Hei!
Tahaks seekord oma jooksud ise lahti võtta ja ära puhastada. Aga minu mõistus ei võta, kuidas neid lahti saab. Tegemist on Bontrager Race X Lite jooksudega. Pilt https://picasaweb.google.com/Andreas.Si ... 7316713682
--
Andreas
Bontrager jooksude avamine
Re: Bontrager jooksude avamine
Ise küsin, ise vastan. Nuhkisin internetist välja, et minu jooksudel on DT Swiss rummud. Lahtivõtmise käigus avastasin, et lisaks suurele B logole, oli servas tõesti ka DT Swiss kirjutatud Edasi oli juba lihtne - leiate vastavad juhendid siit: http://www.dtswiss.com/ seal on erinevad mudelid ja ma ei ole kindel, milline täpselt mul on aga ei näinud nendes mingit olulist erinevust - kõik olid suhteliselt sama ehitusega.
Tööriistadest - nagu juhendist näha on ametlikult vaja 25 000 erinevat tööriista koguhinnaga 2 miljardit eurot ning nende tellimisega läheb vähemalt 8 kuud. Mina suutsin vähemalt jooksud lahti võtta koduste analoogidega. Näiteks "park tool axle holder" on võimalik rahulikult tikksaega välja lõigata lauajupist. Ainus nipp on lõigata sälgud sisse õiget pidi (piki puitu), et need puruks ei läheks. Sai kergelt kruustangide vahele sellega axle kinni pandud ja klõpsti tuligi ots maha nagu juhendis kirjas. Kui tahate avada 20 jooksu päevas siis tõmmake klotside ümber kumm
Samuti axle välja klopsimiseks saab puurida/freesida ilusti puidu sisse õige sügavuse ja läbimõõduga avad, kuhu rumm toetada. Ei pea vist mainima, et väljaklopsimiseks saab haamri ja axle vahele panna sobiva suurusega klotsi. Ma ei suuda kuidagi mõistatada kuidas see võiks jooksule halvemini mõjuda kui metallist silinder.
Üks asi, mida ma veel ei proovinud, on kassetipoolse laagri väljakeeramine, selle jaoks vb läheb tõesti seda võtit vaja, oleneb kui kõvasti ta seal kinni käib. Muud jubinad tulid igal juhul ülal kirjutatud "tööriistadega" ilusti lahti, ilma, et oleks pidanud midagi väänama, painutama või täie jõuga peksma. Eks annan teada, kas saan tagasi kokku ka
Tööriistadest - nagu juhendist näha on ametlikult vaja 25 000 erinevat tööriista koguhinnaga 2 miljardit eurot ning nende tellimisega läheb vähemalt 8 kuud. Mina suutsin vähemalt jooksud lahti võtta koduste analoogidega. Näiteks "park tool axle holder" on võimalik rahulikult tikksaega välja lõigata lauajupist. Ainus nipp on lõigata sälgud sisse õiget pidi (piki puitu), et need puruks ei läheks. Sai kergelt kruustangide vahele sellega axle kinni pandud ja klõpsti tuligi ots maha nagu juhendis kirjas. Kui tahate avada 20 jooksu päevas siis tõmmake klotside ümber kumm
Samuti axle välja klopsimiseks saab puurida/freesida ilusti puidu sisse õige sügavuse ja läbimõõduga avad, kuhu rumm toetada. Ei pea vist mainima, et väljaklopsimiseks saab haamri ja axle vahele panna sobiva suurusega klotsi. Ma ei suuda kuidagi mõistatada kuidas see võiks jooksule halvemini mõjuda kui metallist silinder.
Üks asi, mida ma veel ei proovinud, on kassetipoolse laagri väljakeeramine, selle jaoks vb läheb tõesti seda võtit vaja, oleneb kui kõvasti ta seal kinni käib. Muud jubinad tulid igal juhul ülal kirjutatud "tööriistadega" ilusti lahti, ilma, et oleks pidanud midagi väänama, painutama või täie jõuga peksma. Eks annan teada, kas saan tagasi kokku ka
Re: Bontrager jooksude avamine
Üldiselt sobib Bontrageri rummudele Hügi rummude hoolduse juhend.
axle = võll, rahvakeeli telg.
Tagarummust ja tirrist saab kõik laagrid koputamise / pressimisega kätte.
Just nädalavahetusel sai lahti-kokku ühed Race Lited tehtud.
Ilmnes ka, et tirri laager 16100 tuli ära vahetada. V+ oli sel puhul uue laagriga abiks.
axle = võll, rahvakeeli telg.
Tagarummust ja tirrist saab kõik laagrid koputamise / pressimisega kätte.
Just nädalavahetusel sai lahti-kokku ühed Race Lited tehtud.
Ilmnes ka, et tirri laager 16100 tuli ära vahetada. V+ oli sel puhul uue laagriga abiks.
Re: Bontrager jooksude avamine
Küsiks veel määrimise kohta.
Laagrid ise on kinniseid ja neid kuidagi seestpoolt määrida ei saa. Seega vist tuleks need väljast üle tõmmata mingi vetthülgava "tavotiga", mida tänapäeval kutsutakse vist "white grease" vms nimedega. Mingit kallimat spetsiaalmääret, mis laagritele soovitatakse sinna vist raistata pole mõtet või?
--
Andreas
Laagrid ise on kinniseid ja neid kuidagi seestpoolt määrida ei saa. Seega vist tuleks need väljast üle tõmmata mingi vetthülgava "tavotiga", mida tänapäeval kutsutakse vist "white grease" vms nimedega. Mingit kallimat spetsiaalmääret, mis laagritele soovitatakse sinna vist raistata pole mõtet või?
--
Andreas
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Bontrager jooksude avamine
Kinnnised laagrid on kummitihenditega, ning ettevaatliku nokitsemisega saab need ka eemaldada, ning hiljem tagasi panna.sac kirjutas:Küsiks veel määrimise kohta.
Laagrid ise on kinniseid ja neid kuidagi seestpoolt määrida ei saa. Seega vist tuleks need väljast üle tõmmata mingi vetthülgava "tavotiga", mida tänapäeval kutsutakse vist "white grease" vms nimedega. Mingit kallimat spetsiaalmääret, mis laagritele soovitatakse sinna vist raistata pole mõtet või?
--
Andreas
Ega muud ohtu tavaliselt ei ole, kui see, et juba laagritehases satub "kinnisesse" laagrisse määret minimaalselt (kokkuhoid... ) ning mõni on suisa kuival. Ning määrdevahetus võib laagri eluiga oluliselt pikendada.
Vanadel hallidel (vene-) aegadel oli (ratta-) laagrite määrdevahetus üsna tavaline ja hoolduse loomulik osa (pigem küll 4-rattalistel), ning laagrite tihendid polnud tollal just väga vettpidavad.
Re: Bontrager jooksude avamine
1. laagrid välja
2. katted maha
3. pese laagritest vana määre välja
4. pane uus määre asemele
5. laagritele katted peale
6. laagrid rummu tagasi
Kui mõni laager on kinni või liigub raskelt, tuleb kõik seal olev sodi välja pesta ja siis hinnata lõtku. pole sugugi harv juhus, (eriti ebaregulaarse või olematu hoolduse korral) kui tuleb ka mõni laagre välja vahetada.
2. katted maha
3. pese laagritest vana määre välja
4. pane uus määre asemele
5. laagritele katted peale
6. laagrid rummu tagasi
Kui mõni laager on kinni või liigub raskelt, tuleb kõik seal olev sodi välja pesta ja siis hinnata lõtku. pole sugugi harv juhus, (eriti ebaregulaarse või olematu hoolduse korral) kui tuleb ka mõni laagre välja vahetada.