nädal 2010
Jalgratta teid meil terminoloogias eksisteerib(tegelikult minu arvates on nad siis kergliiklusteed) kuid võimalust liigelda muretult jalgrattateid kasutades Tallinnas on võimatu. Need olemas olevad teed algavad ja lõppevad suvaliselt ning vahepeal oled sunnitud tahes või tahtmata kuskilt üle/alt või vahelt sõitma, tassima, lükkama. Kui lisame juurde, et enamus kergliiklus(jalgrattateid) on pidevas lõimumises autode pea ja kõrvalteedega ning nende ohutuks ülemiseks alati vajalik peatumine/siis uuesti startimine siis; oh jaa. Loodan, et on olemas ülim plaan, mis siis seal autovabal päeval ka tutvustamisele tuleb. Kuidas kõik teed lõpuks valmis saavad ja kõik kergliiklustee lõigud korralikult ühendatud ja normaalseks kulgemiseks valmis saavad.
Samas, mis puudutab treeningut siis selleks pole nad vist ükski mõeldud. Liigun enamuse ajast rattaga ja kui siis kulgen kergliiklus teel siis tekkib ikka mõtte jalakäia ja jalgrattur 11-26 km toimuv kokkupõrge
Hetkel ehitusel olev Tabasalu mäealla tulev tunnel (kas ikka tuleb tunnel) pakkub ette juba mõttetööd. Ei tea kas hoomahavõtu rada tuleb sinna elamute vahele:) Isegi kui öelda, et igaüks peab valima ohutu sõidukiiruse, siis minimaliseerida ohtusid tuleks maksimaalselt ennem. Loodan, et vähemalt märkidega midagi reguleeritakse. Tava praktika näitab, aga teist. Heal juhul saame sinna ette nn labürint piirde kuhu siis hea ots põrutada täiega:))
Tekkib ikka ja jälle küsimus kes neid teid kavandavad ja mis alustel ??
MS
Samas, mis puudutab treeningut siis selleks pole nad vist ükski mõeldud. Liigun enamuse ajast rattaga ja kui siis kulgen kergliiklus teel siis tekkib ikka mõtte jalakäia ja jalgrattur 11-26 km toimuv kokkupõrge
Hetkel ehitusel olev Tabasalu mäealla tulev tunnel (kas ikka tuleb tunnel) pakkub ette juba mõttetööd. Ei tea kas hoomahavõtu rada tuleb sinna elamute vahele:) Isegi kui öelda, et igaüks peab valima ohutu sõidukiiruse, siis minimaliseerida ohtusid tuleks maksimaalselt ennem. Loodan, et vähemalt märkidega midagi reguleeritakse. Tava praktika näitab, aga teist. Heal juhul saame sinna ette nn labürint piirde kuhu siis hea ots põrutada täiega:))
Tekkib ikka ja jälle küsimus kes neid teid kavandavad ja mis alustel ??
MS
Green Oil because i care and we need clean environment!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Re: Autovaba nädal 2010
Omapärane nädal - laupäevast kolmapäevani.Ülle kirjutas:16.-22. septembril toimub üle-euroopaline autovaba nädal.
Ma saan aru et orienteerumine toimub trassil Tornide väljak - Vabaõhumuuseum. Ma arvan et paras orienteerumispähkel oleks leida üles Tallinna oluliseim rattatee Pirita-Kakumäe, mis kulgeb kohati ikka väga kummaliselt.
Pirita tee rattateel tekitab segadust ka see, et Russalka ja TOP-i juures on üks pool teest jalakäijatele, aga kogu vahepealne osa ainult rattatee.
Eriti virtuooslik liiklusskeem on tekitatud Pirita-poolsesse otsa. Punane joon on rattatee.
Re: Autovaba nädal 2010
Hetkes elades võib nii tunduda. Samas ma kujutan ette, et kui aktiivsemal perioodil (suvel) mõnel jooksjal või rullitajal 40 km/h-ga kelladesse sõidetakse enam väga tähte ei näri. Küsimus on põhimõttes. Tühjal linnatänaval autoga ka sada rauas ei tiiruta ju.tripp kirjutas:... Pirita tee ääres nägin kokku ühte ratturit (sõitis vastutuules linna poole), kahte jooksjat, paari jalutajat. Nii et see lõng siin on pigem tähenärimine.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
Oh sa poiss, kus siin on saag käima tõmmatud
Kergliiklusteed on minu meelest ikkagi mõeldud eelkõige punktist A punkti B liikumiseks, nende eesmärk polegi pakkuda kõigile poolproffidele segamatuid treeningvõimalusi. Kui rattaga liikuvad lihtinimesed treenivale ratturile jalgu jäävad, siis on variant rentida Pirita Velodroom, hinnaga 250 kr/tund.
Teine asi on rullitajatega. Ma ei tea, kuidas neid praeguse liikluseeskirja ja uuest aastast jõustuva uue seaduse raames käsitletakse, aga Lillepi pargis on väga selgelt viidad "ainult rulluisutajatele ja jalgratturitele".
Tegelikult on küsimus selles, kas me läheme sõitma/trenni tegema suhtumisega "tee vabaks, mina tulen" või tahame ka teistega arvestada. Rahulikus tempos kruiisivat inimest segavad/ehmatavad kiiremad kihutajad samamoodi, nagu pea-laili-otsas kergliiklusteel liiklevad tegelased. Ise vaatan enne manöövreid alati ka kiireid lõike tehes seljataha, et ma kellelegi veel kiiremale ette ei jääks. Ja aeglasemat liikejat kohates on igal juhul mõistlik ka endal tempo maha võtta ja valvel olla.
See, et auto- ja kergliiklusteed omavahel ristuvad on paratamatu. Ma ei tea, kas enamus ratturitest tõesti linnas autoga üldse ei sõida, aga minu meelest oleks imelik, kui igal pool peaksid autod rattale teed andma. Suurel kiirusel kusagilt nähtamatusest ilmuvat ratturit ei pruugi autojuht üldse näha. Samas Kakumäe ja Viimsi tüüpi ristumistel, kus piirkonna sisesed tänavad ristuvad rattateega peateele sõites, on ostarbekas teha rattatee peateeks, mõnes muus olkukorras võib jälle olla vastupidi.
Muide, 16-22 september on siiski neljapäevast (mitte laupäevast) kolmapäevani, mis vanasti andis kokku täiesti korraliku nädala.
Aga mis sellel kõigel algse teemaga pistmist on, seda ma küll ei oska öelda
Kergliiklusteed on minu meelest ikkagi mõeldud eelkõige punktist A punkti B liikumiseks, nende eesmärk polegi pakkuda kõigile poolproffidele segamatuid treeningvõimalusi. Kui rattaga liikuvad lihtinimesed treenivale ratturile jalgu jäävad, siis on variant rentida Pirita Velodroom, hinnaga 250 kr/tund.
Teine asi on rullitajatega. Ma ei tea, kuidas neid praeguse liikluseeskirja ja uuest aastast jõustuva uue seaduse raames käsitletakse, aga Lillepi pargis on väga selgelt viidad "ainult rulluisutajatele ja jalgratturitele".
Tegelikult on küsimus selles, kas me läheme sõitma/trenni tegema suhtumisega "tee vabaks, mina tulen" või tahame ka teistega arvestada. Rahulikus tempos kruiisivat inimest segavad/ehmatavad kiiremad kihutajad samamoodi, nagu pea-laili-otsas kergliiklusteel liiklevad tegelased. Ise vaatan enne manöövreid alati ka kiireid lõike tehes seljataha, et ma kellelegi veel kiiremale ette ei jääks. Ja aeglasemat liikejat kohates on igal juhul mõistlik ka endal tempo maha võtta ja valvel olla.
See, et auto- ja kergliiklusteed omavahel ristuvad on paratamatu. Ma ei tea, kas enamus ratturitest tõesti linnas autoga üldse ei sõida, aga minu meelest oleks imelik, kui igal pool peaksid autod rattale teed andma. Suurel kiirusel kusagilt nähtamatusest ilmuvat ratturit ei pruugi autojuht üldse näha. Samas Kakumäe ja Viimsi tüüpi ristumistel, kus piirkonna sisesed tänavad ristuvad rattateega peateele sõites, on ostarbekas teha rattatee peateeks, mõnes muus olkukorras võib jälle olla vastupidi.
Muide, 16-22 september on siiski neljapäevast (mitte laupäevast) kolmapäevani, mis vanasti andis kokku täiesti korraliku nädala.
Aga mis sellel kõigel algse teemaga pistmist on, seda ma küll ei oska öelda
Re: Autovaba nädal 2010
Aa jah, mul läksid kuupäevad veits segamini, kuna see nädal algab täna aga üritus on laupäeval.
Teema võiks üldfoorumisse tõsta.
Teema võiks üldfoorumisse tõsta.
Re: Autovaba nädal 2010
Toome siis natuke ketti seoseid algpostitusega. Kuivõrd Tallinn propageerib pidevalt ja tihedalt autole alternatiivseid liikumisviise (rattaga, ühistransaga jne), siis kandub automaatselt kõikides sellega seonduvates teemades rõhuasetus võimalustele. Ja need võimalused, normaalsed sellised, on IMHO oluliselt aeglasemalt ilmuvad nähtused võrreldes linnaametnike mõttelennu kiirusega. Rattateedest või rattaga liikumisest võib jäädagi jahuma ja väidan, et selleks, et sellest aru saada on nt vaja omada ratast, sellega sõita ja käia ka kuskil mujal arenenud linnakeskonnas sellega sõitmas. Siis saab aru alles, mis meil on ja mida meil ei ole. Seniks kuni meie elukorraldajad arvavad, et asi on purgis kui joonistame kõnniteele rattakujutise, ei ole mõtet lootagi asja arenemist.
Kui siia kõrvale tuua veel ka meie "suurepärane" ühistranspordisüsteem, siis on tõenäoline, et linnavalitsuse anti-autostumise tõmblused ka tõmblusteks jäävad ning vaikselt ka pinda käima hakkavad. Auditoorimile infoks olen paadunud auto tarbija, kes aegajalt, valgust otsides teeb ka ühistranspordi alaseid katseid, siiani küll jätkuvalt pettudes. Ajast on kahju. Võib-olla vajab Tallinn vahetust, et ka siin nt rattateed punaseks muutuksid.
Kui siia kõrvale tuua veel ka meie "suurepärane" ühistranspordisüsteem, siis on tõenäoline, et linnavalitsuse anti-autostumise tõmblused ka tõmblusteks jäävad ning vaikselt ka pinda käima hakkavad. Auditoorimile infoks olen paadunud auto tarbija, kes aegajalt, valgust otsides teeb ka ühistranspordi alaseid katseid, siiani küll jätkuvalt pettudes. Ajast on kahju. Võib-olla vajab Tallinn vahetust, et ka siin nt rattateed punaseks muutuksid.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Autovaba nädal 2010
Punktist A punkti B neid teid pidi kohe kindlasti ei jõua. Tallinnas (ja teistes Eesti linnades) puudub reaalselt rattateede võrgustik. Olemasolevaid juppe saab pigem kasutada niisama ringi veeremesiks kui reaalselt kuhugi jõudmiseks. Elan Kristiines ja suvalises suunas linnast välja jõudmine on paras julgustükk. Tegelikult on kaks võimalust: a) 100% mööda autoteed, mis on üsnagi eluohtlik ja b) osaliselt auto-, ratta ja jalakäijate teid pidi. Viimasel juhul tuleb korduvalt rikkuda eeskirju aga kui eesmärk on, tõepoolest, punktist A punkti B mõistliku ajaga ja elusalt jõuda, siis muud alternatiivi hetkel pole. Selles suhtes kannab üritus õiget nime, kui Piritalt tahta üksnes mööda rattateid Kakumäele jõuda, siis alates sadamast kuni Stroomi rannani on tegu päris korraliku orienteerumisega. Kui keegi teab, siis võiks kaardi ülesse panna, huvitav oleks endalgi näha, kuidas see marsruut sealt peaks kulgema. Minu mõistus saab tavaliselt sadama juures otsa ja läbi Kalamaja ning Kopli tuleb lihtsalt sõita seal, kus saab.meelisl kirjutas:Kergliiklusteed on minu meelest ikkagi mõeldud eelkõige punktist A punkti B liikumiseks, nende eesmärk polegi pakkuda kõigile poolproffidele segamatuid treeningvõimalusi.
Re: Autovaba nädal 2010
Lillepi park oli algselt jah mõeldud ainult ratturitele ja rulluisutajatele, aga nüüd on asjad seal väga käest ära. Ulmeliselt palju on asfaldi peal jalakäijaid, kuigi on ju neile jalgrajad asfaldi kõrval olemas. Vähe sellest, et asfaldi peal liigutakse, kõnnitakse seal ka väga tihti vales suunas ja tihti hõivatakse kogu tee ning ei tehta kuulmagi kui mööda soovitakse. Kurat, MUPO, kus sa nüüd oled?!
-
- Rattur
- Postitusi: 83
- Liitunud: 28. 09. 2009. 13:04
Re: Autovaba nädal 2010
No kui on tekkinud diskussioon ühel väga valulikul teemal siis seda ei saa kuidagi "sae käima tõmbamiseks" nimetada. Samuti on pisut ülepingutatud kõiki neid kes natuke tõsisemalt rattasõitu teevad kohe "poolproffideks" sildistada. Olen arvamusel, et Tallinna linnas rattateid kui selliseid, praktiliselt pole. Need, kes peaksid antud teemal kõige tulisemalt sõna võtma ja sõnumit kõrgemale viima, peaks olema minuarust Rohelised. Aga see partei pole eestis mingi jõud. Naljanumber. Ja hetkel suisa oravate puudel. Et valimised on tulemas siis see on mõtlemise koht. Ma tean ühte tuttavat, kes kohalike omavalitsuste valimistel seadis valitavale ühe kindla kriteeriumi. Tänav olgu ära asfalteeritud - muud vaated mind ei huvita! Mees oli teinud kodutänaval veidi kihutustööd ka ja nüüd on tänav tip-top.
Re: Autovaba nädal 2010
Kuna üritus on suunatud pigem rattaga osalemisele, siis seetõttu sai teatesse kirjutatud orienteerumisvõistlus Tallinna jalgrattateedel. Kui sõna-sõnalt võtta, siis on see tõesti veidi ebatäpne, nimetame siis neid teid näiteks kergliiklusteedeks. Kuigi jah, ka rattaga sõidetavate kergliiklusteedega ei ole Tallinn 100% kaetud. Ürituse idee on selles, et kasvõi üks päev aastas jätta auto koju ja kasutada mõnda muud liikumisvahendit.
Ei oodanud, et see teade nüüd siin nii palju poleemikat tekitab, aga Tallinna rattateede ümber võib vaielda kindlasti lõputult... Rattateede rajamise ja nendel sõitmise osas on Tallinnas kindlasti palju arenguruumi, aga see võtab veel omajagu aega, et jõuda siin juba eespool nimetatud linnade tasemele.
Eks enamustel ratturitel on juba välja kujunenud oma kõige sobilikumad marsruudid trenni tegemiseks või tööle/koju sõitmiseks. Tõsi, tean isegi, et kesklinnas rattaga liikumine tekitab kõige rohkem ebamugavust, aga kui ikka tahtmist ja vajadust sõita on, siis vähegi kogenud rattur saab sellega hakkama küll.
Ei oodanud, et see teade nüüd siin nii palju poleemikat tekitab, aga Tallinna rattateede ümber võib vaielda kindlasti lõputult... Rattateede rajamise ja nendel sõitmise osas on Tallinnas kindlasti palju arenguruumi, aga see võtab veel omajagu aega, et jõuda siin juba eespool nimetatud linnade tasemele.
Eks enamustel ratturitel on juba välja kujunenud oma kõige sobilikumad marsruudid trenni tegemiseks või tööle/koju sõitmiseks. Tõsi, tean isegi, et kesklinnas rattaga liikumine tekitab kõige rohkem ebamugavust, aga kui ikka tahtmist ja vajadust sõita on, siis vähegi kogenud rattur saab sellega hakkama küll.
Re: Autovaba nädal 2010
Kakumäe ringil on päris suur hulk kasutajaid, sellest tulenevalt seal ikka juhtub. Kui 2 h treeningu käigus külge maha ei pane, võib jälle ristikese märkida, et vedas. Alles eile õhtul sai suurel kiirusel rullidel korralik käna pandud, kuna mingid mbw-taunid otsustasid lihtsalt süüdimatult parempöörde peateelt maha keerata, vaatamata mis kergliiklusteel toimub. Veelgi keerulisem on kui mõni rullnokk või tibi oma autoga kitsalt kõrvalteelt sulle ette sahistab, kusjuures lähenedes ristmikule kiirusega, et pidurdades saada auto täpselt pidama sõidutee äärekiviga kohakuti. ega neile polegi muud soovitada kui esimest hilissügist varahommikust must jääd enne ristmikku. Ega muu aita. aga kõige raskem juhus on silmini täis kaaskodanikud, kes mingil hetkel su teele lihtsalt lambist ette vajuvad. olen seetõttu nii pidanud 30 km/h kiirusel rullidega mööda muru jooksma ning kahe üle-peakaela hüppega asja lahendama. Eduka treeningu läbiviimine on keeruline, maraton tundub teinekord selle kõrval tühisena...Kada kirjutas: Seega jalakäija (või temaga võrdsustatud liikleja) ei tohi liigelda jalgrattateel!!!
Hiljuti siin oli Kakumäe kergliiklusteel kokkupõrge rulluisutaja ja ratturi vahel (kes oma poolel ei püsinud, seda ma ei tea), kuid kui 2X30 km/h omavahel kokku saavad, võib see väga valus olla ja reaalne materiaalne kahju kuni kümneid tuhandeid kroone. Seega tasub olla ettevaatlik. Trenni tegemiseks Tallinna jalgrattateed ei sobi, sest on mitterattureid täis ja iga mõnekümne meetri tagant on ristumine autoteega, kus tuleb sõidukitele teed anda.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
Kuulge, see hala, kui halb on ikka Tallinnas rattaga sõita ja kui ülbed on meie autojuhid ja kui lollid meie linnavalitsejad - on ühekorraga rumal, nõme ja vale.
Muidugi võiks kõik olla miljon korda parem, aga nii ei tasu mõtelda. Võrrelge parem Talinna liiklust täna ja kümne aasta eest. Rattateid - nii lihtsalt sõiduteest eraldatud rajakesi kui eraldi teid - ON. Autojuhid ARVESTAVAD ratturitega. (Täna rattaga tööle tulles anti mulle kaks korda teed kohas, kus LE järgi selleks kohustust ei olnud. Aga auto peatus ja juht viipas käega - mine!.) Ja on näha, et asjad arenevad aina paremaks, uusi rattateid ju tehakse ning kära rattasõidu ümber on üleval kogu aeg.
Andke linnale aega areneda, kodanikud!
Vaheapeal aga lugege näiteks Amsterdami teemalisi materjale.
http://goamsterdam.about.com/od/getting ... safety.htm
http://policy.rutgers.edu/faculty/pucher/amsterdam.pdf
jne.
Ei ole sealgi kõik ideaalses korras, ning - ka praeguse seisu saavutamine on nõudnud palju aastaid ning väga palju raha.
Muidugi võiks kõik olla miljon korda parem, aga nii ei tasu mõtelda. Võrrelge parem Talinna liiklust täna ja kümne aasta eest. Rattateid - nii lihtsalt sõiduteest eraldatud rajakesi kui eraldi teid - ON. Autojuhid ARVESTAVAD ratturitega. (Täna rattaga tööle tulles anti mulle kaks korda teed kohas, kus LE järgi selleks kohustust ei olnud. Aga auto peatus ja juht viipas käega - mine!.) Ja on näha, et asjad arenevad aina paremaks, uusi rattateid ju tehakse ning kära rattasõidu ümber on üleval kogu aeg.
Andke linnale aega areneda, kodanikud!
Vaheapeal aga lugege näiteks Amsterdami teemalisi materjale.
http://goamsterdam.about.com/od/getting ... safety.htm
http://policy.rutgers.edu/faculty/pucher/amsterdam.pdf
jne.
Ei ole sealgi kõik ideaalses korras, ning - ka praeguse seisu saavutamine on nõudnud palju aastaid ning väga palju raha.
Re: Autovaba nädal 2010
Täiesti nõus tripp-i kommentaariga. Ka minu postituse mõte oli selles, et kui me ainult halame ja näeme probleeme teedes, teistes liiklejates jm, siis ei muutugi midagi. Kui me ise oleme teistega arvestavad liiklejad, siis ajapikku eeskuju järgitakse ja rullnokki jääb vähemaks. Tegelikult ongi juba jäänud.
Arvestama peab ka Tallinna ja eelmainitud linnade võimalusi. Ma ei ole kaugeltki linnavõimu ega linna valitseva erakonna toetaja, aga arvan, et piiratud eelarvega on vaja lahendada palju olulisemaid probleeme kui kergliiklusteed. Iseasi, kas tänane võim olemasolevat raha õigesti kulutab, aga see on juba OT. Arvestagem, et kesklinna ei teki ruumi juurde ja ilmselt ei saa kunagi olema linn täis jalgratturite ja jalakäijate tunneleid, et kergliiklusteed sõiduteega ei ristuks. Uute teede rajamisel üldjuhul arvestatakse kergliiklusteedega, kuigi mitte alati ei ole kõik lõpuni läbi mõeldud, nagu Postimehest võib lugeda.
Arvestama peab ka Tallinna ja eelmainitud linnade võimalusi. Ma ei ole kaugeltki linnavõimu ega linna valitseva erakonna toetaja, aga arvan, et piiratud eelarvega on vaja lahendada palju olulisemaid probleeme kui kergliiklusteed. Iseasi, kas tänane võim olemasolevat raha õigesti kulutab, aga see on juba OT. Arvestagem, et kesklinna ei teki ruumi juurde ja ilmselt ei saa kunagi olema linn täis jalgratturite ja jalakäijate tunneleid, et kergliiklusteed sõiduteega ei ristuks. Uute teede rajamisel üldjuhul arvestatakse kergliiklusteedega, kuigi mitte alati ei ole kõik lõpuni läbi mõeldud, nagu Postimehest võib lugeda.
Re: Autovaba nädal 2010
Jah eks tehakse ja toimetatakse muidugi linnavalitsuste poolt ja valdade poolt. Kuid mis moodi ja kas oskuslikult.
Väike näide veel, mis võib valesti minna kui kaks valda saavad kergliiklusteel kokku. Antud kergliiklustee on hea, palju rulluistutajaid ja rattureid, käivad jooksjad ja kepikõndijad. Kuid nii kui läheb hämaraks on valgustuses põlemas alla poole raja valgustitest. Lambid läbi? või elektrilühis? Oh ei. Kuna rada kulgeb üle kahe valla siis üks vald paneb lambid põlema aga teine vald ütleb maakeeli: miks peaksin valgustama teise valda viivat teed??? Tänaseks seis selline, et see valgustamata ala valgustid on 90% rüüstatud ja nende põlema saamiseks on vaja teha investeeringuid. Toredad mehed need ......
Hakkavad juba läbi kumama ütlused: neil palju teha, neil tähtsamaid asju ka, küll vanasti oli hull siis polnud midagi jne. Ootasin neid ega need tulemata jää:)
Võrrelda olukorda liikluses 1937, 1850, 1990 jne hetke ajaga. Ajaloolastel jah, on mõtet. Kergliiklustee kasutajatel ka mõtet kui on ajaloolane või puhkab keha ning vaatleb ümbrust. Liikleja kes tahab jõuda olemas oleval ja tema ajaarvamises punktist A, punkti B ei ole mõtet. Ma ei sa ka parima tahtmise juures sõita aastas 1956. Või saan? Hea väljend võiks olla veel: Vaata kus aastal 2134 alles on vinge kõik on omal rajal. Welcome to the Future!
Minu arvates tegeletakse kergliiklusteede ehitamisel liialt paikselt ning ainult siis kui selle vajadus on tingitud sõidukite tee ehitusest või siis kohustab mingi euroraha asja ajama. Tulemus on selline, nagu me näeme ja tunneme Ilusas tulevikus neid omavahel ühendada lihtsalt ja loogiliselt eriti võimalik pole. Koht: Pärnu mnt alates vana piimakombinadi juurest kulgeb nimetame teda siis " rattarada" ilusti autoraja kõrval eraldatud joonega Hinne 5+. Pärnu mnt viaduktil on osavus rada normaalse sõidutrajektoor- asfaldi ühendus joon st. juhitavus ja tasakaal on proovile pandud. Saab ka ilma sellel konarusel ronimata kuid siis kas rohkem sõidukite läheduses või siis silla äärekivide pool. Eks osavamad sõidavad nõrgema närviga kiljuvad nagu ameerika raudteel. Või siis ronivad jalakäiate teele ja rikuvad eeskirju (sest jätkavad seal sõitu). Jõuame nüüd Liivalaia ristini siis peame liikluseeskirja austades liiklema vaid Liivalaia tänavasse. Pst olen kuulnud, et on inimesi kes tahaks otse liikuda mööda Pärnu mnt. vabaduseväljakule:)
Võtame siis kokku oma pika joru.
Tallinnas on kergliiklusteed. Peamised omavahel ühendamata ja kui ühendatud siis mitte loogiliselt vaid mõttega " no teeme kuidagi ära küll saab kui vaja. Ega mina ka ei tea kuidas seda normaalselt teha.
Kergliiklus teedel liiukudes saame loota ainult ise endale. Pea meeles reeglina enamus jalakäiatest ei oska pilte kergliiklusteel ega tee ääres olevaid märke tõlgendada. St ei tea kus peaks liikuma tema ning kus jalgrattur. Ühest küljest on see ka arusaadav kuna tihti on selline situatsioon, et ennem ristumist kõrvalteega oli jalgratturil määratud märkidega liikumine vasakpoolsel rajal ning peale ristumist leiate märgi, et pooled on vahetunud ja nii taas järgmisel ristmikul.
Ole tähelepanelik sest kergliiklusteel on kombeks kaduda nagu vits vette aeg ajalt ning uut otsa jätkamiseks ei pruugi sa leida.
Irin, virin kurtmine ja pahandamine on õigustatud.
Minu jaoks on kergliiklus teed siis paigas ja korralikud kui julgen oma lapse saata rattaga kooli ja ei pea mõtlema sellel, et kuidas seekord õnnestub inimslaalom kas ja kus on võimalik ilma vahepeal äärekividel turnimist vahetada tänavat jne.
Kui me oma järeltulevaid ei sa ratastega liiklema siis võime jäädagi rääkima. Kui ei sa me ise aru, ei oma kindlaid reegleid siis kuidas peaks see olema võimalik edasi anda tulevastele jalgratturitele. Või kasutame endiselt näidet ajahämarusest mõeldes olen optimist ennem oli hullem:)
Väike näide veel, mis võib valesti minna kui kaks valda saavad kergliiklusteel kokku. Antud kergliiklustee on hea, palju rulluistutajaid ja rattureid, käivad jooksjad ja kepikõndijad. Kuid nii kui läheb hämaraks on valgustuses põlemas alla poole raja valgustitest. Lambid läbi? või elektrilühis? Oh ei. Kuna rada kulgeb üle kahe valla siis üks vald paneb lambid põlema aga teine vald ütleb maakeeli: miks peaksin valgustama teise valda viivat teed??? Tänaseks seis selline, et see valgustamata ala valgustid on 90% rüüstatud ja nende põlema saamiseks on vaja teha investeeringuid. Toredad mehed need ......
Hakkavad juba läbi kumama ütlused: neil palju teha, neil tähtsamaid asju ka, küll vanasti oli hull siis polnud midagi jne. Ootasin neid ega need tulemata jää:)
Võrrelda olukorda liikluses 1937, 1850, 1990 jne hetke ajaga. Ajaloolastel jah, on mõtet. Kergliiklustee kasutajatel ka mõtet kui on ajaloolane või puhkab keha ning vaatleb ümbrust. Liikleja kes tahab jõuda olemas oleval ja tema ajaarvamises punktist A, punkti B ei ole mõtet. Ma ei sa ka parima tahtmise juures sõita aastas 1956. Või saan? Hea väljend võiks olla veel: Vaata kus aastal 2134 alles on vinge kõik on omal rajal. Welcome to the Future!
Minu arvates tegeletakse kergliiklusteede ehitamisel liialt paikselt ning ainult siis kui selle vajadus on tingitud sõidukite tee ehitusest või siis kohustab mingi euroraha asja ajama. Tulemus on selline, nagu me näeme ja tunneme Ilusas tulevikus neid omavahel ühendada lihtsalt ja loogiliselt eriti võimalik pole. Koht: Pärnu mnt alates vana piimakombinadi juurest kulgeb nimetame teda siis " rattarada" ilusti autoraja kõrval eraldatud joonega Hinne 5+. Pärnu mnt viaduktil on osavus rada normaalse sõidutrajektoor- asfaldi ühendus joon st. juhitavus ja tasakaal on proovile pandud. Saab ka ilma sellel konarusel ronimata kuid siis kas rohkem sõidukite läheduses või siis silla äärekivide pool. Eks osavamad sõidavad nõrgema närviga kiljuvad nagu ameerika raudteel. Või siis ronivad jalakäiate teele ja rikuvad eeskirju (sest jätkavad seal sõitu). Jõuame nüüd Liivalaia ristini siis peame liikluseeskirja austades liiklema vaid Liivalaia tänavasse. Pst olen kuulnud, et on inimesi kes tahaks otse liikuda mööda Pärnu mnt. vabaduseväljakule:)
Võtame siis kokku oma pika joru.
Tallinnas on kergliiklusteed. Peamised omavahel ühendamata ja kui ühendatud siis mitte loogiliselt vaid mõttega " no teeme kuidagi ära küll saab kui vaja. Ega mina ka ei tea kuidas seda normaalselt teha.
Kergliiklus teedel liiukudes saame loota ainult ise endale. Pea meeles reeglina enamus jalakäiatest ei oska pilte kergliiklusteel ega tee ääres olevaid märke tõlgendada. St ei tea kus peaks liikuma tema ning kus jalgrattur. Ühest küljest on see ka arusaadav kuna tihti on selline situatsioon, et ennem ristumist kõrvalteega oli jalgratturil määratud märkidega liikumine vasakpoolsel rajal ning peale ristumist leiate märgi, et pooled on vahetunud ja nii taas järgmisel ristmikul.
Ole tähelepanelik sest kergliiklusteel on kombeks kaduda nagu vits vette aeg ajalt ning uut otsa jätkamiseks ei pruugi sa leida.
Irin, virin kurtmine ja pahandamine on õigustatud.
Minu jaoks on kergliiklus teed siis paigas ja korralikud kui julgen oma lapse saata rattaga kooli ja ei pea mõtlema sellel, et kuidas seekord õnnestub inimslaalom kas ja kus on võimalik ilma vahepeal äärekividel turnimist vahetada tänavat jne.
Kui me oma järeltulevaid ei sa ratastega liiklema siis võime jäädagi rääkima. Kui ei sa me ise aru, ei oma kindlaid reegleid siis kuidas peaks see olema võimalik edasi anda tulevastele jalgratturitele. Või kasutame endiselt näidet ajahämarusest mõeldes olen optimist ennem oli hullem:)
Green Oil because i care and we need clean environment!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Re: Autovaba nädal 2010
Ennast pean väga mitteosavaks ja araks ratturiks, aga Pärnu mnt viadukti üle küll kurta ei saa. Samuti pole olnud probleeme Liivalaia ristist otse üle minna- tipptunnil saab ju alati enne ristmikule jõudmist veidi kiirust maha võtta ja vaadata sobiv hetk ümerreastumiseks foorirežiimi järgi. Milliseid liikluseeskirju rikun? Kauges tulevikus last sellele marsruudile rattaga saates soovitaksin küll tal tõesti viadukt kõnniteel ületada ja Liivalaia ristist jalakäia kombel.mrmrmr kirjutas:J
Koht: Pärnu mnt alates vana piimakombinadi juurest kulgeb nimetame teda siis " rattarada" ilusti autoraja kõrval eraldatud joonega Hinne 5+. Pärnu mnt viaduktil on osavus rada normaalse sõidutrajektoor- asfaldi ühendus joon st. juhitavus ja tasakaal on proovile pandud. ... Jõuame nüüd Liivalaia ristini siis peame liikluseeskirja austades liiklema vaid Liivalaia tänavasse.
Virin, virin kurtmine ja pahandamine on õigustatud.
Ise aga muretsen ikka ühe ja sama koha üle- Ülemiste viadukt. Vot seal on igas suunas ilusad rattateed ümber, aga raudteeviadukti alt elusana läbi jõudmine on suur õnne küsimus. Ei taha sealt alt läbi minna ei jala ega rattaga. Peale pikka kokkulappimist arstide poolt aasta tagasi võtab jala ikka tugevalt värisema, kui kasvõi vaadata, kuidas suured veokid ja ratturid ning jalakäijad sinna silla alla püüavad ära mahtuda. Ok, tõesti tehakse see kogu liiklussõlm seal kunagi ümber, aga kardetavasti jäävad kergliiklejad ja jalakäijad viimaseks, kes oma tunnelid ja sillad saavad. Ja kindlasti on mõni selline tõesti hull koht linnas veel.
Teema juurde tagasi tulles, tahaks väga sellest orianteerumisvõistlusest osa võtta, tundub väga tore pereüritus tulevat. Kust muidu neid rattaga liiklejaid rohkem saaks ja sellega ka liikluskutuur areneks. Kahjuks enda teised hobid nõuavad homse aja:(
Re: Autovaba nädal 2010
aga kuidas siis rattaorienteerumine ka läks? Kakumäel ikka näeb ülepäeva tegelasi, kelle juhtraual abistav kaardike. Äkki mõned entusiastlikumad on ennast veel rajale unustanud...Ülle kirjutas: suure orienteerumisvõistluse Tallinna jalgrattateedel...-2010.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
Rattaorienteerumine Tallinna teedel läks hästi, osalejaid oli u 40. Oli nii nö pühapäeva sõitajaid ja matkajaid kui ka aktiivseid harrastajaid korraliku varustuse ja riietusega.suuroja kirjutas:aga kuidas siis rattaorienteerumine ka läks? Kakumäel ikka näeb ülepäeva tegelasi, kelle juhtraual abistav kaardike. Äkki mõned entusiastlikumad on ennast veel rajale unustanud...
Võimalik, et mõni avastas sealt omale uue harrastuse.
Re: Autovaba nädal 2010
aga kes siis võitis? ratsa-, jalgsi- või rattaorienteerujaÜlle kirjutas: Võimalik, et mõni avastas sealt omale uue harrastuse.
Saaremaal jäid ratturid 2 min peale )) http://www.hobumaailm.ee/?page=4&sub=24&id=55
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Autovaba nädal 2010
Nagu öeldakse: "Tähtis pole võit, vaid osavõtt".suuroja kirjutas: aga kes siis võitis? ratsa-, jalgsi- või rattaorienteeruja
Saaremaal jäid ratturid 2 min peale )) http://www.hobumaailm.ee/?page=4&sub=24&id=55