Lukku panna

Remont ja hooldus
Vasta
sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Lukku panna

Postitus Postitas sc0u7 » 11. 04. 2010. 13:47

Niisiis, on juba mitu aastat samas konditsioonis rattaga sõidetud saanud, vahetatud pole midagi, õlitatud grafiitõliga ja aegajalt puhastatud, siiski otsustasin et nüüd tuleb midagi tõsisemalt ette võtta.

Pildid mis on talveunes rattast tehtud:
http://picasaweb.google.com/1333777/Ratas02


Mis mul hetkel plaanis oleks teha?

Esiteks, kuna selle ratta väärtus on praeguseks ilmselt nii tühine, siis ainuüksi ühe käiguvahetaja ostuga olen juba kõvas miinuses, siis keskenduks vähe olulisematele asjadele.

-Rehvid, vähemalt 10 aastat vanad, pragudega, eemisel aastal õnnestus käsi ära lõhkuda "tänu" tagarehvile, ootaks soovitusi mis sobiks 26" veljele (muud numbrid rehvil) ja oleks võimalikult sobiv metsateedele ja asfaldile (ka märjale), midagi hübriidilikku vist. Samuti mis mudel ja kust võiks osta.
-Sadula geelkate- ilmselt saab kasvõi koduextrast ja superboxist? Pikal sõidul on see sadul kehv, geel ehk leevendab olukorda.
-Uued piduriklotsid, praegused on samuti originaalid nagu rehvidki.

Muud pole ka kunagi vahetatud, aga ei oska nagu ka kuidagi kurta, muidugi kõik käigud kasutatavad pole, aga sõitmist see väga ei sega, , piisab kui mõned esimesed ja viimased töötavad.

Mida rattaga teen?

Ideaalis sõidaks nädalas mõnikümmend kilomeetrit rattateid jne. St võis olla piisavalt usaldusväärses seisus.


Poodidest tean a.v.s.k ja et-bike-i, muidugi on ka igasugu hawaii expressid ja veloplusid, aga plaan on võimalikult soodsalt läbi saada.


Lisaküsimus: Kui tagarehvi on umbes 4 korda lapitud ja juba võrdlemisi punnis tänu paljudele paikadele, kas see mõjutab olulisel määral ka ratta veereomadusi ja tuleks uus siserehv osta või käib küll?


Tänud abistajatele ette!
Viimati muutis sc0u7, 24. 04. 2010. 15:06, kokku muudetud 2 korda .

Kasutaja avatar
MK777
Rattur
Postitusi: 2387
Liitunud: 24. 06. 2004. 22:56

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda ja imagomuutus?!

Postitus Postitas MK777 » 11. 04. 2010. 14:21

1) Soovitan muretseda uued rahvid. Kui sõidad enamus kilomeetreid linnas siis keskelt siledama mustriga.
2) Piduriklotsid
3) Kontrollida rummu seisukorda (puhastada ja uus määre vahele)
4) Kett puhtaks ja ära õlitada. Samuti ka hammasrattad puhtaks teha.
5) Mugavama sadula võid siiski uue muretseda (või kasutatud).

Ega rohkem ei kulutakski. Liigu nii palju kuni ta vastu peab ja lähitulevikus hakka endale uut liikurit otsima (y)
Varuosad jalgrattale - ost/müük grupp Facebookis.

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 12. 04. 2010. 06:28

Tänud, ehk keegi oskab ka soovitada kust uusi juppe odavamalt leiaks?

Kasutaja avatar
Cly/Suva
Rattur
Postitusi: 326
Liitunud: 20. 07. 2009. 10:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas Cly/Suva » 12. 04. 2010. 07:38

Kui ma nüüd väga ei eksi, siis ma olen suht identset ratast varemalt näinud ja käes hoidnud. Ütleme siis nii, et sa oled kõvasti miinuses juba siis kui sa ostad ühe piduriklotsi. Antud ratta raam üksinda kaalub rohkem kui enamik tänapäevaseid rattaid kokku, muudest osadest ei hakka rääkimagi. Kui sa ostad hinnapommist mõne odava küna, siis tṍenäoliselt on seal rohkem ratast.

Mis taastamisse puutub, siis sinna alla ma ei investeeriks sentigi, kõik ülearuse raha mis leiaks, torkaks uue ratta fondi. Ainukesed tööd mida ette võtta on kett, kassett ja käiguvahetus korralikult ära puhastada nii, et läigib, mitte lihtsalt nii, et suurema, lahtisema kõntsa maha võtad. (Degreaser abiks.) Kett korralikult õlitada nii, et õli on ketilülide vahel, mitte pinnal. Laagrid puhastada ja määrida. Peab veel hoiatama, et sellistel ratastel laagreid avades võib sealt välja kukkuda ainult mingit pudi, mis säilitas oma geomeetrilist kuju ainult tänu Jumala Tahtele (nõukogude ajal tuntud kui Kommunistliku Partei Tahe). Seda pudi tagasi pannes, ratas veerema ei hakka küll üheski suunas.

Uute kummide ost läheks juba jälle liigseks raiskamiseks, kuid ehk kui veits ringi vaadata siis saaks ehk pool muidu või isegi täitsa muidu kuskilt kellegi teise vanad kummid, mis palju paremas konditsioonis kui need mis sul hetkel peal on. Kummide vahetamisega kehtib sama reegel mis laagritega: Sisekumm võib seista koos samuti, eelpool nimetatud, paranormaalsete jõudude tõttu.

Piduriklotsid võib väikse liivapaberitööga taas elule aidata mõneks ajaks, kui viitsimist on.
Twitter | Remixta | Blog
"Soovitaks kasutada 0,5 l spordijooki, mannerguga piima kaasa tassimine kipub nats tülikas olema jah"

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 12. 04. 2010. 08:08

Cly/Suva kirjutas:Kui ma nüüd väga ei eksi...
Paganama hea post peaks mainima!

Tõesti, kui võtta, et ütleme sadula tuuning on ca

200.-
Pidurid ca
200.-
Rehvid ca
400.-
Siserehv
50.-
------------
850.-

Ja samas ratta väärtus potensiaalse ostja silmis eriti tõusnud pole.

Kui vaadata odavama otsa asendusi, siis mis rahaga võiks arvestada, kui tahta rohkem kergliiklusteedele sobivat liiklusvahendit, aga samas männiku karjääris ka sõita kannataks?


Muideks, ratta nimi on "BOSS", endine poolmust/oranž raam on aerosoolvärviga mattmustaks lastud.


e: Praegu nt vaatan Montana Voyager 2990.-
http://www.anttila.ee/webapp/wcs/stores ... ryId=10136# Hea mõte?

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas Villem T » 12. 04. 2010. 08:25

Üks asi on müügiväärtus, teine asi tarbimisväärtus. Kui tahad sõita, mitte osta/müüa/vahetada siis tee või lase teha korda olemasolev ratas ja sõida. Endale sobiva uue sadula saad kunagi uuele rattale edasi tõsta kui ta peaks nii kaua vastu pidama. Kui kohe ratast vahetama ei hakka, siis pole vahet millise ratta peal sa ostetud kulumaterjali (piduriklotsid, rehvid, sisekummid) ära tarbid.

Kui jutt pikematest otstest ja geelkatte vajadusest, siis pole kehv mitte sadul vaid tagumik. Geelkatte asemel vaata pampersiga (sise)pükste poole.

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 14. 04. 2010. 10:28

Peaks vist superboxi külastama...rattarehvid 60 krooni, tuled- värgid ca 40kr

(y)

citybike
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 21. 04. 2008. 22:05

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas citybike » 14. 04. 2010. 10:45

Villem T kirjutas:Üks asi on müügiväärtus, teine asi tarbimisväärtus. Kui tahad sõita, mitte osta/müüa/vahetada siis tee või lase teha korda olemasolev ratas ja sõida. Endale sobiva uue sadula saad kunagi uuele rattale edasi tõsta kui ta peaks nii kaua vastu pidama. Kui kohe ratast vahetama ei hakka, siis pole vahet millise ratta peal sa ostetud kulumaterjali (piduriklotsid, rehvid, sisekummid) ära tarbid.

Kui jutt pikematest otstest ja geelkatte vajadusest, siis pole kehv mitte sadul vaid tagumik. Geelkatte asemel vaata pampersiga (sise)pükste poole.
Geelkatete valikuga oleme kokku puutunud ja kuna meilt on neid palju küsitud, siis viskas mingi hetk üle ja nüüd on e-poes http://www.citybike.ee/?page=2001&selec ... 1&cat=4798 ja ka kohapeal City Bike poes/rattarendis/hoolduses müügil 4-5 erinevat varianti geelkatteid.

Odavatest Vene ratatest ja ka juppidest soovitaks velonauti http://www.velonaut.ee Neil on kodulehel ka mõningaid rattaid ja nad taastavad rattaid ehk saad õpipoisiks minna või sisi teevad soodsama rahaga korda, vahetavad pisikese raha vastu ümber.

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 14. 04. 2010. 21:46

ca 300 eest träni ostetud

-hiinakad, vähese mustriga rehvid (2x65.-)
-geelkate-(120.-)
-piduriklotsid (19.90.-!)
-Joogiveepudel+hoidik (19.90)
-kindad (20.-)


Esirehv vahetatud, alustasin tagumise ratta lahtivõtmist, hammasrataste poolne külg jääb vist lahti võtmata, liiga palju jändamist, kusjuures teise poole stoppermutri sain lahti kui ratta kruustangide vahele keerasin, riie vahel, aga keere on üsna retsitud. Eks jõuga läheb kana ka mesipuusse ja eks jõuga keerab ka mutter uue jälje sisse :D

Hommikul üritab asja jälle kokku saada ja rehvi ära vahetada, võibolla õhtul saab sõidumuljeid, kui kõik hästi läheb.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas erikr » 15. 04. 2010. 04:09

sc0u7 kirjutas: Esirehv vahetatud, alustasin tagumise ratta lahtivõtmist, hammasrataste poolne külg jääb vist lahti võtmata, liiga palju jändamist, kusjuures teise poole stoppermutri sain lahti kui ratta kruustangide vahele keerasin, riie vahel, aga keere on üsna retsitud. Eks jõuga läheb kana ka mesipuusse ja eks jõuga keerab ka mutter uue jälje sisse :D
Teinekord kasuta puuklotse või alumiiniumplekki kruustangide pakkide ja hoitava keermestatud detaili vahel
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 16. 04. 2010. 09:44

Liikus küll, kui täna kuskil teepeale ei jää, oli hooldus edukas.

sc0u7
Rattur
Postitusi: 37
Liitunud: 11. 04. 2010. 13:11

Re: Vana maastikuratas kevadeks sõidukorda (soovitused oodat

Postitus Postitas sc0u7 » 17. 04. 2010. 17:39

Tund ja 45 minutit, 26 kilti. Harku-Nõmme. Hargivahe on valus, aga üldjoontes pole väga viga.

Vasta

Mine “Hooldus”