Kas kellelgi on soovitusi tavalise odava käikudega jalgratta ümberehitamisel ühekäiguliseks? Mõte on siis paigutada vabajooksu, rattakasseti ja käiguvaheti asemele jalgpiduriga rumm. Keskjooksule siis ka üks hammasratas ainult.
Probleemid, mis esimese hooga pähe tulevad:
1) Käikudega ratastel on tagakahvel laiem võrreldes jalgpiduriga rummude jaoks mõeldud kahvlitega. Ei tea, kas tavalise teljega jalgpiduriga rumm üldse mahub ära? Vahele peab ilmselt panema mingeid seibe/mutreid? Samuti peab kuhugi kinnitama selle "sanga" (ei tea, mis on õige nimi, aga see, mis kannab osa pidurdusjõudu raamile).
2) Käikudega ratastel pole tagakahvlil pikka sälku keti pingutamiseks. Seega võib keti õige pikkuse sättimisega probleeme tekkida.
Plussiks muidugi oleks see, et jalgpiduriga ratas oleks hooldusvabam (läheb inimesele, kes teda tõenäoliselt ei hakkaks õlitama vms) -- ei juhtu midagi, kui ei õlita, piduriklotsid ei kulu, kett lai ja seetõttu venimise/purunemise tõenäosus väiksem ja üldse on õrnasid osasid vähem.
Kas on kellelgi kogemusi sellise ümberehitusega?
käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Re: käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Tavaliselt jäetakse rumm sama, aga pannakse kasseti asemele 1 hammakas spacer'itega (distantspuksid?) ja lisatakse ketipingutaja. Ketipingutaja saab teha ka käiguvahetajast. Jälgi et kett otse jookseks.
Re: käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Villem, aga jalgpidurit sellise lahendi puhul ikka ei saa.
Re: käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Kasuta otsingul (clubbers, Google) märksõna "single+speed bike" või "singlespeed bike". Kui rattajumal annab, siis mul on sügiseks üks lahe singlespeed MTB ratas olemas.
Re: käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Aga lihtne ja odavRivo kirjutas:Villem, aga jalgpidurit sellise lahendi puhul ikka ei saa.
Re: käikudega ratta ehitamine ühekäiguliseks
Tagakahvlil pole pikka sälku? Aga asi võib olla selles, et poole sellest sälgust võtab ühel kahvlipoolel enda alla käiguvahetaja, millel mingi fiksaator või kinnituspolt just läbi sälgu käib - olen ise sellistega kokku puutunud. Võta käikar küljest ja näed, kui palju tagaratast seal vahel liigutada annab. Vajadusel saab ketil lülisid vahelt ära võtta või juurde panna.
Enda elu esimese kuuekäigulisega sai peale käikude riknemist sellist asja tehtud, et eemaldatud nii käikar kui ka pikk kett, asemele panin tavalise keti nii, et see jooksis otse - taga läks ta siis üle 3. käigu hammasratta ja sõitis just nagu iga ühekäiguline. Hiljem tahtsin taha ka jalgpidurit ja paningi tavalise rummuga tagaratta - kahvlit annab nii palju kokku suruda küll, kui vaja (piisavalt pika võlli korral ei pea jõudu rakendama, vaid lihtsalt paned ratta alla ja keerad mutrid kinni).
Rummu küljes oleva "pidurisanga" peaks saama iga raami külge kinnitada - vastavaid klambreid saab osta või plekitükist ise teha.
Tutika ühekäigulise jalgpiduriga tagaratta saab alates 400-st kroonist, kasutatult leiab hea õnne korral tasutagi väga korralikke eksemplare.
Enda elu esimese kuuekäigulisega sai peale käikude riknemist sellist asja tehtud, et eemaldatud nii käikar kui ka pikk kett, asemele panin tavalise keti nii, et see jooksis otse - taga läks ta siis üle 3. käigu hammasratta ja sõitis just nagu iga ühekäiguline. Hiljem tahtsin taha ka jalgpidurit ja paningi tavalise rummuga tagaratta - kahvlit annab nii palju kokku suruda küll, kui vaja (piisavalt pika võlli korral ei pea jõudu rakendama, vaid lihtsalt paned ratta alla ja keerad mutrid kinni).
Rummu küljes oleva "pidurisanga" peaks saama iga raami külge kinnitada - vastavaid klambreid saab osta või plekitükist ise teha.
Tutika ühekäigulise jalgpiduriga tagaratta saab alates 400-st kroonist, kasutatult leiab hea õnne korral tasutagi väga korralikke eksemplare.