1. leht 1-st
Esimest korda EEC sõitma...
Postitatud: 10. 07. 2007. 20:29
Postitas Raix
Tere õhtust. Kirjutan Teile esimest korda... Anteeksi, kui see teema on juba kusagil esinenud, aga otsing tulemusi ei andnud mulle. Ühesõnaga on eeloleval nädalavahetusel plaanis minna Elva EEC etapi pikka distantsi sõitma. Siinkohal sooviksingi vanade rajahuntide nõu ja abi ja soovitusi- mida ütlete esimest korda nii suures grupis sõitjale? Kuidas mitte teistele jalgu jääda ja mitte külge maha keerata? Aega ei ole mõtet niikuinii eriti head plaanida, kuna olen siiani poolenisti pühapäevarattur, aga ma vaikselt ikka arenen ka. Ratas on ka suht OK, paremal juhul saan selleks ajaks ka kingad ja pedaalid alla. Mida rajale süüa-juua kaasa võtta? Kas nt pump ja varukumm oleks ka vajalikud? Jne, mis teil meelde tuleb, mis võiks kasulik olla teada.
Ette tänades, Raix, nullrattur

Re: Esimest korda EEC sõitma...
Postitatud: 10. 07. 2007. 20:39
Postitas Mati
Raix kirjutas:...mida ütlete esimest korda nii suures grupis sõitjale? Kuidas mitte teistele jalgu jääda ja mitte külge maha keerata?...
sõida rahulikult oma sõitu ja ära tee äkilisi manöövreid. veendu manöövri ohutuses.
Raix kirjutas:...paremal juhul saan selleks ajaks ka kingad ja pedaalid alla...
clipless? kui ka saad, siis unusta need selleks võitluseks ära (ohutum). sa ei jõua harjutada kinga automaatselt kinni/lahti panema/võtma.
Raix kirjutas:...Mida rajale süüa-juua kaasa võtta?...
pikal maal nt kaks 0,5 pudelit vett või spordijooki, söögiks üks batoon. toidupunktidest EI PEA mööda sõitma.
Raix kirjutas:...Kas nt pump ja varukumm oleks ka vajalikud?...
OTSE LOOMULIKULT! kui pole enne kummi vahetanud, siis seda võid küll harjutada.
Raix kirjutas:...Jne, mis teil meelde tuleb, mis võiks kasulik olla teada...
soovitatav on stardiks kohal olla.
Re: Esimest korda EEC sõitma...
Postitatud: 10. 07. 2007. 21:45
Postitas Lauri
Mati kirjutas:Raix kirjutas:...paremal juhul saan selleks ajaks ka kingad ja pedaalid alla...
clipless? kui ka saad, siis unusta need selleks võitluseks ära (ohutum). sa ei jõua harjutada kinga automaatselt kinni/lahti panema/võtma
Mina leian, et pole hullu midagi, ise läksin ka paar aastat tagasi esimest korda cliplessiga rajale, olles eelmisel päeval teinud mingi km ringi. Polnud hullu midagi, kunagi on ikka esimene kord ja mina ei põeks.
Peale selle soovitan jõuvarusi mitte ülehinnata. Tavaliselt algaja teeb selle vea, et paneb täiega stardist ajama ja siis paari(kümne) km pärast on jalad täis ja ongi kõik. See rikub kogu mõnu asja juures ära. Alusta tasapisi, kohe esimesel võistlusel nagunii head kohta ära oota, vaid sea eesmärgiks lõpetamine. Võta rahulikult ja vaata, mis teised teevad( kuigi Elionil on tagaotsas minuarust paras kaos

)
Postitatud: 10. 07. 2007. 21:52
Postitas Jansa1
Mati kirjutas:
Raix kirjutas:
...paremal juhul saan selleks ajaks ka kingad ja pedaalid alla...
clipless? kui ka saad, siis unusta need selleks võitluseks ära (ohutum). sa ei jõua harjutada kinga automaatselt kinni/lahti panema/võtma
Mina leian, et pole hullu midagi, ise läksin ka paar aastat tagasi esimest korda cliplessiga rajale, olles eelmisel päeval teinud mingi km ringi. Polnud hullu midagi, kunagi on ikka esimene kord ja mina ei põeks.
Mina läksin cliplessiga mulgi maratonile olles ennem nädal aega nendega sõitnud ca 100 km. Abi oli neist rohkem kui tüli. Kui vähegi julgust soovitan küll nendega minna, enne siiski võiks natuke harjutada

Postitatud: 10. 07. 2007. 22:18
Postitas Mati
Vaat cliplessiga on see, et kui ise kukud kogenematusest ja võistlusähmist siis poogen. Jama siis kui kellegi kaasa tõmbad.
See eraldi teema, mida siin ka korduvalt käsitletud.
Postitatud: 11. 07. 2007. 08:27
Postitas veiko
Kukkuda võib ka ilma kliplessita sõidupärast, kui mõnel laskumisel su sadulast/pedaalidelt lendu raputab. Testitud, täitsa pädev maokas oli.
Postitatud: 12. 07. 2007. 15:03
Postitas SK
Mati kirjutas:Vaat cliplessiga on see, et kui ise kukud kogenematusest ja võistlusähmist siis poogen. Jama siis kui kellegi kaasa tõmbad.
See eraldi teema, mida siin ka korduvalt käsitletud.
Matiga vägagi nõus. Olen grupis kukkunud kui seltskond ootas seistes ühest tehnilsest kohast läbi pääsemist. Ei osanud värske cliplessi mehena arvestada jalga kinni hoidvat kuiva muda pedaali vahel ja kukkudes rebisin veel kaks säga kaasa, Hirmus häbi oli, enam ei tee, ausõna
Sõida oma sõitu ja hoia end gruppide tagumisse poolde, siis saad oma jõuvarudest aimu, Arvesta, et kruusasirgetel gruppi vedades pead oma jõukulule 30% juurde liitma.
Postitatud: 12. 07. 2007. 15:12
Postitas Gunnar
SK kirjutas: Sõida oma sõitu ja hoia end gruppide tagumisse poolde, siis saad oma jõuvarudest aimu.
Või siis stardi lõpust ja tekita enda selja taha tagumiste meeste punt. Sõita raskem aga finissis on vähemalt ülevad emotsioonid :)
Postitatud: 12. 07. 2007. 22:40
Postitas Raix
Nii, veidi OT nuttu ja hala. Nimelt käisin ükspäev mööda Tartu ratta- ja spordipoode siis endale kingi vaatamas. Noh et kas tasub ikka et-bikest tellida endale kingi nr 46, mis on tavaliselt mu jalanumber. Oleks siis kasvõi ÜHE tootja nr 46 ka reaalselt 46 olnud, aga ei, kus sa sellega. Mõni läks vaevalt varba otsa. Paaris kohas suure tuhnimise peale leiti ka üks paar 47 kingi, aga isegi need olid väiksed. Homme lähen vaatan veel loodetavasti Velospetsi ja Ski ja Surf House-i, aga ega ma enam ei looda leida küll sealt midagi. See tähendab siis seda, et tuleb veel leppida esialgu korvide ja tavaliste kossidega sõitmisega. Aga siit koorubki välja küsimus- kas sõita korvidega või siis juba parem üldse ilma? Nimelt ükskord metsas ühel võistlusel õnnestus mul kaks korda külg maha panna, kuna püstiasendis väntasin, tagumisel rattal kadus haardumine ära ning püsti seistes ei saanud jalgu korvist kätte ka. Õnneks oli pehmete kohtadega tegemist ja viga ei saanud, olin tollel rajalõigul üksinda ka. Aga suures grupis küll kedagi pikali paisata ei tahaks... Samas pole see ka vist parem variant, kui jalad pedaalidel töllerdavad ja korralikult ei püsi?
Postitatud: 12. 07. 2007. 23:10
Postitas hannesp
Mina sõitsin Rõuge EEC -d klippidega. olles need saanud nädal enne võistlust.
Ei olnud ühtegi kukkumist, olin üliettevaatlik ja nähes, et "kohe on vaja jalg maha panna koht" tuleb võtsin klipid lahti ja läbisin raskesti sõidetava koha ning uuestki klipid kinni ja tuld. Seda eriti just grupis sõites, kus teised minusugused karvajalad koos, et igahetk võib tõusul keegi ees ära ikaldada ja ette jääda. Seda juhtus ka korduvalt.
Järgmisel võistlusel, ehk siis Kõrvemaal olin juba julgem ja tulid ka mõned känad, seda just eriti tõusudel, kus suure hoo tõttu püsti sadulas olles ei jõudnud klippe lahti teha ja kohe järgnenud tõusul olid jalutajad ees nagu sein ning õnnestus külg maha panna. Üks kord andsin grannyga liiga järsku pedaali tõusu viimasel meetril ja rebis esiratta maast lahti ning tasakaal kadus, tulemuseks pea ees kraavis
Rõuges oli pidevalt näha, kuidas klippidega kukuti ja seda just aeglasel nikerdamisel sügavates traktorirööbastes jne. Ise hoidsin seal igaks juhuks klipid lahti.
Postitatud: 13. 07. 2007. 07:17
Postitas Gunnar
Raix kirjutas:Aga siit koorubki välja küsimus- kas sõita korvidega või siis juba parem üldse ilma?
Sinu tulemust see ei mõjuta. Ja kuna tundub, et korvide kasutamine toob sulle pigem lisastressi, siis ilma sõites suudad ehk rohkem sõidule keskenduda :wink:
Üldiselt, ära võta seda sõitu nii tõsiselt
Postitatud: 13. 07. 2007. 08:26
Postitas vigurivänt
Gunnar kirjutas:Raix kirjutas:Aga siit koorubki välja küsimus- kas sõita korvidega või siis juba parem üldse ilma?
Sinu tulemust see ei mõjuta. Ja kuna tundub, et korvide kasutamine toob sulle pigem lisastressi, siis ilma sõites suudad ehk rohkem sõidule keskenduda
Üldiselt, ära võta seda sõitu nii tõsiselt
Kunagi võtsin ka prooviks korvid kasutusele ja läbisin 2 päeva hiljem samade tingimuste juures ja ilma igasuguste tuult tegevate(või siis tuuletust) kaaslasteta võistlusraja 15 min kiiremini.Emotsioon oli nii kõva,et järgmisel päeval läksin poodi ja ostsin kingad+muu staffi ära(samal päeval ei saanud,pood oli pühapäeval kinni

)Elva on suht vaene tehniliste lõikude poolest,paar kohta on,kus porised mülkad,aga enne neid saad ju ketsi korvist välja võtta.Ja ega midagi ei juhtu ka,kui porri plärtsatad,pehme kukkumine.
Esimesel aastal kartsin tõsiselt kiirusepealt kukkumist kingad kinni,kahtlastes kohtades võtsin kinga lahti ja väntasin talla keskosaga.Kui oht möödas,panin kinga jälle kinni.Tähelepanek on järgmine:oht on kõige suurem,kui seisad pedaalidel püsti,siis on keharaskus pedaalil ja jala pööramine raske tegevus.Aga kui istud sadulas,siis leiad ikka momendi,et jalg vabastada.Mina soovitan Elvasse kindlasti proovima minna,Rakvereks peaks asi juba käpas olema.
to Raix natuke eelpool
Postitatud: 13. 07. 2007. 08:58
Postitas margolin
Mine käi läbi Tartu Lõunakeskuse HAWAII EXPRESSI poest. Seal on olemas suure numbriga jalgrattakinga, mis on laia liistuga mudel.
Mudeli nimi on SIDI DOMINATOR MEGA, eile oli sael nii 46 kui ka 47 number rattakinga täitsa olemas. Kui sul on lai jalalaba, siis tavaking sulle ei sobigi, vaid see laia liistu mudel.
Letihind on 2590.- EEK
Kohtumiseni Elvas, DOMINATOR jalas

)
Postitatud: 13. 07. 2007. 09:35
Postitas asthobas
Minu poeg 11 aastat vana said eile rattakingad ja esmamuljega ei saanud need kinni panna.
Siis terve päeva harjutas kodus rattapukki istudes ja said hakkama!

Täna sõidab juba ringi ja Elvas stardib matkadistantsil.
Harjutus teeb meistriks!!!

Postitatud: 13. 07. 2007. 11:30
Postitas Maarek
hannesp kirjutas:
Rõuges oli pidevalt näha, kuidas klippidega kukuti ja seda just aeglasel nikerdamisel sügavates traktorirööbastes jne. Ise hoidsin seal igaks juhuks klipid lahti.
Ka ise suutsin 2 korda külje maha panna. Teisel korral oli maandumine väga pehme, täpselt porilompi
Põhjuseks olid natuke liiga kinnised klipid, mis tänu mudale veel kehvemini lahti tulid.
Kui sul, Raix, õnnestub siiski kingad saada, siis ju Elva etapini natuke aega, et harjutada. Seal minu teada erilisi nikerdamise kohti pole, kus peaks kartma eriliste klipikogemuste puudumise tõttu kellegi kraavi abistamist ja isegi kui nii juhtub, siis ei tohiks tagumise otsa meeste hulgas küll kedagi olla, kellele see mingit hirmsat probleemi peaks tekitama. Lõppude lõpuks tegu ju harrastajatega, kellele kaotatud 10 sekundit ja äärmisel juhul väike sinikas, ei tohiks küll kaklemisplaane pähe panna

Postitatud: 13. 07. 2007. 12:10
Postitas hannesp
Ära ole selles nii kindel. Isegi matkasõidus läheb mõnel veri nii keema, nagu võistleks esikohale. Karjuvad laskumisel eesolijatele: "Ei pidurda,rsk!!" jne.
Kui nii kõvad mehed on, miks siis matkasõitu on vaja neil teha.
Postitatud: 13. 07. 2007. 13:16
Postitas UrmasL
hannesp kirjutas:Ära ole selles nii kindel. Isegi matkasõidus läheb mõnel veri nii keema, nagu võistleks esikohale. Karjuvad laskumisel eesolijatele: "Ei pidurda,rsk!!" jne.
Kui nii kõvad mehed on, miks siis matkasõitu on vaja neil teha.
Osad spordikoolide juuniorid sõidavad matkasõitu kohustuslikus korras.
Postitatud: 13. 07. 2007. 20:54
Postitas hannesp
Juuniorid küsivad viisakalt rada ja hoiatavad, kui mööduda kavatsevad.

Postitatud: 15. 07. 2007. 18:41
Postitas Raix
Tere jälle. Nii, sõit läbi, teema lõpetuseks ka siis veits. Esiteks- sõitmas käisin ikkagi kingade ja klippidega. Leidsin need nimelt Tartu Velospetsist lõpuks. Kusjuures mul vedas päris korralikult, sest kingad Louis Garneu Montana ootasid parasjagu tagasisaatmist, kuna keegi oli nad tellinud, kuid siiski ei sobinud. Mõtlesin veel pool päevakest ja siis võtsin koos Shima pedaalidega ära, sobivad täitsa hästi

Kusjuures enne sõitu eelmistel päevadel harjutada ei saanudki, ainult kohapeal nii tunnikese jagu, aga siiski sain päris hästi nendega hakkama ka rajal, kus kedagi pikali ei kukutanud, kuigi paar napikat oli (huh, hästi läks). Et siis jah, hüva king ja pedaal olemas.
Sõidust niipalju, et see oli väga mõnus mu meelest. Rada, korraldus.. Isegi stardist sai suht normaalselt minema, krossirada kulges ka kergelt

Üldse olen päris hämmeldunud, et kordagi pikali ei käinud, arvestasin vähemalt paari känaga ja ühe korra oleks ilma cliplessita hambad olnud, kui kurvis jalg pedaalilt tõusis- maandumine oleks ilmselt võsas lõppenud. Üldse sai pea kõik tõusud vändates võetud, va üks viimaseid, mis krampide nahka läks. Aeg tuli 3.17 kopikatega, koht 850 kanti, ei olnud väga paha- alustasin pea täitsa lõpust, rajal kimasin seega paarisajast inimesest mööda

Eriti arvestades, et eesmärk oli läbi sõita vähemalt distants. Aah, emotsioonid laes, ei oskagi kõike kohe meelde tuletada, niiii lahe sõit oli

Et siis loodetavasti Otepääl näeme, raisk!
Postitatud: 15. 07. 2007. 19:02
Postitas KaupoR
Raix kirjutas:Aah, emotsioonid laes, ei oskagi kõike kohe meelde tuletada, niiii lahe sõit oli

Tere tulemast klubisse
