1. leht 1-st
MNT kalender harrastajale
Postitatud: 19. 07. 2005. 11:31
Postitas Arno
Selle postituse eesmärk on pisut viriseda aga ennekõike näidata üles, et eksisteerib nõudlus MNT võistluste vastu.
Tänane olukord on sisuliselt ju selline, et MNT sõite ilma litsentsita sõitjale elik harrastajale on järele jäänud kuradi vähe - Pärnu sõit, TRR, jalgrattateisip, Veteranide tuur - ongi kõik?! (vabandust kui nüüd midagi vahele jäi). Tahaks rohkem sõita!!!
Kui selliseid kodanikke on rohkem, PALUN ANDKE SIIN MÄRKU - äkki annab mõnele korraldajale julgust juurde. Vist väga naiivne lähenemine aga muud ka väga ei oska pihta hakata
Kui vähegi võimalik, tahaks Otepääl 13 aug sõita ja soovitavalt litsentsita. Ja Tallinna Rattarallit tahaks ka tagasi ..
Ja kui keegi soovitab, et tee litsents, siis ju ma järgmine aasta olen targem aga lisaks märkusena, et litsentsinõue just ei aita propageerida MNT sõitu.
Postitatud: 19. 07. 2005. 11:46
Postitas veiko
Ürituste korraldamine kipub jääma sponsorite taha. Litsentsi saamine ei ole keeruline ja selle saab pea igaüks, kes võtab perearstilt tõendi ning teeb (või juba omab) elukindlustuse lepingu. Eks see kindlustus olegi üks asi, mida korraldajad eeldavad. MNT sõidus on valusaid kukkumisi tihedamalt (kiirused suuremad).
Postitatud: 19. 07. 2005. 11:47
Postitas erikr
mulle on üks korraldaja öelnud, et iga endast lugupidav võistelda sooviv rattur peaks endale litsentsi tegema....
sel aastal jäi/jääb neil korraldamata paar võistlust. ka kõige tagasihoidlikuma mnt grupisõidu eelarve on ca 40K. litsentsinõue hoiab karvajalad stardist eemal, pole neid kes osalustasudega eelarvet kosutaks.
litsents eeldab jällegi kindlustuse olemasolu, kui on litsentsidega osalejad siis pole korraldajatel pärast muret korraliku külakuhja tagajärjel tekkinud hulgaliste tervis(hoiu)probleemidega.
nokk kinni, saba lahti ja vastupidi.
Postitatud: 19. 07. 2005. 12:56
Postitas Alvaro
erikr kirjutas:litsents eeldab jällegi kindlustuse olemasolu, kui on litsentsidega osalejad siis pole korraldajatel pärast muret korraliku külakuhja tagajärjel tekkinud hulgaliste tervis(hoiu)probleemidega.
nokk kinni, saba lahti ja vastupidi.
Et siis kuidas seda mõista? Kas on olemas reaalseid näiteid sellest, et korraldajatel on EV-s tulnud tasuda kukkujate haiglaarveid, kuna neil puudus haigekassa kaart või elukindlustus?
Re: MNT kalender harrastajale
Postitatud: 19. 07. 2005. 14:14
Postitas Ruve
Arno kirjutas:Kui selliseid kodanikke on rohkem, PALUN ANDKE SIIN MÄRKU - äkki annab mõnele korraldajale julgust juurde. Vist väga naiivne lähenemine aga muud ka väga ei oska pihta hakata
paneks ka käe alla
kui keegi korraldaks 7-10 etapilise MNT sarja kus saab ilma litsentsita sõita, siis võtan sellest osa mnt rattaga. muidugi tuleks sarjast teada anda juba sügisel (jääks tehnika varumiseks aega).
Postitatud: 20. 07. 2005. 08:58
Postitas Andrus K
Mõne klubi (nt. Arctricu särgis sõitjate hordid) liikmeks astumine ja litsentsi (vist oli 100 kr.) ning kindlustuse (200+ kr. ERGO nt.) tegemine on kättevõtmise asi. Aga kuna see on nii lihtne, siis ei hoia see teoreetiliselt sugugi karvajalgu mnt. võistlustest eemal. Pigem on asi karvajalgade teadmatuses, kuidas litsentsi saada. Litsentsi saamise protseduur võiks sisaldada paaritunnist koolitust a la grisha loeng ja maksta seetõttu nt. 2x rohkem
Mis võistlustesse puutud, siis mina ootaksin teisipäevakute korraldamises ja trasside valikus kvalitatiivset hüpet. Ringteel toimuvad asjad nagu ei meelita.
andrus@2006.ilmselt.ka.mnt
Postitatud: 20. 07. 2005. 10:29
Postitas LauriA
Andrus K kirjutas: Aga kuna see on nii lihtne, siis ei hoia see teoreetiliselt sugugi karvajalgu mnt. võistlustest eemal. Pigem on asi karvajalgade teadmatuses, kuidas litsentsi saada. Litsentsi saamise protseduur võiks sisaldada paaritunnist koolitust a la grisha loeng ja maksta seetõttu nt. 2x rohkem
andrus@2006.ilmselt.ka.mnt
Miks ma peaks maksma grupisõidu loengu eest, kui ma edasijõudnute kiires grupis praktiliselt on nõrga taseme tõttu ei sõida?? 4 TRR-i olen praktiliselt kõik üksi-kahekesi läbinud. Keegi võiks teha statistikat, kui palju õnnetusi põhjustavad ässa-wannabed ja kui palju minusugused (jäi su jutust mulje, et MNT võistlustele lubada ainult teatud seltskond).
Teiseks, miks peab kindlustusfirma maksma kinni kellegi kahju teisele ratturile, mitte õnnetuse põhjustaja? Äkki oleks võistlustel vigastusi vähem, kui tead, et maksad ise kahjud kinni, kui kellegi rattast üle sõidad. Igas juhendis on ju mustvalgelt öeldud, et tuleb liikluseeskirju järgida, mis peaks tähendama ka seda, et tuleb hoida võistlustel piisavat pikivahet. Ma oleks pehmelt öeldes vihane, kui mulle keegi süüdimatult selga lajatab (kui ise sõidan oma sõitu ja mingi grupp selja taha tekib nagu see aasta - praktiliselt sõitsin üksi eesotsas Otepää ristist Võru maanteel kuni otepää tõusuni; kui enda meelest puhkasin, siis puhkasid ka taga sõitjad). Ise mõnes ajutises grupis sõites püüan pigem paar meetrit vahet hoida, kui teise rattas kinni sõita. Kellel siin foorumiliikmetest rattast-kehast TRRi ajal üle sõideti (ja võib olla 20kEEK kahju tekitati)- kas pärast võistlust saate ülesõitjaga sõbralikult läbi s.t viha ei pea?
Ise ei ole muudel MNT sõitudel peale TRRi käinud sellepärast, et liiga lühikesed on nad kõik s.t 70-80 kilomeetri ringis. Stardimaks praktiliselt sama s.t 300 ringis. Nii et IMHO pigem võiks olla üks pikem low budget sõit a la Lõuna-Eesti 180 juunis (siis on kaua valge
). TP-d iga 40km tagant (võiks olla lubatud kasutada lisaks ka alternatiivseid TP-sid - bensiinijaamad jms minusuguste jaoks).
Postitatud: 20. 07. 2005. 10:41
Postitas veiko
LauriA kirjutas:Miks ma peaks maksma grupisõidu loengu eest, kui ma edasijõudnute kiires grupis praktiliselt on nõrga taseme tõttu ei sõida??
Kas siis tagapool pundis ei tulegi grupisõidu oskused kasuks? Isegi kahekesi sõites on need oskused kasuks.
veiko ei propageeri litsentsi saamisel loengut, kuid ei saa aru ka Sinu vastuseisust sellele
Postitatud: 20. 07. 2005. 10:56
Postitas LauriA
veiko kirjutas:Kas siis tagapool pundis ei tulegi grupisõidu oskused kasuks? Isegi kahekesi sõites on need oskused kasuks.
veiko ei propageeri litsentsi saamisel loengut, kuid ei saa aru ka Sinu vastuseisust sellele
Ma vist väljendasin ennast vähe valesti jah - kui litsents on mõeldud sama eesmärgiga nagu mootorsõiduki, purjeka kapteni jne luba, siis ta võiks olla küll.
Ei poolda litsentsi siis, kui selle eesmärgiks on mõnele firmale a la Grupisõidu Koolituse OÜ kasumi teenimine.
Nii et kui TRRil hakatakse seda nõudma, siis püüaks ikka ära teha.
Aga grupisõidu loengu ära kuulaks ikka - ehkki minu lihased ei suuda sellist kiirust aretada, et loengumaterjal maksimaalselt ära kasutada.
Postitatud: 20. 07. 2005. 11:01
Postitas veiko
LauriA kirjutas:ehkki minu lihased ei suuda sellist kiirust aretada, et loengumaterjal maksimaalselt ära kasutada.
Kas kiiruse kasvades liikluseeskiri muutub? Grupisõit on grupisõit. Olgu kiiruseks 10 või 40km/h
Postitatud: 20. 07. 2005. 11:24
Postitas maxspeed
[quote="Andrus K"]Mõne klubi (nt. Arctricu särgis sõitjate hordid) liikmeks astumine ja litsentsi (vist oli 100 kr.) ning kindlustuse (200+ kr. ERGO nt.) tegemine on kättevõtmise asi.
Kas sain õigesti aru, et enne kui saab EJL litsentsi teha peab olema mõne "klubi" liige? Pool tundi tagasi tekkis endal samuti litsentsi tegemise mõte. Mnt võistlusi tavaharrastajale tõesti liiga väheks jäänud... Rääkige nüüd täpsemalt, mida ma edasi pean tegema, liigsed kulutused pole teretulnud
Protseduuri reeglid on enamvähem selged, nüüd oleks konkreetseid näpunäiteid tarvis?
Postitatud: 20. 07. 2005. 11:41
Postitas Andrus K
Maxspeed: "Kas sain õigesti aru, et enne kui saab EJL litsentsi teha peab olema mõne "klubi" liige?"
Vist isegi saab ilma klubita.
Karlale
helistamise vaev.
Litsentsiteema.
Postitatud: 20. 07. 2005. 13:20
Postitas velosipedist
Andrus K kirjutas: ning kindlustuse (200+ kr. ERGO nt.)
ergo aastane kindlustus 452 krooni minul isiklikult...
Postitatud: 20. 07. 2005. 13:26
Postitas Andrus K
velosipedist kirjutas:Andrus K kirjutas: ning kindlustuse (200+ kr. ERGO nt.)
ergo aastane kindlustus 452 krooni minul isiklikult...
Mina ja ra.ta oleme Pärnu mnt. 160c II k. saanud siiski 200 kopikatega teha. Ilmselt sa ütlesid seal kindlustust tehes midagi, mida poleks pidanud ütlema
Mingi Transalpi jutuga poleks sa nii odavaltki pääsenud vist.
Postitatud: 20. 07. 2005. 13:39
Postitas veiko
Hind sõltub sellest, kas kindlustad end 2500.- või 2 500 000.- kroonile (summad on näitlikud).