Sai üle pika aja ratas hooldusesse viidud, muuhulgas keerati ka rummudel koonuseid kinni. Peale seda sõitma minnes esirattas mingi vibratsioon. Paari sõidu järel tundus asi hullemaks minevat, uuesti hooldusesse ja vahetati koonus ära (hea et niigi läks). Veel avastati, et tagarumm loksub kõvasti, sai see ka uuesti kinni. Enne seda janti olin sõitnud 6a ilma mingite probleemideta ja enne esimest hooldust ei olnud välisel vaatlusel mingeid lokse. Kas nüüd tuleb hakata iga 2 nädala tagant koonuseid kokku keerama?
Hooldusmeeste kohta ei ütle ühtki halba sõna.
Edaspidi peaks vist lähtuma pealkirjas mainitud tarkuseterast ka rattahoolduses?
Kui kellelgi on veel teemaga haakuvaid juhtumeid jutustada, laske käia.
If it isn't broken, don't fix it?
Re: If it isn't broken, don't fix it?
Eks need jooksud sul veeresidki lõpuks vaid tahtejõu najal - kuulid olid arvatavasti kandilised ja koonused ning kausid soonilised, määrdeks oli savitaoline ollus, mis koosnes imepeenest metallipurust segatuna liiva ja tolmuga.luukere kirjutas: olin sõitnud 6a ilma mingite probleemideta ja enne esimest hooldust ei olnud välisel vaatlusel mingeid lokse.
Sovjetiajal kasutati sama menetlust taksopargis, kus Volgadel ei vahetatud mootoriõli, vaid valati uut peale, kui tase oli langenud. Kui need masinad pärast 200 tuhat kilomeetrit lihtinimestele müüdi ja kui nood nõuetekohaselt õli vahetama hakkasid, siis tuli mootorile selline loks sisse, et läks otsekohe kapitaalremonti.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: If it isn't broken, don't fix it?
No ma ei tea. Alguses oli jutt nii, et kui vaja siis määritakse. Esimesel korral ei määritud midagi; teisel korral siis remondi käigus esimest määriti. Kuulid olevat ka veel täitsa ümmargused. Kui tihti rummusid hooldama peaks? Peaksin minema tagasi ja laskma tagumise ka määrida kuigi öeldi et see korras?
Re: If it isn't broken, don't fix it?
Olen oma jooksusi ise hooldanud. Ja on ka mõned korrad peale hooldust loksuma hakanud. Ilmselt siis kontramutter jäi pisut lõdvalt ja keris koonuse lahti. Ja seda ka õhukese koonusevõtmega pingutades. Ennevanasti sai jämeda mutrivõtmega pingutatud, kruvikeeraja kiiluks löödud, sai ka niimoodi. Ma arvan, et ikka juhtub, ka mehhaanikutel.
Re: If it isn't broken, don't fix it?
Tekib küsimus, et kust maalt alates on asi katki, et seda peaks parandama?
Arvan, et mu školnikul polnud laagreid ollagi, sõita sai ikka. Ratas liikus nagu mootoriga kolksude ja krigina saatel.
Praegu olen mnt rattaga sõitnud paari aastaga kümme tuhat ja hoolduses käinud üks kord - vahetati kett ja hambulised rattad. Kumme olen ise vahetanud.
MTB-ga sama distantsiga 10 x hooldust külastanud.
Arvan, et mu školnikul polnud laagreid ollagi, sõita sai ikka. Ratas liikus nagu mootoriga kolksude ja krigina saatel.
Praegu olen mnt rattaga sõitnud paari aastaga kümme tuhat ja hoolduses käinud üks kord - vahetati kett ja hambulised rattad. Kumme olen ise vahetanud.
MTB-ga sama distantsiga 10 x hooldust külastanud.