SL kirjutas:Millest ma ise Nõmme rajal ehk kõige enam puudust tunnen on selline pikem a'la poole km-ne või umbes nii tehniline lõik, mis oleks JÄRJEST. Et tehniliselt osavatel oleks selge koht, kus "tagasi" sõita kaotatud aeg. Ning koht, mida jõuga sõitjad kardavad, kuna nad teavad, et tagant tulevad virtuoosid kiirelt oma minuti tagasi sõidavad ning samas oleks virtuoosidel võimalik pingutades seal vahe sisse teha ning kui lõpuni jõuaks siis... Väljamaal on taolisteks kohtadeks ca kilomeetrised või pikemad laskumised, kus tehniline sõiduoskus lihtsalt niivõrd väga kaarte segab / tasakaalustab (loe: teeb võistluse megahuvitavaks). Tihemetsas oli sarnast pikemat järjest nikerdamist küll. Samas polnud seal jälle kõike seda, mis Nõmmel.
Aga on siis Tallinnas võistluse pidamine nii oluline? Otepääl (Munamäe ja suusaradade piirkonnas) on kõik see hea, millest unistad, olemas.
Nõmme nõlval on ju iseenesest väga palju häid kohti aga probleemiks osutubki tervikliku võistlusraja kokkupanek.
Minu tagasihoidlik arvamus pühapäeval nähtu kohta:
Usun (ja isiklikult loodan), et ei õnnestu saada luba Glehni lossi kasvuhoone(oli vist selleks ehitatud?) suuremamahuliseks lammutustööks. Selle võistluse raames sõidetaks sealt kivide vahelt suurem osa mulda välja. Keskonnasäästlik variant oleks ehitada ajutine sild ja suunata ratturid tähetorni poolt tulles otse kasvuhoone sisemusse. Seal on väike vinka-vonka kivitrepp, mida mööda saaks kasvuhoone ukseni sõita ja sealt siis välja. Oleks üsna ainulaadne rajalõik! Vabandan ette, kui minu uitmõte tehniliselt teostamatuks osutub. Ma ei uurinud seda tähetorni poolset kasvuhoone otsa piisava põhjalikusega. Käisin vaid kasvuhoone sisemuses ühe põgusa tiiru. Homme lähen ja kontrollin oma idee teostatvust.
EDIT: Käisin, mõõtsin, proovisin - avausest sisse mahub vaid trikirattur.
Trepitõus tundub minu arvates ülepingutatud ettevõtmisena. Oktoobris on need kiviplaadid vihmast, mahalangenud puulehtedest ja rataste alt pudenenud mullast libedad. Ei sõida sealt keegi üles!
Ja kui tänavuse ürituse põhieesmärk on olla kõigest katsevõistlus järgmisel hooajale millelegi suuremale, siis selle SUUREMA toimumise huvides oleks mõistlik seekordne trass teha selline, et keskkonnakaitsjad ei saaks 10.10.09 õhtul avanevat vaatepilti nähes tulevastele ettevõtmistele vetot panna.