Servus, seltsimehed.
Teema siis järgmine. Ketramiseks praegu vanemat sorti tunturi sokusarvedega vokk. Kerge jooksuga ja kergekaaluline ja muidu ka mõnus.
Tõin keldrist välja, vaatasin üle (1,5a kasutamata) ja tegin proovisõidu uude asukohta, kus tegeleda saab temaga.
Tähelepanekud siis.
- Saba on andnud ketipingutaja - kas vedru või midagi, ei hoia korralikult pingul.
- kõvemal pedaalisurumisel poob tagaratas kuskile kinni ennast.
- Liiga aeglaselt läheb edasi - ülekannete mõttes. Kasutan põhiliselt ainult kõige raskemat/kiiremat käiku ja vahel harva ka suuri hammasrattaid - kui kuskile metsa vahele pööramine vms.
Vahetada plaanis kindlasti tagumine käiguvahetaja. Hetkel on seal võrdlemisi iidne "sachs huret" - mis nimede poole võiks vaadata, mis sinna asemele sobivad? Keskel vahetab käike shimano altus ja käiguvahetushoovad on ka samanimelised.
Kui võimalik, siis taha uus tirr(peaks olema eestikeelne vaste inglise "freewheel'ile"?) või annab selles hambarattaid vahetada? Hetkel on peal shimano MF-HG22 ja 14 hammast pisema ratta peal on liig mis liig - heameelega näeks seal 11(või veel vähem, kui võimalik), 14 võiks 2. hammasratta peal olla.. Mida sellega pihta hakata - kas tervenisti välja vahetada, või saab hammasratta vahetada? Mis kombinatsioonidega tirre taha saada on, mida siinne rahvas soovitab(ka nimed jne)?
Keskjooksus vahetaks suurema hammasratta veel suurema vastu - praegu kiiresti olemasoleva hambahulka kuskilt välja ei lugenud. Väiksem on 42, suurem siis ilmselt 52 või 3. Kas ja mida sellest suuremat leidub?
Ja noh, kui hambarattad vahetusse juba nii, siis kindlasti tuleb uus kett ka peale. Mis oluline vahe erinevatel kettidel on - peale hinna?
Tagaratas poos tugevama väntamise juures kuidagi kinni - kas sellel saab olla veel põhjuseid peale kuskile vastu käimise, mida jälgida tasuks?
rummusiseseid midagi?
Niiehknaa tuleb ratas üsna pusleks võtta ja õlitada ja puhastada ja vajalik välja vahetada.
Siis küsikski nõu - kas on pigem mõtet vana nädalavahetusel ette võtta ja läikima lüüa või vaadata midagi uuemat?
Mulle meeldib maanteeratta kuju ja kiirus, ja hübriidratta funktsionaalsus. Hetkel on all 32sed rehvid, mis tunduvad üsna ideaalsed - asfaldil arvestatavalt kiired ja vähese takistusega, kruusateel ja metsarajal liiguvad ka lahedalt (28 jääb seal pisut kitsaks) ja rabamaastik ning paks liiv või pori on niiehknaa maastikuratta teema juba. Ja käigustik võiks tunduvalt kiirem olla. Kas uu(ema)tele maanteeratastele annab nii palju laiemaid rehve alla panna, et võiks arvestada ka tõsisema asfaldilt maha keeramisega? Või toodab keegi veel kuskil vanakooli maanteeratta raamikujuga hübriidrattaid? Ideaalvariant oleks, kui kusagilt sellise uue saaks. Aga kui ei, siis pole muud, kui vana uuendamine.
Ja kui uuendama hakata, siis kas on veel midagi, mis vanemal rattal uue vastu vahetada - a la, et tehnoloogia on nii palju edasi läinud ja puha..
Mis nõu siit foorumist antakse? (Ei, maanteeratta ja hübriidi eraldi ostmine ei meelita. ruumi pole ja põhimõtteliselt tahaks ühte ratast, millega läbi ajada kõikvõimalikes oludes. On see siis praegune või uus)
Ja lisaküsimus - kas ja kus tallinnas vanade soome ratastega kaubeldakse? Tartus on Rattaring tänuväärne koht, aga vaataks huviga siinpool ka ringi.
Vana ratta uuendamine?
Re: Vana ratta uuendamine?
2. Alustame sellest, et sul taga 6 käiku ja hammakad ühes tükis vabajooksuga.arche kirjutas:Servus, seltsimehed.
1. Vahetada plaanis kindlasti tagumine käiguvahetaja. Hetkel on seal võrdlemisi iidne "sachs huret" - mis nimede poole võiks vaadata, mis sinna asemele sobivad?
2. Kui võimalik, siis taha uus tirr(peaks olema eestikeelne vaste inglise "freewheel'ile"?) või annab selles hambarattaid vahetada? Hetkel on peal shimano MF-HG22 ja 14 hammast pisema ratta peal on liig mis liig - heameelega näeks seal 11(või veel vähem, kui võimalik), 14 võiks 2. hammasratta peal olla.. Mida sellega pihta hakata - kas tervenisti välja vahetada, või saab hammasratta vahetada? Mis kombinatsioonidega tirre taha saada on, mida siinne rahvas soovitab(ka nimed jne)?
3. Keskjooksus vahetaks suurema hammasratta veel suurema vastu - praegu kiiresti olemasoleva hambahulka kuskilt välja ei lugenud. Väiksem on 42, suurem siis ilmselt 52 või 3. Kas ja mida sellest suuremat leidub?
4. Ja noh, kui hambarattad vahetusse juba nii, siis kindlasti tuleb uus kett ka peale. Mis oluline vahe erinevatel kettidel on - peale hinna?
5. Ja lisaküsimus - kas ja kus tallinnas vanade soome ratastega kaubeldakse? Tartus on Rattaring tänuväärne koht, aga vaataks huviga siinpool ka ringi.
St vana väljavahetamiseks keeratakse kogu junn ühes tükis maha ja asendatakse uue junniga. Junnid on kas 14-28 või 13-32 hammast. Niiet valida suht vähe.
1. Tagakäikar 6käiguline sachs huret oli omalajal üks väägagi kvaliteetne käikar juhul, kui tegu alumiiniumist vormitud isendiga. Samas alumise otsa huretid olid plekist ja väärtusetud. Tänapäevane kvaliteetne alternatiiv puudub, miskid shimano altused (kah plekist stantsitud) on vaid saada.
3. Esihammaka vahetus 53st suurema suunas arvatavasti sul ei õnnestu, kuna vaevalt et leiad samade kinnitusmõõtmetega suuremat isendit.
4. Kett peab olema lai st sobib 5-8käiguline. Eesti poodides olemas.
5. Suurim valik sinule sobivaid vanarattaid ja juppe on Väimelas, mõningal määral ka Türil.
Arvan et, kui raam ja kahvel pole nimelisest kvaliteet-terasest, siis kaotab uuendamine/kaasajastamine mõtte. Kui tegu aga armsaks saand isendiga, võib ju niisama vabaaja täiteks tuunida algul 7käiguliseks, siis 8 jne.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Vana ratta uuendamine?
Huvitav, mis sorti keskjooks sellel on? Tavaliselt kipuvad Tunturid olema monoliitse vändapaariga, kus võll ja vändad on ühes tükis. 53-st suuremaid hammasrattaid on olemas küll, aga need pärinevad sõjaeelsest ajast ja sellise paigaldamine uuele rattale on juba mastaapsem lukkseppa- ja restaureerimistöö.
Mina vahetaks sellel tagarummu kassettlahendusega rummu vastu (sellega on vaid üks häda: tänapäeval kipuvad rummud olema 32 kodara jaoks, humanitaarabi Tunturid olid aga 36 kodaraga), paneks miski uue käiguvahetaja tükkis käiguheebli ja trossiga. Siis oleks hea pill küll. Need vanad Rootsi ja Soome keskjooksu ja pedaalilaagrid on seni kaunis lolli-ja töökindlad olnud, neid ilmselt vahetada pole vaja. Pidurid olid ka neil ratastel suht normaalsed.
Ja kui on õnne panna taha 11-hambaline ketiratas, siis peaks ees 53-st hambast küll ja veel olema. Ise olen sõitnud 56:11 ülekandega - see on rohkem selline pealttuulekäik, läheb kaunis harva vaja, tuulevaikuses tasapinnal olen ikka miski 56:15 ja 56:13 sõitnud.
Mina vahetaks sellel tagarummu kassettlahendusega rummu vastu (sellega on vaid üks häda: tänapäeval kipuvad rummud olema 32 kodara jaoks, humanitaarabi Tunturid olid aga 36 kodaraga), paneks miski uue käiguvahetaja tükkis käiguheebli ja trossiga. Siis oleks hea pill küll. Need vanad Rootsi ja Soome keskjooksu ja pedaalilaagrid on seni kaunis lolli-ja töökindlad olnud, neid ilmselt vahetada pole vaja. Pidurid olid ka neil ratastel suht normaalsed.
Ja kui on õnne panna taha 11-hambaline ketiratas, siis peaks ees 53-st hambast küll ja veel olema. Ise olen sõitnud 56:11 ülekandega - see on rohkem selline pealttuulekäik, läheb kaunis harva vaja, tuulevaikuses tasapinnal olen ikka miski 56:15 ja 56:13 sõitnud.
mustal taustal helendab must vari