küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Remont ja hooldus
Vasta
xraM
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 26. 05. 2004. 09:42

küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas xraM » 28. 05. 2010. 08:18

Tervitus,

olemas üks kokkupandav/lahtivõetav jalgratas Aist. Kõik toimib, on ainult üks puudus.

Nimelt kui pidurdada, siis uuesti väntama hakates ei haagi vedu mitte kohe taha, vaid vahest veerand tiiru, vahest terve või isegi pooleteise tiiru pärast. Saan isegi aru, et küssa on tagumises jooksus, aga kas see viitab lihtsalt kulumisele või on sealt miskit omavahel paigast nihkunud.

Mõtlesin, et uurin enne lahtikakkumist kogenumatelt järele. Ehk nagu isand Toots juba ütles: "Kõigepealt teooria, siis praktika." :)

(lapsepõlve saljutidel ja meestekatel sarnast probleemi ei tekkinud, sestap selle koha pealt puudub kogemus)

tänud.

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas oldmoped » 28. 05. 2010. 08:23

Kas torpeedojooksu haakivate rullikutealusele kaldpindadele on kerged lohud sisse kulunud ja rullid ei jookse kohe paika või on liiga paksu määret kasutatud.

Keskjooksu siseselt sinna tavott ei sobi vaid eeldab vedela õli kasutamist. Paksu määrdega võib määrida vaid võllil olevad laagrid.
Kui kaldpindadel kerged kulumisjäljed, siis need saab paari viililiigutusega ilusti uuesti ellu äratada - pinnad sujuvaks, et rullid ilusti liikuda saaksid, mitte enne lohust väljaronimist ei mõtleks (jutt on rullidest 11, ja neid liigutavast tööpinnast 12 esimesel joonisel)

Pilt

Pilt

Pilt
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

xraM
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 26. 05. 2004. 09:42

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas xraM » 28. 05. 2010. 08:34

oldmoped kirjutas:Kas torpeedojooksu haakivate rullikutealusele kaldpindadele on kerged lohud sisse kulunud ja rullid ei jookse kohe paika või on liiga paksu määret kasutatud.

Keskjooksu siseselt sinna tavott ei sobi vaid eeldab vedela õli kasutamist. Paksu määrdega võib määrida vaid võllil olevad laagrid.
Kui kaldpindadel kerged kulumisjäljed, siis need saab paari viililiigutusega ilusti uuesti ellu äratada - pinnad sujuvaks, et rullid ilusti liikuda saaksid, mitte enne lohust väljaronimist ei mõtleks (jutt on rullidest 11, ja neid liigutavast tööpinnast 12 esimesel joonisel)
Suurimad tänud!
See oli nii puust ja punaselt kui veel olla saab. Sellelt jooniselt tuli see asja "uba" ilusasti välja.
Alumisel joonisel 101674 ja 101603 omavaheline toimetamine ongi siis asja põhimõte. Ühtepidi "poob" ratta kinni ja teistpidi haagivad servad teineteise taha ning rakendub vedu.
Kisun õhtul jooksu lahti ja vaatan nende kaldpindade seisukorra üle.

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas oldmoped » 28. 05. 2010. 09:33

1674 on juba piduriosa, mille tööpõhimõte on küll põhimõtteliselt samasugune aga sealsed pisikesed rullid ja ka detaili enda koonuspind suruvad tagurpidiväntamisel laiali nende peal oleva piduritrumli 1681, mis ennast vabajooksu korpuse vastu surub ja selle liikumise kinni pidurdab.
Veorulle surub laiali detaili 1602 see lille välimusega osa. Rullid ise asuvad selle lille lohkudes ja nende peal on paigalthoidva detailina 1603 (kinnitatud otsast pisikese vedrurõngaga), mille piludest rullide küljed välja ulatuvad ja ennast vaba korpuse vastu suruvad, kui väntama hakkad. Tähtis on saavutada su diagnoosi likvideerimiseks, et need veorullikud saaksid vabalt liikuda ja mingi nuka taha kinni ei jääks... kuigi, nagu juba ütlesin, võib asi olla ka paksuks kuivanud õlis või selle puudumises.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

xraM
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 26. 05. 2004. 09:42

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas xraM » 28. 05. 2010. 09:49

Õhtul olen ilmselt targem. Aitüma!
Keegi teab, kas tavotipumba jaoks kusagil veel tavotti ka müüakse või on nüüdsel aal popimad määrded kasutusel? Mida siinne rahvas tavotina kuullaagrite ja kuulide võidmiseks kasutab?
oldmoped kirjutas:1674 on juba piduriosa, mille tööpõhimõte on küll põhimõtteliselt samasugune aga sealsed pisikesed rullid ja ka detaili enda koonuspind suruvad tagurpidiväntamisel laiali nende peal oleva piduritrumli 1681, mis ennast vabajooksu korpuse vastu surub ja selle liikumise kinni pidurdab.
Veorulle surub laiali detaili 1602 see lille välimusega osa. Rullid ise asuvad selle lille lohkudes ja nende peal on paigalthoidva detailina 1603 (kinnitatud otsast pisikese vedrurõngaga), mille piludest rullide küljed välja ulatuvad ja ennast vaba korpuse vastu suruvad, kui väntama hakkad.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas erikr » 28. 05. 2010. 09:58

xraM kirjutas:? Mida siinne rahvas tavotina kuullaagrite ja kuulide võidmiseks kasutab?
Motorexi roheline, vahel ka valge.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

xraM
Rattur
Postitusi: 7
Liitunud: 26. 05. 2004. 09:42

Re: küsimus nõukaaegse ratta toimimisprintsiibi kohta

Postitus Postitas xraM » 31. 05. 2010. 09:40

Toimib nüüdsest nagu kell. Oligi must vana paks tökat seal sees - puhastasin jooksu ära, sisse läks õli, kuulidele tavott, parasjagu kinni ja voilaa. Sõidurõõm.

(oma mõistusega ma oleks sinna sisse ka tavotti toppinud, aga näe .... räägi inimesega :))

Vasta

Mine “Hooldus”