Aluraam pinges
Aluraam pinges
Kuidas käitub aluraam pikaajalise pinge all? Loogiline oleks, et mitte nii vastupidavalt kui terasraam.
Vahetasin Shimano rummusisese käikari Srami vastu, mis on kitsam, niiet ka tagumine ratas sai keskkohast kitsam. Kui Shimano rummuga läks tagaratas paika ilma raami kokku painutamata, siis nüüd tuleb ratta kinnitamisel raam pinge alla painutada. Loodan et saite aru
Vahetasin Shimano rummusisese käikari Srami vastu, mis on kitsam, niiet ka tagumine ratas sai keskkohast kitsam. Kui Shimano rummuga läks tagaratas paika ilma raami kokku painutamata, siis nüüd tuleb ratta kinnitamisel raam pinge alla painutada. Loodan et saite aru
Re: Aluraam pinges
Ära jama pane seibe vahele.
Re: Aluraam pinges
No miski sentimeetri-pooleteise raadiuses painutamine ei tohiks paanikat tekitada?
mustal taustal helendab must vari
Re: Aluraam pinges
Milleks endale jama kaela kutsuda? 1 asi on pinges torud, sealt edasi ei ole dropoudid (rummukinnitused?) paralleelsed jne. Oleks minu ratas ma küll ei lubaks, aga praegusel juhul - andke minna.
Re: Aluraam pinges
A kui palju see reaalne vahe vana ja uue rummu korral on? Ja kas peab kohe karujõuga painutama või lihtsalt eksentrik lükkab kokku asju veits?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Aluraam pinges
Mõõtnud veel ei ole, aga tunde ja mälu järgi öeldes kuni 4 cm. Veidi tuleb peale suruda, et kinnitusmutter keermest võtma hakkaks, siis tõmbab "ekstsentrik" juba. Vahetati töökojas, paar mutrisarnast objekti/seibi? on dropauti ja rummu vahele juba töökojas pandud. Ise poleks asjast teadlik olnudki, kui poleks ketti hakanud maha võtma (lõdvemale laskma).
Kui nüüd veel seibe lisada, siis lükkab vist tagumise ratta ühele poole paralleelselt jalratta pikiteljega kõrvale?
Kui nüüd veel seibe lisada, siis lükkab vist tagumise ratta ühele poole paralleelselt jalratta pikiteljega kõrvale?
Re: Aluraam pinges
Kui sa painutad raami 4 cm kokku, siis kuidas saad olla kindel, et mõlemad pooled painduvad võrdselt ja samast kohast? kui sul praegu jookseb võll paralleelselt raamiga, siis peale sellist painutust ei saa sa ju kindel olla? Seibide puhul jääb võll igal juhul otse, isegi kui ratas on natuke paremal või vasakul. Eks insenerid parandavad mind, kui ma eksin.
Re: Aluraam pinges
4 cm on ikka kahtlaselt palju. Piisavalt seibe sa tõenäoliselt lisada ei saa - võll jääb lühikeseks. Tõsine meistrimees
võib ehk asja oma silmaga nähes mingi lahenduse leida.
võib ehk asja oma silmaga nähes mingi lahenduse leida.
seen
Re: Aluraam pinges
nujah läheb kui lepase reega
Re: Aluraam pinges
No 4cm on tõesti karm number ja on ka võimalus raam peesse keerata. On võimalus saada mikropraod raami, tükki välja ehk ei murra nagu siis, kui üritad äärekivisse sõidetud bemmi alumiiniumveljest mõlki välja painutada. Ja kui pressidki raami kokku ja saad selle rummu sinna alla, kuidas siis hammasrattad omavahel vaatavad, kas ei tekki ohtu keti mahaviskamiseks? Ja kui see kitsam ratas all on ja sa kuival asfaldil otse läbi porilombi sõidad - mitu märga jälge su taha jääb, kaks või üks, kui sirgelt sõidad?
(Kogemused on ka vanaaegsetele ratastele miskite 7-8hammasrattaliste kassettidega rummude allapanemisest, seal on ka rummu laiuste erinevused pikkades sentimeetrites. Ja mis te arvata, kas on kerge panna sinna seda? Painutada raami nii, et hammasrattad kohakuti jääks ja ratas samal ajal koera jooksma ei hakkaks ja raam ka otseks jääks? Uskuge mind, see on üks koledamaid ettevõtmisi rattaremondis üldse, kui näiteks nõukaakal kellegi rattaga õnnetus juhtus ja ta ketti maha hakkas loopima, siis oli kõigil mõistus otsas ja vaadati uue ratta järele)
(Kogemused on ka vanaaegsetele ratastele miskite 7-8hammasrattaliste kassettidega rummude allapanemisest, seal on ka rummu laiuste erinevused pikkades sentimeetrites. Ja mis te arvata, kas on kerge panna sinna seda? Painutada raami nii, et hammasrattad kohakuti jääks ja ratas samal ajal koera jooksma ei hakkaks ja raam ka otseks jääks? Uskuge mind, see on üks koledamaid ettevõtmisi rattaremondis üldse, kui näiteks nõukaakal kellegi rattaga õnnetus juhtus ja ta ketti maha hakkas loopima, siis oli kõigil mõistus otsas ja vaadati uue ratta järele)
mustal taustal helendab must vari
Re: Aluraam pinges
Shimano nexus 7 rummu laius (raamil tagahargi vahe) 135mm, sram spectro 7 130mm, sram spectro 12 elan 145mm, sram spectro 3 118mm, sram spectro 5 122mm.nerd04 kirjutas: Vahetasin Shimano rummusisese käikari Srami vastu, mis on kitsam, niiet ka tagumine ratas sai keskkohast kitsam. nüüd tuleb ratta kinnitamisel raam pinge alla painutada. Mõõtnud veel ei ole, aga tunde ja mälu järgi öeldes kuni 4 cm.
Aru ma ei saa, kust see 4cm tekib?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Aluraam pinges
Äkki on mõnel cm ja mm sassi läinud?
Re: Aluraam pinges
ok, julguse kokku võttes selgus mõõtes, et vaba ruumi on max 14 mm uue rummu ja raami vahel. Paanikaosakond täitis plaani. Keegi pole sündinud joonlaud käes.
Niiet vast mikropragusid ei teki.
To Mart: kui enne oli Nexus 8, siis nüüd on Spectro 5. Kas Nexuse mõõdud on arvestatud koos trummelpiduriga? Spectro viiel on nn jalgpidur, st trummelpiduri osa puudub (on ka selle võrra kergem). Tegelt saigi ratas hulka kergem Spectroga.
Niiet vast mikropragusid ei teki.
To Mart: kui enne oli Nexus 8, siis nüüd on Spectro 5. Kas Nexuse mõõdud on arvestatud koos trummelpiduriga? Spectro viiel on nn jalgpidur, st trummelpiduri osa puudub (on ka selle võrra kergem). Tegelt saigi ratas hulka kergem Spectroga.
Re: Aluraam pinges
Ma pole hiromant, kes kõiki foorumlaste rattamõõte teab, opereerisin sinu algandmetega.nerd04 kirjutas:ok, julguse kokku võttes selgus mõõtes, et vaba ruumi on max 14 mm uue rummu ja raami vahel. Paanikaosakond täitis plaani. Keegi pole sündinud joonlaud käes.
Niiet vast mikropragusid ei teki.
To Mart: kui enne oli Nexus 8, siis nüüd on Spectro 5. Kas Nexuse mõõdud on arvestatud koos trummelpiduriga? Spectro viiel on nn jalgpidur, st trummelpiduri osa puudub (on ka selle võrra kergem). Tegelt saigi ratas hulka kergem Spectroga.
Paanikaosakonda poleks tekkinud, kui oleks viitsitud/suvatsetud teema algatamisel kirja panna, mis mudeli mille vastu vahetati. Seetõttu ka vastamine umbkaudne ja veniv. Ma poleks hakand kõiki numbreid sulle ette laduma, kui oleks kohe teadnud, et shimano Nexus 8 speed drum brake on downgradetud sram spectro 5 speed coaster brake vastu .
Kui minna ümber- ja väljavahetamise teed, siis ilma joonlauata ja nihikuta pole mõtet susserdada.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Aluraam pinges
Minu postitus polnud kellegi ründamiseks, "paanikaosakond" tähendas mu esialgset pakkumist 4 cm osas. Käin siin infot saamas, mitte kemplemas. Vabandan, et väljendusin arusaamatult. Peacemart kirjutas:Ma pole hiromant, kes kõiki foorumlaste rattamõõte teab, opereerisin sinu algandmetega.nerd04 kirjutas:ok, julguse kokku võttes selgus mõõtes, et vaba ruumi on max 14 mm uue rummu ja raami vahel. Paanikaosakond täitis plaani. Keegi pole sündinud joonlaud käes.
Niiet vast mikropragusid ei teki.
To Mart: kui enne oli Nexus 8, siis nüüd on Spectro 5. Kas Nexuse mõõdud on arvestatud koos trummelpiduriga? Spectro viiel on nn jalgpidur, st trummelpiduri osa puudub (on ka selle võrra kergem). Tegelt saigi ratas hulka kergem Spectroga.
Paanikaosakonda poleks tekkinud, kui oleks viitsitud/suvatsetud teema algatamisel kirja panna, mis mudeli mille vastu vahetati. Seetõttu ka vastamine umbkaudne ja veniv. Ma poleks hakand kõiki numbreid sulle ette laduma, kui oleks kohe teadnud, et shimano Nexus 8 speed drum brake on downgradetud sram spectro 5 speed coaster brake vastu .
Kui minna ümber- ja väljavahetamise teed, siis ilma joonlauata ja nihikuta pole mõtet susserdada.