Lillepi park
Postitatud: 21. 10. 2008. 14:24
Sai siis ka uus ja uhke rada ära proovitud. Esimest korda oli muidugi suht huvitav, eriti seepärast, et pole seal võsas kunagi ragistamas käinud, ehkki elan vaid paari kilomeetri kaugusel. Kuskil siin vaieldi, kudapidi on õige seda ja toda ringi sõita, kes sõitis vastupidi ja kes valetpidi. Jõuti järeldusele, et ei olegi sellist asja, et sõidetakse valetpidi, hoopis mõned sõitjad sõitsid vasakul valel teepoolel. Aga Lillepi ring on teistmoodi, siin on võimalik sõita ka valetpidi. Õige suund on vastupäeva, suuremate kõnniteede ristmikel on nooled maha joonistatud. Ühesuunaline spordirada. Samuti saab seal tutvuda jalakäijate liikluskultuuriga - vaatamata iga nurga peale püstitatud rattatee märkidele ja jalakäimise keelumärkidele segas kihutamist nii mõnigi pensionäripaar ja lapsevanker.
Ja üks kurioosne nüanss on selle raja juures veel: inimesed sõidavad vahest rattaga linnast koju. Ja koju sõites käiakse sageli ka poes sisseoste tegemas. Aga oh häda - Edgar Savisaare nimeliselt Kadrioru-Pirita rattamagistraalilt Pirita Selveri ligi ei pääse, saad vaid imetleda uhket kaubanduskeskust üle neljarealise tiheda liiklusega automagistraali. Ülekäigud on mitusada meetrit enne ja pärast ostukeskust. Nii. Nutikad kodanikud keeravad paarsada meetrit enne poodi mereäärselt rattateelt maha, ületavad kangelaslikult 10-sentimeetrised äärekivid ja tiheda liiklusega Pirita tee ning siirduvad vanale enne olümpia mänge pakasuhha mõttes veetud rattateele Lillepi pargi äärde. Kogu aeg on seal olnud nii: vasak asfaltlint seal autotee pool on rangelt kõnnitee, parempoolne aga jalgratturitele loodud. Muidugi sõidetakse hea kombe kohaselt ostukeskuse poole mööda rattateed. Uus ilus asfalt maha pandud ja puha. Aga enne ostukeskust... keerab rattatee järsult paremale! ja pole mingit ühendustee juppi Selveri parklat ääristavate jalgteede ja rattatee vahel. Silmapiirini välja.
Ja nii põrutatakse otse üle muru 3 meetrit rattateelt poe parklasse. Ringraja loojatele ja muidu heakorra eest hoolitsevatele ametnikele muru sonkimine muidugi ei meeldi ja poekülastajate tõrjeks on asutud aeda ehitama sinna kriitilisse kurvi. Praegu on sinna pandud betoonplokkidesse püsti teisaldatav piire, mida tavaliselt tänavaremontijad kasutavad ja paistab, et seda pikendatakse selle järgi, kui laiaks ümber piirde manööverdavad jalgratturid songitud muruosa on sõitnud. 20.oktoobril oli seda seaaeda seal tubli 5 kahemeetrist sektsiooni ja songitud maa üle 10 meetri lai.
Ja üks kurioosne nüanss on selle raja juures veel: inimesed sõidavad vahest rattaga linnast koju. Ja koju sõites käiakse sageli ka poes sisseoste tegemas. Aga oh häda - Edgar Savisaare nimeliselt Kadrioru-Pirita rattamagistraalilt Pirita Selveri ligi ei pääse, saad vaid imetleda uhket kaubanduskeskust üle neljarealise tiheda liiklusega automagistraali. Ülekäigud on mitusada meetrit enne ja pärast ostukeskust. Nii. Nutikad kodanikud keeravad paarsada meetrit enne poodi mereäärselt rattateelt maha, ületavad kangelaslikult 10-sentimeetrised äärekivid ja tiheda liiklusega Pirita tee ning siirduvad vanale enne olümpia mänge pakasuhha mõttes veetud rattateele Lillepi pargi äärde. Kogu aeg on seal olnud nii: vasak asfaltlint seal autotee pool on rangelt kõnnitee, parempoolne aga jalgratturitele loodud. Muidugi sõidetakse hea kombe kohaselt ostukeskuse poole mööda rattateed. Uus ilus asfalt maha pandud ja puha. Aga enne ostukeskust... keerab rattatee järsult paremale! ja pole mingit ühendustee juppi Selveri parklat ääristavate jalgteede ja rattatee vahel. Silmapiirini välja.
Ja nii põrutatakse otse üle muru 3 meetrit rattateelt poe parklasse. Ringraja loojatele ja muidu heakorra eest hoolitsevatele ametnikele muru sonkimine muidugi ei meeldi ja poekülastajate tõrjeks on asutud aeda ehitama sinna kriitilisse kurvi. Praegu on sinna pandud betoonplokkidesse püsti teisaldatav piire, mida tavaliselt tänavaremontijad kasutavad ja paistab, et seda pikendatakse selle järgi, kui laiaks ümber piirde manööverdavad jalgratturid songitud muruosa on sõitnud. 20.oktoobril oli seda seaaeda seal tubli 5 kahemeetrist sektsiooni ja songitud maa üle 10 meetri lai.