Tere velomehed!
Ennist vabandan ära, et võib-olla on analoogseid teemasid siin kindlalt ja ma natuke otsisin ka, kuid otsustasin siiski uue teema teha, kuhu kõik oma mured korraga kirjutada. Kuna ma pole väga ratta terminoloogiaga väga kursis, üritan seletada võimalikult maalähedalt ning saada selliseid vastuseid ka .
Mul on kaks Merida ratast, Kalahari sarjast... (võin täpsustada mudeleid kui vaja).
Küsimused nende rataste hooldamisel:
1. Plaan võtta küljest ära kettad ja kett (käikude kettad) ja need igast mustusest puhastada. Siin tekkis küsimus, et kuidas neid kõige efektiivsem puhastada oleks? Päris vette vist ei viska ligunema, või on see isegi okei, kui pärast ära kuivatada korralikult?
2. Ühel neist ratastel tulevad LOW käigud väga raskelt (vahet pole kas on tase 1; 2 või 3), kas see võib olla seotud sellega, et LOW kruvi võib olla liiga lahti/kinni?
3. Ratastel on V-pidurid, plaanin ka seda trossipingutada, et saada viimast enne uute ostmist. On see pingutamine kasulik ning kui kaugele võib pingutada (kas trossi võib täielikult ka väljapingutada vajadusel?)
4. Ühel neist ratastel on probleeme ka sadulaga. Probleemi on raske seletada, sp olen teinud vastavad pildid ja video:
pilt: http://www.upload.ee/image/1405276/SADUL.jpg
video: http://www.youtube.com/v/mpoqDf5_tgc
Võtsin sadula ka täiesti lahti, vähemalt nii palju kui sain... panin samamoodi kokku ja keerasin kõik tugevamini kinni, kuid see jõnksumine jäi jätkuvalt alles. Mäletan, et kui olin noor (rattad ikka üksjagu vanad), sai päris palju seda sadulat retsitud.. Võib olla see kulumisest? Nutikas oleks osta uus sadul? -- (kunagi hoolduses saadi seda jõnksumist vähemaks, kuid mitte täielikult ära).
5. Mõlemal rattal tugevalt pedaalile surudes (terve keharaskusega ja mitte istudes) hakkab kett nagu ragisema. Umbes nagu jätaks mitu hammast vahele.. on see kahjulik rattale või ainult minu närvidele? Selline tunne on, nagu retsiks seda ketti.
6. Kas rattaketile sobib ainult mingid spetsiifilised õlid, või samad õlid mis käivad nt. muruniidukitele ja mootorsaagidele? Või võib kasutada lausa autoõli/lukuõli?
Või on targem need mõlemad rattad viia kuhugi Hawaiisse vms, maksta ja loota parimat.
Eks jätan teema avatuks, homme kui plaanin mõlemad rattad puhtaks teha, vaatab, äkki lisaküsimusi vaja küsida.
Aitäh vastajatele.
Plaan hooldada oma ratast
Re: Plaan hooldada oma ratast
Tüüpiline odavate, vedruga sadulapostide loks.nuubik kirjutas: 4. Ühel neist ratastel on probleeme ka sadulaga. Probleemi on raske seletada, sp olen teinud vastavad pildid ja video:
P.S.
Kindlam oleks ikka ülevaatusele viia. Kui oled kesklinna inimene, siis soovitaks seda kohta: http://www.xcsport.eu/
Re: Plaan hooldada oma ratast
Juhendid on siin:
http://www.parktool.com/blog/repair-help
Kui kett kipub üle viskama, on vaja vahetada kett, esihammakad ja tagakassett. Kõik on sul lihtsalt niivõrd ära kulutatud.
Minimaalselt vajad spetsiaaltööriistadest ketivõtit ja kassetivõtit.
Tööriistad ei pea tingimata olema ParkTooli omad, on odavamaid korralikke analooge.
Õli osas on soovitus kasutada ratta ketiõli või mingit muud vedelat vähese kleepuvusega õli.
Mootoriõlid ja saeketiõli tõmbavad kõikvõimaliku tolmu ja mustuse enda külge.
http://www.parktool.com/blog/repair-help
Kui kett kipub üle viskama, on vaja vahetada kett, esihammakad ja tagakassett. Kõik on sul lihtsalt niivõrd ära kulutatud.
Minimaalselt vajad spetsiaaltööriistadest ketivõtit ja kassetivõtit.
Tööriistad ei pea tingimata olema ParkTooli omad, on odavamaid korralikke analooge.
Õli osas on soovitus kasutada ratta ketiõli või mingit muud vedelat vähese kleepuvusega õli.
Mootoriõlid ja saeketiõli tõmbavad kõikvõimaliku tolmu ja mustuse enda külge.