1. leht 1-st
Rootsi MNT meistrivõistlused
Postitatud: 06. 01. 2020. 09:44
Postitas KaupoR
Rootsis on rattateede võrgustiku tihenemine võtnud hoopis ootamatu pöörde - kohalik Maanteeamet ütleb, et sõiduteed on mootorsõidukitele mitte jalgratturitele ja need kobigu oma võistlustega (sh riigi meistrivõistlused) rattateedele ja madalama kategooria teedele. Sellise "suunise" tulemusena ähvardab meistrivõistluseid üldse ära jäämine (või kolitakse need äkki naabrite juurde nagu meie treki Eestikad juba aastaid teinud on).
Uudisnupp. Kasutaja Rain on vist Rootsi eluga lähemalt kursis, äkki oskad täiendavalt kommenteerida?
Re: Rootsi MNT meistrivõistlused
Postitatud: 07. 01. 2020. 08:35
Postitas Rain
Teema on alates eelmise aasta lõpust üleval jah. Ja tegelikult on Trafikverket juba mitu aastat kruvi keeranud ja võistluste organiseerimine seetõttu maanteel üha keerulisemaks muutunud. Ka 2019 ja 2018 aasta Båstadi rajal olid neil pingelised läbirääkimised ja trassi tuli Trafikverketi nõudmisel muuta.
Probleem ei ole iseenesest sõiduteed vaid ainult need teed kus lubatakse 90 km/h sõita ehk siis põhimaanteed. Planeeritud trassil on sees 4km pikkune lõik sellel "90km/h" teel mille liiklustihedus on liiga suur ja seda ei taha nad lubada sulgeda. Kahjuks seal muid alternatiive asenduseks pole. Võistlus on planeeritud Säleni suusakeskuse ümbrusse ja oleks ilmselt hea rada tulnud, sobilik pigem nendele kes mäkke ka saavad. Säleni kaasamine on ilmselt majanduslikult kasulik ja oleks aidanud taaskord ägeda ürituse teha.
Ma usun et ärajäämist karta ei tule ja küll lahendus leitakse.
Kuna osalejaid on palju, siis on enamik vanuseklassidel eraldi start. Eelmine aasta sõitsin H40 ja me olime rajal üksi. Õnneks lastakse seal ka seenioritel veits kauem sõita. 7 ringi, 109 km, keskmine kiirus masendav 33,3 km tunnis. Mitte et tase sitt oleks aga rada oli raske. Igal ringil 2,3 km pikkune 5,8% tõus, kohati 17-18%. Ka eliidil oli keskmine selgelt alla 40 km/h.