rattaga saarele
rattaga saarele
on tekkinud mõte minna rattaga mõnele saarele.
esimese kohana tuli ette ruhnu, mis on piisavalt kauge ning pole seal käinud ka veel. ideeks ei ole siis mitte trenni teha vaid niisama vabas õhus paar päeva aega veeta. üldiselt sobiksid kohad, kus vähem rahvast ja rohkem loodust. mõned vaatamisväärsused ei tee ka muidugi paha.
on keegi teinud selliseid pisikesi väljasõite? millised on muljed ning mida kindlasti silmas pidada?
tervitades
esimese kohana tuli ette ruhnu, mis on piisavalt kauge ning pole seal käinud ka veel. ideeks ei ole siis mitte trenni teha vaid niisama vabas õhus paar päeva aega veeta. üldiselt sobiksid kohad, kus vähem rahvast ja rohkem loodust. mõned vaatamisväärsused ei tee ka muidugi paha.
on keegi teinud selliseid pisikesi väljasõite? millised on muljed ning mida kindlasti silmas pidada?
tervitades
Ruhnu on ratta jaoks lootusetult väike (pealegi nüüd karuohu tõttu pool saart külalistele suletud:). Seal sõidad saare ühest otsast teise kümne minutiga, kui jalga on. Vormsi on natuke parem, aga mitte olululiselt. Ring ümber saare on mingi 30-40 kilti. Ja Kihnu on pea sama väike kui Ruhnu, aga inimesi on väga tihedalt.
higipull kirjutas:...Ja Kihnu on pea sama väike kui Ruhnu...
Kood: Vali kõik
1. Kihnu
Saare pindala on 16,4 km2 (koos laidudega 16,8 km2).
Saar on 7 km pikk ja kuni 3,3 km lai. Rannajoone pikkus on 36,2 km.
2. Ruhnu
Saare pindala on 11,9 km2, pikkus 5,5 ja laius 3,5 km.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Kunagi mitu aastat tagasi olen sõitnud nii Kihnus kui Vormsil.
Kihnust meenub, et ega seal tõesti palju sõita olnud, põhiline ring sai tehtud suht lühikese ajaga. Ja teed olid valdavalt kivised ja tasased kruusateed. Sai proovitud ka raskematesse kohtadesse, st. metsavahele ja ranna äärde, ronimist. Seal teed kitsamad ja kohati kuni põhiliselt pehmed liivased. Nii et kes pehme liiva trenni tahab teha, siis seal saab. Seda viimast on aga tegelikult palju huvitavam teha Pranglil, seal põhiliselt sellised teed ongi
Vormsi on vähe suurem ja vaheldusrikkam, aga üldjoontes teede osas sama. Täpselt enam ei mäleta ja kaarti pole hetkel käepärast, aga meenub, et sadamast keerasime vist kohe kuhugi vasakule ja sõitsime enam-vähem mööda rannajoont, tee läks aina väiksemaks, kitsamaks ja tehnilisemaks ning lõpuks mingitest karjaväravatest läbi ja tegi mingi kitsa poolsaare tipus käänu, seal oli palju ilusaid vaateid. Hiljem aga sai kusagil ka mingeid pikemaid ja üksluisemaid sirgeid uhatud. Päev läks enam-vähem ära.
Veel asjaolusid, millega saartel arvestada, mis meelde tuleb:
- hulljulged ja/või ebakained kohalikud 125-ste Minsk-ide jms. apastraatidega ning arvamustega, et ega siin ikka keegi teine eriti sõida.
- väiksematel saartel on miskipärast palju suuri ämblikke -- hiid- ja ristiämblikud või mis nad ongi -- kes oma võrke kipuvad ka kitsastele radadele ette tegema. Kui sa mõnest sellisest läbi sõidad, siis ega nad sest hästi arva ja mine tea, mõni ehk avaldab oma arvamust mingil viisil ..
- saartel väidetavalt palju puuke ja suht suur entsefaliidi oht. Ma ei mäleta kuidas väikesaartel oli, aga näiteks Saaremaal Sõrves eelmine aasta oli see küll üsna tõsine probleem
- väikesaartel kasvavad kohati liivastel pindadel mingid õrnad ja haruldased samblikud, mis olla range looduskaitse all, st. ära teedelt-radadelt kõrvale roni.
-strix
Kihnust meenub, et ega seal tõesti palju sõita olnud, põhiline ring sai tehtud suht lühikese ajaga. Ja teed olid valdavalt kivised ja tasased kruusateed. Sai proovitud ka raskematesse kohtadesse, st. metsavahele ja ranna äärde, ronimist. Seal teed kitsamad ja kohati kuni põhiliselt pehmed liivased. Nii et kes pehme liiva trenni tahab teha, siis seal saab. Seda viimast on aga tegelikult palju huvitavam teha Pranglil, seal põhiliselt sellised teed ongi
Vormsi on vähe suurem ja vaheldusrikkam, aga üldjoontes teede osas sama. Täpselt enam ei mäleta ja kaarti pole hetkel käepärast, aga meenub, et sadamast keerasime vist kohe kuhugi vasakule ja sõitsime enam-vähem mööda rannajoont, tee läks aina väiksemaks, kitsamaks ja tehnilisemaks ning lõpuks mingitest karjaväravatest läbi ja tegi mingi kitsa poolsaare tipus käänu, seal oli palju ilusaid vaateid. Hiljem aga sai kusagil ka mingeid pikemaid ja üksluisemaid sirgeid uhatud. Päev läks enam-vähem ära.
Veel asjaolusid, millega saartel arvestada, mis meelde tuleb:
- hulljulged ja/või ebakained kohalikud 125-ste Minsk-ide jms. apastraatidega ning arvamustega, et ega siin ikka keegi teine eriti sõida.
- väiksematel saartel on miskipärast palju suuri ämblikke -- hiid- ja ristiämblikud või mis nad ongi -- kes oma võrke kipuvad ka kitsastele radadele ette tegema. Kui sa mõnest sellisest läbi sõidad, siis ega nad sest hästi arva ja mine tea, mõni ehk avaldab oma arvamust mingil viisil ..
- saartel väidetavalt palju puuke ja suht suur entsefaliidi oht. Ma ei mäleta kuidas väikesaartel oli, aga näiteks Saaremaal Sõrves eelmine aasta oli see küll üsna tõsine probleem
- väikesaartel kasvavad kohati liivastel pindadel mingid õrnad ja haruldased samblikud, mis olla range looduskaitse all, st. ära teedelt-radadelt kõrvale roni.
-strix
Vormsil saab ka 2 päeva sisustada kui mitte ilgelt vänta anda ja natuke ka looduse nautimiseks aega võtta. Selle ajaga jõuab saare kõik teed, mis vähegi tee nime kannavad, läbi sõita ja mõnele kitserajalegi põigata. Eeskätt meenuvad Vormsiga seoses kivised kruusateed ja kui need on värskelt hööveldatud, nagu meil juhtus, raputab haigeks. Peale Vormsi matka hankisid kõik meie seltskonna liikmed, kel veel enne polnud, vähemalt esiamordi ja vedruga sadulatoru
Viktor
No mis nad siis teevad. Kõdi.strix kirjutas: - väiksematel saartel on miskipärast palju suuri ämblikke -- hiid- ja ristiämblikud või mis nad ongi -- kes oma võrke kipuvad ka kitsastele radadele ette tegema. Kui sa mõnest sellisest läbi sõidad, siis ega nad sest hästi arva ja mine tea, mõni ehk avaldab oma arvamust mingil viisil ..
Soovitaks ise ka Vormsit. Auto jätsin sadamasse, ühe päeva varustus mahtus ranitsasse ära. Kilomeetreid kogunes 80 ringis, 8 tunni jooksul ( kahe praami vaheline aeg) jõudis saare korralikult ära kaardistada ja ka piisavalt ujumis ning söögipause teha. 2003a seisuga oli ainus pisike miinus see, et kaubandust seal eriti ei ole s.t söök ja jook tasuks varuga kaasa võtta (ise käisin laupäeval).
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Ise soovitan naissaart,olen käinud firma suvepäevade raames paar aastat tagasi,ja päris huvitav oli!
Vaatamisväärsusi on saarel piisavalt:meremiinilaod ,tuletorn , põlendikukivi (tõsiselt suur kivi oli)
Rahvast naissaarel väga palju ei ole aga mõned siiski!Pood on olemas kohe sadamas (koos restoraniga) ,ja vist oli ka magamis võimalus olemas juhul kui telk ei sobi!
Umbes 2 - 4 h laevasõitu ja kohal!
Vaatamisväärsusi on saarel piisavalt:meremiinilaod ,tuletorn , põlendikukivi (tõsiselt suur kivi oli)
Rahvast naissaarel väga palju ei ole aga mõned siiski!Pood on olemas kohe sadamas (koos restoraniga) ,ja vist oli ka magamis võimalus olemas juhul kui telk ei sobi!
Umbes 2 - 4 h laevasõitu ja kohal!
Igaüks võib olla kõige kiirem ja osavam.
Tuleb lihtsalt natuke harjutada!
Tuleb lihtsalt natuke harjutada!
Nüüdsest saab Ruhnu ka laevaga Pärnust, ühe otsa pilet maksab 300 kr pluss ratta eest 25.
Tõsi ta on, et Ruhnu on väga väike ja sinna rattasporti tegema mineja jätaks endast kohalikele sõgeda mulje. Limo samblaluidetel rattaga kihutamine on ka kurjast looduskaitse seisukohalt. Ent Ruhnu saart tasub minna niisama nautima, ja ratas võiks olla sel juhul kaasas lihtsalt abivahendiks, millega rannast poodi sõita.
Tõsi ta on, et Ruhnu on väga väike ja sinna rattasporti tegema mineja jätaks endast kohalikele sõgeda mulje. Limo samblaluidetel rattaga kihutamine on ka kurjast looduskaitse seisukohalt. Ent Ruhnu saart tasub minna niisama nautima, ja ratas võiks olla sel juhul kaasas lihtsalt abivahendiks, millega rannast poodi sõita.
Vormsi on mõnus niisama metsas ja meres müdistamiseks. Päris matkapikkuseid sõite seal minumeelest teha ei saanud. Plussiks see, et võrreldes suuremate saartega on vähem turiste ja paljud neist vähestestki on jalgsi-jalgrattal.
Ka Hiiumaal on jalgrattaga päris tore, kui marsruut nii kokku panna, et enamus ajast mööda väiksemaid teid veereda. Suurel maanteel võib seal tüütult tihe turistiliiklus olla.
Saaremaal tasuks näiteks vaadata mereäärset teed Orissaare-Leisi-Mustjala sihil ja vältida suuri maanteid ning turistilõkse. Saaremaale minnes võiks üheks marsruudiks olla ka kõigepealt teha poolring ümber Muhu saare ja siis mööda Saaremaa põhjarannikul kulgevat maanteed näiteks Vilsandini.
Ka Hiiumaal on jalgrattaga päris tore, kui marsruut nii kokku panna, et enamus ajast mööda väiksemaid teid veereda. Suurel maanteel võib seal tüütult tihe turistiliiklus olla.
Saaremaal tasuks näiteks vaadata mereäärset teed Orissaare-Leisi-Mustjala sihil ja vältida suuri maanteid ning turistilõkse. Saaremaale minnes võiks üheks marsruudiks olla ka kõigepealt teha poolring ümber Muhu saare ja siis mööda Saaremaa põhjarannikul kulgevat maanteed näiteks Vilsandini.
jaaniks (nagu näha) ei saa midagi. saab juuli algul. praegu on plaan hiiumaale minna ja seda siis ühe autotäie inimestega. inimesed ka teada. kohapeal tundub olema üks eramaja, mida saame kasutada niiet seekord klubilist värki ei toimu.
aga mine tea - ehk augustis, kui vähem kuumust, võiks mõnd muud saart väisata.
OT: ja nagu kiuste läks täna tööle tulles esikumm ära.
aga mine tea - ehk augustis, kui vähem kuumust, võiks mõnd muud saart väisata.
OT: ja nagu kiuste läks täna tööle tulles esikumm ära.
sai eelmine nädalavahetus seal oldud. Kaubandusega on asi paremaks läinud . Silma hakkas 2 kauplust ja 1 trahterLauriA kirjutas:Soovitaks ise ka Vormsit. Auto jätsin sadamasse, ühe päeva varustus mahtus ranitsasse ära. Kilomeetreid kogunes 80 ringis, 8 tunni jooksul ( kahe praami vaheline aeg) jõudis saare korralikult ära kaardistada ja ka piisavalt ujumis ning söögipause teha. 2003a seisuga oli ainus pisike miinus see, et kaubandust seal eriti ei ole s.t söök ja jook tasuks varuga kaasa võtta (ise käisin laupäeval).