kett ja esimesed hammakad
kett ja esimesed hammakad
Probleem just nendega. Sai ära vahetatud Hawaii-s umbes 1.5 nädalat tagasi. Ja eilsega väändus kett kuskil kolmest kohast ära. Pidin sõidu katkestama ja jalgsi tagasi minema. Kas selline asi garantii alla läheb või olen ise kuidagi süüdi? Olen igasuguseid asju rattaga teind, aga see küll esimene kord kui kett-i mõned lülid ära väänata suudan. Hakkas jamama sirgel teel ja kiilus koguaeg kinni.
Re: kett ja esimesed hammakad
Kuidas see kinnikiilumine toimus - kas kett kiilus ees end hammasrataste vahele? Ma olen sellist asja kogenud, aga mul põhjustasid seda kõverad või kõverate hammastega esihammasrattad. Kui sa oma rattaga "igasuguseid asju" teed, nagu väidad, siis ei saa välistada, et käisid kusagil rulapargis või mõnel eriti ekstreemsel maastikurajal ning löid oma esihammasrattad mingi suvalise kõvema asja vastu ära. Viga võibolla ei pruugi kohe ilmneda, vahel peab mängu tulema veel 1 määrav tegur. Näiteks võis sul nüüd sirgel teel tekkida olukord, kus esikäiguvahetaja ei suutnud esikasseti hammakate kõverusi järgida (sattus juhuste kokkulangemisel just sinna, kus teine hammasratas oli väändumise tõttu liiga kaugel ja käikar ei ulatunud ketti teisele hammakale üle andma) , mistõttu siis juba vigane esikassett keti enda vahele kinni tõmbas. Arvestades tänapäeva süsteemide täpsust piisab mõnikord sellisestki väändest, mida palja silmaga kohe ära ei taba - seega mõõda esikasseti hammasrataste vahed näiteks iga hamba juurest üle. Vahed peavad olema ühtlased.
Näiteks mul juhtus see alles siis, kui ma peale pikemaajalist kergemat sõitu (oma vigase esikassetiga) üritasin rattaga paksu lume sisse ronida. See andis süsteemile kohutava koormuse ja ma tegin vea - üritasin selles paksus lumes sumades eest käiku alla vahetada. Paraku esikäiguvahetaja ei suutnud enam ketti vajalikul määral kõrvale viia ja oligi kett esihammakate vahel kinni.
Näiteks mul juhtus see alles siis, kui ma peale pikemaajalist kergemat sõitu (oma vigase esikassetiga) üritasin rattaga paksu lume sisse ronida. See andis süsteemile kohutava koormuse ja ma tegin vea - üritasin selles paksus lumes sumades eest käiku alla vahetada. Paraku esikäiguvahetaja ei suutnud enam ketti vajalikul määral kõrvale viia ja oligi kett esihammakate vahel kinni.
Re: kett ja esimesed hammakad
Päris asjalik jutt ja tundub, et mul oligi vist sama jama. Päris rulaparki pole läinud, aga kõik sellised maastikurajad olen ikka läbi teinud (niikaugele kui ratas on luband), aga eks peab vist veidi oma harjumusi muutma ja veid ka käiguvahetusega arvestama. Ei ole kuigi hea ratas ja ei vaheta käiku nii kiirelt ära, et saaks kohe edasi vändata. Vist see oligi põhjuseks naq sinulgi lumega:P
Mul läks see katki saku 100 sõdul. Pidin 5 kilta tagasi jalutama vbl keegi tunneb ära:D Aga just imelik on see, et eelmine kett, kassett ja esimesed hammakad pidasid sellele hästi vastu, kuigi tegin samu asju ja veel hullemini ( no lõpuks said needki oma aja elatud, aga palju kauem talusid seda kõike kuskil 1 aasta). Need uued asjad pidasid vastu 3 võistlust (elion, kolmapäevak ja siis saku esimesed 50).
Mul läks see katki saku 100 sõdul. Pidin 5 kilta tagasi jalutama vbl keegi tunneb ära:D Aga just imelik on see, et eelmine kett, kassett ja esimesed hammakad pidasid sellele hästi vastu, kuigi tegin samu asju ja veel hullemini ( no lõpuks said needki oma aja elatud, aga palju kauem talusid seda kõike kuskil 1 aasta). Need uued asjad pidasid vastu 3 võistlust (elion, kolmapäevak ja siis saku esimesed 50).