Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Infot ja muljeid võistluste kohta
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
AndresAavik
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas AndresAavik » 02. 06. 2014. 14:16

~750 grupp väsis enne lõppu ära ja vajus tee peale niimoodi laiali, et viimased 3-4km oli paks padrik ees ja spurtida, kasvõi vedama minna, ei saanud. Algaja ka, esimene võistlus... 10km enne finišit ei julgenud veel ette trügida, kuna ei tea oma võimeid. Pärast oli mäsu sees finišisse kruisimine. 2:25:06, pulss olematu, higi kuivanud, kerge põiekas.
Praktiliselt viimaste seas startinuna nägin igasugu seltskondasid teepeal. Üheski rotatsiooni ei olnud, kõik olid kummipaelad ja amorfsed. Päris mitu korda oli, et kui vedaja väsis, siis tuli kas proovida üksi järgmist punti taga ajama minna või hoog maha lasta. Kuna oli pidev hirm surma saada, siis hoidsin pigem turvaliselt taha või servadele. Aga ühtegi avariid ei näinud ega kuulnud. Ise pidin vaid Elva kandis mäest alla tulles korra järsult pea nulli pidurdama kuna keset tühja teed võtsid inimesed kurvis hoo alla 20km/h. Võttis õõnsaks. Aga väga äge kogemus oli! Kindlalt midagi muud kui senine üksi 1-2 korda nädalas teede nühkimine. Järgmine kord jälle targem :)

Edit: sõitsin 70km

Kasutaja avatar
Spordihai.ee
Rattur
Postitusi: 27
Liitunud: 18. 05. 2011. 11:47

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Spordihai.ee » 02. 06. 2014. 17:43


Kasutaja avatar
Kert1800
Rattur
Postitusi: 207
Liitunud: 24. 10. 2010. 12:25

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Kert1800 » 02. 06. 2014. 18:16

Mõnel "geeniusel" vaja ikka eraldistardilenksuga sõitma tulla :? .Samas kui teistelt piltidelt vaadata,siis selliseid inimesi on veel...
Pilt

AndresAavik
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas AndresAavik » 02. 06. 2014. 18:28

See nägi päris koomiline välja kui sellest mööda venitasin. Pakiraam Pakiraam, maastikuratas, eraldistardi sang. Ise küsimus kas ta seda kasutas.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas erikr » 02. 06. 2014. 18:34

Kunagi saatsin TM klubisse kirja küsimusega, millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine. Imelik, kui oleks vastatud. Ka sel korral oli mitmeid, kes pundis lenksul pikutasid.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Indreq » 02. 06. 2014. 19:02

Need pildil ju lühikese distantsi numbrid - seal on igasugu karvaseid ja sulelisi rajal, paljud liikurid ei ole isegi jalgratta moodi eriti. Arvestades et tegu on rahvasõiduga, siis absoluutne keeld ilmselt pole põhjendatud (sel aastal juhendis oli ka soovitusena mainitud) aga põhidistantsile peaks tegema tingimuse et lisavarustusega ratastega pääseb rajale ainult viimasest stardigrupist.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Rivo » 02. 06. 2014. 19:13

Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" vaja ikka eraldistardilenksuga sõitma tulla :? .Samas kui teistelt piltidelt vaadata,siis selliseid inimesi on veel...
No kui nüüd konkreetselt seda pilti vaadata ja üritada olukorda hinnata, siis keerati supilauast "eraldistardi" mehele tuimalt ette.
....._0
....\<,
(-)/ (-) ProKLUBI - ProShop - Estonian Cup

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Henno » 02. 06. 2014. 19:55

erikr kirjutas:Kunagi saatsin TM klubisse kirja küsimusega, millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine. Imelik, kui oleks vastatud. Ka sel korral oli mitmeid, kes pundis lenksul pikutasid.
Mul on hoopis järgmine küsimus - millal hakatakse rajal numbrita kaasasõitjad maha võtma? Ka seekordne sõit polnud erandiks - oma 50km sõitis kaasa meeskodanik, kes oli sõidumaneerilt ohtlikuim mees grupis ja loopis ka prügi. Kuna alates 2013 on number ka lenksul, siis polnud tegu osalejaga, kel seljanumber jaki all peidus ajutiselt.
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7996
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas KaupoR » 02. 06. 2014. 20:28

erikr kirjutas:millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine.
Juhend ei keela, soovitab hoopis.
Jalgrataste klass on vaba./———/
Ohutuse huvides soovitame tungivalt ratastelt Rattaralliks eemaldada kõik tüüpmõõtmetest väljaulatuvad lisad, nt. peeglid, pakiraamid, tugijalad, eraldistardi või triatlon tüüpi juhtrauad jne, et vältida grupis sõites üksteise külge haakumist ja võimalikul kukkumisel täiendavaid vigastusi.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Kert1800
Rattur
Postitusi: 207
Liitunud: 24. 10. 2010. 12:25

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Kert1800 » 02. 06. 2014. 20:53

Kui juba sirgel teel suudetakse koguaeg end või teisi pikali sõita.Seda enam,milleks neid naljamehi oma lenksudega üldse starti vaja.Kohustuslik oleks panna stardigrupidesse kontroll,kes sellised naljamehed stardist eemaldab.

mrtnkschn
Rattur
Postitusi: 6
Liitunud: 07. 07. 2011. 12:34

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas mrtnkschn » 02. 06. 2014. 21:12

Kert1800 kirjutas:Kui juba sirgel teel suudetakse koguaeg end või teisi pikali sõita.Seda enam,milleks neid naljamehi oma lenksudega üldse starti vaja.Kohustuslik oleks panna stardigrupidesse kontroll,kes sellised naljamehed stardist eemaldab.
Mõni vend eraldistardirattaga suudab tunduvalt viisakamalt ja rahulikumalt sõita, kui mõni teine vend tavalise maanteerattaga korduvalt keset punti pidurdades ja muid trikke tehes.

Ontopic: Endal kulges võistlus esituhande tagumises pooles ebasoodsa stardikoridori tõttu ning ettepoole paraku oli võimatu sõita. Natukene kurb oli, et 60-70 pealises pundis tegid samad inimesed tööd, ise sain seetõttu korraliku lõigutrenni tehtud. Nõustun kapuutsiga, et mehed, võtke jalad kõhu alt välja.. see ei anna mingit emotsiooni, kui töllerdad keset punti 130km jalatäis tööd tegemata ning viimasel 5km on vaja finishit panna, et ainult laibad järel on..

clx
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 09. 06. 2008. 21:13

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas clx » 02. 06. 2014. 21:19

Henno kirjutas:Mul on hoopis järgmine küsimus - millal hakatakse rajal numbrita kaasasõitjad maha võtma?
Hea idee aga kuidas sa seda ette kujutad? Korraldaja sõidab kõrvale ja annab ruuporiga käsklusi stiilis "Sina seal grupi keskel, kohe paremasse teeserva ja rattalt maha. Edasi võid liikuda kui ralli läbi!" Või ehk peaks hoopis proovima teepeenralt sauaga peatumismärguannet anda?

Kasutaja avatar
andre170
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 04. 03. 2008. 16:59

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas andre170 » 02. 06. 2014. 22:18

Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" ...[/img]
Minu poolt müts maha ratturite ees, kes käeproteesiga ratast sõidavad! Norida, kuidas ühekäemees rattast kinni hoiab, on ikka väga õnnetu koht norimiseks. Eriti, kui tal ei ole väga palju variante rattast kinni hoidmiseks ja ka tingimustes, kus "RATTAKLASS ON VABA".
Olen kuulnud, et ühekäemehi on ka "elionil" tegusid tegemas. Seda enam on nad oodatud ja teretulnud Rattarallil. Paluks siis üksteisega rohkem arvestada ja pilti tähelepanelikumalt uurida enne nurisemist.

Olin ka 200-400 grupis. Üritasin sealt lõpust ette minna appi, aga kui oled üksi sajameetrist vahet vastu tuult ees gruppi vedavate härgadega võrreldes veel kiiremas tempos üritanud tasa teha, siis ei mängi välja. Seal peaks olema ikka megakarusell, et tagant ette jõuda ja siis veel jõuda gruppi vedada. Tavaliselt on profisõitudel 10-20 koha peal seenior, kes üldse lubab rahvast vedama. 10-20 tugevat suudavad karusellis vedada ükskõik kui suurt gruppi, kui nad kordamööda tööd teevad.
Tempo ei olnud ka tegelt nii nõrk esimese 50 km jooksul, sest 10 ja 20 kaupa jäädi ikkagi maha ja liituti järgmiste gruppetodega. Samas hoiti grupi sees ka korralikke vahesid, mis andis nii koormust kui ka ohutust.

200-400 grupis oli vist Jeesus ise kohal, et suudeti vältida kõikvõimalikke kukkumisvõimalusi. Vahel pani mu ees mitu meest tagarattaga loha, aga ikka jäid kõik püsti. Korduvalt sai üksteise vastu toetatud, et püsti jääda. See ei ole juhus - mehed olid tasemel. Üks kukkumine u 15-20 km enne lõppu tuli nagu ei kusagilt. Torbikuralli oli nagu arvutimäng, lähim möödasõit oli 5 cm ja pidi pedaali ka ülessepoole sättima, et puhas möödumine kirja saada. Õnneks organiseeruti ja hüüti palju.

Seega kiidan vedureid, õnne ja jahedat ilma, mis kõigil silmanägemise selge hoidis. Kuulsin, et me grupis oli küll erinevaid taidlejaid olnud noorte tüdrukute ja lätlaste näol, aga trend on õiges suunas.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas erikr » 02. 06. 2014. 22:34

KaupoR kirjutas:
erikr kirjutas:millal lõpeb ära juhendile mittevastavate rataste, st eraldistardilenksudega stardikoridori lubamine.
Juhend ei keela, soovitab hoopis.
Jalgrataste klass on vaba./———/
Ohutuse huvides soovitame tungivalt ratastelt Rattaralliks eemaldada kõik tüüpmõõtmetest väljaulatuvad lisad, nt. peeglid, pakiraamid, tugijalad, eraldistardi või triatlon tüüpi juhtrauad jne, et vältida grupis sõites üksteise külge haakumist ja võimalikul kukkumisel täiendavaid vigastusi.
Vabandan - ei kontrollinud seekordset juhendit. Mingitel varasematel aastatel olid eraldistardilenksud ühemõtteliselt keelatud.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

JAN007
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 27. 07. 2003. 20:24

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas JAN007 » 03. 06. 2014. 08:46

Minu 19. rattaralli möödus kuidagi kahtlaselt kergelt, isegi ei näinud ühtegi kukkumist. Muidugi teen ma viimased aastad ise ka kõik selleks, et ohte vältida - sõidan võimalusel üksinda ja kui vaja, siis lasen grupi mööda. Nii saigi seekord ehk 5-10km ainult kellegi seljataga oldud, ülejäänud aeg aga üksi ees ja 0 kuni mitukümmend matsi seljataga. 3 isikut vist käis ainult minu ees vedamas mõned korrad. Paar tükki sõitis ka kõrvale ja pakkus end vedama aga kuna kinnitasin, et ei soovi seljataga olla, siis loobusid. 2km enne finishit tuli isegi üks tänama, et olin tänuväärset tööd teinud pikalt :-) See tõstis veel enesetunnet, ei mäleta et kunagi varem ralli nii kerge oleks olnud, väsimust isegi ei tekkinud ja haamrit sai ilmaasjata kardetud. Elvasse jõudes küll tekkis tunne, et jalad pole enam nii teravad kui seni. Aeg 4:33 on kusjuures minu 3. tulemus, 2007 ja 2008 veel kitsaste kummidega MTB-ga gruppides sõites olin 4:12 ja 4:17 saanud. Kuna spidomeeter jäi koos joogipudeliga koju ja GPS kella aku polnud end mingil põhjusel ära laadinud, siis oli kogu sõit ainult enesetunde järgi kiirust ja aega teadmata. Joogipudeli õnneks ikka sain enne starti sõbralt.

MarkoAa222
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 08. 05. 2013. 09:12

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas MarkoAa222 » 03. 06. 2014. 09:03


janar68
Rattur
Postitusi: 9
Liitunud: 22. 04. 2014. 13:48

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas janar68 » 03. 06. 2014. 10:25

keegi kursis, kas Myttajatelt tuleb 70km sõidu kohta ka infot. Jube hea lehekülg :)

kaitz
Rattur
Postitusi: 201
Liitunud: 12. 05. 2009. 09:12

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas kaitz » 03. 06. 2014. 10:39

andre170 kirjutas:
Kert1800 kirjutas:Mõnel "geeniusel" ...[/img]
Minu poolt müts maha ratturite ees, kes käeproteesiga ratast sõidavad! Norida, kuidas ühekäemees rattast kinni hoiab, on ikka väga õnnetu koht norimiseks. Eriti, kui tal ei ole väga palju variante rattast kinni hoidmiseks ja ka tingimustes, kus "RATTAKLASS ON VABA".
Olen kuulnud, et ühekäemehi on ka "elionil" tegusid tegemas. Seda enam on nad oodatud ja teretulnud Rattarallil. Paluks siis üksteisega rohkem arvestada ja pilti tähelepanelikumalt uurida enne nurisemist.

(y) (y)
velo clubbers
"sadakilomeheilu on tugev eelis allamäge"

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7996
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas KaupoR » 03. 06. 2014. 10:45

käeproteesiga sõitjad on tublid aga miski ei anna kellelegi õigust poogeldada või ohtlikke manöövreid teha. Sellega ei taha ma öelda, et too konkreetne isik midagi tegi, ma räägin üldisest põhimõttest.
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
hobbyists
Rattur
Postitusi: 22
Liitunud: 26. 08. 2011. 12:38

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas hobbyists » 03. 06. 2014. 12:33

mrtnkschn kirjutas: Natukene kurb oli, et 60-70 pealises pundis tegid samad inimesed tööd, ise sain seetõttu korraliku lõigutrenni tehtud. Nõustun kapuutsiga, et mehed, võtke jalad kõhu alt välja.. see ei anna mingit emotsiooni, kui töllerdad keset punti 130km jalatäis tööd tegemata ning viimasel 5km on vaja finishit panna, et ainult laibad järel on..
Ma ei saa aru. Kui kõik 60-70 meest oleks ka vedamisega tegelenud siis sa poleks ju mingit emotsiooni saanud või kui siis ikka väga üürikeseks ajaks. Enamus aega oleksid siis ju ise töllerdanud keset punti. Nii, et ära ole natuke kurb, said emotsiooni. Kõik ei jaksagi vedada ega nad siis sellepärast pea koju jääma või grupist lahkuma.

AndresAavik
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas AndresAavik » 03. 06. 2014. 13:30

Ma usun, et kõik jaksavad vedada. Ise küsimus kui kaua ja kui ohutu on vahetus. Mina ei julgenud sellele mõeldagi mis siis juhtub kui ma ees ära väsin. Pidevalt oli totaalne korralagedus :)

Kasutaja avatar
JerryBlake
Rattur
Postitusi: 160
Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas JerryBlake » 03. 06. 2014. 14:06

kui kedagi peaks huvitama siis
32-64km. https://www.youtube.com/watch?v=NovnvQiU0B0
64-93km. https://www.youtube.com/watch?v=hmjD0zkdD2A
93-122km. https://www.youtube.com/watch?v=S0A8CFfMPrI
Ise jõudsin lõpuni, mälukaart ei jõudnud. Ehk siis viimast 10km pole.
3h50min+ seltskond enamasti.

Kasutaja avatar
ragnarp
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 04. 12. 2011. 13:37

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas ragnarp » 03. 06. 2014. 14:27

mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud (y)

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Henno » 03. 06. 2014. 14:47

ragnarp kirjutas:mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud (y)
peaks olema Garmini kaamera - http://www.garmin.ee/kaamerad/virb-elite
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Kasutaja avatar
JerryBlake
Rattur
Postitusi: 160
Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas JerryBlake » 03. 06. 2014. 15:03

Henno kirjutas:
ragnarp kirjutas:mis vahenditega need viimased videod tehtud on? päris huvitav, kui pilt ja andmed niimoodi kokku on pandud (y)
peaks olema Garmini kaamera - http://www.garmin.ee/kaamerad/virb-elite
Suvaliselt kaameralt pilt, GPSiga rattakompuutrilt andmed ja DashWare-ga töötlen. Natuke nikerdamist on.
Andmed saab kätte ka suvalise nutitelefoniga treeningut salvestades aga täpsus jätab nii natuke soovida.

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Indreq » 03. 06. 2014. 15:34

Vaadanud nüüd ka veidi pilte, videosid ja meenutades 3:53 grupis läbitehtut, veidi algaja järeldusi (kogenud grupisõitjate jaoks elementaarne):
1. Tõusud ja potentsiaalsed kurvid-pudelikaelad tuleb ennem meelde jätta, vajadusel märkmepaber teibiga lenksu külge. Puhanuna ja õiges positsioonis mäele jõudmine aitab palju vaeva kokku hoida. See kes oma vedamisvahetuse lõpus väsinuna mäe alla jõuab, on ise loll (nagu ma iseendale demonstreerisin).
2. Eriti keskelt või tagantpoolt startides tuleb alguses anda hagu nagu jaksad ja vähegi sobivate puntidega üritada kaasa minna, mitte jääda passima (erand - väldi noorte ja vihaste 55kmh madallennugrupetosid - pole lootustki...). Peale Pangodit on tõenäosus kiirelt tõusva pundi sisse sattuda juba olematu. Tahapoole vajuda jõuab alati. Korraks kinni sõidetud jalg taastub grupis ehk ära, aga olgu jalg nii värske kui tahes, käestlastud gruppi püüda on juba pea võimatu. (ei teinud päris selle tarkuse järgi, järgmine kord proovin).
3. Kui midagi täie hoo pealt maha kukub, siis mõtle ennem kas ikka on vaja peatuda ja tagasi jalutada. Aga ära liiga kaua mõtle, seda pikem tee on jalutada. Grupp on kah siis läinud. Ja järgmine grupp. (check)
4. Grupi vasakus küljes on rohkem ruumi kui paremas. Aga tunne kaarti ja võistluspäeval valitsevat tuulesuunda - mõnel suunal on grupi vasak külg tuulevarjus, mõnel suunal on tuule käes. Eriti loll on eest taha või tagant ette liikuda tuule käes kui on võimalik seda vältida.
5. Kasuta ohutut võimalust joomiseks isegi kui pole janu - mine tea millal tihedas grupis jälle võimalus tuleb...
6. Kui sa üksi jaksad ühest grupist teise sõita, siis on ka see teine grupp kaugeltki liiga aeglane - siis oled sa midagi alguses valesti teinud et üldse nii taga oled. Kui oled omale jõukohases seltskonnas, siis see avantüür on suht võimatu. (8km eraldistart tehtud, tulemus null)
7. Vea kui jaksad aga kui jõudu pole siis pole mõtet grupi peas segadust tekitada. Kui 20kmh enne lõppu avastad üleliigsed jõuvarud või muidu igav hakkab ja grupi tempot tõstma lähed, siis võta seda kui ühiskondlikku kasulikku tööd, ega midagi saavutada enam ei ole ja tagumised lähevad lõpus mööda niikuinii (kah ära tehtud)(PS tervitused neile kes kaasa mängisid tempo tõstmisega, saime alla 4h kohale vähemalt :) ).

PS see oli mu elu teine pikk TRR ja sellega mu maantee grupisõidukogemus ka piirdub. Sellest ka mu "avastused"
Viimati muutis Indreq, 03. 06. 2014. 19:32, muudetud 1 kord.

haigo
Rattur
Postitusi: 166
Liitunud: 21. 04. 2005. 12:44

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas haigo » 03. 06. 2014. 18:58

Indreq kirjutas: 4:53 grupis
3.53

reimakas
Rattur
Postitusi: 102
Liitunud: 19. 04. 2009. 21:11

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas reimakas » 03. 06. 2014. 20:28

7. Vea kui jaksad aga kui jõudu pole siis pole mõtet grupi peas segadust tekitada. Kui 20kmh enne lõppu avastad üleliigsed jõuvarud või muidu igav hakkab ja grupi tempot tõstma lähed, siis võta seda kui ühiskondlikku kasulikku tööd, ega midagi saavutada enam ei ole ja tagumised lähevad lõpus mööda niikuinii (kah ära tehtud)(PS tervitused neile kes kaasa mängisid tempo tõstmisega, saime alla 4h kohale vähemalt :) ).

Ma arvan, et meil oli normaalne seltskond ja olemine suht rahumeelne. Sellise pundiga ja praktiliselt ühtegi kukkumist. (u 1 km enne lõppu vist ikka midagi toimus :(
Aga tänud hea ja meelidva seltskonna ja päeva eest :)

fo1l
Rattur
Postitusi: 277
Liitunud: 23. 02. 2011. 14:25

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas fo1l » 03. 06. 2014. 20:40

3.45 pundis olid kaks kollast dahli venda, ühel oli gopro ees ja teisel taga. Kas keegi teab midagi sellest? :D

Kasutaja avatar
Henno
Rattur
Postitusi: 724
Liitunud: 07. 08. 2009. 09:01

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Henno » 04. 06. 2014. 10:42

minu soovitus ka viimase RR isikliku kogemuse pealt

8. kui sõidad tugevas grupis ja vedada ei jõua, siis väldi ka päris grupi taga sõitmist, vaid ürita end ikka grupi keskele seada ja kui peakski vahetustega Sinu vedamise kord kätte jõudma, siis võta lihtsalt lühike vahetus

minu plaan oli end alguses võimalikult tugevasse gruppi sõita ja siis lõpuni tuules ära istuda (finishit ma sellisel juhul panema ei roniks kui pole ise tööd teinud)

plaan toimis alguses hästi, Pangodisse jõudsin ca 39km/h keskmisega nn. 3:28 grupi sabas (minu eelmise RR läbimise kiirus oli 32 km/h, aga siledatel Filtri sõitudel 38km/h keskmist sõidan distantsid läbi küll)

paraku, kui grupi pea liigubki ühtlase kiirusega, siis suure ja pikaks veninud grupi puhul toimib kummipaela efekt, st. ratturid grupis pidurdavad kogu aeg ja siis jälle kiirendavad vahe tagasi sõitmiseks, see olukord võimendub järjest ja kui loodad grupi taga tuules puhata, siis reaalsuses koosneb sõit pidevatest 10-15m vahe kinni tõmbamise spurtidest, kui grupp läheb ca 40km/h, siis pead miski 45-50km/h peale spurtima ja kaua niimoodi vastu ei pea, minu jaoks plaksatas kummipael katki peale Otepää tõusu, kust sain veel grupi sabas üles, aga takerdusin veel toitlustuspunkti sagimise taha ja peale seda alanud allamäge lõigul ei olnud mingit võimalust vahet tagasi spurtida

kusjuures, teoorias teadsin seda kummipaela efekti värki väga hästi, aga varasema sõitude kogemuse pealt see ei olnud mind kottinud, sest liikusin lihtsalt nõrgema grupi taga
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab? :)

Prii
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 18. 05. 2011. 06:33

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas Prii » 04. 06. 2014. 11:33

Enda mnt sõitudel olen tähele pannud, et võetaksegi liiga pikki vedamiskordi. Kes jõuab, kätt ette ei pane, aga heaks tempo säilitamiseks peaks ikka tihedamini vahetama. Minusuguse karvajala vedamiskiirus hakkab raugema umbes minutiga. Siis võiks juba vahetada. Või tegelikult veel varemgi. Kogenumad võiksid kommenteerida.
Henno kirjutas:...ja kui peakski vahetustega Sinu vedamise kord kätte jõudma, siis võta lihtsalt lühike vahetus

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas erikr » 04. 06. 2014. 11:44

Prii kirjutas:Enda mnt sõitudel olen tähele pannud, et võetaksegi liiga pikki vedamiskordi. Kes jõuab, kätt ette ei pane, aga heaks tempo säilitamiseks peaks ikka tihedamini vahetama. Minusuguse karvajala vedamiskiirus hakkab raugema umbes minutiga. Siis võiks juba vahetada. Või tegelikult veel varemgi. Kogenumad võiksid kommenteerida.
On hea, kui tekib töötegijate grupp ja mingisugune süsteem grupi peas vedamiseks ja puhkamiseks. Minu sektoris enamasti aga ripuvad kõik lihtsalt selle lolli taga, kes ees veab. Keegi niisama heast tahtest vedajast mööda ei lähe esimeseks.
Sellisel juhul vedaja peab ise ära tulema ja äärmiselt konkreetselt. Vaatan vasakule, et minu tagant oleks puhas ja kiirendan vastassuunavööndisse. Sirutan hetkeks selga, nuuskan nina tühjaks ja küll ma endale pundis ohutul viisil koha leian.

Ahjaa, et selge oleks - minu jutt käib puhtalt võistlusolukorrast.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

hsb
Rattur
Postitusi: 87
Liitunud: 02. 04. 2010. 12:26

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas hsb » 04. 06. 2014. 12:28

germo123 kirjutas:3.45 pundis olid kaks kollast dahli venda, ühel oli gopro ees ja teisel taga. Kas keegi teab midagi sellest? :D
Sai siis midagi sellist võistluse siseelust kokku tehtud:)

https://www.youtube.com/watch?v=GMPdslW ... e=youtu.be


3. juuni 2014 23:39 kirjutas
>
> Küsitakse Teie salvestiste järele. Ka endal oleks huvitav kusagil
> juutuubist näha.

hab
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 13. 06. 2011. 21:48

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas hab » 04. 06. 2014. 13:07

väga ok kaameranurk. kummipurunemise koht on suht epic!

AndresAavik
Rattur
Postitusi: 16
Liitunud: 03. 04. 2014. 13:08

Re: Tartu Rattaralli 2014 -- 1.06.2014

Postitus Postitas AndresAavik » 04. 06. 2014. 14:21

kas see ratas on siiamaani seal kraavis või lõpetas mees siiski pärast remonti sõidu ära?

Vasta

Mine “Eesti võistlused”