Cykelvasan 2018
Postitatud: 20. 08. 2018. 14:06
2x on Birkebeinerrittetil käidud, nüüd siis otsustasime Cykelvasani (Vasaloppet) ka ära proovida. Regamine oli septembri algul ja nobedate näppude voor, kuigi välismaalastele asi nii hull ei ole. Kirja saab panna 13000 osavõtjat. Kirja pannes võiks teada, et pikka distantsi on 2 sorti, tävling (eliit-litsentisiga) ja motion (harrastajad).
Stardigrupp pandi meil algul 44, aga saatsime kirja, et meil logistikaga probleeme, et kas võimalik varasemaks aega saada? Kiirelt paigutati meid gruppi 12, stardiaeg 9.05. Kerged kahtlused tekkisid, et kas see grupp liiga tugev meie jaoks ei ole? Stardigrupis oli umbes 280 sõitjat, iga 5min. tagant lasti järgnev grupp teele.
Eelneval päeval numbrile järgi minnes selgus, et ega nii lihtne võistluskeskust leida olegi, kui eeltöö tegemata, ühtegi juhatavat viita ka polnud. Võistluskeskus leitud, siis ootas meid küllalt pikk ootejärjekord, tuli seista lõdisedes väljas, ilm oli kaugel meeldivast.
Õnneks võistluspäeva hommikul tervitas meid ilus ilm, sügisene soe päev. Stardiläheduses parkimisega probleeme polnud, rahulikum, kui Tartu rattamaratoni stardis, sest viitstardid, osa tuli-osa läks.
Rattad pandi ootekoridori pikali rivisse, nagu pannakse suusad enne sõitu. Nii kulunud rehvi ja väikest mustrit, kui mul, polnud kellegil näha, asi tundus natuke kahtlane.
Enne sõitu erilisi ootusi ei olnud, kuna Birked olid suht aia taha läinud ja sellegi aasta võib kokku võtta ühe sõnaga - katastroofen. No lootsin vaikselt kohta 1500, siis võiks kindlasti rahul olla.
Teades suusasõitu Vasal, et see lükatakse paaristõugetega läbi, siis erilist raskusastet polnud oodata. Alustuseks tuli kohe tõusu minna 4km, stardist minnes kahtlaselt hea enesetunne. Tagant tulles liikusin ettepoole, kuni enne tõusulõppu sain esimesed kätte! Edasi liikusin juhtgrupis, vedama minna polnud eriti plaanis. Mingi hetk ikkagi, kui sõidetud pool tundi, avastasin end vedajana ja kirusin, et milleks seda jälle? Rootslastel oli muidugi hea meel, et näe, leidsid lolli. Natuke tehnilisemal osal üritasin natuke kõvemine vajutada ja rivi läks vägagi pikaks. Siis sai selgeks, et minek on vägagi hea, tuleb korralikult vajutada, teistele ei tasu eriti loota. Paar Svenssonit ikka püsisid vapralt tuules, kuni tuli pikem laskumine. Kui siiani oli liiklus suht hõre, siis laskumisel viskas korraliku inimketi ette. Tuli tempo peal hoida ja võimalikult kiirelt laskumisest alla jõuda. All tundus seljataga kahtlaselt vaikne olema, olin Svenssonitest lahti saanud. Nüüd tuli teekonda üksi jätkata, aga minna oli 65km...Algas sõit iseenda varjuga, üritasin ühtlase tempoga minna, sõiduruumi jagus, kuigi pidevalt ideaaljoonest väljas sõites oli oht rehvi vigastada, kiviklibu oli terav ja lahtine. Poolel maal hakkasid krambiilmingud tekkima, mis tegi natu murelikuks. Tõusu nagu jagus ka üllatavalt palju, 850m, et kuidas siit paaristõugetega talvel minnakse?
Peas vasardas, et rehv ei läheks ja tagant grupp järgi ei jõuaks.
Inimvool oli suht katkematu, aga minek oli hea, ilm ilus ja kaunis loodus, laudteed rabas jne. Mulle sobib selline rada, kus on ruumi sõita.
15km enne lõppu, kui profiil juba lauge, istus suurem punt mul tuulde. 2 inimest olid mingi hetk isegi nõus eest läbi käima, iga kord personaalselt tänasin neid sellise heateo eest. Õnneks ka viimane pandud küünal kirikusse kehtis veel - rehv pidas vastu. Ja juba lõpusirge, nautisin, sõit oli vägagi korda läinud.
Kirja pani end 13 000 sõitjat, protokollis lõpetajaid 10 970 (9578 meest + 1392 naist). Samal päeval toimus ka litsentsiga ratturite võistlus 778 lõpetajaga (691 meest + 87 naist). Lisaks toimus eelmisel päeval avatud raja sõit 5716 lõpetajaga. Järgmisel päeval olid kavas lühemad distantsid ca 5000 lõpetajaga. Kokku ca 22 500 osalejat, mis on ikka uskumatult suur arv.
Minu aeg oli 3h10min. Protokolli uurides tuli välja, et minu koht on 174!!! 10970 lõpetajat, absolutli fantastic, pauk luuavarrest, see oli elu sõit.
Küsimus ikkagi jääb, et kui oleks õiges pundis sõitnud, mis siis oleks saanud?
Ilusad mälestused jäävad sest sõidust.
Kokkuvõte sõidust
https://www.youtube.com/watch?v=aqrCSKxmARw
Sõit pikemalt
https://www.youtube.com/watch?v=LWuwnPSM0zY
Esimene tõus
https://www.youtube.com/watch?v=v5WXcxBJJ_o
Pikem laskumine, kus õnnestus eest pageda
https://www.youtube.com/watch?v=E9IKhB9hbt8
Viimane kilomeeter
https://www.youtube.com/watch?v=JKf8mb5EXRs
Stardigrupp pandi meil algul 44, aga saatsime kirja, et meil logistikaga probleeme, et kas võimalik varasemaks aega saada? Kiirelt paigutati meid gruppi 12, stardiaeg 9.05. Kerged kahtlused tekkisid, et kas see grupp liiga tugev meie jaoks ei ole? Stardigrupis oli umbes 280 sõitjat, iga 5min. tagant lasti järgnev grupp teele.
Eelneval päeval numbrile järgi minnes selgus, et ega nii lihtne võistluskeskust leida olegi, kui eeltöö tegemata, ühtegi juhatavat viita ka polnud. Võistluskeskus leitud, siis ootas meid küllalt pikk ootejärjekord, tuli seista lõdisedes väljas, ilm oli kaugel meeldivast.
Õnneks võistluspäeva hommikul tervitas meid ilus ilm, sügisene soe päev. Stardiläheduses parkimisega probleeme polnud, rahulikum, kui Tartu rattamaratoni stardis, sest viitstardid, osa tuli-osa läks.
Rattad pandi ootekoridori pikali rivisse, nagu pannakse suusad enne sõitu. Nii kulunud rehvi ja väikest mustrit, kui mul, polnud kellegil näha, asi tundus natuke kahtlane.
Enne sõitu erilisi ootusi ei olnud, kuna Birked olid suht aia taha läinud ja sellegi aasta võib kokku võtta ühe sõnaga - katastroofen. No lootsin vaikselt kohta 1500, siis võiks kindlasti rahul olla.
Teades suusasõitu Vasal, et see lükatakse paaristõugetega läbi, siis erilist raskusastet polnud oodata. Alustuseks tuli kohe tõusu minna 4km, stardist minnes kahtlaselt hea enesetunne. Tagant tulles liikusin ettepoole, kuni enne tõusulõppu sain esimesed kätte! Edasi liikusin juhtgrupis, vedama minna polnud eriti plaanis. Mingi hetk ikkagi, kui sõidetud pool tundi, avastasin end vedajana ja kirusin, et milleks seda jälle? Rootslastel oli muidugi hea meel, et näe, leidsid lolli. Natuke tehnilisemal osal üritasin natuke kõvemine vajutada ja rivi läks vägagi pikaks. Siis sai selgeks, et minek on vägagi hea, tuleb korralikult vajutada, teistele ei tasu eriti loota. Paar Svenssonit ikka püsisid vapralt tuules, kuni tuli pikem laskumine. Kui siiani oli liiklus suht hõre, siis laskumisel viskas korraliku inimketi ette. Tuli tempo peal hoida ja võimalikult kiirelt laskumisest alla jõuda. All tundus seljataga kahtlaselt vaikne olema, olin Svenssonitest lahti saanud. Nüüd tuli teekonda üksi jätkata, aga minna oli 65km...Algas sõit iseenda varjuga, üritasin ühtlase tempoga minna, sõiduruumi jagus, kuigi pidevalt ideaaljoonest väljas sõites oli oht rehvi vigastada, kiviklibu oli terav ja lahtine. Poolel maal hakkasid krambiilmingud tekkima, mis tegi natu murelikuks. Tõusu nagu jagus ka üllatavalt palju, 850m, et kuidas siit paaristõugetega talvel minnakse?
Peas vasardas, et rehv ei läheks ja tagant grupp järgi ei jõuaks.
Inimvool oli suht katkematu, aga minek oli hea, ilm ilus ja kaunis loodus, laudteed rabas jne. Mulle sobib selline rada, kus on ruumi sõita.
15km enne lõppu, kui profiil juba lauge, istus suurem punt mul tuulde. 2 inimest olid mingi hetk isegi nõus eest läbi käima, iga kord personaalselt tänasin neid sellise heateo eest. Õnneks ka viimane pandud küünal kirikusse kehtis veel - rehv pidas vastu. Ja juba lõpusirge, nautisin, sõit oli vägagi korda läinud.
Kirja pani end 13 000 sõitjat, protokollis lõpetajaid 10 970 (9578 meest + 1392 naist). Samal päeval toimus ka litsentsiga ratturite võistlus 778 lõpetajaga (691 meest + 87 naist). Lisaks toimus eelmisel päeval avatud raja sõit 5716 lõpetajaga. Järgmisel päeval olid kavas lühemad distantsid ca 5000 lõpetajaga. Kokku ca 22 500 osalejat, mis on ikka uskumatult suur arv.
Minu aeg oli 3h10min. Protokolli uurides tuli välja, et minu koht on 174!!! 10970 lõpetajat, absolutli fantastic, pauk luuavarrest, see oli elu sõit.
Küsimus ikkagi jääb, et kui oleks õiges pundis sõitnud, mis siis oleks saanud?
Ilusad mälestused jäävad sest sõidust.
Kokkuvõte sõidust
https://www.youtube.com/watch?v=aqrCSKxmARw
Sõit pikemalt
https://www.youtube.com/watch?v=LWuwnPSM0zY
Esimene tõus
https://www.youtube.com/watch?v=v5WXcxBJJ_o
Pikem laskumine, kus õnnestus eest pageda
https://www.youtube.com/watch?v=E9IKhB9hbt8
Viimane kilomeeter
https://www.youtube.com/watch?v=JKf8mb5EXRs