Võtsin osa pealkirjas mainitud võistlusest (17 aug) ja kuna peale minu oli Eestist stardis veel vaid üks härra, keda mul ei ole au tunda, siis otsustasin ka siia paar rida kirja panna – et jagada Rootsis Tartu rattamaratonile sarnasel üritusel nähtut-kogetut.
Võistlusele oli registreerunud 12000 MTB sõpra – muide kohad müüdi välja, vist oli 27 minutiga, seega kui tahad osaleda pead registreerimise päeval olema väga nobedate näppudega.
Korralduse poolelt nii palju, et kõik toimis kuidagi väga sujuvalt, ei olnud mingit närveldamist, politsei sireenide undamist (neid mehi ei näinud ma üldse) ning ka raja turvasi ja muid organiseerijaid tundus olevat suht vähe. Usun et see tuleneb sportimise kultuurist – osalejad teadsid kuidas asjad käivad, mida oli ka selgelt rajal märgata, kuid sellest teen põgusalt juttu veits hiljem.
Start toimus lainetena, esimesed 1549 lasti teele kell 9:00, järgmised 300 15 minuti pärast ja siis iga järgmine 300ne grupp 5 minutiliste intervallidega. Tehnika huvilistele nii palju, et ma esimese otsa mehi ei näinud, et mis ratastega, rehvi ja kas rajale minnakse amordi või kõvakahvliga. Kuid peale oma kohmitsemisi stardis jäi silma, et 29 on väga tõsiselt 26 välja vahetamas (endal 26). Ei julge öelda, et pooled olid endale niiöelda suured rattad alla muretsenud, kuid ega palju ka puudu jäänud. Kõvakahvlit ja tsüklokaid oli mõni üksik. Eestis menukas FF ei olnud üldse teemaks (endal Rubena Zefyros – töötas!), võibolla esiotsa meeste seas, kuid pigem oli alla krutitud Continental race king või midagi sarnast. Arvan, et seda võib ka pidada üheks põhjuseks, miks nägin suht vähe rehvi lappimist. Ma polnud Rootsi kruusakatega kursis ning sõidu käigus selgus, et need on teravaid ja lahtisi kive täis, siis oli hea meel, et ise sõitsin Zefyros’ega – suht „kuulikindel“ rehv.
Minu startigrupi number oli 26 ning rajale sain täpselt kell 11:00. Stardigrupi avanedes püüdsin olla kohe ees otsas, et pärast ei peaks tagant möödumistega lisaenergiat kulutama.
Kuna eelmisel päeval oli korralikult vihma sadanud, siis kartsin, et rada on porine ja libe, kuid õnneks oli kuiv - mõned üksikud porised kohad ent mõistliku kiirusega ja õige raja valikuga ilma probleemideta läbitavad.
Alustusesks tuli kohe mööda asfaldit 9 km’i mäkke ronida, vähemalt nii ütles üks rootslane kes tõusul juttu tegi - mulle see sobis. Tõusul sain kerge käiguga lihased mõnusalt soojaks kerida - stardis oli tulnud ikka oma 30 minutit tühja passida ning koheselt siledale kihutama minemine ei oleks mulle mitte sobinud. Kuna tõusu lõpus oli tekkinud 5-6 meheline grupp, siis peale tõusu vallutamist läks kohe ka suuremaks kihutamiseks (arvestades minu taset) - mehed kustusid küll pärast ~40 km’i ära, kuid siis oli juba nagunii lahedam sõita ja sain kenasti enda tempot hoida.
Igatahes ka eespool mainitud stsenaarium sobis mulle väga hästi, rootslased kihutasid ees ja karjusid rada vabaks ning siin tuli välja ka kohe esimene oluline erinevus meie võistlustega, mis kirjeldab sportimise kultuuri. Rajal liigeldi paremal pool ja kui oli vaja mööda minna, siis vasak rada oli alati vaba - juhul kui keegi jäi ette ning tagant tulija hõikas, et läheb vasakult mööda, siis aeglasem tõmbas ilma kommenteerimata paremale. Rajal nägin kahte silti, mis näitasid selgelt, et aeglased liiguvad paremal ja kiiremad vasakul. Asi toimis! Toimis ka kitsamatel rajalõikudel ja eriti hästi tõusudel. Samuti toimisid ka prügi maha viskamise alad. Niisama kusagil midagi vedelemas naljalt ei näinud.
Rootsi kruusateed on lahtiste kivide tõttu ikka väga libedad ja möödumistel rea vahetamisega pidi olema eriti ettevaatlik, et ratas „alt ei libiseks“. Osad laskumised olid teravate löökaukude tõttu samuti väga ohtlikud, eriti kuna sõitsin kõvakahvliga (amort lihtsalt ei lukusta 100% ja kiirel sõidul ei meeldi asend). Õnneks on suht tugevad käed ja suutsin ikka lenksust kinni hoida, kuid pigem soovitan startida amordiga – mugavam ja vähem ohtlike olukordi. TP’des toimis kõik nagu valatult – sõidu pealt joogi haaramine ei olnud probleem. Juhul kui ei tahtnud TP’d külastada, siis oli selleks tehtud eraldi koridor, nii et said TP’st ilma ohtlike olukordadeta mööda kihutada – kasutasin võimalust ja lahendus toimis.
Kokkuvõtvalt oli rada kiire, kuiv, kivine, löökaukudega laskumised, mõned tõsiselt pikad tõusud ning rajal valitses pigem sõbralik, viisakas ja meeldiv emotsioon.
GPS andmed: http://www.movescount.com/moves/move17445580
Kilomeetreid: 94,5
Aeg: 3:46:13 (eesmärk oli tulla alla 4 tunni)
Koht: 1657
Keskmine kiirus: 25
Võitja aeg: 2:43:01
Kas lähen järgmine aasta uuesti? Sõit oli hea aktiivseks puhkuse sisustamiseks, kuid kuna pigem eelistan Jõelähtme (mis on siiani lemmik rada), Haanja100 ja Vooremäe3000'le sarnast metsas müttamist, siis antud üritus mingit erilist emotsiooni ei tekitanud ja edaspidi jätan selle oma kalendrist välja.
2014 plaanid piiri taga? Kui vähegi õnnestub, siis UltraBirken cycle.
CykelVasan 2013
Läti külavõistlusest TDF-ni
Re: CykelVasan 2013
Postitus Postitas erikr » 24. 08. 2013. 19:15
Asjalik ülevaade. Aga nagu tihti juhtub - ise oma pilte näeme kuskil privaattsoonis, aga teised ei näe.
Otsetee teistesse foorumitesse
- RattaFoorum
- ↳ Teated
- ↳ RattaFoorum paremaks!
- ↳ Varastatud rattad
- Rattad, jupid ja muu varustus
- ↳ Jalgrattad
- ↳ Jupid
- ↳ Kummid
- ↳ Riietus ja jalanõud
- ↳ Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Hooldus
- ↳ Kasulikud näpunäited
- ↳ Ülevaated ja hinnangud
- Treenimine ja funride
- ↳ Treening
- ↳ ÜKE
- ↳ Toitumine ja eluviisid
- ↳ Rajad ja ringid
- ↳ Sõidutehnika
- ↳ Üheskoos sõitma!
- ↳ Tervisespordi ühistrennid
- ↳ Sportlove ühistrennid
- ↳ ÜKE ühistreeningud
- ↳ Käty ÜKE ühistreeningud
- ↳ Tervisespordi ÜKE ühistrennid
- Võistlused
- ↳ Võistlustel laenatu tagastamine
- ↳ Eesti võistlused
- ↳ Haanja100
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2024
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2024
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2024
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2024
- ↳ Filter Temposari 2024
- ↳ Filter maanteekarikasari 2024
- ↳ CX karikasari 2022
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2024
- ↳ Transport Eesti võistlustele
- ↳ Võistlused mujal
- ↳ Võistluste arhiiv
- ↳ Maastikuratta kolmapäevakud
- ↳ Kolmapäevakud 2011
- ↳ Kolmapäevakud 2010
- ↳ Kolmapäevakud 2009
- ↳ Kolmapäevakud 2008
- ↳ Kolmapäevakud 2012
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2013
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2014
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2015
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2016
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2017
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2018
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2019
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2020
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2021
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2022
- ↳ Škoda maastikuratta kolmapäevakud 2023
- ↳ Aerobike
- ↳ Aerobike 2008
- ↳ Aerobike 2009
- ↳ Teamide info 2004
- ↳ Wattbike 2012
- ↳ KoMo karikasari 2012
- ↳ Marimetsa kapp
- ↳ Marimetsa kapp 2012
- ↳ Marimetsa Kapp 2013
- ↳ Marimetsa kapp 2014
- ↳ Marimetsa kapp 2015
- ↳ Marimetsa Kapp 2016
- ↳ Marimetsa Kapp 2017
- ↳ Marimetsa kapp 2018
- ↳ Marimetsa kapp 2019
- ↳ Marimetsa kapp 2020
- ↳ Marimetsa kapp 2021
- ↳ Estonian Cup Maastikurattakarikasari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2012 rattamaratonide sari
- ↳ Samsung Estonian Cup 2013 rattamaratonide sari
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2014
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2015
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2016
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2017
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2018
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2019
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2020
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2021
- ↳ Estonian Cup maastikurattakarikasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari
- ↳ Eesti Maastikurattasari 2016
- ↳ MTBEST rattamaratonide sari 2015
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2017
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2018
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2019
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2020
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2021
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2022
- ↳ Bosch Eesti Maastikurattasari 2023
- ↳ Eesti Rahva Velotuur
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2013
- ↳ Eesti Rahva Velotuur 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2010
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2011
- ↳ Filter maanteekarikasari 2013
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2012
- ↳ Filter maanteekarikasari 2014
- ↳ Filter maanteekarikasari 2015
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2016
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2017
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2018
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2019
- ↳ Filter Maanteekarikasari 2020
- ↳ Filter maanteekarikasari 2021
- ↳ Filter maanteekarikasari 2022
- ↳ Filter temposõidukarikasari
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2011
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2010
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2013
- ↳ Filter Temposõidu Karikasari 2012
- ↳ Filter temposõidu karikasari 2014
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2015
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2016
- ↳ Filter temposõidukarikasari 2017
- ↳ Filter Temposari 2018
- ↳ Filter Temposari 2019
- ↳ Filter Temposari 2020
- ↳ Filter Temposari 2021
- ↳ Filter Temposari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2018
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2019
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2020
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2021
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2022
- ↳ Husqvarna Olümpiakrossi Karikasari 2023
- ↳ Transtar temposari
- ↳ Transtar Temposari 2017
- ↳ Transtar Temposari 2018
- ↳ Transtar temposari 2019
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2017
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2018
- ↳ SOUDAL Eesti CX karikasari 2019
- ↳ Team Vänt sõidud ja võistlused
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup
- ↳ Lost In Woods E-Bike Cup 2023/24
- Äri
- ↳ Müük-vahetus
- ↳ Müük: Jalgrattad
- ↳ Müük: Jupid
- ↳ Müük: Treeningu tehnilised abivahendid
- ↳ Müük: Riietus ja jalanõud
- ↳ Müük: Hooldus
- ↳ Müük: Spordikeemia
- ↳ Müük: Stardikohad võistlustel
- ↳ Müük: Muu
- ↳ Ost
- ↳ Ära anda
- ↳ Rattapoed
- ↳ Tööpakkumised
- ↳ Ebaausad või probleemsed kauplejad
- Muu
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Eesti profid
- ↳ Kaotatud-leitud
- ↳ Teadete arhiiv
- Test area
- ↳ Test foorum