käiguvahetaja
käiguvahetaja
viga lihtne tagumine XT vahetaja, keeldub korralikult töötamast, hoolduses käies pukil kõik toimib, kuid sõites, kord vahetab kord mitte, eriti kui veel natukenegi pedaalidele survet avaldada. Vahetatud trossid , kõrid ja kasett ja kett ka uued.
Re: käiguvahetaja
Kummas suunas see viga avaldub - kas rohkem madalamalt kõrgemale või kõrgemalt madalamale vahetades? Või jukerdab ta mõlemas suunas ühtmoodi? Vähemalt osad käiguvahetajad töötavad nii, et ühes suunas tõmbab neid tross, teises suunas vedru - et siis ühes suunas vahetatakse käike trossist tirides, teises suunas aga just trossi järgi andes. Äkki on see vedru seal käiguvahetajas nõrgaks jäänud. Ja kulunud võib olla ka see lükatav või keeratav asjandus lenksul, mis käiguvahetust juhib (lükatav oli link, keeratava nimetus ei tule meelde, siin foorumis mainitakse seda inglisekeelsena üldse).
Tasub üle katsuda ka, kas äkki käiguvahetaja litrid ei loksu. Vähemalt mul endal on ka see mõnikord probleeme tekitanud - panen uued litrid ja süsteem hakkab taas normilt tööle.
Kehva hooldus on ka võimalik, kui lasid teha seda tuttaval, kes suure suuga oma olematuid oskusi reklaamis... on sedagi nähtud.
Tasub üle katsuda ka, kas äkki käiguvahetaja litrid ei loksu. Vähemalt mul endal on ka see mõnikord probleeme tekitanud - panen uued litrid ja süsteem hakkab taas normilt tööle.
Kehva hooldus on ka võimalik, kui lasid teha seda tuttaval, kes suure suuga oma olematuid oskusi reklaamis... on sedagi nähtud.
Re: käiguvahetaja
Mina su suursuu tuttavat ei tunne, aga kui inimene on investeerinud korralikku remondipukki, siis üldjuhul on tal huvi asja vastu ja kogunenud piisavalt oskusi.hall kass kirjutas: Kehva hooldus on ka võimalik, kui lasid teha seda tuttaval, kes suure suuga oma olematuid oskusi reklaamis... on sedagi nähtud.
Teemasse tagasi, ka remondipukil saab ju tagapidurit peal hoides koormust imiteerida - imelik, et mehaanik seda ei teinud. Karbotz - mine hooldusse tagasi ja küsi reguleerimist koormuse all.
Samas ei imestaks ebamäärast käiguvahetust, kui sul oleks nt väsinud mavicu tirr, mis kipub vanadusnõtrusel puksil loksuma ja muudab koormusel kogu tagavahetuse ebamääraseks - eriti 4l suurimal tagahammasrattal.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: käiguvahetaja
Kuidas on ülemise rulliku olukord?
Re: käiguvahetaja
Asi on selles, et kui pukis asi töötab, siis ei tähenda see, et ta reaalse koormuse all töötab. Selleks on vaja lihtsalt sõites regullida asi paika.
Re: käiguvahetaja
1. Elementaarne tõdeSHOXi kirjutas: 1.Asi on selles, et kui pukis asi töötab, siis ei tähenda see, et ta reaalse koormuse all töötab.
2. Selleks on vaja lihtsalt sõites regullida asi paika.
2. Kui miskit varjatumat viga on, jäädki sõites regullima. Kui googeldad teemat - what causes ghost shifting - siis on ebamäärase käiguvahetamise põhjuseid rohkem, kui küll.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: käiguvahetaja
Tõsi, aga kõige reaalsem on ikkagi mehaaniku viga kogematus/tähelepanematus.