rummude määrmine
rummude määrmine
Koonuslaagritel rummud määritakse tavaliselt litooli-laadsete laagrimääretega. Kas keegi on kasutanud ka mõnda vedelamat määrimisvahendit - õli? Kui on, siis millised on tulemused?
Re: rummude määrmine
tulemus on selline, et õli voolab tasapisi välja ja siis on tihendite vahe püsivalt sitane. korraliku laagrimäärde ülesanne lisaks määrimisele on hoida metallist kümne küünega kinni ja mitte niiskust ega vett ligi lasta. litool iseenesest kipub niisketes oludes klimpi minema ja halvimal juhul jäävad mõned pinnad täiesti kuivaks. ka on litool liiga tundlik külma ilma suhtes, läheb samuti tükki. sobib liitiummääre, molübdeenmääre (määrib käsi ka hästi), muud spetslaagrimäärded aastaringseks kasutamiseks.andrust kirjutas:Koonuslaagritel rummud määritakse tavaliselt litooli-laadsete laagrimääretega. Kas keegi on kasutanud ka mõnda vedelamat määrimisvahendit - õli? Kui on, siis millised on tulemused?
hmm.huvitav lugeda et rahvas ka rumme määrib.Mina aga ple oma mnt rattal pidanud veel kordagi rummu määrima ja vaevalt see üldse võimalik on-kinnised laagrid selle põhjuseks.Palju töökindlam asi ja võib kindel olla et see ei lähe katki ja kestab aastaid.MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Ma avasin oma LX rummu peale ca 300...400 km ja oli päris kole vaatepilt. Seda on siingi korduvalt mainitud, et LX kardab vett. Tundub, et tõsi. Rummu määrin WELDTITE Lithium määrdega Veloplussist.veloman32 kirjutas:...MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
kui oleksid tähelepanelikumalt lugenud esimest postitust siis oleksid vbolla pööranud tähelepanu sõnale koonus. kui neid õigesti ei hoolda siis jama majas. eks ise oma LX peal proovid ära. millegipärast arvan, et isegi siinse rahva hulgas on suhe täislaagrite ja koonuste vahel 80/20 koonuste kasuks.veloman32 kirjutas:hmm.huvitav lugeda et rahvas ka rumme määrib.Mina aga ple oma mnt rattal pidanud veel kordagi rummu määrima ja vaevalt see üldse võimalik on-kinnised laagrid selle põhjuseks.Palju töökindlam asi ja võib kindel olla et see ei lähe katki ja kestab aastaid.MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
mnjaa.sul on õigus.vbla hakkan isegi see aasta juba oma LX'idega vett ja vilet nägema. Eelmised juustud rummud mis mul olid ei pidanud ike kohe mingisugust soppa ja vett.UUed nüüd vähe vastupidavamad. Hetkel olen ise rahulerikr kirjutas:kui oleksid tähelepanelikumalt lugenud esimest postitust siis oleksid vbolla pööranud tähelepanu sõnale koonus. kui neid õigesti ei hoolda siis jama majas. eks ise oma LX peal proovid ära. millegipärast arvan, et isegi siinse rahva hulgas on suhe täislaagrite ja koonuste vahel 80/20 koonuste kasuks.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Kasutan kah WELDTITE Lithium määret igasuguste laagrite jaoks ja pole veel siiamaani pettuma pidanud. Talvel sai mingi 2500 km iga ilmaga sõidetud ja väga ilusti pidas vastu ilma igasuguse lisa määrimiseta ... LX parallax rummud muidu. Mingi -15 on sellele määrdele siiski piir, tõmbab täiesti tahkeks lihtsalt -10 aga andis veel sõita ilusti kui kauaks seisma ei jäänud.
Oma suureks imestuseks lugesin kunagi, et kinnistel laagritel on hoopis suurem veeretakistus kui koonuslaagritel. Koonuslaagreid saab ka 'peale keerata' kui nad vähe kuluvad. Aga see selleks.
Kasutan SKF-i mingit liitiummääret, töötemp -30 ... +120 C. Alati määrin kõiki rumme ise. LX tahab 2-3x aastas kindlasti määrimist ja ka siis on seest kergelt liivane/tolmune (määre on must). Võtsin ka nädal tagasi Chorus rummud lahti mis olid 10k jutti sõitnud, ka vihmas. Need on nii hästi tihendatud, et Campa valge originaalmääre oli endiselt valge. Ainult tirri sees olnud määre oli must. Arvan, et neid ka edaspidi 1x aastas määrida on OK.
Kasutan SKF-i mingit liitiummääret, töötemp -30 ... +120 C. Alati määrin kõiki rumme ise. LX tahab 2-3x aastas kindlasti määrimist ja ka siis on seest kergelt liivane/tolmune (määre on must). Võtsin ka nädal tagasi Chorus rummud lahti mis olid 10k jutti sõitnud, ka vihmas. Need on nii hästi tihendatud, et Campa valge originaalmääre oli endiselt valge. Ainult tirri sees olnud määre oli must. Arvan, et neid ka edaspidi 1x aastas määrida on OK.
Mis suuruses võtmeid on vaja shimano ja ritchey rummude lahtivõtmisel? Ritchey esirummul on välimine vist 16 ja sisemine 14 (teises asendis vist 15 ka). Tagumisest ei saanud kiirvaatlusel üldse aru, kas tirri peab ennem rummu lahtivõtmist ka maha võtma?
Ehk teiste sõnadega, mis suurustes õhukesi lehtvõtmeid peaks muretsema, et edaspidi ise rumme puhastada/määrida?
Ehk teiste sõnadega, mis suurustes õhukesi lehtvõtmeid peaks muretsema, et edaspidi ise rumme puhastada/määrida?
http://www.xado.ee/product/Smazka.htm
http://www.xado.ee/product/Supersmazka.htm
ise soovitan soojalt selle firma tooteid, kes raatsib osta see ostku:). Asi katsetatud ja järele proovitud ning täiesti toimiv.
Teiseks soovitan veel sellist asja nagu X1R, eriti tõhus see muidugi autode puhul aga võib ka ratta juures kasutada
http://www.autokaubad.ee/index.php?id=57
http://www.xado.ee/product/Supersmazka.htm
ise soovitan soojalt selle firma tooteid, kes raatsib osta see ostku:). Asi katsetatud ja järele proovitud ning täiesti toimiv.
Teiseks soovitan veel sellist asja nagu X1R, eriti tõhus see muidugi autode puhul aga võib ka ratta juures kasutada
http://www.autokaubad.ee/index.php?id=57
see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassettRom kirjutas: tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
see viimane on ikka kasseti võti mis Sul näidatudpagan kirjutas:see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassettRom kirjutas: tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
Rom kirjutas:see viimane on ikka kasseti võti mis Sul näidatudpagan kirjutas:see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassettRom kirjutas: tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
ei ole ikka küll....kasseti võti on see http://www.parktool.com/tools/FR_5G.shtml
ilmselt räägid sina tirrist kui tirri südamikust, millel pole tirriga aga midagi pistmist, pigem on ta kasseti südamik mina aga nimetan tirriks hammasratta plokki mis keeratakse otse keermestatud rummule ja millega sinul, kui kallima klassi ratta omanikul pole olnud ilmselt au kokku puutuda....viiene tirr
et siis for sure
võibolla tõesti sest neid varjante on ju igasuguseid,pagan kirjutas: ilmselt räägid sina tirrist kui tirri südamikust, millel pole tirriga aga midagi pistmist, pigem on ta kasseti südamik mina aga nimetan tirriks hammasratta plokki mis keeratakse otse keermestatud rummule ja millega sinul, kui kallima klassi ratta omanikul pole olnud ilmselt au kokku puutuda....viiene tirr
et siis for sure
aga minul on selline kasseti lahti keeramiseks ja ajab asja ära, kui ei olegi ta selleks mõeldud.
ja paljud nimetavad tirriks tagarummu külge keeratavat mehhanismi mis paikneb nuutidega korpuses mille peale läheb kassett. inglise keeles tehakse vahet, kas freewheel või freehub. reeglina eraldub tirr rummu küljest 12 mm kuuskandiga kuid on ka muid lahendusi. sellest eemaldamisest pole aga suurt kasu kuna tirri sisse ikka ei pääse. selleks tuleb eemaldada hoopiski kassetipoolsest otsast tolmukate ja siis spetsvõtmega keerata lahti tirri mehhanismi sisemine silinder. ka neid võtmeid on vastavalt tirridele erinevaid. mõned käivad ka kuuskandiga.
Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
Henry
Henry
Ei oska öelda, kas PEAB määrima või mitte, aga mina panen küll sinna ka kerge kihi vahele. Käega katsudes on veerevusel igatahes suur vahe.Karikas kirjutas:Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
Henry
Pestes väldi voolikust tuleva joa sattumist otse rummudele ja keskjooksule. Kaelalaagreid ei maksa ka täis pritsida. Koonuste kummikatetele lase silikonsprayd peale ja siis kuivata korralikult.Karikas kirjutas:Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
mu rattal (Shimano jooksud) oli uuena täpselt tavotitaoline määre sees, ma pole rohkem pead ka vaevanud vaid sellisega neid määrinud, seisab sees küll.
tagumine jooks igatahes koormuse all ragiseb praeguseks, peaks täna lahti võtma ja vaadata, mis päästa annab (kui annab).
EDIT: rattapoolne laagripind on ilus, koonused pragulised, lihvimine ei aidanud, ilmselt kuulid ka lopergused. kisub kaasa ja raksub. pole muud kui koonused ja kuulid välja vahetada?
tagumine jooks igatahes koormuse all ragiseb praeguseks, peaks täna lahti võtma ja vaadata, mis päästa annab (kui annab).
EDIT: rattapoolne laagripind on ilus, koonused pragulised, lihvimine ei aidanud, ilmselt kuulid ka lopergused. kisub kaasa ja raksub. pole muud kui koonused ja kuulid välja vahetada?
Ässitan nüüd vana teema üles, aga polnud uut kah mõtet teha.
Ma võtsin siin 2 nädalat tagasi kah oma esirummu (Deore, sõitnud 300 km) lahti ja kuulid olid kõik ilusasti määritud. Polnud mustust kah üldse sees, kuigi vihmaga pressitud küll. Aga ega ma rummu määrimise pärast lahti võtnud, lihtsalt mehann oli rattal rummu halvasti kokku pannud.
Aga asi siis selles, et ma olen kuulnud, et keegi rääkis, et rummu määrida silikoonõliga (seda kasutatakse talvel auto tihendite ja muu soga peal, et ei jäätuks ega kleepuks). On see mingi jama? Kui järgmine kord lahti kisun, kas tasub proovida? Endale tundub küll suht imelik, kodus üks purk seisab silikoonõli muidu.
Ma võtsin siin 2 nädalat tagasi kah oma esirummu (Deore, sõitnud 300 km) lahti ja kuulid olid kõik ilusasti määritud. Polnud mustust kah üldse sees, kuigi vihmaga pressitud küll. Aga ega ma rummu määrimise pärast lahti võtnud, lihtsalt mehann oli rattal rummu halvasti kokku pannud.
Aga asi siis selles, et ma olen kuulnud, et keegi rääkis, et rummu määrida silikoonõliga (seda kasutatakse talvel auto tihendite ja muu soga peal, et ei jäätuks ega kleepuks). On see mingi jama? Kui järgmine kord lahti kisun, kas tasub proovida? Endale tundub küll suht imelik, kodus üks purk seisab silikoonõli muidu.
Viimati muutis P, 10. 09. 2004. 19:43, muudetud 1 kord.
väljastpoolt v~id silikoonõliga määrida. kuulidele ikka laagrimäärde moodi asja, paksu, kleepuvat ja vetttõrjuvat. ntx liitiummääret.P kirjutas: Aga asi siis selles, et ma olen kuulnud, et keegi rääkis, et rummu määrida silikoonõliga (seda kasutatakse talvel auto tihendite ja muu soga peal, et ei jäätuks ega kleepuks). On see mingi jama? Kui järgmine kord lahti kisun, kas tasub proovida? Endale tundub küll suht imelik, kodus üks purk seisab silikoonõli muidu.
neopreenkatted käivad asjaliku käsitlemise korral palju kordi maha ja peale ilma oma omadusi muutmata. metallkatetega on lugu muidugi teine.martpoiss kirjutas:Las loll arutleb: kas kassettlaagrid ei ole mitte täiesti hooldusvabad nikerdised? Sõidad, kuni ära kulub, siis paned uue; sõidad, kuni ära kulub jne...
rummude puhul vastavalt sõiduoludele. mnt puhul peaks 2x hooaja jooksul maa ja ilm olema. kui just pidev vihmas sõitmine ei ole.rajko kirjutas:Kui tihti peaks XTR rumme hooldama? Sõidan nendega ainult maanteel.
Sama küsimus ka XTR keskjooksu kohta. See sõidab ka metsas ja võistlustel.
keskjooksu puhul pole mu meelest üldse midagi teha. sõidad kuni kestab.