TRM 2014

Infot ja muljeid võistluste kohta
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Gaspar
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 04. 06. 2009. 13:49

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Gaspar » 22. 09. 2014. 12:59

blondi kirjutas:Ma arvan, et teed mulle natuke liiga. Kaasosaline selle õnnetuse põhjustamises? Pigem ikka ohver.. Kui ma seda juba suutsin teha siis oli mustas riietuses mees (tõenäoliselt Sina) liival libastuja juures ja kutsusid telefoniga abi.
Mitte põhjustamises (Su kirjeldusest tuli see välja). Kuna seal tuli kiirelt tegutseda, ei pannud kõike tähele. Mulle jäi meelde, et nägin 2 kukkujat ning mõne aja pärast oli teine (ju siis Sina) kadunud. Eks sellised kriitilised olukorrad tekitavad hiljem analüüsimisel lünki.

Tore, et said lõpuni sõita ning tänuväärne, et tõstatasid selle teema siin foorumis.
Ehk on see info tulevikus abiks.

risto999
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 09. 2011. 08:01

Re: TRM 2014

Postitus Postitas risto999 » 22. 09. 2014. 13:03

Tehnika areneb ja kiirused kasvavad, kahjuks oskused mitte.
Sõnum korraldajatele- järgmisel aastal tehke ohtlikesse kohtadesse põhupallidest tsikaanid.
Nii ju tehakse ka L-Eesti rallidel.

Endal ei õnnestunud ühtegi ohtlikku olukorda tekitada ega ka näha(350-370 kohtade peal).
Hoidsin grupisõidul ennast ettepoole, laskumistel väikse vahe eelsõitjaga sisse.

Viimased kilomeetrid olin täiesti üksi.

Kasutaja avatar
lexusl
Rattur
Postitusi: 21
Liitunud: 27. 07. 2011. 22:23

Re: TRM 2014

Postitus Postitas lexusl » 22. 09. 2014. 13:06


Ma arvan, et teed mulle natuke liiga. Kaasosaline selle õnnetuse põhjustamises? Pigem ikka ohver. Esiteks oli ju lugu selline, et kuna ma sõitsin kukkuja taga polnud mul kuidagi seal liivasel teel võimalus pidama saada olnud. Sellises situatsioonis käib kõik nii kiiresti ja mingit hoo mahasaamisest ei saa siin hetkel juttugi olla kuna vahemaad ju polnud reageerimiseks. Kuna ma ise lendasin üle ratta maha siis ma ei suutnud sekundi pealt ennast sealt püsti ajada. Kui ma seda juba suutsin teha siis oli mustas riietuses mees (tõenäoliselt Sina) liival libastuja juures ja kutsusid telefoniga abi.
Ohutuse huvides tuleb pikivahet hoida, eriti kiireel laskumisel, kus lõpp on veel eriti tehniline.
See, et sul vahemaa pea olematu eessõitjaga, on puhtalt sinu valik.
Ei ole see pikivahe hoidminie ikka meile eestlastele selgeks saanud.
Eile tagasi Tallinna sõites mööda Tartu mnt'd, oli küll selline tunne, et inimesed üldse ei mõtle enda ega teiste elude peale.
Vahepeal oli 5 autot üksteise järel vastassuunavööndis, et mööda sõeluda.
Ja möödasõidule minnakse ükskõik kus, isegi pimedas kurvis.

risto999
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 09. 2011. 08:01

Re: TRM 2014

Postitus Postitas risto999 » 22. 09. 2014. 13:09


Ma arvan, et teed mulle natuke liiga. Kaasosaline selle õnnetuse põhjustamises? Pigem ikka ohver. Esiteks oli ju lugu selline, et kuna ma sõitsin kukkuja taga polnud mul kuidagi seal liivasel teel võimalus pidama saada olnud. Sellises situatsioonis käib kõik nii kiiresti ja mingit hoo mahasaamisest ei saa siin hetkel juttugi olla kuna vahemaad ju polnud reageerimiseks. Kuna ma ise lendasin üle ratta maha siis ma ei suutnud sekundi pealt ennast sealt püsti ajada. Kui ma seda juba suutsin teha siis oli mustas riietuses mees (tõenäoliselt Sina) liival libastuja juures ja kutsusid telefoniga abi.
Ohutuse huvides tuleb pikivahet hoida, eriti kiireel laskumisel, kus lõpp on veel eriti tehniline.
See, et sul vahemaa pea olematu eessõitjaga, on puhtalt sinu valik.
Ei ole see pikivahe hoidminie ikka meile eestlastele selgeks saanud.
Eile tagasi Tallinna sõites mööda Tartu mnt'd, oli küll selline tunne, et inimesed üldse ei mõtle enda ega teiste elude peale.
Vahepeal oli 5 autot üksteise järel vastassuunavööndis, et mööda sõeluda.
Ja möödasõidule minnakse ükskõik kus, isegi pimedas kurvis.
Ma tulin Viljandi kaudu, tühi tee ja ei ühtegi ohtlikku möödasõitu (y)

blondi
Rattur
Postitusi: 27
Liitunud: 02. 04. 2011. 09:07

Re: TRM 2014

Postitus Postitas blondi » 22. 09. 2014. 13:17

lexusl kirjutas:

Ma arvan, et teed mulle natuke liiga. Kaasosaline selle õnnetuse põhjustamises? Pigem ikka ohver. Esiteks oli ju lugu selline, et kuna ma sõitsin kukkuja taga polnud mul kuidagi seal liivasel teel võimalus pidama saada olnud. Sellises situatsioonis käib kõik nii kiiresti ja mingit hoo mahasaamisest ei saa siin hetkel juttugi olla kuna vahemaad ju polnud reageerimiseks. Kuna ma ise lendasin üle ratta maha siis ma ei suutnud sekundi pealt ennast sealt püsti ajada. Kui ma seda juba suutsin teha siis oli mustas riietuses mees (tõenäoliselt Sina) liival libastuja juures ja kutsusid telefoniga abi.
Ohutuse huvides tuleb pikivahet hoida, eriti kiireel laskumisel, kus lõpp on veel eriti tehniline.
See, et sul vahemaa pea olematu eessõitjaga, on puhtalt sinu valik.
Ei ole see pikivahe hoidminie ikka meile eestlastele selgeks saanud.
Eile tagasi Tallinna sõites mööda Tartu mnt'd, oli küll selline tunne, et inimesed üldse ei mõtle enda ega teiste elude peale.
Vahepeal oli 5 autot üksteise järel vastassuunavööndis, et mööda sõeluda.
Ja möödasõidule minnakse ükskõik kus, isegi pimedas kurvis.
No ütleme nii, et vahemaa oli olemas aga kiirus oli samuti küllalt suur. Võid arvata, et reageerimiseks pole aega sellises situatsioonis kuna ratas oli liival ja seda olen ma õppinud, et liival pidurdamine pole eriti hea otsus. Olen alati selline sõitja kes teiste seljas ei sõida vaid pigem sõidan oma sõitu ja ei tiku kellegi taga sõita. Pigem sõidavad mehed minu taga hmm hmm.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: TRM 2014

Postitus Postitas erikr » 22. 09. 2014. 13:33

fronius kirjutas:Sõitsin ka lühikest stardist olin kõige lõpus ja finis tuli 34 koht :)
Üldiselt ma arvan, et sul on viimane aeg kõigis sõitudes pikale maale kolida.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

fronius
Rattur
Postitusi: 308
Liitunud: 01. 09. 2013. 11:13

Re: TRM 2014

Postitus Postitas fronius » 22. 09. 2014. 14:03

Laupäev Rmk tulen pikale :)

Kasutaja avatar
meetodimees
Rattur
Postitusi: 143
Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12

Re: TRM 2014

Postitus Postitas meetodimees » 22. 09. 2014. 14:11

Enda sõit kulges positiivselt, paar napikat oli, üldiselt on sõit-sõidult võistlejate oskused ja sõidukultuur paranenud.

Toon mõned mõtted välja, mida tähele panin (sõitsin kohtadel ca 1500), ja mis sõidu ohutumaks muudaksid:

1. Tehnilistes kohtades ja kiiretel laskumistel hoia ohutuse mõttes pikivahet.
2. Süües-juues ära lase tempot alla, tee need toimingud samas tempos jätkates, või veendu, et Su seljatagune on tühi.
3. Harjuta liivas sõitmist, ebakindluse tõttu oli liivas mitmeid ikaldumisi ja kukkumisi.
4. Manöövreid tehes anna oma plaanist käega või muud moodi märku, et tagumistele ei tuleks Sinu manöövrid üllatusena.
5. Sama kehtib tagan tulijatele, anna oma möödumissoovist märku, ütle kummalt poolt tuled vms.
6. Hoia ühtlast sõidujoont, ära vingerda, ära karda auke või poriloike (sõida otse läbi!).
7. Ära mängi "tetrist". Seal kus rahvas toppab või on ikaldunud, või laskumistel, ära trügi vahele, kohta saab ohutumalt ka parandada.
8. Tee suu lahti ja räägi, kui näed viga laita.
Rentida carbon raamiga "L"" suurus võistlusrattad: MTB Scott Scale; Scott Spark ja MNT Scott Foil ning rentida MTB rattakohver "Scicon". Info tel. 56 41 3OO

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Oliver » 22. 09. 2014. 14:17

blondi kirjutas:No ütleme nii, et vahemaa oli olemas aga kiirus oli samuti küllalt suur. Võid arvata, et reageerimiseks pole aega sellises situatsioonis kuna ratas oli liival ja seda olen ma õppinud, et liival pidurdamine pole eriti hea otsus. ...
Liival pidurdamine on kindlasti parem otsus kui tagant sisse sõites kukkumine.

MarkoAa222
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 08. 05. 2013. 09:12

Re: TRM 2014

Postitus Postitas MarkoAa222 » 22. 09. 2014. 15:18

Mõned keerulised ja valusad hetked TRM-lt...
https://www.youtube.com/watch?v=aksZb_Q ... LK0i86y43w

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: TRM 2014

Postitus Postitas KaupoR » 22. 09. 2014. 15:44

MarkoAa222 kirjutas:Mõned keerulised ja valusad hetked TRM-lt...
https://www.youtube.com/watch?v=aksZb_Q ... LK0i86y43w
"Müstilisi" oleks ka õige sõna
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
JerryBlake
Rattur
Postitusi: 160
Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45

Re: TRM 2014

Postitus Postitas JerryBlake » 22. 09. 2014. 15:49

https://www.youtube.com/watch?v=d_BBM747Qio
Ülalmainitud laskumine 01:42:00, mitte palju hiljem peale kukkumist. Ühel laskumisel (57:40) oli veel sarnane pilt (isegi hullem), seal oli kannatanuid rohkem.

Need 3h+ sõidud on 16GB-le mälukaardile liiast, seega lõppu kahjuks pole. 0-70km siis.

QRX
Rattur
Postitusi: 106
Liitunud: 17. 09. 2012. 22:36

Re: TRM 2014

Postitus Postitas QRX » 22. 09. 2014. 15:52

Vägisi jääb mulje, eriti TRM puhul, et sinna kogunev osa seltskonnast on ennast nn. "kummiteemaga" nõdraks mõelnud, eriti ilmselt tänu sellele, et iga aasta käib just selle teema ümber tõsine jahumine ja valdavad soovitused on ikka võimalikult sile, siis "veereb". Osad kukkumised on selgelt rehvi pidamatuse tõttu... Muid anomaaliaid oli ka muidugi sees...

Kasutaja avatar
kapuuts
Rattur
Postitusi: 322
Liitunud: 25. 07. 2011. 10:17

Re: TRM 2014

Postitus Postitas kapuuts » 22. 09. 2014. 15:59

meetodimees kirjutas:Enda sõit kulges positiivselt, paar napikat oli, üldiselt on sõit-sõidult võistlejate oskused ja sõidukultuur paranenud.

Toon mõned mõtted välja, mida tähele panin (sõitsin kohtadel ca 1500), ja mis sõidu ohutumaks muudaksid:

1. Tehnilistes kohtades ja kiiretel laskumistel hoia ohutuse mõttes pikivahet.
2. Süües-juues ära lase tempot alla, tee need toimingud samas tempos jätkates, või veendu, et Su seljatagune on tühi.
3. Harjuta liivas sõitmist, ebakindluse tõttu oli liivas mitmeid ikaldumisi ja kukkumisi.
4. Manöövreid tehes anna oma plaanist käega või muud moodi märku, et tagumistele ei tuleks Sinu manöövrid üllatusena.
5. Sama kehtib tagan tulijatele, anna oma möödumissoovist märku, ütle kummalt poolt tuled vms.
6. Hoia ühtlast sõidujoont, ära vingerda, ära karda auke või poriloike (sõida otse läbi!).
7. Ära mängi "tetrist". Seal kus rahvas toppab või on ikaldunud, või laskumistel, ära trügi vahele, kohta saab ohutumalt ka parandada.
8. Tee suu lahti ja räägi, kui näed viga laita.
Sellist infot peaks igal aastal enne TRMi massimeedia kõlastama. Jaa mida rohkem, seda parem. Neid trikke mida rajal tehakse ei võta mõistus siiani kinni, et KUIDAS? Seda viimane video, mida siin postitati on ehe näide sellest. Selliseid olukordi nägin ise ka päris mitmeid.

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: TRM 2014

Postitus Postitas ratas8 » 22. 09. 2014. 16:07

Peale sõidu lõppu telgis riideid vahetades leidsin pingi alt Sigma pulsivöö. Arvasin, et ilmselt minu oma ja panin kotti. Enda imestuseks leidsin hiljem kodus kotist kaks vööd. Seega, kes märkab, et on kaotanud pulsivöö, võtku minuga ühendust.

Esimesed 30 min võtsin täitsa rahulikult ja sealt edasi hakkasin vaikselt juurde panema. Sõitsin kohtadel 1200-1300 ja tüübid panevad sellist tempot nagu mõisad oleksid mängus. Enda sõiduga jäin rahule kuigi umbes 50 km enne lõppu kadus sõiduisu korra ära. Viimased 20 km tulid kuidagi jube kergelt kätte. Motivatsiooni andis juurde ka see, et rahvast tuli kogu aeg selg ees vastu. Kahte kukkumist suutsin ka mingil määral näha. Neist teine oli 8 km enne lõppu kurvi peal. Mees hakkas juba enne kukkumist karjuma ja siis see ka tuli.. Loodetavasti luud-lihased terved.

Järgmine aasta peab kahjuks sõidu vahele jätma, riigileib ootab.

Kalevv
Rattur
Postitusi: 65
Liitunud: 21. 08. 2011. 15:39

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Kalevv » 22. 09. 2014. 16:19

MarkoAa222 kirjutas:Mõned keerulised ja valusad hetked TRM-lt...
https://www.youtube.com/watch?v=aksZb_Q ... LK0i86y43w
Ise kukkusin ka täpselt samas kohas kus esimene massikukkumine toimus videos, kuid mina käisin üksi külili seal, natuke lenksu keerasid ja olidki seal keset rattamerd pikali, läks õnnelikult, ise terve, ratas oli natuke vigane, peale kukkumist nimelt otsustas esimene pidur, et hakkab minu hoogu aeglustama järgmised 80km.

seiko
Rattur
Postitusi: 144
Liitunud: 14. 05. 2004. 22:02

Re: TRM 2014

Postitus Postitas seiko » 22. 09. 2014. 16:44

Üks lätlane sõitis vist küll motoriseeritud jalgrattaga http://youtu.be/-go0pgchTZY

Numbriga 3310 stardis ja finišis 232.koht :shock:

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: TRM 2014

Postitus Postitas serxx » 22. 09. 2014. 16:46

QRX kirjutas:Vägisi jääb mulje, eriti TRM puhul, et sinna kogunev osa seltskonnast on ennast nn. "kummiteemaga" nõdraks mõelnud, eriti ilmselt tänu sellele, et iga aasta käib just selle teema ümber tõsine jahumine ja valdavad soovitused on ikka võimalikult sile, siis "veereb". Osad kukkumised on selgelt rehvi pidamatuse tõttu... Muid anomaaliaid oli ka muidugi sees...
X-King töötas hästi :)
Ei tekkinud ühtegi ärevat hetke. Ei pidanud kordagi pidamise pärast jalastuma. Veeres ka piisavalt hästi. Laskumistel pidurdada polnud vaja (va. liikluse pärast). Kurvid sai läbitud kiirelt.
Saba liputas ka ainult kahes kohas. Peale oja mudas ja ühes liivases kurvis. Aga see oli ootuspärane ja kontrollitav.

Ainult ise olin jube nõrk.

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: TRM 2014

Postitus Postitas mikulaine » 22. 09. 2014. 16:47

"Jube kahju, et ma osa ei võtnud", ei ole ma mitte kordagi mõelnud seda teemat lugedes ja videoid vaadates. "Õige" aeglane MTB rada oleks kordades ohutum.

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Indreq » 22. 09. 2014. 17:20

tripp kirjutas:Kas ma olen ainus imelik, kes FS-iga sõitis? Ühtegi teist ei näinud. Laskumistel oli olemine ikka väga hea ja seda just ohutuse mõttes. Eelmisel aastal käisin jäiga kahvliga, ei anna võrreldagi - siis olin pidevalt hirmul, et hakkan kruusal vibama või põrun mõne järsema põksu peal üle lenksu.

Stardigrupp 2000+, finišis 2091, 4:02. Võtsin rahulikult, sõin-jõin igas TPs ja sõitsin võimalikult ohutult, mitte ei pressinud täiega. Tulemus ikkagi palju parem kui aasta tagasi ja usun, et eelkõige tänu paremale rattale.
Üks oli vähemalt veel - sõitsin u 900 kohtade kandis.

Endal oli ärevaid momente vähem kui eelmisel aastal HTga sõites, eks rada oli tuttavam, sõiduoskust veidi juures ja ratas ka parem. Eelmine aasta sai ikka paarist liivasest kurvist ohutuse mõttes metsa põrutatud, seekord enda sõidust ühtegi olukorda ei tekkinud.
Veidi häiris see kui lõpuosa kiiretel metsavahe lõikudel ei saanud eessõitjaga mingit vahet sisse jätta et veidigi rada näha - kohe keegi tundis kohustust mööda punnida ja vahele reastuda. Reastuja järel tuli tavaliselt kohe järgmine mees kes tahtis oma semu sabas sõita ja kui ma piisavalt kiirelt vahet sisse ei lasknud, siis hakkas kaela vajuma. Seetõttu avastasingi ennast seal vahepeal ca 35+ kmh sõitmas eessõitjale ebasündsalt lähedal ja palvetamas et mõni rajal olev konarus või objekt mind ebameeldivalt ei üllataks. Vähemalt ühe korra mingi ootamatu auk ka oli, FS seekord päästis, HT'ga oleks mu tagumiku õhku viskand ja sellest oleks võinud suur jama tekkida. Ma ei tea kuidas valdavalt HTdega sõitev mass seal hakkama sai, eks mõni võis kukkuda ka. Enda vahetust ümbrusest nägin kahte kukkumist ja ühte napikat (kaks vibavat eessõitjat lõid tagarattad kolksuga kokku aga jäid mõlemad püsti) aga ei midagi sellist mis vähemalt esmapilgul turgutamist oleks vajanud.

Sõbrad tagantpoolt (4.30-5h tempos) kirusid lühikese maa mehi, kes olla suht kultuuritult ennast üleval pidanud eessõitjatest mööda ja läbi lennates. Vähemalt üks sõber mul tõmmati maha ka ja vajas pärast visiiti esmaabi telki.

fronius
Rattur
Postitusi: 308
Liitunud: 01. 09. 2013. 11:13

Re: TRM 2014

Postitus Postitas fronius » 22. 09. 2014. 17:28

Ma ütleks tugev vend see Lätlane

maksipoiss
Rattur
Postitusi: 251
Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41

Re: TRM 2014

Postitus Postitas maksipoiss » 22. 09. 2014. 17:58

(y)
QRX kirjutas:Vägisi jääb mulje, eriti TRM puhul, et sinna kogunev osa seltskonnast on ennast nn. "kummiteemaga" nõdraks mõelnud, eriti ilmselt tänu sellele, et iga aasta käib just selle teema ümber tõsine jahumine ja valdavad soovitused on ikka võimalikult sile, siis "veereb". Osad kukkumised on selgelt rehvi pidamatuse tõttu... Muid anomaaliaid oli ka muidugi sees...

Jyrgen
Rattur
Postitusi: 95
Liitunud: 28. 06. 2011. 17:09

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Jyrgen » 22. 09. 2014. 18:10

Minule jääb natuke arusaamatuks, et kuidas rada seekord ohtlikum oli. Just eelmine aasta tundus kruus lahtisem olevat. Seekord osa kruusast niiskusega nagu betoon ja tolmavaid kohti veidi vähem.
Kuna see ainus stardinimekiri, kus aasta jooksul figureerin, siis mütsiga lööma ei lähe. Samas on veelgi olulisem ühes tükis läbi sõita. Seepärast hoian alati pikivahet (mis sest, et see tähendab kohtade kaotust) ja isegi kuivaga eelistan Rocket Ron / Racing Ralph kombot. Nii jäävad ära need heinamaa koomuskid, mis videos näha ning kompenseerib mõnevõrra teiste lollusi/ootamatusi. Ja alati peab jääma aega kõrvalsõitjaga mõne sõna vahetamiseks kasvõi tõusunurkade ja läbitud kilomeetrite seoste osas.
Startides eelmine aasta 2500+ ja seekord 1500+ grupist, siis peaks mainima, et vahe on märgatav ja minul õnneks positiivses plaanis. Ei pidanud kordagi kaasvõistleja tegevuse tõttu vihastama ning kuskile punti sattudes ei pidanud nii närviliselt valvel olema, et kes nüüd mingit jama korraldama hakkab.
Ainus "Oh miks küll" teema on see kurikuulus eelpool mainitud "kummiteema". Ehk et kui ikka oskused ei luba, siis pole mõtet tulla suure rahvahulga sisse kelgutama :)

PS! Kes see maikaga tüüp oli 1000+ grupist

PKA
Rattur
Postitusi: 55
Liitunud: 15. 07. 2013. 06:12

Re: TRM 2014

Postitus Postitas PKA » 22. 09. 2014. 19:09

Suur võistlus, satub kokku palju igasugu erineva taustaga rahvast ning nii palju, nagu on erinevaid inimesi on ka erinevaid rattavalitsemise oskusi ja kõrvade vahel toimivaid hallolluseid. Minu arust tuleb selle paratamatusega leppida, arvestada ja ise silmad lahti hoida.

Startisin 700+ grupis ja lõpetasin 400 alguses. Selles vahemikus oli meeste sõiduoskus piisavalt ok. Vähemalt ei näinud ühtegi väga silmatorkavalt jubedat olukorda. Paarile inimesele ütlesin grupisõidu ajal, et nad aukude ümber vähem vänderdaks, sest ohtlik on. Üks pomises midagi vastu ja teine vaikis. Minu arust grupisõidus tulebki suht pimesi eessõitjat usaldada, sest rada ette eriti ei näe. Kui vahe sisse jätta, kaob point ära.

Ühe kukkumise sain kirja ning osalt oli see enda ja osalt teise süül. Oli täitsa tavaline võistlussituatsioon, cyclokas hakkas kaassõitja istumise alla laskudes liival laperdama ning mina olin möödudes liiga lähedal kõrval. Teine põrkas mulle otsa ja panin nipli. Jalg natuke puru, kuid oli õnnelik õnnetus ja tänan taga sõitjaid, kellel õnnestus mööda manööverdada kiirusi arvestades.

Mulle TRM siiski hoolimata tehnilisuse puudumisest meeldib, nagu laulupidu!

Maarek
Rattur
Postitusi: 264
Liitunud: 07. 08. 2006. 20:15

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Maarek » 22. 09. 2014. 19:12

seiko kirjutas:Üks lätlane sõitis vist küll motoriseeritud jalgrattaga http://youtu.be/-go0pgchTZY

Numbriga 3310 stardis ja finišis 232.koht :shock:
Sellel kutil on sel aastal ka ligi 10000, möödunud aastast 11000 ja ülemöödunud hooajast 9300 km kirjas, seega eks seda jõudu kasvõi teepervel vändata vast omajagu. :wink:

Vaatan, et Läti Vivus MTB sarjas tal Tarmo Mõttusega üsna tasavägised heitlused olnud, seega halvem stardikoht selles sõidus vist ei lubanud (veel) nii kõrgele pürgida.

aigz
Rattur
Postitusi: 26
Liitunud: 23. 07. 2012. 20:17

Re: TRM 2014

Postitus Postitas aigz » 22. 09. 2014. 20:31

MarkoAa222 kirjutas:Mõned keerulised ja valusad hetked TRM-lt...
https://www.youtube.com/watch?v=aksZb_Q ... LK0i86y43w
Mina läksin sõitma teadmisega, et oma parimat kohta ma ei ületa. Olles sel aastal MTB-ga sõitnud vaid 12 km ei andnud mulle mingit lootust.
Jõudes 1:30 eelnenud laskumistele sain koguda kiirust. Kiirusel 55 km/h, olles ise paremal servas nägin ees kaugemal kedagi teel lamamas. Sain ise seisma ning läksin uurima, kas saan kasulik olla. Selleks ajaks oli üks kaasvõistleja juba telefoniga abi kutsumas.

Kui jõudsin härrani, kes lamas keset teed selili (otse kõige tihedamat liiklust) ning ei reageerinud millelegi, keerasin ta ettevaatlikult küljele. Ta hakkas vaikselt ja väga raskelt hingama. Eemal oli keegi verise peaga kraavi pervel ning teisel pool teed ka keegi kraavis. Õnneks jäi veel paar võistlejat seisma ning aitasid seda poolt rajast turvata. Peale 5 minutit oli vana aga juba nii palju taastunud, et sai ümbritsevast aru ning me saime ta rajalt eemale. Siis tuli ka kiirabi.

Loodan, et kannatajad taastuvad kiiresti ning see ei võta motivatsiooni edasi sõita.

Sõidu ajal märkasin ma kahjuks, et paljud sõitjad ei oska laskumistel käituda. Tõusudel liigutakse ilusti, kuid laskumisi võetakse pidurdades ja vänderdades.

Kena sügist!

maatriks
Rattur
Postitusi: 18
Liitunud: 28. 05. 2010. 18:38

Re: TRM 2014

Postitus Postitas maatriks » 22. 09. 2014. 20:35

Sai ise kah esimest korda end pikemal maal proovile pandud. Olen üks neist "harrastajatest", ehk siis sai üsna külmalt peale vajutud, enne TRM-i oli ca 1000km hooajaga kogunenud.

Rehviteemal - siinset foorumit lugedes hakkasin kahtlema, et kas tuleks tõesti enda Merida RaceLite mõne vähe siledama rehvi vastu vahetada, õnneks sai laiskus ja rahakott seekord võitu, lisaks ei soovinud kusagil poolel maal see katkise rehviga õnnetuke olla, jätsin samad rehvid alla. Ja võib rahule jääda, ratas kusagil alt ära ei kadunud, laskumistel sai hirmsa mürina saatel teistest alguses asfaltiosal mööda veeretud, ilmselt abiks 95kg + ratas kaal (pikkus lihtsalt selline, 2+m), päris mitmed vaatasid, mis imeloom saabumas on.

Millalgi pärast Harimäge oli keegi meesterahvas pea lõhki kukkunud, kui mina pärale jõudsin oli kiirabi juba teda kohapeal turgutamas. Mõni aeg hiljem nägin ka üht neidu liivasemas kohas teepervel kellegi kaisus, oli vist veidi haiget saanud, õnneks ei tundunud midagi hullu. Ülejäänud kukkumised olid väiksemad/kergemad.

Kõige ärevam moment oli enda jaoks kiirel kruusateel laskumisel, mis muutus järsku väga liivaseks, lasin keharaskuse veidi taha ja veeresin sealt nii 60km/h läbi (mingil hetkel oli spido järgi max 63.9 km/h, aga ilmselt veidi lasin liivaseks kohaks alla). Ei oodanud, et nii pehme on ja ega seal pidurdada oli juba hilja niikuinii (pluss ei teadnud, kas keegi sõidab tagarattas kinni), kokkuvõttes veidi kõhe moment ja tagantjärgi mõeldes oleks võinud väga halvasti minna, ent ratas tegelikult püsis minu amatöörliku tunde järgi täitsa okeilt käes.

Kaasvõistlejate kohta minul halbu sõnu ei ole, aga muidugi jälgisin ka enda ümber toimuvat ja ei lasknud end üllatada.

Startisin 3000+ koridorist, finišisse jõudsin ajaga ca 4:26 ja kohaga ca 2500, millega jään täitsa rahule. Tekkis motivatsioon järgmiseks aastaks kohta parandada, aega parandada on ilmselt optimistlik idee, kui just sama kuiv ja kiire rada ei tule. Note to myself: enne starti tuleb WC-s ära käia, siis ei pea kaheksandal kilomeetril metsa kapsama.

Minu viiskümmend senti siis nö amatööri vaatepunktist. Eks hiljem lisan, kui mõtteid juurde tuleb.

rihoe
Rattur
Postitusi: 15
Liitunud: 20. 10. 2012. 20:25

Re: TRM 2014

Postitus Postitas rihoe » 22. 09. 2014. 20:56

Lühikese maa 1. grupist startides ja 200 parema hulka mahtudes oli see eelis, et eriti kukkumisi ei näinud - see hoidis moraali kõrgel.
Endal oli kõige hulle mhetk 300 meetrit enne finišit, kui kohe kurvi järel oli mingi suur liivaauk - seal viskas jala lausa pedaalist lahti , aga õnneks oli hoog nii suur , et vedas läbi ja jäin püsti.
Stardi teati hoiatada ka raja alguse mudalõksu eest, nii et hoidsin seal silmad lahti ja hoo väikese.

risto999
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 09. 2011. 08:01

Re: TRM 2014

Postitus Postitas risto999 » 22. 09. 2014. 21:14

maatriks kirjutas:Sai ise kah esimest korda end pikemal maal proovile pandud. Olen üks neist "harrastajatest", ehk siis sai üsna külmalt peale vajutud, enne TRM-i oli ca 1000km hooajaga kogunenud.

Rehviteemal - siinset foorumit lugedes hakkasin kahtlema, et kas tuleks tõesti enda Merida RaceLite mõne vähe siledama rehvi vastu vahetada, õnneks sai laiskus ja rahakott seekord võitu, lisaks ei soovinud kusagil poolel maal see katkise rehviga õnnetuke olla, jätsin samad rehvid alla. Ja võib rahule jääda, ratas kusagil alt ära ei kadunud, laskumistel sai hirmsa mürina saatel teistest alguses asfaltiosal mööda veeretud, ilmselt abiks 95kg + ratas kaal (pikkus lihtsalt selline, 2+m), päris mitmed vaatasid, mis imeloom saabumas on.

Millalgi pärast Harimäge oli keegi meesterahvas pea lõhki kukkunud, kui mina pärale jõudsin oli kiirabi juba teda kohapeal turgutamas. Mõni aeg hiljem nägin ka üht neidu liivasemas kohas teepervel kellegi kaisus, oli vist veidi haiget saanud, õnneks ei tundunud midagi hullu. Ülejäänud kukkumised olid väiksemad/kergemad.

Kõige ärevam moment oli enda jaoks kiirel kruusateel laskumisel, mis muutus järsku väga liivaseks, lasin keharaskuse veidi taha ja veeresin sealt nii 60km/h läbi (mingil hetkel oli spido järgi max 63.9 km/h, aga ilmselt veidi lasin liivaseks kohaks alla). Ei oodanud, et nii pehme on ja ega seal pidurdada oli juba hilja niikuinii (pluss ei teadnud, kas keegi sõidab tagarattas kinni), kokkuvõttes veidi kõhe moment ja tagantjärgi mõeldes oleks võinud väga halvasti minna, ent ratas tegelikult püsis minu amatöörliku tunde järgi täitsa okeilt käes.

Kaasvõistlejate kohta minul halbu sõnu ei ole, aga muidugi jälgisin ka enda ümber toimuvat ja ei lasknud end üllatada.

Startisin 3000+ koridorist, finišisse jõudsin ajaga ca 4:26 ja kohaga ca 2500, millega jään täitsa rahule. Tekkis motivatsioon järgmiseks aastaks kohta parandada, aega parandada on ilmselt optimistlik idee, kui just sama kuiv ja kiire rada ei tule. Note to myself: enne starti tuleb WC-s ära käia, siis ei pea kaheksandal kilomeetril metsa kapsama.

Minu viiskümmend senti siis nö amatööri vaatepunktist. Eks hiljem lisan, kui mõtteid juurde tuleb.
Soovitan koheselt erialase arsti poole pöörduda:-)
Kolm aastat tagasi alustasin täpselt samalt kohalt aeg 4:15, see aasta 3:01!
Kroonilise haiguse algus:-)
Viimati muutis risto999, 22. 09. 2014. 21:16, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
ragnarp
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 04. 12. 2011. 13:37

Re: TRM 2014

Postitus Postitas ragnarp » 22. 09. 2014. 21:14

Mis ei tapa, teeb tugevaks ja harjutamine teeb meistriks. Ratta valitsemist tugitoolis ei õpi. Tuleb kasuks veel mõnel rattamaratonil käia peale TRM-i + veidike ikka harjutada ka seda sõitmist! Selline on minu soovitus pühapäevaratturitele. Ise olen sel aastal laisk olnud, kuid kuidagi punnitasin ilma vahejuhtumiteta 500 sisse ära 8)

Kasutaja avatar
JerryBlake
Rattur
Postitusi: 160
Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45

Re: TRM 2014

Postitus Postitas JerryBlake » 22. 09. 2014. 22:00

Enne starti korduvalt hoiatati 7km-il oleva mülka eest. Lausa nii hull olevat, et pärast seda lõiku on rattapesu organiseeritud. Sõitsin ja sõitsin aga mida ei ole seda ei ole. Võimalik, et 2000+ ratturit, kes sealt enne mind läbi sõitsid, suutsid selle kinni sõita või midagi sellist. Mitte et ma nuriseks aga kummaline.

Kasutaja avatar
rattahunt
Rattur
Postitusi: 344
Liitunud: 04. 11. 2009. 11:12

Re: TRM 2014

Postitus Postitas rattahunt » 22. 09. 2014. 22:11

Tundub, et tagapool oli hullem kui "Kutsuge Cobra 11".

Endal önnestus esimest korda kiigata ka TP toidulauale, et mida pakutakse. Pakk soola oli välja valatud, küsisin, et kas möni on vötnud ka, vastati, et veel mitte. Vaatasin, kuidas üks vend rabas peoga soolakurki, 3-4 tk sai kätte-10 tk.kukkus maha. Milleks leib?
Muidugi pandi lenksud kokku ja maoli maha.

Hiljuti oli retrofilm Tartu Rattarallist, siis TP oli asfaltteest 50m eemal pöllupeal-ei teki erilist vöimalust kellegile sisse söita.
Rattasöit ise ei ole raske, rattasöit on minu jaoks raske.

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: TRM 2014

Postitus Postitas tripp » 22. 09. 2014. 23:20

Mina sõin igas TP-s soola. Banaan soolaga, rosinad soolaga, hapukurk soolaga.. eelmiste (eelkõige jooksu-) võistluste pealt õpitud tehnika. Töötas hästi - ei mingeid krampe. Varem olen nendega päris hädas olnud.

Ma ei usu, et TRM saab tulevikus olema ohutum kui praegu. Liiga palju eri sorti rahvast on rajal koos. Need, kes enda jaoks õiges grupis stardivad - olgu siis ees või taga - on suht ohutud. Aga kui taga on vennad, kes stardivad 3000+ ja lõpetavad 300, siis neil on VAJA võita 2000 kohta.. ja selleks lihtsalt tuleb kütta nii kuidas saad.

tripp
Rattur
Postitusi: 527
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:13

Re: TRM 2014

Postitus Postitas tripp » 22. 09. 2014. 23:20

Kuidas TRM vigastused ja kindlustus kokku lähevad?
Kas keegi on kipsis käe või katkise ratta eest valuraha saanud?
Kellelt, kuidas?

(Lihtsalt uudishimust küsin.)

JAN007
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 27. 07. 2003. 20:24

Re: TRM 2014

Postitus Postitas JAN007 » 22. 09. 2014. 23:54

Minul jäi selle raja enda rekordist 7min puudu aga muidu oli üks ütlemata tore sõit, nii head enesetunnet ei mäletagi. Ehk oli abi ka sellest et Astuveres 2 kurgi ja ühe banaanitüki sõin, eelmisel kahel aastal olen esimese peatuse alles Palul teinud ja siis on ikka nälg majas olnud hoolimata geelidest. Seekord sai esimene Isostari geel võetud tund peale starti ja teine tund hiljem. Pean sellise kombinatsiooni meelde jätma, ehk õnnestub järgminegi kord selline enesetunne saavutada.
Üks väga ohtlik moment oli Harimäe laskumisel veidi enne seda suurt kiirabiga paugukohta kui keegi maanterattaga tegelane arvas, et ilgelt hea idee on paremas jäljes sõita laskumisel ca 5-10km/h kui kogu liiklus seal toimus 40+ kiirusel. Kuna mul on juba aastaid eesmärgiks elus ja tervelt lõpetada sellised üritused, siis olen väga ettevaatlik ja hoian päris suurt pikivahet aga sellise kiiruste vahe korral kerkis ta minu ette ikka nagu maa-alt. Imekombel sain vasakult mööda ilma teda riivamata ega kedagi teist maha tõmbamata. Ehmatusest käed värisesid aga päris kaua. Hull pauk oleks olnud. Kas see inimene üldse peaga ei mõelnud kus ta on, kui on tehnilised probleemid või miskit muud häda, siis astu rajalt maha sellisel kiirel laskumisel. Kas tegemist oli kodanikuga number **, kes tõusul Harimäe torni juurde just mööda oli pressinud või mitte, seda ma ei suutnud märgata, seepärast ei hakka ka seda nime siin avaldama aga maanteeratta oinasarved jäid küll mällu.

JAN007
Rattur
Postitusi: 42
Liitunud: 27. 07. 2003. 20:24

Re: TRM 2014

Postitus Postitas JAN007 » 23. 09. 2014. 00:08

tripp kirjutas:Kuidas TRM vigastused ja kindlustus kokku lähevad?
Kas keegi on kipsis käe või katkise ratta eest valuraha saanud?
Kellelt, kuidas?
IF kindlustusega pole probleeme olnud, aus ülestunnistus ja raha on makstud. Mul miski tavaline elukindlustus kus hobidena kirjas rattasõit ja suusatamine. Esimesel TRR kukkumisel (oma süü) ei tulnud isegi selle peale, et kindlustusse pöörduda aga peale randmeluu murdmist TRMil (1km peale starti sõitis keegi mu pikali aga sellest hoolimata sõitsin hambad ristis lõpuni..) ja TRRil näoli asfaldile lendamist (jälle kellegi tundmatu poolt korraldatud) sai paberid täidetud ja väike raha saadud. Kusjuures algul väideti, et kui näole jäävad armid ja aasta pärast näitad, siis saab veel, et püsiv kahjustus või miskit aga aastapärast ei teadnud enam keegi midagi. Armid ainult jäid.. ja käsi annab murtud randme kohalt ka 11 aastat hiljem tunda :-(
Muidugi see saadud raha on neil kordadel hädavaevu rattaremondi ainult katnud..

Tervisesportlane
Rattur
Postitusi: 467
Liitunud: 05. 04. 2007. 13:43

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Tervisesportlane » 23. 09. 2014. 08:12

tripp kirjutas:Kuidas TRM vigastused ja kindlustus kokku lähevad?
Kas keegi on kipsis käe või katkise ratta eest valuraha saanud?
Kellelt, kuidas?

(Lihtsalt uudishimust küsin.)
Alusta oma kindlustuslepingu läbilugemisest. Kõik sõltub sellest mis sinul seal kirjas on. Äärmisel juhul, kui ise lugeda ei oska pöördu mõnesse spetsialiseeritud teenuse osutajale: advokaadid, juristiid, kindlustusmaakleerid, ... . Ega loomulikult kui sinul TRM riskid pole loetletud, siis ka kindlustuskaitse puudub. Minul oli näiteks poliisiis piirangut, et kindlustus kaitse puudub spordialadele mis on seotud allveeujumise, langevarju hüppeamisega ning lendamisega lennukite, plaanerite, j.m.s. Seega jalgrattaspordi riskid olid kaetud.

Kasutaja avatar
Viljar V
Rattur
Postitusi: 341
Liitunud: 04. 10. 2012. 16:47

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Viljar V » 23. 09. 2014. 09:12

Minu jaoks kolmas TRM, 2 korda lühikest sõitnud ja nüüd siis pikk.
Minu ratturielu tegelikult algaski TRM-ga, aasta oli 2012, ratas 26 classic team, alla sõidetud 160 km, startisin viimaste seast ja lõpetasin 700-800 vahel.
Eelmisel aastal oli alla sõidetud jämedalt 3000 km, rattaks 29 classic carbon, stardinumber mõni koht alla 500, äkki oligi 499, aga jalga nagu oleks olnud ja kruusakatel kihutamine sobis, seega lõpetasin 12. koha peal.
Selleks aastaks võib öelda, et teine hooaeg hakkab lõppema ja tunne/läbisõit (sellel hooajal 8300 km) juba selline, et võiks pika maratoni ära proovida.
Stardinumber sai 719, Elvast Otepääle rattal jalad soojaks, saabudes oli muidugi stardikoridor juba rahvast täis, aga see 100 inimest siia-sinna, las olla.

Stardis sel aastal 29 Scott Spark Pro-ga, jaa-jaa ma tean, et FS sellistele radadele ei sobi ja üldse peab ratas olema jäik, ees kõvakahvel jne, aga mul on ikka kombeks singlitel/juurikatel/põldudel kaasõitjatele kurta oma kurba saatust, kui kehv mul sõita on, ratas sööb nii vastikult kõik konarused, paraku saan istudes kerida ja raputavatel kiiretel laskumistel on ratas jube nõmedalt maa küljes kinni jne, vastik-vastik-vastik.
Noo ja rehvivalikus panin ikka täitsa mööda, continentali X-King 2.25, pidas kuramus jube hästi, vibamist ei olnud, möödusin väga paljudest väliskurve kasutades nagu postist ja lahtise killustikuga osadel erinevaid gruppe vedades ainult muigasin.

Aga sõit mulle üldiselt meeldis, vahepeal küll oli tunne, et peab kiirusenäidu millegi muu peale lülitama, sest see number muutus kole suureks, aga muidu oli mõnus. FS-i nõmedaid omadusi kasutades sõitsin enne asfaldile jõudmist vast 300-400 inimesest mööda, ei hakkanud rada valima ja jõuga kargasin läbi kõige suuremate mülgaste, kasutasin teepeenraid ja isegi pooleldi küntud põllulõike, esimeses TP-s oli kohaks 447.
Sealt edasi läks sõit vähemalt mulle suure töö tegemise tähe all, grupist-gruppi, mõni minut pausi, uue grupi ette vedama, kerge tempo tõstmine ja kui oli kaugustes uus grupp näha jätsin vanaga hüvasti ja vajutasin edasi jne, jne.
Enne viimast TP-d sain vedada julge 10 km, peale TP-d jõud rauges ja hakkasin maha jääma, kuid üks härra Hawaii riietes motiveeris kaasa tulema, "tule nüüd, sa vedasid meid nii pikalt ja hästi, ära nüüd küll maha jää, tule-tule". Igal juhul see töötas, leidsin veel mingi jõu ja tallasin pundile järgi. Natuke taastumist ja 5 km enne lõppu hakkasin taas minema, sedakorda küll mitte üksi, oli kaasatulijaid, viimastel kilomeetritel sain veel Bruno kätte ja läksin finishit tegema, aga jalad olid tühjad ja ma ei hakkanud ennast tapma, erinevalt Brunost, kes üle joone veeres sekund varem, kuid sai kohe tervituse tugevatoimelise krabipoisi käest.
Kogu selle kimamise peale kulus mul 3:00:04, kohaks 334, ise olen rahul, tegemist ju alles teise hooajaga, lisaks olin 2012 sügisel julge 30 kg raskem.

Mõned asjad, mis mulle rajal silma jäid ja tegelikult on läbi hooaja erinevatel võistlustel häirinud (eks neist on räägitud kah, aga kordame mõned üle):
Kui rattal midagi juhtub, mis iganes, siis palun ära hakka probleemi lahendama ideaaltrajektooril, astu sammuke kõrvale.
Kui on tõus, kus sa sõita ei suuda ja plaanid jalastuda, siis palun anna sellest kuidagi teada ja taaskord, jala ei pea punnima sõidujoonel, kindlasti on tagant tulijaid, kes tahaksid sõita.
Kui suures pundis rahulikult tõusu punnime ja korra sinu tagumist ratast ripsan, siis ei ole vaja sõimama hakata, sellega ei muuda midagi paremaks, liiatigi sain isegi apsust aru ja vabandasin kohe.
Metsateel sõitmine kõrvuti ja ühel kiirusel, samas võiksite sõita üksteise tuules, oleks endil lihtsam ja saaks teist rida kasutada ohtuks möödasõiduks või või ära siis torise kui kiirem annab märku, et paremalt ning ratsutab mööda teeäärt sinust mööda. Muidugi tundub see ohtlik, aga no kui sa ei taha eest ära tulla ja ma olen sinust märgatavalt kiirem, siis lihtsalt nii on.

Aga mis siis ikka, ärgem pikka viha pidagem ja eks 2015 proovime seda ultrakimamist taas ning vaatame, mis siis saama hakkab

Pilt
Viimati muutis Viljar V, 23. 09. 2014. 14:09, kokku muudetud 2 korda .

MarkoAa222
Rattur
Postitusi: 180
Liitunud: 08. 05. 2013. 09:12

Re: TRM 2014

Postitus Postitas MarkoAa222 » 23. 09. 2014. 10:38

Pikem kokkuvõte ka sõidust :)
https://www.youtube.com/watch?v=piwM7zNRmI4

Kasutaja avatar
baruto
Rattur
Postitusi: 322
Liitunud: 28. 09. 2004. 07:10

Re: TRM 2014

Postitus Postitas baruto » 23. 09. 2014. 10:55

vilts100 kirjutas: Kui suures pundis rahulikult tõusu punnime ja korra Sinu tagumist ratast ripsan, siis ei ole vaja sõimama hakkata, sellega ei muuda midagi paremaks, liiatigi sain isegi apsust aru ja vabandasin kohe.
Täpselt minu mõte. Selliseid asju tuleb ikka ette, aga kohe saadetakse perse ja igal poole mujale ka veel. Liiga palju adrenaliini on selle asja nimi ilmselt.
There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten different shades of black and blue.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: TRM 2014

Postitus Postitas veloson » 23. 09. 2014. 11:12

vilts100 kirjutas:ratturielu tegelikult algaski TRM-ga, aasta oli 2012, ratas 26 classic team, alla sõidetud 160 km, startisin viimaste seast ja lõpetasin 700-800 vahel.
Eelmisel aastal oli alla sõidetud jämedalt 3000 km, rattaks 29 classic carbon, teine hooaeg hakkab lõppema ja tunne/läbisõit (sellel hooajal 8300 km) juba selline, et võiks pika maratoni ära proovida. Stardis sel aastal 29 Scott Spark Pro-ga
Märkimisväärselt nobe ja sügav haigestumine!

Alles ennast tugevaks sõites pikal maal ja täistempoga sõitma hakata on kindlasti kiiduväärt mõte - kui vaid ülejäänud mõned tuhanded tervisesse samamoodi suhtuma saaks (y)

versus
Rattur
Postitusi: 71
Liitunud: 15. 08. 2009. 00:21

Re: TRM 2014

Postitus Postitas versus » 23. 09. 2014. 11:24

Huvitav on lugeda einevate osalejate arvamusi nii eest kui tagantpoolt stardinimekirjast. Ma ise pole ammu tagapool sõitnud, päris tõsine lahing tundub seal käivat. Arvan et kohtadel 5-600 ja kõrgemal juba võetakse asja tõsisemalt ja "ohutuse" huvides osalemisest loobumine küll kõnealla ei tohiks tulla. Minu tänavuaastane moraal on see, kuradima raske on sõita kui trenni pole teinud. Startisin küll esigrupist aga vormi pole (ca 1500km hingeall enne maratoni ilmsegelt seda positsiooni hoida ei luba) ja grupid aina mühisevad mööda, proovi ainult neist kinni hoida. Oluliselt lõbusam on tagant startida ja ise "päid võtta". Nii saigi korra teises TPs jalga sirutatud ja eesmärgid üle vaadatud. Kuskil poolel distantsil sattusin jõukohasesse seltskonda ja kannatas koos lõpuni sõita, kuigi finišiheitluses enam kaasa rääkida polnud midagi ja sedasi võetud koht lõpuks napilt poolesaja sisse mahtus, ehk ca paarsada meest mu skalbi võttis.

Kasutaja avatar
JLansa
Rattur
Postitusi: 273
Liitunud: 27. 07. 2009. 21:17

Re: TRM 2014

Postitus Postitas JLansa » 23. 09. 2014. 18:10

vilts100 kirjutas:Mõned asjad, mis mulle rajal silma jäid ja tegelikult on läbi hooaja erinevatel võistlustel häirinud (eks neist on räägitud kah, aga kordame mõned üle):
Kui rattal midagi juhtub, mis iganes, siis palun ära hakka probleemi lahendama ideaaltrajektooril, astu sammuke kõrvale.
Kui on tõus, kus sa sõita ei suuda ja plaanid jalastuda, siis palun anna sellest kuidagi teada ja taaskord, jala ei pea punnima sõidujoonel, kindlasti on tagant tulijaid, kes tahaksid sõita.
Kui suures pundis rahulikult tõusu punnime ja korra sinu tagumist ratast ripsan, siis ei ole vaja sõimama hakata, sellega ei muuda midagi paremaks, liiatigi sain isegi apsust ar7u ja vabandasin kohe.
Metsateel sõitmine kõrvuti ja ühel kiirusel, samas võiksite sõita üksteise tuules, oleks endil lihtsam ja saaks teist rida kasutada ohtuks möödasõiduks või või ära siis torise kui kiirem annab märku, et paremalt ning ratsutab mööda teeäärt sinust mööda. Muidugi tundub see ohtlik, aga no kui sa ei taha eest ära tulla ja ma olen sinust märgatavalt kiirem, siis lihtsalt nii on.
(y) (y)
olen juhtumisi näinud su arengut, esimest korda said must mööda 2013 Otepää SEC-il
Igastahes kõva areng.
Sõitsin ise ka see aasta 89km, kuid tuli katkestamine, lootsin 500 sekka jõuda...

uuel aastal uue hooga, jõudu talvisteks tegevusteks :wink:
🇪🇪

Kasutaja avatar
ragnarp
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 04. 12. 2011. 13:37

Re: TRM 2014

Postitus Postitas ragnarp » 24. 09. 2014. 10:36

mõned numbrid ja korraldajate poolsed arvamused - http://tartu.postimees.ee/2930735/ratta ... gastustega

Semm
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 19. 05. 2013. 19:20

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Semm » 24. 09. 2014. 11:09

haha, funfun. Alustasin suht keskelt, peale esimest kontrollpunkti olin esi 1k sees ja siis boooom, laskumisel ütles mu slikk rehv üles, esirehv. Egas miskit, tuli natukene jalgadele valu anda ja joosta siis teeninduspunkti, kus pidin muidugi ise rehvi ka vahetama hakkama (jah, lootsin sisimas hinge tõmmata) - alustasin peale esimest KP-d siis kohtadelt 3000 umbes, oi seda mõnu, mis seal taga toimus. Absoluutselt terve maratoni aja näitad kõigile selga, hõikad, et tuled keskelt, sõimatakse, et miks ma trügin!?!? Mõnusad pidurdamised minu ees kiiretel laskumistel, slikiga ikka andis manööverdada seal kohati. Tagapool on tõesti kirju seltskond, aga suutsin lõpus siis ikka nii 1k kohta end paremaks sõita küll, rohkemaks motti polnud, sest noh, absoluutselt mitte kellegi tuules sõita ei saanud. Ca 30km enne lõppu tuli minust esimene rattur mööda, esimene! Võtsin siis tuulde ja metsase lõigu suutsin temaga kaasa kihutada, sest no ta oli tõesti mingi 2XX numbriga rattur, kes oli tõsiselt osav ja kiire. Aga vedas ka mind hulgi kohti paremale kohale. Cyclokas ei õigustanud end seekord sellise rehviga, eks järgmisel aastal võtab midagi karmimat alla või uue ratta. VIimased 5km peksis mul tagumine velg ka vastu juurikaid ja 1h peale finišhit oli rehv täiesti soss, vedas sellega vähemalt. Maaslamajaid oli palju ja kiirabi kihutas päris mitu korda sireenides mööda.

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Oliver » 24. 09. 2014. 11:55

Semm kirjutas: ... Cyclokas ei õigustanud end seekord sellise rehviga, eks järgmisel aastal võtab midagi karmimat alla või uue ratta. ...
Ma vaatan ja imetlen alati nende meeste julgust ja sõiduosavust, kes tsüklokaga metsa tulevad. Ok, Kangert oli erand, tema sõitis üksi eest ja sai rada vabalt valida. Kahtlustan, et isegi kõvasti üle keskmise sõiduoskusega tekib kitsa kummi ja kitsa lenksuga ootamatult grupis pehmesse liiva sõitmine ohtliku olukorra. Lai kumm ja lai lenks võimaldavad ka keskmise sõiduoskusega analoogsed kohad ohutult läbida. Teises grupis oli Gabriel Leppik tsüklokaga ja hoidis tõenäoliselt ootamatuste vältimiseks end teatud kohtades ettepoole (ehk sõitis ees) ja ta tegi seda tõeliselt kiiresti ja hästi: vt näiteks Astuverele eelnevat metsalõiku.

margusn
Rattur
Postitusi: 40
Liitunud: 11. 09. 2012. 10:41

Re: TRM 2014

Postitus Postitas margusn » 24. 09. 2014. 12:43

huvitav, et veel tavaliste tsüklo V piduritega :) Ketta vastu nendega on ikka päris raske saada veel. Need mõned tsüklokad, mis ette jäid jätsid üldjuhul alati ikka väikese vahe sisse laskumistel, mis ühelt poolt oli paras peavalu. Peale pidurdust neil ju veidi kergem punti järgi tõmmata, seepärast tuligi vaadata alati, et päris kehvale positsioonile ei jääks.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Re: TRM 2014

Postitus Postitas UrmasL » 24. 09. 2014. 15:08

500-600 kohal sõites oli nii mõnigi tsüklokas näha. Enamasti küll katkist kummi lappimas :)

Sõitsin ise mõned aastad tagasi tsüklokaga TRM läbi ja väga ok oli. Kõige suurem probleem ongi õige kummirõhu valimine. Kui tahad, et kumm terveks jääks, tuleb suht kõvaks pumbata. Samas hakkab rohkem loopima ja metsasemates kohtades tekib kaotus. Liiga pehme kummiga on jälle snakebite kindel tulema. Ideaalne variant oleks kas korralikud CX tubularid või siis max võimaliku lausega kumm (ideaalis tubeless), mis raami vahelt läbi käib.

Oma grupis nägin mingit imeliku hübriidi. Oli nagu tsüklo (oinasarved jne) aga samas jooksud olid tavalised 29 MTB rehviga. Ei saanudki aru, kas 29" MTB oinsarvedega või miski hübriid millele 28/29 MTB rehviga alla mahtus.

Lapeteus
Rattur
Postitusi: 413
Liitunud: 30. 07. 2009. 13:52

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Lapeteus » 24. 09. 2014. 15:42

UrmasL kirjutas: Oma grupis nägin mingit imeliku hübriidi. Oli nagu tsüklo (oinasarved jne) aga samas jooksud olid tavalised 29 MTB rehviga. Ei saanudki aru, kas 29" MTB oinsarvedega või miski hübriid millele 28/29 MTB rehviga alla mahtus.
See oli vist see ratas http://www.sportfoto.com/ee-et/leonid+kuzmin
Mööda sõites ütlesin, et lahe ratas. Vastuseks tuli ainult "tsievoo". :)

Indreq
Rattur
Postitusi: 419
Liitunud: 08. 09. 2012. 13:59

Re: TRM 2014

Postitus Postitas Indreq » 24. 09. 2014. 16:08

Olin ka temaga koos vahepeal, jäi meelde trügimise ja kokkuporke tekitamisega mis küll kukkumiseni õnneks ei viinud.

Vasta

Mine “Eesti võistlused”