1. leht 2-st

Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 24. 09. 2009. 15:50
Postitas Mati
Siia siis kõik mõtted, ideed, kiitused ja konstruktiivne kriitika 2009 Kolmapäevakute osas.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 24. 09. 2009. 16:20
Postitas Rivo
Siit-sealt kõrvu jäänud, et just ühisstardi rajaga on olnud selliseid, nii ja naa arvamisi. Järvel tõepoolest, möödumisvõimalusi on, kuid pole jälle seda rivi pikaks venitavat lõiku. Suht kiire rada ja võistlejad jäävad ikkagi kokku. Minu arvamus oleks, et ühisstardi ring ei saa olle mitte ainult rohkete möödumisvõimalustega, vaid ka piisavalt tehniline, kus vahed lihtsamad tekkima. Näiteks Lastekangru rada. Seal saaks stardi samuti teha enne kergemat tõusu (kruusatee) ja hiljem (peale vasakpööret) tuleb veel üks "põksakas" - nii et, "rivi venitamine" tuleks vast paremini välja. Samuti on rajal piisavalt pikkust, et kiiremad vaat et ei peagi mööduma neist, kes juba ringi võrra aeglasemalt liikunud.
Kui kogu sarjale tervikuna tagant järgi vaadata, siis...osakan küll kriitiline olla, kuid siin ei tule isegi pikka punnimisegagi rohkem midagi :wink:

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 24. 09. 2009. 16:49
Postitas Kada
Noh, ma olen siis teine julge 8) :
:idea: nagu ma mainisin, siis palun kaaluge etappide järjekorra muutmist. Nt mõne linnasisese etapi nihutamine lõpu (st sügise) poole ja linnast eemal olevate etappide paigutamine suve peale. Nii säästaks vähest sügise valget aega rattasõiduks mitte autoga kohalesõiduks ja saaks vajadusel kõigile etappidele rattaga kohale tulla. Arusaadav, et kõike etappe tuleb vaadata eraldi, sest siin on veel palju faktoreid, mis kõik rolli mängivad.
:idea: ühisstart ja lõpetamine mõnele muule rajale (Rivo eelnev kommentaar).
:idea: stardiaja pikendamine 17.00-20.00 on väga hea otsus ja tõenäoliselt oluliselt ummikuid leevendanud.
:idea: kui sari peaks järgmine aasta veelgi populaarsem olema (kindlasti on (y) ), siis võimalusel kaaluda stardiaja jagamist (nt Kakumäe, kus toimus kindlal kellaajal Haabersti linnaosa võistlus). Sarnaselt siis nt väga noored ratturid suruda vahemikku 17.00-19.00 ja kes segamatult paugutada tahab, tuleb alates 19.00 rajale.

Rajad ja korraldus on olnud minu arust väga head ning tehniliselt tasakaalus (kõigile midagi). Samuti meeldib mulle kolmapäevaku põhimõte- tule mees ja sõida, aga ära mölise! Ei mingit tilu-lilu, lolle kommentaare, supi ega diplomite jura, ainult puhas rõõm rattasõidust.

Edu!

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 08:51
Postitas meelisl
Korraldus ja etappide ajaline-geograafiline paigutus on minu meelest väga hea.
Kui midagi muuta, siis peaks alustama punktisüsteemist, mis minu arvates on täielik ämber. Vaadake koondtulemusi ja saate isegi aru, et kõik pole päris korras. Ainult üks näide: konkurentsitult kõige kiirem naine jääb hooaja kokkuvõttes teiseks, sest puudus ühelt etapilt. Praegune süsteem eelistab kohusetundlikust kiirusele. See ei ole profisport (a la F1), kus on oma viga kui mõne etapi vahele jätad. Inimestel on suvel puhkused ja igasugused üritused. Seega minu ettepanek, et arvesse läheksid näiteks 8 parema etapi tulemused (sarnaselt EEC-le).
Teine teema on punktide suurus. Kas paari võistlejaga vanuseklassis peab võitja saama 100 punkti ja see, kes lihtsalt kohale tuli ja 1 ringi sõitis saab 80-90 punkti? Pakun, et mõistliukum on minna tagasi üle-eelmise aastaga sarnase variandi peale, kus punkte jagatakse umbes nii:
1. koht võistlejate arv + 5
2. koht võistlejate arv + 1
3. koht võisteljate arv - 2
4. koht võistlejate arv -3 jne.
Võitja saaks 5 punkti rohkem kui 2. koht, kes omakorda saaks 3 punkti rohkem kui 3. koht. Sealt edasi saaksid kõik 1 võrra vähem punkte kuni viimane osaleja saaks 1 punkti. Absoluutnumbrid oleksid väiksemad ja kiiretel oleks mõne etapi puudumist üldarvestuses lihtsam kompenseerida (kui näiteks 8-t arvesse minevat etappi ei õnnestunud kaasa teha).

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:22
Postitas veiko
meelisl kirjutas:Teine teema on punktide suurus. Kas paari võistlejaga vanuseklassis peab võitja saama 100 punkti ja see, kes lihtsalt kohale tuli ja 1 ringi sõitis saab 80-90 punkti? Pakun, et mõistliukum on minna tagasi üle-eelmise aastaga sarnase variandi peale, kus punkte jagatakse umbes nii:
1. koht võistlejate arv + 5
2. koht võistlejate arv + 1
3. koht võisteljate arv - 2
4. koht võistlejate arv -3 jne.
Võitja saaks 5 punkti rohkem kui 2. koht, kes omakorda saaks 3 punkti rohkem kui 3. koht. Sealt edasi saaksid kõik 1 võrra vähem punkte kuni viimane osaleja saaks 1 punkti. Absoluutnumbrid oleksid väiksemad ja kiiretel oleks mõne etapi puudumist üldarvestuses lihtsam kompenseerida (kui näiteks 8-t arvesse minevat etappi ei õnnestunud kaasa teha).
Kui Ühel etapil osaleb M30 vanuserühmas 5 osalejat, saab "Kõigetugevam" 5 punkti. Järgmisel etapil "Kõigetugevam" ei osale aga on 20 lahjat meest kohal ja üks "poolkõva", kes saab 21 punkti. Koondtulemustes on "kõigetugevam" oma punktidega kusagil mudaliigas. :) Kas see on siis õiglasem (ps! selline situatsioon on võetud reaalsest elust, eelmisest hooajast)?
Ideaalset süsteemi pole olemas. Minumeelest oli tänavune punktisüsteem parem, 12'st 12 on teine teema.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:26
Postitas Flash
Ideed on teretulnud. Punktisüsteemi osas ise ei poolda seda, et ühe etapi osakaal on suurem kui teise etapi oma. Seda vaid tänu osavõtjate arvule (siin tekib küsimus, miks näiteks Piritale mitte läinut näit Kalevi-Liiva osalemise eest karistatakse).

Järgmisel aastal on tõenäolisem, et arvesse minevate etappide arv ei ole võrdne etappide arvuga. Näit kui on 15 etappi, siis arvesse läheb 12. See annab võimaluse igaühele vastavalt ajale osaleda vajalikul arvul etappidel ning koguda sealt ka vajalikud punktid. Et ehk teisisõnu jääks Viktoria case ära.

Nüüd, mis puudutab ühisstarti ja hooaja viimast etappi. Viimased 3 aastat on see toimunud Jägala-Joa laagris. Miks?. Ühtpidi on see minu isiklik kiiks. Teiseks on Jõelähtme kandis tekkinud aktiiv, kes soovib seda piirkonda (Suka sillast ja Joast kuni Linnamäe HEJ-ni) avada nii õpihuvilistele kui ka aktiivpuhkajatele ja sportlastele. Päevaku ühisstart on sellele ideele loonud pisuke kindlamat kandepinda.

Rivole - Lastekangrule ühisstarti ei poolda. Miks? Siis sõidetakse Põhja-Eesti pikim loodud singel-track karjalaskerajaks. Sellest aga oleks tõeliselt kahju. Pigem on järgmisel aastal mõttes teha ühissõit Ülgasel (see on osaliselt see JRM-i) lõik, mis jääb Tallinna evroprügila tagusele platoole koos järsakute ja kevadel ehitatud sillaga. Veel on võimalus seda teha uue kohana Kodasoo-Ruu metsas (tõenäoliselt üks uus järgmise aasta maasikas - sõltub, kuidas Jansa, Kotkas, Veiko, Rein jm aktiiv seal suunad seavad), Kuusalu Võnsi radadel ja Kroodi kiirel. Aga ärgem rutakem sündmustest ette. Kui toimkond järgmise aasta kava paika saab, siis saab ka täpsemalt ütelda, kus ja mil viisil sõit toimub. Igatahes on singlikatel plaanis mitmele rajale puhkust anda ja uusi ja ka vanu, sel aastal kasutamata (näit Riiamäe) radu kaasata.

Käime Holdeni ravifestivalil ära. Klubid lõpetavad hooaja ning JRMK omad korraldavad väikese matkasõidu Kuusalus kirde ja ida suunas koos ujumis- ja saunavõimalusega eelmise aasta lõpus avatud Kuusalu spordikeskuses. Siis istume maha ja paneme 2010 aasta plaanid paika. Üks asi on paigas, et kevadine hardcore saab alguse 4. JRM-il 18.aprillil.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:43
Postitas Mati
Kui juba Flash tõi välja radade rotatsiooni teema, siis avaldage ka arvamust, millist rada nt üldse kohe mitte ei soovi enam kunagi ealeski selles sarjas näha (põhjendusega muidugi) :). Võib ka vastupidist muidugi arvata.

Samuti, kuivõrd on teemaks radade kaugus Tallinnast?

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:52
Postitas Villem T
Äkki ka ettepanekuid kuhu võiks radu teha? Keila-Joa, Muraste/Suurupi, Kose? Korraldajatele mõtteaineks või nii.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:53
Postitas Mati
Villem T kirjutas:Äkki ka ettepanekuid kuhu võiks radu teha? Keila-Joa, Muraste/Suurupi, Kose?
Miks mitte, aga siis juba konkreetselt mingi kindel koht või veel parem näitab raja ette. Piirkond kui selline on liiga laialivalguv vast.

Iseenesest on hetkel tõesti Tallinna lääne poolne perifeeria veel "avastamata".

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:54
Postitas meelisl
veiko kirjutas:Kui Ühel etapil osaleb M30 vanuserühmas 5 osalejat, saab "Kõigetugevam" 5 punkti (minu pakutud skeemi järgi). Järgmisel etapil "Kõigetugevam" ei osale aga on 20 lahjat meest kohal ja üks "poolkõva", kes saab 21 punkti. Koondtulemustes on "kõigetugevam" oma punktidega kusagil mudaliigas. :) Kas see on siis õiglasem (ps! selline situatsioon on võetud reaalsest elust, eelmisest hooajast)?
Kui on 5 osalejat, siis võitja saab 5 + 5 = 10 punkti, kui 20 osalejat, siis 20 + 5 = 25 punkti. Aga nii ongi, et võidu suuruse määrab see, kui mitmest võistlejast kõvem oled. Sest ainult 4-le sõbrale särgi püksi pannes ei ole ju võit nii magus kui 20-30 võistleja seas võitmine. Kuigi mõlemal korral võib võitja olla üks ja seesama isik, kes on tegelikult ka kõva tegija.
Tagantpoolt vaadates, miks peaks 5 osalejaga klassis viimane saama 88 punkti (selle aasta punktisüsteemi järgi) lihtsalt selle eest, et ta kohale tuli (ja võib-olla poole ringi pealt maha astus)?
Tegelikult ei oskagi praegu pakkuda head lahendust, mis hindaks õiglaselt nii esimeste kui tagumiste panust. Kui koondarvestuses kõik etapid arvesse ei lähe, siis võib-olla iga etapi punktisummal nii suurt tähtsust polegi.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 09:57
Postitas Mati
meelisl kirjutas:...Sest ainult 4-le sõbrale särgi püksi pannes ei ole ju võit nii magus kui 20-30 võistleja seas võitmine...
Teistpidi jälle, milles on võitja süüdi, et osalejaid vähe on? Mitteosalemine on ka omamoodi kaotamine, ehk võit ei pruugi veel seetõttu alati "odavam" olla.

IMHO on see 100 p süsteem OK, selge ja mis peamine ettearvestatav. Mingi taktikaline võimalus võiks ju olla, kui nt enne viimast etappi kisub asi peeneks (a la 2009 Rivo vs Pait).

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 10:02
Postitas veiko
Jap. Kolmapäevakud peaks jääma ikka rohkem Fun'i ürituseks ja sestap pole vast ka seda punktisüsteemi mõtet väga täpselt pooleks saagida. Igaüks, kes on kohale tulnud on 100 punkti väärt. Ole siis algaja või elukutseline. Muudatusi teha võiks just arvesse minevate etappide osas.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 10:19
Postitas Rivo
Pooldaksin punktisüsteemi, mis oli sel aastal. Lihtne ja arusaadav. Vanuseklassides, kus nt. vähem, kui 10 võistlejat võiksid punktid jaguneda : 100, 80, 70, 65, 64, 63 jne. Sel juhul jääks kiiremail võimalus ka siis, kui mõnel etapil pole saanud osaleda.
Kas nüüd kõik etapid lähevad arvesse, või mitte - ühest küljest on nagu väga kolmapäevakulik, et lähevad.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 10:40
Postitas maria
Kada kirjutas: stardiaja pikendamine 17.00-20.00 on väga hea otsus ja tõenäoliselt oluliselt ummikuid leevendanud.
Kahe käega nõus, aeglase sõitjana nautisin varast starti et oma sõit lõpetada enne kui kiiremale massile jalgu jäin. Nii segasin kiiremaid (hiljem startijaid) oluliselt vähem

Ummikuid leevendab super hästi ka raja pikendamine - näide Lastekangru vs Pirita
Kada kirjutas: kui sari peaks järgmine aasta veelgi populaarsem olema (kindlasti on ), siis võimalusel kaaluda stardiaja jagamist (nt Kakumäe, kus toimus kindlal kellaajal Haabersti linnaosa võistlus). Sarnaselt siis nt väga noored ratturid suruda vahemikku 17.00-19.00 ja kes segamatult paugutada tahab, tuleb alates 19.00 rajale.
Selle osa jätaksin mina tungivalt soovituslikuks (st mitte kohustuslikuks-keelavaks). Tööinimesena teise linna otsa ja sealt edasi kolmapäevakukohta sõitmine ei pruugi alati täpselt kl 19ks õnnestuda

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 10:54
Postitas Villem T
Kada kirjutas: Sarnaselt siis nt väga noored ratturid suruda vahemikku 17.00-19.00 ja kes segamatult paugutada tahab, tuleb alates 19.00 rajale.
Halloo, väga noori on äkki 10% (kui sedagi), neid 2/3 aega "suruda" pole väga mõtet. Pigem tõesti soovituslik nooremate/aeglasemate sektsioon esimeses tunnis ja kiirematel teises ja kolmandas. Päris lõpupoole on ka enamasti rahulikum olnud. Matil oli kusagil isegi mingi diagramm popimate aegade kohta.

Tegelikult on neist väga noortest möödumine kõige valutum, lihtsalt neil endil pole ilmselt kõige mugavam.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 11:06
Postitas Antti
Kuidas iganes see punktisüsteem saab paika pandud, kurbmänge saab toimuma nagunii.
Leian, et selle aasta punktisüsteem on igati aus ning samuti see, et kõik etapid arvesse lähevad. Miks nii? Aga sellepärast, et igaühel on võimalik ise sättida, kui palju ta võtab seda üritust võistlusena ja kuivõrd lihtsalt fun üritusena. Elu ongi täis valikuid.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 12:21
Postitas EMari
Minu arvates ei peaks ka kõik etapid hooaja kokkuvõttes arvesse minema - ma ei tea kui palju on neid inimesi, kelle elu keerlebki ainult rattasõidu ümber - ilmselt päris palju, kuid me kõik oleme lihtsurelikud oma inimlike nõrkuste, reisimiste, haiguste ja ootamatustega....miks siis mitte lasta igal inimesel mõned korrad puududa ilma teda karistamata? Nii saaks ka ülerahvastatust etappidel mõne protsendi võrra vähendada - sest keegi ikka ju jätab tulemata....ja kõige hullem on kui punnitatakse pool-haigena finishisse, et jumala eest ühtegi etappi vahele ei jääks...tore karuteene oma tervisele (eiriti just järelkasvu silmas pidades, kes ei suuda adekvaatselt valida etapi punktide ja oma ravimise vahel) :(

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 12:22
Postitas arnea
Mõnel spordiajal hinnatakse aega, mitte kohta. S.t. võitja saab 100 või 1000 punkti ja teised proportsionaalselt vähem, nagu aeg oli. Kas see oleks rattaspordi kontekstis liiga jumalavallatu plaan? Eelis oleks see, et sõltumata osavõtjate arvust saavad kõvad palju ja nõrgad vähem punkte.

Arne

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 12:34
Postitas Kada
Nojah, "surumise" all ma ei mõelnudki, et keegi hakkab nüüd jubedal kombel peksa saama, kui peale 19.00 rajal nägu näitab. :? Just nimelt, mul on nendest noortest kahju, mitte endast. Sõidan keskpäraselt ja seega midagi elulist võita ega kaotada pole. Aga kui need noored pidevalt raja ääres kolonne mööda lasevad, siis tekib küsimus, et kas ja mida nad siit rajalt sedasi õpivad. Kas mitte kolmapäevakute üks põhi-idee ei ole just noori kaasata!? Mul on jäänud mulje, et vähemalt spordiklubide noored osalevad päevakutel organiseeritult (keegi toob ja viib neid). Põhimõtteliselt on ju teada, kes nad on ja nende osalemise aega on ju võimalik suunata/soovitada.

Ma ei tea, kuidas teistega on, aga mina ei suuda kolmapäevakul piirduda üksnes kohustuslike ringide läbimisega a la 15 km. Minimaalne sõit minu jaoks algab 50+ km. Seega väga eelistan kohale tulla rattaga, mistõttu etappide viimist linnast veel kaugemale väga ei poolda, või kui, siis peaksid need etapid (nagu eelnevalt mainitud) toimuma suvel. Tegelikult olen kogenud, et linnalähedastele etappidele saab rattaga isegi kiiremini kohale. Tundub, et ma olen siinkohal siiski erand, sest enamik tuleb kohale autodega, seega võib see olla ainult minu probleem.

Mõne etapi juurdevõtmine sarja on hea mõte, mitte just põlise tallinlasena ei oska neid paraku soovitada (kas Männikul ei ole materjali?).
Männiku all mõtlen suletud Pääsküla prügila lähedast ala, pole seal küll ammu käinud, aga mäletan, et miskid liivakünkad ja rabarkraavid jms on seal olemas.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 12:43
Postitas KaupoR
Korraldajate eesmärk ei ole kedagi haigena finishisse suruda. Kui võtta seda üritust kui fun üritust, mitte kui punktijahti, siis ei ole ju tähtis, kas ja kuidas punkte antakse. Korraldajad peavad silmas pigem seda, et see on FUN üritus. See, et hooaja lõpus ka karikaid jagatakse, on lihtsalt väike boonuk.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:09
Postitas Villem T
Kada kirjutas:Nojah, "surumise" all ma ei mõelnudki, et keegi hakkab nüüd jubedal kombel peksa saama, kui peale 19.00 rajal nägu näitab. :?
Nii ma seda ei mõistnudki. Lihtsalt 2/3 aega arvestada 10% osalejate jaoks tundus kohatu. Samas on noored see vanusegrupp milles kindlasti enim kasvuruumi.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:09
Postitas Mati
Pooldan ettepanekut, et kõik etapid EI LÄHEKS lõplikult arvesse. Nt 10/12, 8/10 jne.

Põhjused:
1. Sari kestab 6 kuud - mida iganes võib juhtuda, sh tavaelu.
2. Võimaldab elimineerida anomaaliaid - a la ühel sõidul läheb nii kett, mõlemad rehvid kui ka sadulapost :).
3. Säilitab konkurentsi ja põnevuse viimasteks etappideks laiemale ringile - mitte a la poodium valmis 3 etappi enne lõppu.

Täiendav ideefix - võistkonnaarvestus (nt 3 liiget)?

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:17
Postitas EMari
KaupoR kirjutas:Korraldajate eesmärk ei ole kedagi haigena finishisse suruda. Kui võtta seda üritust kui fun üritust, mitte kui punktijahti, siis ei ole ju tähtis, kas ja kuidas punkte antakse. Korraldajad peavad silmas pigem seda, et see on FUN üritus. See, et hooaja lõpus ka karikaid jagatakse, on lihtsalt väike boonuk.
Loomulikult, see ei saagi kellegi eesmärk olla :) , et haigena starti üldse sundida...kuid asi ongi FUN siis, kui ma saan paar etappi vahele jätta ilma isiklike süümepiinade ja väga raskete kompromissideta :?...olgu see tingitud kasvõi sellest, et isiklikku autot omamata sõltub ka palju sellest, kuidas ma üldse kohale jõuan :roll: , eriti just linnavälistele etappidele, kuhu ka rattaga tulemine ei tule kõne alla, vastupidiselt linna-etappidele. Ja ka mõnedel naistel :!: võib olla nii palju auahnust, et iga etapi punktide üle rõõmustada-kurvastada, ja käevärisedes peale igat etappi tulemusi uurida :) - et hooaja kokkuvõttes karikas saada - see on ka FUN! (y)

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:28
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Pooldan ettepanekut, et kõik etapid EI LÄHEKS lõplikult arvesse. Nt 10/12, 8/10 jne.

Põhjused:
1. Sari kestab 6 kuud - mida iganes võib juhtuda, sh tavaelu.
2. Võimaldab elimineerida anomaaliaid - a la ühel sõidul läheb nii kett, mõlemad rehvid kui ka sadulapost :).
3. Säilitab konkurentsi ja põnevuse viimasteks etappideks laiemale ringile - mitte a la poodium valmis 3 etappi enne lõppu.

Täiendav ideefix - võistkonnaarvestus (nt 3 liiget)?
Eks natuke peab õnne ka olema :wink:

Neid arvestusi saab igasuguseid pidada - kes sõidab kollase särgiga kõige kiiremini vms. Kui on Excel ja taburet, võib ainult minna anda. Tulemused on avalikud ja nende pealt võib arvestada mida iganes.

Sel aastal oli ainult 1 arvestus - kes korjab Kolmapäevakutelt kõige rohkem punkte. Teeb arvestamise kõige lihtsamaks, pole võimalik kellelegi Excelis tuult alla teha. Lihtne strateegia - hoia vorm hea, tervis korras, käi ja sõida. Eesmärk on ju see, et võimalikult palju inimesi sõidaks võimalikult põnevaid radu ja saaks elamuse, mitte absoluutselt parima ratturi väljaselgitamine, elimineerides kõik segavad tegurid.

Saab näha mis konsiilium järgmiseks aastaks otsustab, kui ainult minu teha oleks ma ausaltöeldes ei muudaks midagi.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:37
Postitas marion
ma väga pooldan seda, et kõik etapid ei lähe arvesse, 1-2 etapilt puudumise/ebaõnnestumise võiks andeks anda
palun Riiamäe etapi ennistamist, väga mõnus ja tehniline rada, kasvõi Kalevi-Liiva asemele (et kui kaugemale jäävaid sõite väga ei soovita, muidu mõlemad)
punktiarvestuse kohalt: vähemate osalejatega vanusegruppides ei näe ma vajadust 100 punktise arvestuse järele

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:39
Postitas KaupoR
Mu eelmisest sõnavõtust jäi ilmselt mulje, et ma pooldan kõigi etappide arvestust. Tegelt vist mitte, kui mu mälu mind ei peta, siis hooajaeelsel arutelul pooldasin ma pigem 10 etapi arvestamist :roll: Võib ju teha ka nii, et kes kõib kõigil etappidel kohal saab täiendavad X boonuspunkti. Igasugused boonused jms teeb süsteemi alati keerukaks, ses osas olen Villemiga nõus, et lihtne süsteem on hea süsteem. Kui aktiivsust (st kõigil etappidel käimist) punktidega pärjata, siis võib juhtuda, et on 2 võistlejat, 1 käis kõigil etappidel aga oli natuke nõrgem. Teine käis kohal 10 või 11 etapil aga võitis need kõik. Kui nüüd see esimene saab X boonuspunkti aktiivsuse eest, siis võib juhtuda, et ta on tänu boonustele eespool kui see teine sõitja, kes kõik etapid võitis. See pole ka hea lahendus vist ... Kas suusatamises polnud mitte sellist süsteemi kunagi, et maha võeti parim ja halvim tulemus?

aga Kolmapäevakud ei põhine ju AINULT PUNKTIDEL??? Oodatud on ka muud ettepanekud ja kriitika. Kada ja Marion on tublid, tegid radade asukoha ja järjekorra osas otsa lahti (y)

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 13:53
Postitas Mati
KaupoR kirjutas:...Kada ja Marion on tublid, tegid radade asukoha ja järjekorra osas otsa lahti (y)
TEEMALE ON LISATUD KÜSITLUS :idea:

Enne hääletamist kiika mälu värskenduseks kindlasti ka SIIA.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 14:02
Postitas meelisl
Mina selle punktiteema algatasin ja minu mõte oli selles, et võitja (nii igal etapil eraldi kui koondarvestuses) oleks ikkagi kiireim rattur, mitte see, kellel isiklik elu või korras tehnika on lubanud kõik etapid lõpuni sõita.
Iga etapi punktiarvestuses võiks kaaluda ka seda, et pannakse kõik vanuseklassid ühte patta ja kõige kiirem saab X-punkti, 2. X-1 punkti jne (umbes nagu EEC-s), aga koonadvestust peetakse ikkagi igas klassis eraldi.

Etappide osas võiks taas sisse võtta eelmise aasta Viimsi etapi, selle mida Riho Randvere tee lähedal orgunnis. Olen paaril korral ise üritanud õiget rajaotsa leida, aga kõik on nii võssa kasvanud ja pole õigele metsa keermise kohale pihta saanud.
Lisaks oleks ka Pirita jõe ümbruses (nii Iru pool, Metsakooli taga kui ka Kloostrimetsast üle tee) huvitavaid radu, kuigi seal vist on probleemiks maastikukaitseala. Ka Nõmmel ja Saku metsas annaks mitme erineva etapi jagu radu teha. Alati ei peagi olema täiesti erinev koht, ka samas paigas saab teha erinevaid radu.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 15:46
Postitas KaupoR
A teeks järgmine aasta ühisstardi Kakumäel? :lol:

Ma ei saanud seda välja käimata jätta

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 15:54
Postitas Gunnar
Seeaasta jäi küll 4 rada läbimata, aga ülejäänute puhul ei tekkind kordagi küsimust, et kas ikka tasus kohale tulla. Seega oli igal pool midagi piisavalt head. Uute radade valikul tuleks arvestada, et linna teisest otsast ei tohiks kaugus olla suvel kaugem kui 1,5h ja kevadel/sügisel 1h autosõitu, rattaga kohale tulijatele mõeldes vastavalt siis 1h ja 45min, siis jõuavad ehk rajale ka need, kelle tööpäev lõpeb 6.
Punktide arvestuse kohta - ideaalset süsteemi ei ole. Kui teha 12/15 siis kindlasti tekib küsimus, et miks mitte 11/15 või 13/15. Eks igaüks võib ju pärast exeliga leida enda "tegelik" koht vastavalt osaletud kordadele.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 15:54
Postitas EMari
KaupoR kirjutas:A teeks järgmine aasta ühisstardi Kakumäel? :lol:

Ma ei saanud seda välja käimata jätta

Julmad naljad sul :)

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 18:18
Postitas Mati
Mati kirjutas:TEEMALE ON LISATUD KÜSITLUS :idea:
Enne hääletamist kiika mälu värskenduseks kindlasti ka SIIA.
NB :!: Tulenevalt laekunud argumenteeritud mõtetest on hääletuse võimalusi avardatud. Kõigil on nüüd võimalus anda oma hääl KOLMELE ENIM MEELDINUD RAJALE :!:

Vabandan nende 25 juba oma hääle andnud isiku ees ja palun neil anda soovi korral hääl veel kahe raja eest.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 20:14
Postitas tp
Pooldaks samuti varianti kus kõik etapid ei lähe arvesse, vahet pole on see siis 12/8 või 13/11 vms.
Selle aasta systeem on liiga jäik, ei saa rõhuda sellele et see soosib "tublidust" ja paneb inimesed alati kohale tulema. Osaliselt on see tõsi, paraku tuleb paljudel ette nii tehnilisi , tervise , töö või mida iganes probleeme ja sellel ei pruugi mitte tublidusega midagi pistmist olla. Juhul kui osad etapid arvesse ei lähe oleks suur tõenäosus et yldkohtadele oleks enne viimast etappi suurem konkerents.
Punktisysteem võiks jääda samaks.
Eelmine aasta proovisime varianti kus kõik etapid ei läinud arvesse aga punke anti kohale tulnud inimeste arvu järgi.
Tagajärg oli see et yldkohad jagati ära kevadiste etappide alusel kuna siis oli kohal palju rahvast ja sygisesed etapid enam suurt midagi ei muutnud kuna rahvast käis kohal oluliselt vähem . Viimasel etapil oli juba stardis selge et yldkohad on paigas sõltumata tulemusest, sõit oli vaatamata sellele väga pro ja ega midagi sellepärast halvem polnudki aga nagu aru saan, on kogu selle arutelu mõte leida optimaalne ja võimalikult hea systeem.
p.s Mati mõttel ,tekidada meeskondlik arvestus, võib isegi jumet olla...

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 22:30
Postitas talukas
Kas punktide kokkuvõte huvitab kedagi, pigem mitte (OK huvitab, aga selle huvi kestvus on max 1..2 nädal ja see ei ole jätkusuutlik teema). Aga minu jaoks annavad etapid ülevaaate sinu vormist võrreldes teistega antud ajaetapil. Ja nädala keske väike terav teha, see on hüva laks, mida ma niisama trennides ei viitsiks teha.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 25. 09. 2009. 22:56
Postitas gandalf
tp kirjutas:Ei saa rõhuda sellele et see soosib "tublidust" ja paneb inimesed alati kohale tulema.
Reaalselt soodustab kõikide etappide arvesseminek hoopis ühe tehnilise ebaõnnestumise või siis objektiivsetel põhjustel mitteosalemise korral rohkem etappe vahele jätma, sest võita ei ole enam miskit. Mõistliku arvu kehvemate mahaarvamine motiveerib pigem sügisestel etappidel osalema ka neid, kellel mõnel etapil tulemust ei ole.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 17:35
Postitas mart
Kui kohe üldse ei saa ilma Kolmapäevakuteta, siis tuleks need korraldada võimalikult tallinna keskselt – kaob ära fossiilkütust tarbiv element. Alles jätta 3 kohta – Järve, Kakumäe, Pirita. Võistlused toimuks järjestikuliselt ja kui need kolm tehtud, siis samad rajad teistpidi ja nii kogu hooaeg. Koha arvestus teha võistlejatel sedamoodi:Võistleja on läbinud 3 võistluspaika ja nendel saadud parim aeg üht- ja teistpidi sõidus st liidetakse 3+3 parimat tulemust. Kuna võistleja on nühkind samu radu kümneid kordi, siis kaob tal põhjus spekuleerida teemal: osavõtutu tihedus/võimalus, jalgujääjad, tehnika purunemine jms.
Veel lihtsam arvepidamine on juhul, kui kõik Kolmapäevakud toimuvad ühel rajal suvi läbi (soovitavalt Järvel, mis keskpunkt). Arvesse läheb parim tulemus, mis suvel saadi.

Eks ole demokraatlikud ettepanekud?!

Solidaarsusest teiste maakondade suhtes peaks Kolmapäevakud tegelt üldse ära lõpetama. Miks peaks Harju mk elanik saama rohkem võimalust maastikurattaga võidu sõita, kui nt Pärnu mk elanik? Pankrannik, loopealne ja männimets ei peaks andma põhjust harjulastel kolmapäeviti miskit ühisvõistlust orgunnida ja teistest maakondadest eristuda.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 17:50
Postitas Mati
Mart, sa oled selgelt saanud viimase aja (poliit)reklaami üledoosi :). Brigaad sõitis juba välja.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 18:47
Postitas wylde
Hea meelega näitan korraldajale Keila-Joa kanti - seal saab pika ringi mõnusalt orgunnida, et võimalikult palju häid lõike sisse panna - garanteerin et ca 5km ringi puhul singlitelt kõrvale ei kaldu ja sirget lõiku järjest üle 200m sõitma ei pea - rattaga kesklinnast ca 50 min. Põnevaid radu leiab ka Laulasmaa-Lohusalu kandis. Sellised etapid võiks suve keskele paigutada, et kasvõi meres suplus lõpus teha ja väga kift kui korraldaja suudaks midagi ka lastele välja mõelda, et saaks naise ka loodusesse meelitada.
Kas Astangul annab midagi orgunnida? - lähen nüüd sügisel ka uurima kuid tundub, et seal materjali on - ühest kohast saab ka Harku metsa põigata kuid siis tuleb mnt ületus vahele.

Kahe käega pooldan tiimide arvestust ja min 3 mehelist. Selline asi kindlasti suurendaks osaluse järjepidevust ja osavõtjate arvu kasvu ja loomulikult toob põnevust positsiooniheitlusse. Tiimid ja miks mitte ka firmad?

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 19:01
Postitas erikr
wylde kirjutas: Kas Astangul annab midagi orgunnida? - lähen nüüd sügisel ka uurima kuid tundub, et seal materjali on - ühest kohast saab ka Harku metsa põigata kuid siis tuleb mnt ületus vahele.?
Astangul annab rada orgunnida küll. Ainult et kummlõhkumise oht on päris suur. Klaasi ja okastraati on maa peal ja maa sees.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 19:31
Postitas Mati
erikr kirjutas:
wylde kirjutas:Kas Astangul annab midagi orgunnida? - lähen nüüd sügisel ka uurima kuid tundub, et seal materjali on - ühest kohast saab ka Harku metsa põigata kuid siis tuleb mnt ületus vahele.?
Astangul annab rada orgunnida küll. Ainult et kummlõhkumise oht on päris suur. Klaasi ja okastraati on maa peal ja maa sees.
Astangu on jah riskantne. Liikusin seal risti-rästi viimatise xDreami ajal, kole oli :).

Igasugused avalike (auto)teede ületused või kasutused toovad organisatoorselt paraku kaasa sellise peavalu, mille peale ei taha mõeldagi.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 26. 09. 2009. 19:49
Postitas kalari
Mati kirjutas:
erikr kirjutas:
wylde kirjutas:Kas Astangul annab midagi orgunnida? - lähen nüüd sügisel ka uurima kuid tundub, et seal materjali on - ühest kohast saab ka Harku metsa põigata kuid siis tuleb mnt ületus vahele.?
Astangul annab rada orgunnida küll. Ainult et kummlõhkumise oht on päris suur. Klaasi ja okastraati on maa peal ja maa sees.
Astangu on jah riskantne. Liikusin seal risti-rästi viimatise xDreami ajal, kole oli :).

Igasugused avalike (auto)teede ületused või kasutused toovad organisatoorselt paraku kaasa sellise peavalu, mille peale ei taha mõeldagi.
Ma ei oleks Astangu osas nii negatiivselt meelestatud. Pean silmas just seda kaldapealset osa, autoturust kuni Paldiski maanteeni. Trenniringid läbivad seda kanti üsna tihti ja alles hiljuti käisin seal tiirutamas justnimelt Kolmapäevakule mõeldes. Väiksemal seltskonnal veidi labidate, kirveste ja trimmeritega tööd ja saab rajast asja küll. Hea meelega olen nõus oma nägemust kohapeal demonstreerimas.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 09:45
Postitas meelisl
wylde kirjutas:Hea meelega näitan korraldajale Keila-Joa kanti - seal saab pika ringi mõnusalt orgunnida, et võimalikult palju häid lõike sisse panna - garanteerin et ca 5km ringi puhul singlitelt kõrvale ei kaldu ja sirget lõiku järjest üle 200m sõitma ei pea - rattaga kesklinnast ca 50 min.
Sõitsin ka ise suvel korra Keila-Joa kandis ja tõepoolest põnevaid kohti seal jagub nii jõe ääres, pankrannikul kui metsas. Ja rattaga on linnast sinna päris mõnus sõita. Selle kandi peal ongi kolmapäevakutes lünk sees, peale Tabasalu etapi muud polegi. Nii, et võiks tõsiselt kaaluda.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 09:50
Postitas Mati
meelisl kirjutas:
wylde kirjutas:Hea meelega näitan korraldajale Keila-Joa kanti - seal saab pika ringi mõnusalt orgunnida,...
Sõitsin ka ise suvel korra Keila-Joa kandis ja tõepoolest põnevaid kohti seal jagub nii jõe ääres, pankrannikul kui metsas. Ja rattaga on linnast sinna päris mõnus sõita...
Materjali seal on, teame, sõidame. Probleemiks on pigem kaugus (Keila-Joa on üksi Haaberstist ca 25 km!). Arvestage, et rahvas elab ka teises linna otsas. IMHO oleks eesmärk uusi radu leida võimalikult linna lähedalt (nt mainitud Astangu) või üldse linnas sees.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 09:52
Postitas erikr
ma pakun, et peaks arvestama ka M/N 12-16 sõitjatega asukoha valikul.
neile pole Keila-Joale jõudmine mõnus soojakssõitmise tunnike. ja siis veel pärast koju tagasi.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 09:57
Postitas Villem T
erikr kirjutas:ma pakun, et peaks arvestama ka M/N 12-16 sõitjatega asukoha valikul.
neile pole Keila-Joale jõudmine mõnus soojakssõitmise tunnike. ja siis veel pärast koju tagasi.
Ses osas suurt vahet vast pole kas Keila-Joa või Jägala-Joa.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 10:19
Postitas Mati
Villem T kirjutas:
erikr kirjutas:ma pakun, et peaks arvestama ka M/N 12-16 sõitjatega asukoha valikul.
neile pole Keila-Joale jõudmine mõnus soojakssõitmise tunnike. ja siis veel pärast koju tagasi.
Ses osas suurt vahet vast pole kas Keila-Joa või Jägala-Joa.
Ärge nüüd sellest kõigest arvake, et Jõelähtme rajad kaovad :). Me räägime siin uutest radadest ikka!

Ka Kakumäel on võimalik teha veel üks rada, aga seda siis siledal mööda sammalt ja juurikaid. Tallinna kontekstis oleks IMHO vägev kui suudaks kuskile ühe tõsiselt urbanistliku raja teha (st eluta loodusesse). Ses osas teostavad ideed teretulnud.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 10:24
Postitas Villem T
Mati kirjutas:Ärge nüüd sellest kõigest arvake, et Jõelähtme rajad kaovad :). Me räägime siin uutest radadest ikka!
Ma mõtlesingi pigem, et küll saadakse kõigile Jugadele kohale.

Paljassaare? Lasnamäe serv Lauluväljaku ja Pirita vahel on vist tiba raju.

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 10:34
Postitas Mati
Villem T kirjutas:Paljassaare? Lasnamäe serv Lauluväljaku ja Pirita vahel on vist tiba raju.
Paljassaarest ei tea midagi paraku, sile?

Lasnamäe serv (Paekalda) + Lauluväljak on variant. Usun, et seal saaks ka mitte-raju teema aretada. Vaja tsekata. Kõrguste vahet seal on muidugi :).

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 10:44
Postitas platon
Olen teinud Kakumäel uus rada, võin näidata

Re: Kolmapäevakud 2009 - mõtted ja ideed

Postitatud: 28. 09. 2009. 10:58
Postitas KaupoR
Mati kirjutas:Paljassaarest ei tea midagi paraku, sile?
Olen seal luurel käinud. Vot ei ole päris sile! Küll aga ei ole ma veel peas terviklikku rada maha suutnud joonistada. Seal on nagu mingid sutsud, mis tuleks kokku pookida. Küll aga ma kujutan ette looduskaitsjate ihukarvade suunda, kui nad kuulvad, et seal rattavõistlust teha :) Seal on teatavasti Natura ala ja väga suur linnupesitsuspiirkond.