vänt kerib lahti
vänt kerib lahti
Mul on tekkinud probleem vändaga Nimelt kerib vasakpoolne vänt ennast sõiduajal lahti. Kuna tegu tavalise keermega (paremale kinni) siis peabki ta ennast lahti keerama. Ratas sõitnud ca 1000 km ja enne seda probleemi ponud. Kas mingi stopper on plehku pannud? Või kasutatakse keerme liimi koostamisel? On kellelgi kogemusi?
Re: vänt kerib lahti
Eeldan, et tegu on poldiga vändaga. Siis on vaja see lihtsalt tugevasti kinni keerata. Omal oli kunagi sama jama Truva vändaga, kuigi keerasin oma arust piisavalt tugevalt kinni. Selgus lihtne tõsiasi, et tavalise lühikese kuuskandiga lihtsalt ei keera piisava jõuga. Peale pika jõuõlaga kuuskaniga kinnitamist pole asi enam muret teinud.
Kui muidu ei saa, siis on variant kasutada ka kerget keermeliimi.
Kui muidu ei saa, siis on variant kasutada ka kerget keermeliimi.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: vänt kerib lahti
Halvimal juhul tuleb uus vänt muretseda (loksumise korral kulub reeglina vända nelikant mõõdust välja, kuna on pehmemast materjalist). Ehk et kui on piisavalt kaua loksuva vändaga sõidetud, siis ta jääbki end lahtki kerima, siit moraal - kui on juba ainuüksi kahtlus et miski loksub, siis tuleb KOHE muterid pingutada. See kehtib kõigi liidete kohta.
mustal taustal helendab must vari
Re: vänt kerib lahti
Truvative vända kinnituspoldiga endal ka jama, väsis ära ja enam kinni pikalt ei jäänud. hetkel venna ratta all ja kuigi keskjooks teine, jookseb vända polt ikka aeg-ajalt lahti.
Seda loogikat, et "tavaline keere, seega peabki lahti end kerima", sellele pihta ei saanud. Ehk räägid hoopis pedaalist, mitte vändast?
Seda loogikat, et "tavaline keere, seega peabki lahti end kerima", sellele pihta ei saanud. Ehk räägid hoopis pedaalist, mitte vändast?
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: vänt kerib lahti
Kaasaegsetel (valdavalt integreeritud keskjooksuga) süsteemidel pole nelikandiga midagi pistmist.Soobel kirjutas:Halvimal juhul tuleb uus vänt muretseda (loksumise korral kulub reeglina vända nelikant mõõdust välja, kuna on pehmemast materjalist)...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: vänt kerib lahti
Ei tea peenematest keskjooksudest midagi, aga seni käest läbi käinud nelikantidega võllidel ja kassettidel on küll mõlemal pool olnud tavalised parempoolsed keermed (kassetil vist käis hoopis polt sinna). Aga seninähtud nelikantsetel ja kuuekandilistel uunikumikeskjooksudel on kõigil olnud vasakul pool tagurpidivint.Gunnar kirjutas:Seda loogikat, et "tavaline keere, seega peabki lahti end kerima", sellele pihta ei saanud. Ehk räägid hoopis pedaalist, mitte vändast?
Ja sellist vasakpoolset vänta, millel pedaali vint oleks parempoolne, pole ma iialgi näinud.
mustal taustal helendab must vari
Re: vänt kerib lahti
Tundub, et Mati on minu segasest kirjeldusest kõige täpsemini aru saanud. Vända kinnituspolt keerab ennast lahti. Proovin pika toru ja keermeliimiga. Kuidagi peab ju Tartu sõidu ära tegema.
Aga see on küll natuke naljakas, et tootjad ei taha keskjooksule vasaku vända jaoks vasakukäe keeret teha. Pedaalide juures on ju selle peale mõeldud.
Aga see on küll natuke naljakas, et tootjad ei taha keskjooksule vasaku vända jaoks vasakukäe keeret teha. Pedaalide juures on ju selle peale mõeldud.
Re: vänt kerib lahti
Ei ole eriti naljakas - pedaal käib vända suhtes ringi, vänt kesksjooksu võlli suhtes mitte.mahagon kirjutas:Aga see on küll natuke naljakas, et tootjad ei taha keskjooksule vasaku vända jaoks vasakukäe keeret teha. Pedaalide juures on ju selle peale mõeldud.
Re: vänt kerib lahti
Ja ometi annaks sellise "lükkega" ka teoreetiliselt lahtikerimise välistada ja probleemid eos elimineerida. Aga ju siis pole peetud otstarbekaks.Villem T kirjutas:Ei ole eriti naljakas - pedaal käib vända suhtes ringi, vänt kesksjooksu võlli suhtes mitte.mahagon kirjutas:Aga see on küll natuke naljakas, et tootjad ei taha keskjooksule vasaku vända jaoks vasakukäe keeret teha. Pedaalide juures on ju selle peale mõeldud.
Re: vänt kerib lahti
Vända puhul see polt pigem põrub kui kerib lahti.mahagon kirjutas:Ja ometi annaks sellise "lükkega" ka teoreetiliselt lahtikerimise välistada ja probleemid eos elimineerida. Aga ju siis pole peetud otstarbekaks.Villem T kirjutas:Ei ole eriti naljakas - pedaal käib vända suhtes ringi, vänt kesksjooksu võlli suhtes mitte.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: vänt kerib lahti
Sellele ma proovisin vihjata - pedaal keerleb võllil ja kui keerme suund ei takistaks, siis mingi kogus pedaali keeramise jõust prooviks läbi hõõrdeteguri pedaali võlli vändast välja keerata. Vända kinnituspoldi juures midagi sellist ei toimu. Kui siis inerts kiirendamisel, samas pidurdamisel peaks ta end siis jälle kinni keerama, aga need jõud (kui üldse) eksisteerivad ainult matemaatilistena.
Re: vänt kerib lahti
Seda seni, kuni liide ei loksu.
Aga kui vasakpoolne polt oleks tagurpidivindiga, siis see välistaks ka loksumahakkamise. Ja võib tekitada olukorra, kus sa ei saa enam keskjooksu lahti, sest vint poob ise selle hirmsa jõuga kinni.
Õnneks paistab, et tänapäeva matrjalid käituvad teistmoodi, duralumiiniumist vändad on ilusti võlli küljest lahti tulnud seni. Aga sakslaste poolt reparatsioonimaksuks tehtud naiste "Diamant" - imede ime, selle keskjooksu murtitel olid kaaned, mis istusid tänapäevastes vintides, st et vändatõmmits hakkas sellele kupatusele ilusti külge... ja jättis oma vindid "diamanti" terasest vända vintidesse. Mis siis, et kolakas oli kõvasti igasugu roosteeraldajate ligu saanud. Järelikult oli odav ja pehme tõmmits.
Aga kui vasakpoolne polt oleks tagurpidivindiga, siis see välistaks ka loksumahakkamise. Ja võib tekitada olukorra, kus sa ei saa enam keskjooksu lahti, sest vint poob ise selle hirmsa jõuga kinni.
Õnneks paistab, et tänapäeva matrjalid käituvad teistmoodi, duralumiiniumist vändad on ilusti võlli küljest lahti tulnud seni. Aga sakslaste poolt reparatsioonimaksuks tehtud naiste "Diamant" - imede ime, selle keskjooksu murtitel olid kaaned, mis istusid tänapäevastes vintides, st et vändatõmmits hakkas sellele kupatusele ilusti külge... ja jättis oma vindid "diamanti" terasest vända vintidesse. Mis siis, et kolakas oli kõvasti igasugu roosteeraldajate ligu saanud. Järelikult oli odav ja pehme tõmmits.
mustal taustal helendab must vari