Grand Ride 2011
Postitatud: 29. 08. 2011. 21:30
Haanja100, Salzgammergut Trophy, Transalp Challenge, Eiger Bike Challenge, Swiss Bike Masters, Tahko 120, mida võiks siia nimekirja lisada tõeline maastikuratta nautleja. Nagu mu sõber ütles - siin nimekirjas on nii mõndagi tõeliselt magusat, kuid on olemas midagi veelgi nauditavamat -“Kõikide Maratonide Ema” - Grand Ride.
Shveits 2011 20 august kell 06:25 Veribier u. 1500 meetrit üle merepinna. 5 minutit stardini - Väike Roderix (hääldus Roderii vastavalt kohlikele tavadele- õige nimega Knut-Roderick 6 kuud vana kutt) stardieelselt tõsiselt piidlemas hullu. “Kas sa ikka tead kuhu lähed?” - küsib pikaaegne elukaaslane ja minu vist ainuke fänn Kall Anne. Jah, ei tea. Kella 03:45 kandis telgis ärgates ja mägises õhus tähistaevast uurides ei teadnud ja nädal enne ei teadnud - rääkimata kuu-kaks tagasi. Selle teadmisega, et midagi ei tea kõlas ka stardipauk.
Verbier - lääne Shveitsis. Tundus lihtne sihtkoht. Mõttes plaanisime sõitu juba pool aastat. Kaugelt vaadates paistab kõik lihtne. Prantslastel on müstiline võime asju keeruliseks ajada. 19.08 stardikoridor - olemas. Teadetetahvel - olemas - puhtas prantsuses. Infopunkt olemas. Ainult rattureid pole. Kahtlane tundus juba üles linna kruvides. Kena infoprilli käest saame suuna hobuste väljanäitusele, kes on tulnud kõrgmäestikusse hapnikutrenni. Aga rattureid ikka pole. Ju paistsin pikas reisist just hobuseajaja moodi olema - sadulajälg meil kõigil kannika vahel ju nähtav. Eks hõredas õhus juhtub mõndagi, tuli välja, et numbrid jm. staff tuleb ajada korda 50 km eemal kaugel orus - Sioni linnas tundmatul aadressil. Ratturi vaist raja leidmisel on aga meile juba geenidega kaasa antud. Kõiges 2,5 tunniga olime õiges kohas. Selged prantsuse juhised ja meeldiv teenindus. Lükkasin voki tehh. kontrolli. Ui-ui - no mida - no ja siis. Vend kontrollis ei tee märkamagi Haanja100 kleepsu raamil, kui õiendab ja vehib kätega ja maigutab prantsust, et mingi suur jama mul rattaga. Esimesed piduriklotsid taipan. No mida - mõned sõidud mägedes ikka tehtud ja pika selgitustöö peale vend ka leebub ning ratta kleebistab-märgistab. Igaks juhuks lähen ikkagi läbi mehhanikute juurest, keda oma 20 venda on oma pukid püsti ajanud. Rahvusvaheline zhest annab mõista, et kontrollpunktis olnud vend ei kannata olulist kriitikat tõeliste tehnikute-mehhanikute silmis.
Esimese tõsus keskel mööda head asfalti liikudes ei saanud aru, kus on lubatud raskused - 125 km ja u.5000 tõusu. Kõik on siiani läinud libedalt ja tipus sai mõnuga 35km/h siledat pandud. Eks on ammu teada, et ....... jne. - “tark mees ei torma ja loll ei peatu”. Eks sai peetud kinni just viimasest ja laskumise keskel sai nautida ülekuumenevaid pidureid, tugevalt tehnilisel singlil. Tase ümberingi oli tegelikult väga tugev. Kiirused sirgetel lõikudel kippusid jääma isegi minu positsioonidel 35-40 km kanti. Uskumatu mõtlesin hoides pulsi 155-160 vahel. Varasematest kogemsutest mägedes oli see just õige vahemik, millega sellist rada kulgeda. Saabusid esimesed “külluslikud” toidupunktid - banaan, apelsiin ja vesi.
Peaks vist kutsuma Vooremäe 3000 vaatama-kureerima. Sellise haleda lauaga ei jõua just kaugele. Need, kes plaanivad abiliste suunamist rajaline. Ajugümnastika ja logistika igatahes lootusetult keeriline. Eriti veel väikeste lastega. Tänasin mõttes Taarajumalat, et ei nõudunud kedagi rajale. Tagantjärgi igati õige otsus. Lihtsalt väga raske on leida õigeid kohti ja ligipääsud ülesõitudele väga rasked. Jah, vertikaalgraafikut vaadates on enne kahte lõputõusu väikesed sakid. Võiks öelda, et sedavõrd tehnilist maratonirada ei ole varem sõitnud. Laskumiste nurgad 20-30% ja ka tõusud oma tuntud headuses. Lisaks ohtralt singleid kividel. Alguses olid fullimehed härga täis, kuid ajapikku taltusid ka nemad ning möödasõite jäi järjest vähemaks. Tundub uskumatu, et 8-10 km/h liikumine on juba kiire ja möödud sellel kiirusel teistest nagu postist. Kindlasti toetas ka lahjendatud Borjom’i -lahus ja geelipakid ning meeldivalt jahe ilm. Päikesetõus mägedes on rattaseljas eriti nauditav. Eelviimase tõusu alguses oli tunne ikkagi väga hea ja liikumine kulges oma mõnusas tempos. Maratonide Ema aga hakkas tasapisi ilmutama ennast kõigis aspektides. Kui mõelda Salzi 209 km 7000 meetriga üles, siis see on pikem distants tõusumeetrite suhtes ja seda oli väga hästi tunda jalgades Verbier’is. Tundub, et rada ainult tõuseb. Eelviimase tõusu alguseks oli selge, et päike on põhjamaa mehe vaenlane nr. 1. Ning sai otsitud varju igast võimalikust kohast. Tagurpidi paremsujärjestuses siis- elektripostide varjud, põõsad, puud majad. Kiirus säilis ja tipus sai isegi mõned asjalikud shashlõkivardavennad (Camelback íga sõitjad) kotti panna. Tegelikkuses, ega sellisele rajale just igaüks kipugi. Grand tunne oli juba mitu tundi jalgades. Eelviimasel laskumisel singeldades sai juba mõeldud, et pole siin hullu midagi. Varasemast kogemusest läheb 1000 meetri peale 1 tund. Olin 6 tunniga viimase tõsus all, nii et 2 no max. 2,5 tundi veel ja kodus olengi. Oled sa jah! Temperatuur tõusis selleks ajaks meeldiva 35 kraadini ja varju polnud tõusul mitte kuskil. Nii hakkaski kujunema väike päikesepistemoodi seisund, kus esmakordselt sel rajal tulin sadulast ja seisin, natuke hiljem ka lamasin ja veelgi hiljem külitasin. Joomine-söömine olulist efekti ei andnud ning kulgemine oli hirmraske. Ka kaasõitjad olid minuga samal meelel. Väga huvitav on jälgida seltskonda liikumas tõusul rütmist mina laman-magan praegu sina võid ju proovida sõita kuid paari tserpentiini järel olen sul järel - möödas. Nii see pendeldamine käis kuni juustu-saiapunktini vahetult enne kuulsat lõpulaksu. Sellest on mehed rääkinud - naised lihtsalt ei taha rääkida. U. 3 km kõndimist. Luban kõigile julgetele, kes lubavad sõita. Ega te sõida ühti. U. 1500 meetriga võtsin järgi seltskonnale, kes oli minust tõsu alguses möödunud. Ülejäänut 1500 meetrit ei taha mäletada. Radu mäkke läks mitmeid, kuid ühtegi neist ei tahtnud valida. Nurk oli nii terav, et lihtsalt ei olnud võimalik üles saada. Ratta oleks jätnud meelsasti kellegi teise hoolde. Möödusin ühest Rabobanki vennast ja tegin u 10 meetrit edu. Võtsin siis järjekordselt sisse parima võistlusasendi - sellili poollamasklev naudingupositsiooni ja julgelt minuti vaatasin kuda vend minu suunas rühib. U. poolel maal minuni e. 5 meetrit lähemal jätkasin omas tempos liikumist. Olin kahjuks unustanud, et viimase tõsu tipp on sarviline ja sarvilisi tuli üle huulte päris mitu. Õnneks sai mõlemas tipus kerget kosutust. Uskumatu oli see, kuda saadi teha toidupunktid 2800 meetri kõrgusele praktiliselt singlitega ligipääsetavatesse kohtadesse. Siinkohal tuleb korraldajad tänada. Ilma oleks lihtsalt surnud. Lõpulaskumine oli omaette klassist. Meenus Transalp í viimase etapi laskumine Garda äärde sõjaväeteel 30% nurga all . Nüüd oli tegemist singliga ja 10:30 stardist ja tõsise päikesepistega. Võin öelda, et niivõrd nauditavat ja tehnilist singlit rajal mujal ei olnud. Kaks kõva fulli meest panid mööda ja otse pambusse. Need olid ka ainukesed, kes proovisid mööduda. Lõpunõksul (2 meetrit üles)sai võetud kaks venda veel ja finish oli meeldivalt kruusasel parklas. Esimene emotsioon - mitte kunagi enam. Teine emotsioon - tervena ja ilma ühegi kukkumiseta kodus. Ja kolmas - 4:40 viimase tõsus tegemiseks - see on ikkagi Grand Ride.
Igatahes oli ületamatult meeldiv kohtuda perega finishis, kes olid jõudnud u. 30 min enne minu saabumist. Tänud südamest tulnud toetuse eest neile kõigile.
Ühesõnaga - kogemus, millest tõeline MTB fänn ei tohiks võimalusel loobuda.
Tutvumiseks
/www.grand-raid.ch/
www.grand-raid.ch/parcours Tõusu- ja kaalumeestele väikeseks motivatsiooniks
Parimat ja kohtumiseni rajal.
Shveits 2011 20 august kell 06:25 Veribier u. 1500 meetrit üle merepinna. 5 minutit stardini - Väike Roderix (hääldus Roderii vastavalt kohlikele tavadele- õige nimega Knut-Roderick 6 kuud vana kutt) stardieelselt tõsiselt piidlemas hullu. “Kas sa ikka tead kuhu lähed?” - küsib pikaaegne elukaaslane ja minu vist ainuke fänn Kall Anne. Jah, ei tea. Kella 03:45 kandis telgis ärgates ja mägises õhus tähistaevast uurides ei teadnud ja nädal enne ei teadnud - rääkimata kuu-kaks tagasi. Selle teadmisega, et midagi ei tea kõlas ka stardipauk.
Verbier - lääne Shveitsis. Tundus lihtne sihtkoht. Mõttes plaanisime sõitu juba pool aastat. Kaugelt vaadates paistab kõik lihtne. Prantslastel on müstiline võime asju keeruliseks ajada. 19.08 stardikoridor - olemas. Teadetetahvel - olemas - puhtas prantsuses. Infopunkt olemas. Ainult rattureid pole. Kahtlane tundus juba üles linna kruvides. Kena infoprilli käest saame suuna hobuste väljanäitusele, kes on tulnud kõrgmäestikusse hapnikutrenni. Aga rattureid ikka pole. Ju paistsin pikas reisist just hobuseajaja moodi olema - sadulajälg meil kõigil kannika vahel ju nähtav. Eks hõredas õhus juhtub mõndagi, tuli välja, et numbrid jm. staff tuleb ajada korda 50 km eemal kaugel orus - Sioni linnas tundmatul aadressil. Ratturi vaist raja leidmisel on aga meile juba geenidega kaasa antud. Kõiges 2,5 tunniga olime õiges kohas. Selged prantsuse juhised ja meeldiv teenindus. Lükkasin voki tehh. kontrolli. Ui-ui - no mida - no ja siis. Vend kontrollis ei tee märkamagi Haanja100 kleepsu raamil, kui õiendab ja vehib kätega ja maigutab prantsust, et mingi suur jama mul rattaga. Esimesed piduriklotsid taipan. No mida - mõned sõidud mägedes ikka tehtud ja pika selgitustöö peale vend ka leebub ning ratta kleebistab-märgistab. Igaks juhuks lähen ikkagi läbi mehhanikute juurest, keda oma 20 venda on oma pukid püsti ajanud. Rahvusvaheline zhest annab mõista, et kontrollpunktis olnud vend ei kannata olulist kriitikat tõeliste tehnikute-mehhanikute silmis.
Esimese tõsus keskel mööda head asfalti liikudes ei saanud aru, kus on lubatud raskused - 125 km ja u.5000 tõusu. Kõik on siiani läinud libedalt ja tipus sai mõnuga 35km/h siledat pandud. Eks on ammu teada, et ....... jne. - “tark mees ei torma ja loll ei peatu”. Eks sai peetud kinni just viimasest ja laskumise keskel sai nautida ülekuumenevaid pidureid, tugevalt tehnilisel singlil. Tase ümberingi oli tegelikult väga tugev. Kiirused sirgetel lõikudel kippusid jääma isegi minu positsioonidel 35-40 km kanti. Uskumatu mõtlesin hoides pulsi 155-160 vahel. Varasematest kogemsutest mägedes oli see just õige vahemik, millega sellist rada kulgeda. Saabusid esimesed “külluslikud” toidupunktid - banaan, apelsiin ja vesi.
Peaks vist kutsuma Vooremäe 3000 vaatama-kureerima. Sellise haleda lauaga ei jõua just kaugele. Need, kes plaanivad abiliste suunamist rajaline. Ajugümnastika ja logistika igatahes lootusetult keeriline. Eriti veel väikeste lastega. Tänasin mõttes Taarajumalat, et ei nõudunud kedagi rajale. Tagantjärgi igati õige otsus. Lihtsalt väga raske on leida õigeid kohti ja ligipääsud ülesõitudele väga rasked. Jah, vertikaalgraafikut vaadates on enne kahte lõputõusu väikesed sakid. Võiks öelda, et sedavõrd tehnilist maratonirada ei ole varem sõitnud. Laskumiste nurgad 20-30% ja ka tõusud oma tuntud headuses. Lisaks ohtralt singleid kividel. Alguses olid fullimehed härga täis, kuid ajapikku taltusid ka nemad ning möödasõite jäi järjest vähemaks. Tundub uskumatu, et 8-10 km/h liikumine on juba kiire ja möödud sellel kiirusel teistest nagu postist. Kindlasti toetas ka lahjendatud Borjom’i -lahus ja geelipakid ning meeldivalt jahe ilm. Päikesetõus mägedes on rattaseljas eriti nauditav. Eelviimase tõusu alguses oli tunne ikkagi väga hea ja liikumine kulges oma mõnusas tempos. Maratonide Ema aga hakkas tasapisi ilmutama ennast kõigis aspektides. Kui mõelda Salzi 209 km 7000 meetriga üles, siis see on pikem distants tõusumeetrite suhtes ja seda oli väga hästi tunda jalgades Verbier’is. Tundub, et rada ainult tõuseb. Eelviimase tõusu alguseks oli selge, et päike on põhjamaa mehe vaenlane nr. 1. Ning sai otsitud varju igast võimalikust kohast. Tagurpidi paremsujärjestuses siis- elektripostide varjud, põõsad, puud majad. Kiirus säilis ja tipus sai isegi mõned asjalikud shashlõkivardavennad (Camelback íga sõitjad) kotti panna. Tegelikkuses, ega sellisele rajale just igaüks kipugi. Grand tunne oli juba mitu tundi jalgades. Eelviimasel laskumisel singeldades sai juba mõeldud, et pole siin hullu midagi. Varasemast kogemusest läheb 1000 meetri peale 1 tund. Olin 6 tunniga viimase tõsus all, nii et 2 no max. 2,5 tundi veel ja kodus olengi. Oled sa jah! Temperatuur tõusis selleks ajaks meeldiva 35 kraadini ja varju polnud tõusul mitte kuskil. Nii hakkaski kujunema väike päikesepistemoodi seisund, kus esmakordselt sel rajal tulin sadulast ja seisin, natuke hiljem ka lamasin ja veelgi hiljem külitasin. Joomine-söömine olulist efekti ei andnud ning kulgemine oli hirmraske. Ka kaasõitjad olid minuga samal meelel. Väga huvitav on jälgida seltskonda liikumas tõusul rütmist mina laman-magan praegu sina võid ju proovida sõita kuid paari tserpentiini järel olen sul järel - möödas. Nii see pendeldamine käis kuni juustu-saiapunktini vahetult enne kuulsat lõpulaksu. Sellest on mehed rääkinud - naised lihtsalt ei taha rääkida. U. 3 km kõndimist. Luban kõigile julgetele, kes lubavad sõita. Ega te sõida ühti. U. 1500 meetriga võtsin järgi seltskonnale, kes oli minust tõsu alguses möödunud. Ülejäänut 1500 meetrit ei taha mäletada. Radu mäkke läks mitmeid, kuid ühtegi neist ei tahtnud valida. Nurk oli nii terav, et lihtsalt ei olnud võimalik üles saada. Ratta oleks jätnud meelsasti kellegi teise hoolde. Möödusin ühest Rabobanki vennast ja tegin u 10 meetrit edu. Võtsin siis järjekordselt sisse parima võistlusasendi - sellili poollamasklev naudingupositsiooni ja julgelt minuti vaatasin kuda vend minu suunas rühib. U. poolel maal minuni e. 5 meetrit lähemal jätkasin omas tempos liikumist. Olin kahjuks unustanud, et viimase tõsu tipp on sarviline ja sarvilisi tuli üle huulte päris mitu. Õnneks sai mõlemas tipus kerget kosutust. Uskumatu oli see, kuda saadi teha toidupunktid 2800 meetri kõrgusele praktiliselt singlitega ligipääsetavatesse kohtadesse. Siinkohal tuleb korraldajad tänada. Ilma oleks lihtsalt surnud. Lõpulaskumine oli omaette klassist. Meenus Transalp í viimase etapi laskumine Garda äärde sõjaväeteel 30% nurga all . Nüüd oli tegemist singliga ja 10:30 stardist ja tõsise päikesepistega. Võin öelda, et niivõrd nauditavat ja tehnilist singlit rajal mujal ei olnud. Kaks kõva fulli meest panid mööda ja otse pambusse. Need olid ka ainukesed, kes proovisid mööduda. Lõpunõksul (2 meetrit üles)sai võetud kaks venda veel ja finish oli meeldivalt kruusasel parklas. Esimene emotsioon - mitte kunagi enam. Teine emotsioon - tervena ja ilma ühegi kukkumiseta kodus. Ja kolmas - 4:40 viimase tõsus tegemiseks - see on ikkagi Grand Ride.
Igatahes oli ületamatult meeldiv kohtuda perega finishis, kes olid jõudnud u. 30 min enne minu saabumist. Tänud südamest tulnud toetuse eest neile kõigile.
Ühesõnaga - kogemus, millest tõeline MTB fänn ei tohiks võimalusel loobuda.
Tutvumiseks
/www.grand-raid.ch/
www.grand-raid.ch/parcours Tõusu- ja kaalumeestele väikeseks motivatsiooniks
Parimat ja kohtumiseni rajal.