1. leht 2-st

Saku 100 2014

Postitatud: 29. 04. 2014. 22:21
Postitas Rivo
Rajameister näitas täna oma ettevalmistusi. Tipp-topp - oksat ei kriipinud käsi, rada oli selgelt näha. Ka need kohad, kus on nüüdseks vast kordi 10 ratas üle veerenud. Ehk siis korralik ettevalmistus.
Ja nüüd, mõned märksõnad :
Tuled korraliku, All-Mountain FS'ga - kui pungestama ei hakka, siis oled õnnelik, et Sul on FS ja ei suuda ära imestada, et midagi sellist on kohe Saku kõrval sileda maa peal võimaliik maha märkida.
Tuled kohale keskmise Eesti rattaga, ees amort - veendu, et sul on korralikud püksid ja et sadul 100% sobiks !
Tuled täis HT'ga - foorumis ei tohi ropendada !

Edaspidi võib juhtuda, et võistlusraja näitamine läheb tasuliseks ja summad arvutatakse kokku pärast prooviringi, kui giid on oma ratta ja varustuse üle vaadanud ning proovijatele kalkulatsiooni esitanud :twisted:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 30. 04. 2014. 15:39
Postitas Indreq
Kuidas seal raja mudapotentsiaal on, arvestades lähemate päevade lubadusi vihma osas?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 30. 04. 2014. 15:49
Postitas erikr
Indreq kirjutas:Kuidas seal raja mudapotentsiaal on, arvestades lähemate päevade lubadusi vihma osas?
Turbasemad kohad ikka omavad potensiaali, liivasemad nii mitte.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 30. 04. 2014. 21:16
Postitas Rivo
Indreq kirjutas:Kuidas seal raja mudapotentsiaal on, arvestades lähemate päevade lubadusi vihma osas?
Ma olen elus Saku metsas ikka tuhandeid km'e sõitnud (enne, kui MNT sai soetatud) Julgen öelda, et Saku metsas jääd sa ikka suht-koht puhtaks ka siis, kui juba on sadanud mitmeid päevi enne rajale tulekut ja sajab ka sõitmise ajal. Ehk siis, vihm ei muuda seal olukorda praktiliselt üldse, võrreldes nt. Haanja sektoriga.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 14:17
Postitas PorterX
Nii, Rajameister on kulud kokku löönud ja seekord pääsesin tänu häädele turvustele ca 60, ehks siis 10 per nägu, arve saadan meiliga või maksate kolmapäevakul sullis? :mrgreen:

Kossi klotsi kruvi leidsin kodust, sadulakoti hankisin uue ja XX pidurilingi sain 40ga. 8)
Rivo kirjutas:
Edaspidi võib juhtuda, et võistlusraja näitamine läheb tasuliseks ja summad arvutatakse kokku pärast prooviringi, kui giid on oma ratta ja varustuse üle vaadanud ning proovijatele kalkulatsiooni esitanud :twisted:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 14:21
Postitas veloson
Rajal MTB-hipsteritest vargad, kes võtavad ainult jupikaupa?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 14:41
Postitas PorterX
Täname Rivot teema tõstatamise eest ja väike nali kaa kulub marjaks ära. Täname ka hääde sõnade eest. Vaeva on tõesti palju nähtud ja parema ülevaate asjade kulgemisest saab Porteri Facebooki lehelt: https://www.facebook.com/Porterracing

Rääkides asjast, siis nagu tavaks on, on Porter andnud taas endast parima, et Saku metsa avastamata võlusid teie ette tuua.

Rajal on orjenteeruvalt 5-6 uut lõiku ja sees ka palju legendaarseid.

Tulge kindlasti läbi sõitma ja pange ka nimi kirja 10'ks maiks võistluspäevaks http://www.porterracing.ee/saku-100/registreerimine-2/ , kuni 7'ndani on veel soodsam regamine.

Hetkel töös olev plaan näeb välja nii, saate endale gepsu tõmmata ja proovimas käia. Päris 100% lõplik see veel pole, kuna on pisut pikem, kui plaanitud, aga põhimõttelisi muutusi enam ei tule.
http://connect.garmin.com/course/6492437

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 14:44
Postitas PorterX
Rada on hetkel vägagi sõidetav, ei rooja ja on suht kiire (Saku100 kohta) 8)
Indreq kirjutas:Kuidas seal raja mudapotentsiaal on, arvestades lähemate päevade lubadusi vihma osas?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 15:45
Postitas N
Võib olla õige tiba tahaksin nati oponeerida Rivo. Saku100 saab nautida igasuguse rattaga. Küsimus on suhtumises. Minu eriline lugupidamine kõigile nendele, kes on selle spordi juures mitte tehnika vaid emotsiooni pärast. Äraütlemata tore on kaasa elada ratturitele, kelle ratta potensiaal jätab kindlasti soovida, kui kellel on sära silmas. Sellest ajendatuna kohe viide ka selle aasta Saku 100 plakatile. https://www.facebook.com/25214630496437 ... =1&theater

Tulge ja pange ennast proovile!

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 16:13
Postitas allan222
PorterX kirjutas:Täname Rivot teema tõstatamise eest ja väike nali kaa kulub marjaks ära. Täname ka hääde sõnade eest. Vaeva on tõesti palju nähtud ja parema ülevaate asjade kulgemisest saab Porteri Facebooki lehelt: https://www.facebook.com/Porterracing

Rääkides asjast, siis nagu tavaks on, on Porter andnud taas endast parima, et Saku metsa avastamata võlusid teie ette tuua.

Rajal on orjenteeruvalt 5-6 uut lõiku ja sees ka palju legendaarseid.

Tulge kindlasti läbi sõitma ja pange ka nimi kirja 10'ks maiks võistluspäevaks http://www.porterracing.ee/saku-100/registreerimine-2/ , kuni 7'ndani on veel soodsam regamine.

Hetkel töös olev plaan näeb välja nii, saate endale gepsu tõmmata ja proovimas käia. Päris 100% lõplik see veel pole, kuna on pisut pikem, kui plaanitud, aga põhimõttelisi muutusi enam ei tule.
http://connect.garmin.com/course/6492437
Kangutasin täna päeval raja läbi. Rada suurepärane! Tuleb raske võistlus ja igav seal kindlasti ei hakka. Leidub maastiku igle maitsele ja ühe silla ületamine võib huvitavaks saada kui juhuslikult rattaga sillapeal olevasse prakku sisse kihutada :)

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 16:56
Postitas piffik
Et siis 6 ringi tuleb sõita?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 06. 05. 2014. 17:07
Postitas Viljar V
Kui vähegi saan asja klappima, siis stardis nagu naksti :)

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 07. 05. 2014. 08:21
Postitas N
piffik kirjutas:Et siis 6 ringi tuleb sõita?
Vastab tõele.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 07. 05. 2014. 08:22
Postitas N
allan222 kirjutas: Kangutasin täna päeval raja läbi. Rada suurepärane! Tuleb raske võistlus ja igav seal kindlasti ei hakka. Leidub maastiku igle maitsele ja ühe silla ületamine võib huvitavaks saada kui juhuslikult rattaga sillapeal olevasse prakku sisse kihutada :)
Oja singli ühe silla pragu peaks saama elimineeritud. Sellegipoolest on rajal palju salakavalaid maastikulisi elemente - silmad peaks lahti olema ja tähelepanu siiski rajal.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 12:43
Postitas tarmo
Saku 100-l juba üle 100 osaleja! See on ju ühel ringil iga 180 m peale üks rattur. Mahub veel juurde, kindlasti mahub.:) Tõotab tulla ideaalne sõiduilm, +11...+14 ja pilves. Selline ilm avab kõik rattasõidu tšakrad ja timmib VO2max ja W/kg suhted kõrgustesse.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 13:45
Postitas makaak2
tarmo kirjutas:Saku 100-l juba üle 100 osaleja! See on ju ühel ringil iga 180 m peale üks rattur. Mahub veel juurde, kindlasti mahub.:) Tõotab tulla ideaalne sõiduilm, +11...+14 ja pilves. Selline ilm avab kõik rattasõidu tšakrad ja timmib VO2max ja W/kg suhted kõrgustesse.
Kas stardilist ka kusagil väljas?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 13:49
Postitas mikulaine

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 15:18
Postitas PKA
Ma nüüd küsin vanadele olijatele rumalana näiva küsimise, aga sellegipoolest tahaksin ma täpsemalt teada, kus asub võistluse stardipaik, sest Saku vana lasketiir ei ütle mulle midagi.
Matkaradade alguseks võib vist lugeda seda puidust üle tee ulatuvat terviseradade tahvlit? Või kuidas?

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 15:33
Postitas erikr
PKA kirjutas:Ma nüüd küsin vanadele olijatele rumalana näiva küsimise, aga sellegipoolest tahaksin ma täpsemalt teada, kus asub võistluse stardipaik, sest Saku vana lasketiir ei ütle mulle midagi.
Matkaradade alguseks võib vist lugeda seda puidust üle tee ulatuvat terviseradade tahvlit? Või kuidas?
Ongi sama koht. Õlletehase tagant üle raudtee metsa ja paarisaja meetri pärast oledki kohal.
lasketiiru ennast ma pole ka ise kunagi näinud. Kellegi mälestus kuuekümnendatest :roll:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 15:56
Postitas Indreq
Uurisin veidi kaarti - kas see on Raudtee tänav mida mööda peaks sõitma? Vabandan aga mu teadmised Sakust piirduvad sellega et ma olen sinnapoole näitavat silti näinud Tallinna ringteel ja kunagi aastate eest vist korra läbi ka sõitnud...

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 17:07
Postitas erikr
Indreq kirjutas:Uurisin veidi kaarti - kas see on Raudtee tänav mida mööda peaks sõitma? Vabandan aga mu teadmised Sakust piirduvad sellega et ma olen sinnapoole näitavat silti näinud Tallinna ringteel ja kunagi aastate eest vist korra läbi ka sõitnud...
Jah.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 08. 05. 2014. 21:52
Postitas dr Holden
See minu klubinimi sobib! Hakkan seda vist ka mujal kasutama...

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 09. 05. 2014. 17:27
Postitas N
Siia ka üldine ja kohalejõudmise info, mis on väljas Saku100 Facebooki lehel.

Start antakse kell 10.00 – ja soovitame ikka tulla kohale aegsasti, et kätte saada stardinumber jm. info.

Ringi pikkus on ca 16,8 km ja läbitakse 6 ringi.

Saku 100 stardi järgselt 10:10 leiab kohe aset ka Porter Racing lastesarja esimene etapp. Väikesed rattasõbrad peaks jõudma lõpetada oma sõidu enne, kui esimesed pikalt ringilt tulevad, kuid igaks juhuks soovitame silmad lahti hoida stardiala läheduses.

Uuendatud stardinimekiri on toodud kodulehel:
http://www.porterracing.ee/wp-content/u ... i_2014.pdf

Homseks lubab ilmajaam äikesevõimalust. Soovitame valida riietuse ilmale vastavalt ja kindlasti ärge unustage vahetusriideid!
PS! Saunabussi külastamiseks võtke kaasa enda Saunalina!

Autoga tulles - GPS-i aadress Saku, Raudtee tänav ja tuuakse ilusti parklasse kohale.

Kui sisenete Sakku Laagri/Kiisa/Tõdva suunalt, siis kohalejõudmiseks sõitke läbi Saku, üle Jõe ja järgnevast ringteest otse üle. Enne raudteejaama (Viit Saku terviserajad) pöörake paremale ja jõuate parklasse.

Kui sisenete Männiku suunalt, siis võtke Sakku sisse sõites esimesest rinteest 2 väljasõit ja enne raudteejaama (Viit Saku terviserajad) pöörake paremale ja jõuate parklasse.

Link sündmuse parkla asukohale Regio kaardil: http://pump.regio.ee/kaart/?bookmark=2a ... aee4b8edaa

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 09. 05. 2014. 18:27
Postitas dr Holden
Täna päeval rada väisates ja võimalikke trajektoore paika pannes olid tumedad kohad juba vesised ning juurikas hakkas ka libedaks kiskuma, õhtune sadu ainult süvendas varemtehtut. Kuigi EMHI järgi lõpetab täna kell 23:00 sadamise ja homme enne 19:00 juurde ei luba, on ees ootamas korralik rokenroll koos kõikide lisadega.

Ise sain täna nipliaasta avatud ning veidi hiljem lõpetas ilmselt sellest niplist tingituna ka üks kodar töölepingu. Ma väga loodan, et saan homseks mudaaugus kastetud riided puhtaks ning tänase sõiduga kogetud ebajopp ei tea midagist kellegi Murphy mingitest seadustest! :wink:

Lahinguväljal näeme, raisk!!! 8)

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 09. 05. 2014. 20:10
Postitas N
Taevaluugid Saku kohal läksid kinni. Selge taevas paistab horisondil.
Aga tõepoolest - juurikad on ilmselgelt sõidul libedad ja sillad/kraavid vajavad erilist tähelepanu. Väike(kuni mõõdukas) driftimine saab vast homme kõigile osalejatele selgeks.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 09. 05. 2014. 20:14
Postitas N
erikr kirjutas:
PKA kirjutas:Ma nüüd küsin vanadele olijatele rumalana näiva küsimise, aga sellegipoolest tahaksin ma täpsemalt teada, kus asub võistluse stardipaik, sest Saku vana lasketiir ei ütle mulle midagi.
Matkaradade alguseks võib vist lugeda seda puidust üle tee ulatuvat terviseradade tahvlit? Või kuidas?
Ongi sama koht. Õlletehase tagant üle raudtee metsa ja paarisaja meetri pärast oledki kohal.
lasketiiru ennast ma pole ka ise kunagi näinud. Kellegi mälestus kuuekümnendatest :roll:
Lasketiiru tunneb ikka ära selle lõpus oleva muldvalli järgi. Ja see kelgumägi ongi vana lasketiiru muldvall. Aga, kes teab, äkki on linnalegend, mida ka põlisasukad on uskuma jäänud..

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 14:40
Postitas v2lek
Kangemad mehed on ilmselt veel rajal.. .:)

Aga teise kolmanda ringi kandis oli hetk seal kohapeal käia, sai ka oma esimene saku100 rada läbitud. jala ja tagrupidi. ;)

Pildid jalutuskäigust siin: http://grimsun.eu/saku_100_2014/

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 16:46
Postitas erikr
Tiptop pildid (y)

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 17:40
Postitas PKA
Raskusaste oli kokkuvõttes ikka raju:
1 ring - fun, fun, tunnen, et suudan neid ringe lõpmatuseni teha;
2 ring - ringi lõpus kolaki, energia läinud. Sõin jõin ja kosusin;
3 ring - tundsin end jälle väga hästi, mõte oli kõik 6 tk ära teha;
4 ring - poole ringi pealt oli kõik, jalad enam ei suutnud. Iga mudaauk ja juurikas ajas närvi.
Sõitsin päris hea koha peal ja kahju oli pooleli jätta, kuid enam lihtsalt ei suutnud, isegi käed turi, kael jne oli täiesti läbi. Mahalangenud puudest üle sõitmiseks nokka tõmbamine oli pea võimatu - keegi tõstis neid ronte kõrgemale iga ringiga. Aga ma jäin rahule. Uskumatu, kui mõnusad tundusid need üksikud lühikesed kruusalõigud imevate rabalõikude kõrval. Ja saunabuss ruulib sajaga!
Tänan korraldajaid!

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 17:53
Postitas mikulaine
Mega austus neile kes lõpuni tulid. Ise piirdusin täna 4 ringiga, asi läks päris rängaks ära. Liiga ropp üritus minu jaoks. Korraldus Porteri poolt väga hea.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 18:34
Postitas piffik
Korraldus tuntud tasemel, saun loomulikult, muust elementaarsemast rääkimata. Aga rada võiks olla selline, et rajameistrist nõrgemad ka suudavad kogu distantsi läbi sõita. Lõplikke tulemusi veel ei tea, aga startijatest päris lõpuni tulnute osakaal ei saa väga suur olla. H100 on selle kõrval ikka lapsemäng (küllap Holden nõustub). Igatahes 6h ja 4 ringi järel enam tagumik ei lasknud sadulas istuda, oleks 1 ring veel, küll oleks selle ka ära pongestanud, aga 3h juurde ei tundunud teostatav ega mõistlik. Tempo veel püsis, selg ei valutanud ehk muidu oli täitsa ok, kui 2 sillast allasõitu välja arvata.

Igatahes tõenäoliselt hooaja soodsaim spordiüritus (tunnihinna arvestuses) ja kui aasta pärast on valu mälust kustunud, siis mine sa tea. Sooviraamatusse võiks kirja panna, et pokude valdusi võiks poole vähem nautida, selle asemel midagi liiva peal juurde joonistada.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 19:38
Postitas Indreq
Kah siis mõni mulje:
1. Esimene ring, tiburivis esimesed 3 kilomeetrit 20 minutiga - muda ja juurikad, jalakäija kiirusel. Ümberringi kogenumad kodanikud filosofeerisid et kuidas see rajalõik 6ndaks ringiks tundub, kui sealt on juba palju-palju rohkem läbi sõidetud ja jalad pole enam nii värsked... Ennustasin endale aega 12 tunni tuuri ja tegelikult kaotasin usu lõpetamise võimalikkusse. Peale esimest kolmandikku läks lõbusamaks. Vastse fullsusseri omanikuna nautisin juurikatest üle õõtsumist ilma tagumikku tõstmata. Saku suguseid radasid silmas pidades elu parim investeering. Esimese ringi lõpetasin ca pooleteise tunniga. Pudeli täitmine, väike amps ja edasi.
2. Teise ringi esimene kolmandik tundus kentsakal kombel kergem kui esimesel ringil. Ilmselt oli asi selles et vahetute eesõitjate puudumisel sai pikemalt ette vaadata ja trajektoori valida ning nii mõndagi mülgast vältida, millest esimesel ringil läbi ukerdasin. Ei kiirustanud kuskile, kasutasin suht kerget käiku aga pulss oli siiski veidi kõrgem kui oleks arvanud - eks ülejäänud keha tegi rohkem tööd singlitel kui tavaliselt. Ringi teises pooles metsesinglitel hakkas inimesi selg ees vastu tulema. Elu oli lill.
3. Kolmas ring - esimeste kilomeetrite mülkad võtsid esimest korda tõsiselt vanduma. Pidevalt pidin selja taha vaatama et liidreid mööda lasta. Neid laekus siiski vähem ja suuremate vahedega kui algul kartsin. Ilmselt oli rada raske kõigile. Kolmanda ringi keskel juba kuivemal rajal taastusin ringi alguse pingutusest ja hakkasin vargsi kalkuleerima et kas on ehk võimalik lõpuni sõita. Pidasin endale jõukohaseks sõita järgmised ringid stabiilselt 1.25ga. Siiski jälgisin oma pulssi ja enesetunnet ning liiga kiirustama veel ei kippunud. 5-6 km enne lõppu möödusin paarist kaaskannatajast ja pillasin märgilise tähtsusega lubaduse - kuues ring veel kaugel, kiirustada pole vaja, tahaks ikka lõpuni saada. Minut hiljem käis kõva ragin ja sõit oli selle korraks ühelpool. Üks kaigas oli ennast tagakäikarisse sättinud ja selle põhjalikult kõveraks keeranud. Pettumus oli suur, seda enam et vaim oli valmis ja keha polnud ka veel ühtegi olulist ohumärki andnud.

Tagasi stardiplatsi juhatas mind üksik matkaja metsas, ilma temata oleksingi ehk vales suunas astuma hakanud. Saunabuss lohutas veidi, leil oli korralik. Lõpuks jõudsin veel aegsasti Tallinnasse ja sain ratta kolm minutit peale ametlikku sulgemist veel rattatöökoja uksest sisse suruda ja esmaspäeval saab ehk jälle trenni. Niipalju enam nupp ei nokkinud et ratast katusele upitades ka esijooksu pagasiruumi oleks visanud - Tallinnas seda avastades tuli teha kiire lisasõit Sakku. Siinkohal tänan kaasvõistlejat kes mu vedelema jäetud jooksu korraldajate valve alla toimetas. Jõelähtmes näeme!

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 10. 05. 2014. 22:07
Postitas Tonis_T
Panen paar oma mõtet ka.
Esimene ring möödus vilistades ja järjekorras seistes. Kummi pumbates ja eksinud lapsi, kes olid laste raja asemel saku100 rajale eksinud, lohutades. Teisest ringist alates sai juba oma sõitu tegema hakata. Vahed olid piisavad, et sai mõnusalt omas rütmis sõita.
Eile vihm tegi rajaga tubli töö. Eelnevalt lubatud kõva põhjaga rajalõike justkui väga ei olnudki.
Tegelikult oli minu jaoks päris kenasti sõidetav ringi teine pool. Peale kolmapäevaku stardiplatsist möödumist oli päris tore. See kraavide vahel vallide harjal pikalt tiirutamine meeldis ka. Pehmed lõigud olid minususgusele raskema tonnaazi meestele üsna karmid. Kolmandal ringil hakkasin muretsema, kas konrtollaja sees ikka viis ringi täis saan. Õnneks läks kõik kenasti, kuuendale sain ajalimiidi sees ja viimane ring sai vihmas läbi kulgetud.
Parim lõik:
Kaeviku põhjas lühike singel. Nime ei tea aga ülimalt lahe ja seal ajasin alati hoo üles sõltumata sellest, kas kark oli kange või mitte.

Raskeim lõik:
Kohe esimene singel peale starti. Sellele lähedaseid oli veel mitmeid kuid see jättis tõesti kustumatu mulje. Nutuvõru oli iga kord suu ümber kui seda sõitsin.

Igatahes tuleb tunnistada, et läks jälle nagu alati. Finishisse jõudes oleksin ennast kohe järgmisele saku 100-le kirja pannud. Ülimalt lahe üritus, hästi korraldatud ja vinged rajad. Sügav kummardus korraldajate poole!

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 11. 05. 2014. 12:32
Postitas Kris
Jagan arvamust karmist rajast. Ringi esimene pool oli siiki ülemõistuse raske. Neljandal ringil pidin sõidu vända purunemise tõttu katkestama, kuid ei ole kindel, et oleksin leidnud motivatsiooni endas viiendale ringile minekuks, kui tehnilist äpardust ei oleks juhtunud.. :roll:
Korraldus oli väge lahe!

Kristjan

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 11. 05. 2014. 15:21
Postitas aif
Ühinen seekord pigem rajameistrit kiitva kooriga. Formaat lubas protokolli-kohta ühe ringi läbiväntamisega ja sellega said enamus hakkama. Minu plaan oli 6 ringi kokku kannatada aga 3.ndal läks liig-kaua aega ja 4. esimeses pooles võttsid füüsilised vaegused (alatreenitus) viimase motti-riismed kokku. See esimene kleebis-singel väärib küll kohta singlite-piiblis. 4.dal ringil suutsin ma ratast kiiremini jalutada kui sõita. Kolmapäevakul lubatud kiired-kõvad singlid andsid tsipa taastumist aga ega midagi liiga-lihtsat ei olnud.

Varasemalt olen 2006 avatud Saku100 raja läbi sõitnud ja 2014 rajaga võrreldes oli see ikka suhteliselt "pehmo" :)
Tänud rajameistrile!

aif

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 11. 05. 2014. 20:31
Postitas dh
Tip-top värk, olen väga rahul nii korraldamise, ilma, raja olukorra ja ka endaga.

1. ja 2. ring tulid kergelt ja kiirelt.
3. ringil juba suht alguses hakkasid süsteemid ülesütlema - peavalu, peopesad villis, selg väsinud, energiavõlg ja kange tahtmine oli kuhugi põõsa alla magama minna. Otsustasin peale 3. ringi TP-s korralikult einestada ning puhata ja ikka veel üks ring ära tiksuda kasvõi pooleldi jalutades ning siis päevale joon alla tõmmata.
4. ring läkski aeglaselt tiksudes kuni peale pommiaugu singlit sõber minust möödus ja temale sappa haakides läks mul mootor uuesti käima. Pilk selgines ja valud/väsimused taandusid, ring sai lõpetatud viisakas tempos. Täitsin jälle TP-s energiavarusid ja tunne oli piisavalt hea et ka 5. ringile minna. Kui sain teada et enne 18:00 lastakse veel uuele ringile võtsin eesmärgiks sõita 5. ring nii et ka 6. ringile jõuaks.
5. ja 6. ring tulidki suhteliselt kergelt, kui välja arvata see, et lenksu oli ebamugav käes hoida villide tõttu.
Kokku siis 9h17m rajal veedetud koos TP pausidega.
Siis väike supp, rattapesu ja saunabuss! Päris äge ja toimiv asi see saunabuss, ei olnud varem sellist teenust kasutanud.

Järgmisel aastal jälle ja loodetavasti sama hulga mudaga.. need paar mudast singlit raja alguse poole ei olnud nii hullud midagi, kogu ülejäänud rada oli ju kõva.
Samas kummardus nendele masohistidele kes seda rada HT-ga sõitsid - mina ei oleks seda suutnud, siis oleks küll max. 3 ringine üritus olnud.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 11. 05. 2014. 21:31
Postitas Alvaro
Ka CC Rota Mobilis tänab korraldustöö eest! Kõigile ei saagi alati meele järgi olla ning olge uhked nende tundide üle, mis said metsas värskes õhus veedetud raja ehitamisel.
Kollanokkade juurikaanalüüs kodulehel.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 11. 05. 2014. 21:44
Postitas Indreq
Alvaro kirjutas:Kõigile ei saagi alati meele järgi olla
Ma pole seni veel ühtegi kriitilist väljaütlemist näinud. Minu arust väga lahe et on olemas üritus kus räägitakse ärategemisest mitte ajast või kohast. Ja rahul on ka need kes ära ei teinud, seda näljasemana järgmine aasta tagasi tulevad.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 12. 05. 2014. 03:04
Postitas PorterX
Täname kõiki osavõtjaid ja loodame, et positiivne emotsioon kaalus svammi ülesse. :D

Pisut soovin ka osalejate ees vabandada ja loota osalejate kergemale karistusele. Kukkus välja nii nagu Murphy seda tahab; plaanid parimat, aga loodus tuleb ja sõidab su plaanidest üle. Nii ka see kord.

Teisipäeva õhtul kui käisin veel kolmapäevaku rada märkimas, oli rada nagu raudtee. Teisipäeva õhtune ja seejärel öine vihm tegi kolmapäevakuks raja juba pehmemaks, kuid veel sõidetavaks. Ainus kolmapäevaku järgselt tugevamini kannatada saanud rajaosa oli Pokumaa teine pool ja paar kraaviületust uuel Põdrapea singlil, kuhu Saku100 ajaks ka juba uue kraaviületuse ehitasime. Selle set-upiga oleks laupäevane üritus olnud nagu nohu. Tuligi paar tahedamat päeva ja ilmaennustused ka ei lubanud kuni viimase hetkeni midagi kosmilist.

Tõehetk tuli aga reedel, kui 100 rada märkimas käisin, 6 tundi sain 8°C loodus-spad nautida. Sadu kestis sisuliselt kella 2'st päeval öhtul pea keskööni. Siis oli selge, et raudteest pole enam juttugi ja poetasin selle kohta kommentaari ka porteri FB lehele, et tasuks välja otsida karvasemad kummid ja vaim valmis panna.

Nii, nagu me oleme kaitsetud tsunaamide eest, ei keera kinni ka taevakraane. Teame väga hästi, et paljudel nurjas see plaani saada 100 kirja, aga õnneks toetas seda võistluse formaat, mis ei lase katkestada; juba ringi läbides on nimi kirjas ja sõit päästetud erinevalt paljudest teistest sõitudest, kus varem maha tulek tähendab katkestamist.

Kõik, mis inimjõust olenes, üritas Porteri meeskond ära teha ning loodame, et seda ka märgati. Kui ilma tellida saaks, oleks ka see olnud paketis.

Järgmisteks aastateks vast püssi põõsasse ei viska ja teeme siit sõidust ka omad järeldused. Kindlasti polnud meil plaanis korraldada Eesti raskeimat kestvussõitu, ja sellega oma publikut peletada. Võtsime ju vaheaasta asjade üle järgimõtlemiseks ja proovisime sõitu kergemaks teha. Nagu juba antud hetkeks selgunud tõsiasi näitab, olla ka Komo meestel jäänud ilmataadile see aasta arve maksmata ja saanud kokkuvõtteks paraja soparalli.

Järgnevatel kordadel üritame vast ette valmistada ka mitu erinevat tracki ja vaadata jooksvalt ilma- ja rajaolusid ning vahetult vajadusel korrigeerida. Kuna see aasta oli aga track lukus ja väljakuulutatud jäi üsna vähe ruumi tagauksele.

Mõne sõnaga oma sõidust rääkides, oli see ka ränkraske mulle endale, kui täna oleks kusagilt saanud endale uue tagumiku hankida, oleks selle eest võinud kasvõi kuldrublasid maksta. HT'ga seda rada ei olnud tõest meelakkumine sõita. Järgmise nädala jooksul ilmselt sadulasse istuda ei saa ja loodan siiralt, et Harku kolmapäevakus uus nahk peale kasvab. 5. koht aga lunastab kogu valu ja kannatuse ja mõtlen isegi, et peaks järgmine kord ehk ikka osalema. :P

Sellise positiivse noodiga ehk soovikski lõpetada ja teid kõiki jälle järgmistel aastatel Sakus näha.

Tervitades ja kõike head soovides ning kogu Porteri tiimi nimel tänades,

Porter Racing

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 12. 05. 2014. 07:54
Postitas dr Holden
Minupoolne tagasihoidlik arvamus kahjuks laupäevast ettevõtmist ei kiida, sest tegelikult saaks ju veel raskema raja teha!!! Lausa nii raske, et ratta kõrval kõndimine oleks kiirem kui sadulas sõit! Iseküsimus on selles, kas seda on vaja? Eriti sellisel nišiüritusel, mis minu teada eelmisel hooajal pidas vaheaastat just osalejate vähesuse tõttu?

Eelmisel, ärajäänud Saku100 aastal sõitsin omapäi Saku100-t ning läbisin 100km ajaga 7:38, kusjuures rajal olid üsna samad singlid kui sel aastal, välja arvatud muidugi see esimese kilomeetri pisarakiskuja, Pokumaa jätkuks leitud Urruaugu uuristaja ning see kolmapäevaku rajalt tuntud Põdrapea singel. Kas tõesti vaid need kolm rajaosa muutsid tavapärase ca 16km ringi nii raskeks, et sel aastal olin kuni ebaõnne rünnakuni nibin-nabin 9 tunni graafikus? Ei, sest seda tegi ilm, kuna reedeõhtune padukas muutis vähemalt üle 90kg meeste jaoks selle raja ikka sigaraskeks!!!

Olen ise ürituste korraldajana mitmel korral seisnud võistluse eelõhtul dilemma ees - et siis kas pidada võistlus eelnevalt väljakuulutatud rajal või peab seoses olude ootamatu halvenemisega võtma kasutusele alternatiivraja. Paaril korral on seda juhtunud, et oleme veel hommikul rada muutnud, mõeldes eelkõige osalejate peale.

Väikese selgitusena, et eelnev ei mõjuks kaeblemisena, pean teatama, et olen ise paremas vormis, kui eelmisel aastal samal ajal, sadulas on veedetud üle 1000km rohkem ning ka jooksukilomeetreid on mitusada kilti enam kui eelmisel ettevalmistushooajal.

Hetkel olen kahjuks küll seda meelt, et järgmisel aastal, kui Saku100 ikka toimub, panen ennast kirja alles kohapeal, olles eelnevatel päevadel ikka kindlalt veendunud, kas mitte kogu rada pole rappa joonistatud....... Oma hobidega tegelevad ju inimesed oma töö kõrvalt ning hobi peab ikka mõnus olema, mitte ränga tööna tunduma! :idea:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 12. 05. 2014. 12:36
Postitas makaak2
esimene SAKU100!
Täiesti haige värk :) :)
Plaan oli teha selline mõnus metsasõit 6-7H (6 ringi ca 100 km). Kolmapäevaku aegu vaadates hakkas kartus sisse tulema, ilgelt kaua nagu sõitsite te seal kõik.
1 ring oli ok, pulss ca 180 pidevalt ja lihtne, fs on ikka hea küll. võtsin isegi rahulikult ja ega seal mööda väga ei ole kusagil minna teistest. koht kusagil 25

2 ring väga mõnus tunne ja siis pauk nr 1, üle risti oleva märja kase, korralik nippel- esimesel ringil seda vist ei olnud seal maas ? koht 19

3 ring soo singel hakkas imema ja nii et vähe polnud, pulss oli langenud sinna 160-170 peale, siis pauk nr 2- kerge sillalt allasõit , kohe pauk nr 3, lenksuga vastu mändi, kõige kiiremal rajalõigul, paar kukkerpalli )hea et kott morsiga seljas, see oli nagu airbag, võttis päris valusaks kogu vasku külje, ring läbi koht kusagil 17. siis pikem söögipaus, vaatan kella, kurat 3 tundi 50 mintsa juba rajal olnud, mida veel 3 ringi- kuidas, miks, kellele. Mõtlen et võtan edaspidi ringi korraga.

4 ring. soos 2 kukkumist, lihtsalt ma ei tea mis oli, siis pauk nr 4 vastu kuuske, kuradi värdjad on 700 mm lenksu pannud rattale, püsti - edasi ja kohe järgmises kurvis täpsel sama. istusin maha ei teadnud mida teha, sõin veits ja jõin. porteri särgiga mees (nr 7) nägi mõlemat kukkumist ja tal oli lõbus :).
sain püsti ja tuimalt edasi, järsku oli pulss 150 ja mitte rohkem ja rada imes kõik endasse, võtan vastu otsuse et aitab, niigi tuleb üle 5 tunni. vaja elusalt koju jõuda. siis hakkasid ringiga mahajääjad juba jalgu jääma, sõidetud ju vaid ca 60 km, mida perset mõtlen, õnneks kõigil järsku raske. sain enne ringi lõppu veel Urmase, meie costa mehe kätte, ta oli alles 3 ringil.
üle joone jõudes olin nii läbi et 5 ringile ei hakanud minema, ei jõudnud, vaim oli otsas, käed, turi, kael olid nii kanged et ikka oli kohe. alguses oli kerge masendus, krt tule talina ja teed vaid 4 ringi, suur pettumus.
pesin ratta, läksin parklasse ja mida imet parkla ja saun olid rahvast täis, see tegi tuju heaks ma ei olnud ainuke kellest rada jagu sai- hiljem selgus et rajast said jagu vaid 14 meest, võitja 6 h 20 min, viimane 9 h 30 min.

Kõike seda meenutab eredalt veel praegugi meelde kumin peas, valutavad sõrmed, värvikahjustused jalgadel :)
praegu ei taha küll rattaga sõitma minna, ausalt

aga ei ole üldse kindel et järgmine aasta jälle ja siis ikka 100 KM :)

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 12. 05. 2014. 16:11
Postitas PorterX
Kahju Ivar, et sinuga nii läks, eks õnnetused käi ikka mööda inimesi, olin mina jälle peale Haanjat pea pool aastat sant :D Arvan, et tulen ikka ja jälle, valu möödub, emotsioon jääb. Selge, et teatud kibestumise selline ikaldus jätab.

Jõudsime ka omas peas järeldustes sinna maale, et tagavaraplaan peab olemas olema ja proovime seda ka järgnevatel kordadel kasutada.

Sinu treenituses ma ei kahtlegi, nägin ju oma silmaga, mis imetempe sa seal Denias korraldasid, aga reedel enne etappi, kui me Priiduga Põdrapea singlile uut purret aretasime, väitsid sa et oled see aasta teist korda MTB seljas. Võimalik, et see aasta nii raskel rajal jäi ka paarist singlespeedi käigust puudu.

Ma ise ka 90 kg mees ja tean väga hästi, kui raske seal oli, hea meelega ka ise enam sama rasket sõitu ei sõidaks. Võtame kõik soovitused sirge seljaga vastu, üritame need järgnevatel aastatel ära kasutada ja igal juhul ringi kergema teha.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 10:27
Postitas dr Holden
PorterX kirjutas:Kahju Ivar, et sinuga nii läks, eks õnnetused käi ikka mööda inimesi...
Sa saad valesti aru, Asko! Kui ma poleks seal sillal libastunud ja võib-olla kuidagi ka need kuus ringi ära sõitnud, ei oleks see muutnud minu arvamust raja raskuse kohta!

Kui me midagi ostame ja selle eest raha maksame, siis on meil selle toote-teenuse suhtes teatud ootused. Laupäeval oli minu ootuseks korraldajate poolt ettevalmistatud rada, mida on heal juhul võimalik läbida 8 tunniga, kehvemal juhul 9 tunniga. Ütlesin selle ka reede õhtul ühes avalikus ruumis avalikult välja. Olen kindel, et minu ootus oli õigustatud, sest olen piisavalt palju Saku100-t sõitnud, aga kahjuks ei olnud laupäevane pakend ja sisu omavahel korrelatsioonis.

PS! Single-speedil ei ole kunagi käikudest puudus... :idea:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 13:41
Postitas baruto
dr Holden kirjutas:
PorterX kirjutas:Kahju Ivar, et sinuga nii läks, eks õnnetused käi ikka mööda inimesi...
Sa saad valesti aru, Asko! Kui ma poleks seal sillal libastunud ja võib-olla kuidagi ka need kuus ringi ära sõitnud, ei oleks see muutnud minu arvamust raja raskuse kohta!

Kui me midagi ostame ja selle eest raha maksame, siis on meil selle toote-teenuse suhtes teatud ootused. Laupäeval oli minu ootuseks korraldajate poolt ettevalmistatud rada, mida on heal juhul võimalik läbida 8 tunniga, kehvemal juhul 9 tunniga. Ütlesin selle ka reede õhtul ühes avalikus ruumis avalikult välja. Olen kindel, et minu ootus oli õigustatud, sest olen piisavalt palju Saku100-t sõitnud, aga kahjuks ei olnud laupäevane pakend ja sisu omavahel korrelatsioonis.

PS! Single-speedil ei ole kunagi käikudest puudus... :idea:

Sry, minu poolt natuke teemaväline püstitus, aga heale sõbrale Ivarile. Ära jända enam selle ühekiiruselisega. Võta normaalne ratas ja käi sellega võistlustel. Ausalt väga ägedaid rattaid on praeguseks müüki jõudnud. Sinkuga saad ju alati uusi radasid avastamas käia ja H100 rada ette valmistada, et raamkõrv katki ei läheks. Arusaadav ja äge. Aga, ausõna kuradi hea on vahepeal paar käiku vahetada, saad sõpradega ka vahepeal maastikul trennis käia, muidu kõõlu pidevalt üksi.
Vastasel juhul oleks Sinu puhul loogiline samm ka maanteele ühekiiruselisega minna. Ei ole ju mõnus.
Nii et Ivar, sinku on äge ja teatud sõite on kindlasti, kus sellega ka eelis võib olla, aga kurat "tule kodu tagasi."

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 14:41
Postitas veloson
Niiskusest tiinele Saku sajale ei jõudnud, aga kolmapäevaku rada sai läbi proovitud ja ei näinud, et asja korralikult nautimiseks oleks vaja mitu korda käiku vahetada. Täpselt paras rada ilma pikkade ja ülihelikiirusel laskumisteta, kus näiteks 28x18 singliraja sõidunaudinguga ära toidab. Aga kui härradel jääb sellepärast kõrvuti sõitmata, siis on muidugi kahju.

baruto - aga Saku 100 2014 rajale just täpselt silmaauku sobivatest ratastest kuulaks küll - peale Rivo 24.04 lühikesi suunitlusi polegi siin nagu ülevaadet tehtud

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 15:30
Postitas baruto
veloson kirjutas:Niiskusest tiinele Saku sajale ei jõudnud, aga kolmapäevaku rada sai läbi proovitud ja ei näinud, et asja korralikult nautimiseks oleks vaja mitu korda käiku vahetada. Täpselt paras rada ilma pikkade ja ülihelikiirusel laskumisteta, kus näiteks 28x18 singliraja sõidunaudinguga ära toidab. Aga kui härradel jääb sellepärast kõrvuti sõitmata, siis on muidugi kahju.

baruto - aga Saku 100 2014 rajale just täpselt silmaauku sobivatest ratastest kuulaks küll - peale Rivo 24.04 lühikesi suunitlusi polegi siin nagu ülevaadet tehtud
Nagu ma kirjutasin, oli mu postitus teemaväline.
Ma pole kunagi Saku radasid sõitnud.
Ma ei tea mis sinna sobib.
Tean vaid seda, et Ivari tulemus sinkuga ei vastanud ootustele.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 15:32
Postitas Mati
veloson kirjutas:baruto - aga Saku 100 2014 rajale just täpselt silmaauku sobivatest ratastest kuulaks küll - peale Rivo 24.04 lühikesi suunitlusi polegi siin nagu ülevaadet tehtud
Pakun puusalt - normaalse käiguulatusega FS :roll:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 15:38
Postitas dr Holden
baruto kirjutas:Tean vaid seda, et Ivari tulemus sinkuga ei vastanud ootustele.
Kordan veelkord, tulemus ei jäänud sinku taha, seal oli palju muid aspekte. Samas vastas sinku sajaprotsendiliselt ootustele tehnika osas, sest ei esinenud ühtegi käigu- või ketiprobleemi. Sest kuuldavasti läks stardis olnud ca saja ratta kohta sõidu käigus kaks käikarit-kõrva.... :!:

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 22:06
Postitas saamuel
Minu jaoks oli selleaastane Saku100 väga hea emotsiooniga võistlus, ausalt. Kuna mul "võistluseks" eesmärke ei olnud, teadsin vaid, et tahan 6 ringi täis teha siis startisin tasapisi tagareast. Esimestel singlitel tõdesin, et sellel positsioonil on väga ebamugav sõita sest rada on nõudlik ja vajab "rauaga läbi sõtkumist". Igivanale jõudes olin grupikestest läbi sõtkunud ja ees ootas ilus päev 8)
Teise ringi lõpuks olin endale tempoga tsipa liiga teinud ja koorisin kätised ning säärised maha, puhkasin puhvetis. Kolmandat ringi sõites oli nii palav, et tarbisin 0,75L vedelikku :roll:
Ülejäänud kolm ringi möödusid ühtlase rütmiga, neid rikastasid liidrite sõidutrajektooride ning -tehnika imetlused. Finišisse jõudes olin kurnatud kuid tundsin, et tervenenuna :wink: to Ivar.
Minu jaoks oli raskeim singel ringi lõpus olev suusasillajärgne kõva põhjaga ja juurikaid täis pikitud looklemine heinamaa ääres, sama singel oli ka Kolmapäevakul. Kõige enam nautisin pehme põhjaga ringi alguse imevaid singleid ning muidugi uut tulijat, "põdrapea", minu lemmik :D , meeldejäävaks võib pidada ka kaeviku põhja ning neid mnt äärseid šikaane; Oja singel on väga laiaks ning siledaks muutunud. Jalastumiseks ei olnud ringi vältel ühtegi põhjus, mumeelest. Isegi "uunikum" 26" HT-ga :evil:
Porteri meeskonnale (y) , ja veelkord: ärge, palun, Suusa100-ga enam katsetage. Saku metsas on rattapotentsiaali rohkem.
Kui 2015 Saku100 ratastele toimub siis olen stardis, igatahes.

Re: Saku 100 2014

Postitatud: 13. 05. 2014. 23:37
Postitas arnea
veloson kirjutas: baruto - aga Saku 100 2014 rajale just täpselt silmaauku sobivatest ratastest kuulaks küll - peale Rivo 24.04 lühikesi suunitlusi polegi siin nagu ülevaadet tehtud
Ma ise lootsin, et 29" FS on see, mille seljas ma 100km läbi kerin, aga tulemus oli ikka ainult 50km. Ok, sel talvel jäi põhi ladumata ja rada oli ka raskem kui varasematel aastatel, aga ikkagi olin natuke pettunud, et ainult kolme ringiga piirduma pidin.

Ratas oli Harku metsas kenasti välja timmitud - seal sai enamvähem kõiki singleid täiega panna nagu juurikaid polekski olemas - võimas kogemus. Aga Saku pokumaa tahtis midagi muud. Nendel esimestel singlitel hakkas ratas õõtsuma ja peksis keskkohaga vastu maad. Teisel ringil pumpasin tagaamorti õhku juurde ja sai parem, aga siis oli jälle raja teine pool kehvem sõita. Teine pool ringist oli "Harku seades" väga mõnus.

Tundub, et Saku raja jaoks oleks mingit asjalikumat amorti vaja kui minu rattal on. Või siis peaks ringi peal kaks korda rõhku muutma. Või siis olema sadulas telliskivist aktiivsem.

Esimest ringi alustasin viimaselt kohalt ja üritasin hästi rahulikult sõita, et võimalikult kaua kesta. Kõik tundus väga ilus. Varasematel aastatel jäin nälga. Seekord sõin iga ringi järel suure võileiva, lisaks iga tunni tagant geel või batoon. Teine ring oli enamvähem. Kolmandal ringil aga surin. Esimesel koledal singlil said käigud otsa. Mingeid lõike jalutasin ja puhkasin paar-kolm korda ringi keskel. Peale lõpetamist olin täiesti läbi. Keskmine pulss oli 150 ja maks 167. Haanjas oli ka poolel maal väga raske, aga seekord tundus asi hullem olevat.

Korraldus oli hea. Järgmisel aastal tulen jälle, kui ajad klapivad. Rajal imemist ei osanud sõites tähele panna, aga ju ta siis imes, kui nii läbi võttis. Kõige raskem osa rajast oli enne kiirteele keeramist kraavi ääres olnud eriti künklik jupp.