Püüdes teid viimasel hetkel infoga üle uputada (sry, meiegi alles õpime
kükid ja vabandused ette ja taha) ...
Niisiis, kõige põhjalikum rajakirjeldus, mida 2,5km kohta teha annab.
Start, kui selline, asub eespool mainitud asfaldiplati krossiraja poolses otsas. Sealt läheb rada kõige vasakpoolsema künka poole, enne mida on lomp, millest saab mööda paremalt servast. Künka jalamil on samuti lomp, millest seekord saab kuivema jalaga mööda vasakult. Peale lompi keerab rada 90 kraadi vasakule ja läheb kergelt ülesmäge (tõusul lahtist kruusa!!!). Järgneb 180 kraadine viraaz, kus on lahtisi kive suht palju. Viraazi lõpp on mudane. Puhtam tee läheb vasakult.
Peale viraazi on paari künkaga pikitud sirge. Esimese künka ülesminek on suhteliselt mudane ja künkale järgneb jällegi lomp, millest saab mööda paremalt.
Järgmine küngas on trapetsi kujuline, millele järgnevast lombist saab mööda vasakult. Peale trapetsit jääb teele veel üks lomp, millest saab mööda jällegi paremalt.
Edasi tuleb lauge tõus, millest alla minnes on jällegi lomp. Siin on kaks võimalust: Kuna rada läheb antud kohal kaheks (üks variant läheb otse ja kergelt paremale, teine läheb läbi u-pöörde. Meie kasutame otse minevat varianti.), siis on sisse sõidetud mitu möödumist sellest lombist. Parempoolne möödumine on meie rada arvestades soodsam, kuna vasakpoolne lombist möödumine on natuke pikem.
Niisiis tuleb minna otse, kus on rohtu kasvanud künklik singletrack, kerge kaarega vasemale. Kaare keskel on üks natuke mudane koht ja üks triip killustiku peale muda. Peale killustikku tuleb väike küngas, peale mida läheb rada veel natuke vasemale ja läheb üle paremale keeravaks 180 kraadi viraaziks, mis on samuti rohtu kasvanud, kuid sõidurada on olemas.
Peale viraazi tuleb rohune künklik sirge, mille lõpus on paar mudast vagu - kuivem tee paremalt.
Kerge jõnks üles, peale mida tuleb väike laskumine ja 110-115 kraadi pööre paremale, mis viib sirgele, mille lõpus on kivised künkad.
Antud kohas jõuame tagasi eelpool mainitud viraazi lõppu (kust meie rada otse läks).
Rada läheb edasi otse, sirge lõpus muda ja künklik tee, parem möödumine paremalt.
Sirge lõpus kerge hüpekas, millele järgneb mudane viraazi algus - kuivem tee paremalt.
Peale viraazi tuleb laiem ja sirgem lõik, mille lõpus on mudased lombid, millest on kaval mööduda vasakult.
Kaval sellepärast, et tuleb veel üks viraaz, mis keerab 150-160 kraadi paremale tagasi, kuid selle keskel on lombid, millest saab mööda vasakult.
Veel ühe hea põhjuse annab järgnev liivane laskumine, millest allatulekuks peaks soodsam olema vasak serv.
Järgneb viraaz, milles oleks hea hoida ennast paremale, kuna viraazi lõpus on vasakul mudane lomp.
Järgneb liivane tõus, mis lõpus läheb järsemaks. Vale käiguvaliku ja trajektoori korral võib kukkuda või läheb tõus üle jooksukaks - kuidas kellelgi.
Järgneb veel üks paremapööre, kuhu on kaval minna vasakult, sest keskelt on asi suht vaoline. Peale pööret tuleb mitte tagasi keerata (ehk 180 kraadist pööret teha), vaid sõita otse, kus on umbes 100m laiemat auklikku sirget, mille lõpus on lai aga vaoline ja liivane 180 kraadine paremkurv. Kurvist väljudes otsejoones tagasi jällegi umbes 100m (mõlemad sirged on auklikud ja kivised), kus ootamas väike vasakpööre, mis viib laskumisele.
Nüüd tuleb palju kõmu tekitanud laskumine, mida pühapäeval parandasime ja mis hoolimata vihmadest on kenasti kasutuskõlblikuna püsinud - sellest hoolimata OHTLIK koht!!!
Peale laskumist on rada künklik - siledam trajektoor vasakult. Asi lõppeb natuke suurema künkaga, millest laskudes on hea hoiduda vasakule, kuna paremal on lomp.
Paarkümmend meetrit edasi tuleb tagasipööre vasakule, mitte ei minda üles krossirada lõpetavatest küngastest.
Järgneb kiire kivide ja suureteralise kruusaga pikitud laskumine, kus u. 70 meetri järel ootab S-kurv vasakule, mille alguses on paremas teeservas auk või lohk, mida võiks vältida. S-kurvi lõpus on diagonaalis üle tee vagu, mida on natuke täidetud, kuid mis hoolimata sellest vajab tähelepanu.
Peale vagu on veel teinegi S-kurv, samuti algusega vasakule.
Peale teise S-i läbimist jõuate asfaltplatsile, mis on kaetud ilmselt vihmadega sinna sattunud uhtliivast, mille peal on mõni moottorrattur harjutanud liivaloopimist ja sellesse vaod kündnud - raputab natuke - paremalt on asi veidike siledam.
Platsi teises servas on maja nurga juures puu.
Rada läheb nende kahe vahelt läbi. On variant minna ka puust mööda vasakult, kuid seal on platsi servas suur mudane lomp.
Kohe peale puu ja maja vahelt läbi sõitmist on pööre paremale, maja nurga taha. Pööre on rohune ja seega võib vihmaga libe olla!
Järgneb kruusane ja liivane tõus karjääri tänavapoolsele servale. Alguses on tõus tahke, kuid umbes poole peal tulevad lahtised liivasilmad, millest saab mööda nii vasakult, kui paremalt. 10m enne tõusu lõpus olevat treppi on üle kogu raja ulatuv liivasilm, millest tuleks läbi minna keskelt, seal on natukenegi kinnisem liiv.
Tõusu lõpus oleva trepi kõrvalt läheb küll rada, kuid see on ilmselt jooksukas.
Peale treppi on terav tagasipööre paremale, kust tuleb valida mööda karjääri serva minev rada. Millega liitub mingil hetkel pargiteelt tulev rajake. Rada läheb paarkümmend meetrit diagonaalis autoteest eemale ja läheb peagi kaheks.
Meie rada keerab siinkohas paremale ja järgib karjääri serva. Sadakond meetrit peale hargnemist keerab rada u 90 kraadi vasakule ja läheb otse põõsaste vahele, kus vasakult liitub veel üks rada. Siit edasi on raja kõige kitsab koht, kus tuleb paarist põõsast pea sõna otseses mõttes läbi sõita. (Kõlab hullemini kui tegelikult on).
Põõsaste vahelt välja ja ongi rada tagasi stardi/finishikohas.