Tere,
on vana jalgratas, mille kroomitud jupid (lenks, sadulatoru jms.) on rooste peale võtnud. Tean, et kroomimine on suht kallis. Mõtlesin värvimise peale. Milliseid koduseid nippe soovitaksite enne värvimistöid? Kuidas kroomi maha saada või pinda värvimiseks ette valmistada?
kroomist osade värvimine
Re: kroomist osade värvimine
Korrektselt saab vana kroomi maha ainult galvaaniliselt.
Kroomi eemaldamata detaili liivapritsis puhastades läheb asi tihti veelrohkem konarlikuks, kui ennem oli - kohad, kus kroom on peal alles on tunduvalt tugevamad kui kohad, kus rooste on kroomkatte juba hävitanud ja seal all olev raud on väljas.
Kui kogu eemaldamine ei ole oluline, siis terashari relaka otsa ja kuku roostet välja harjama.
Siis klassika - happekrunt, täitekrunt ja kattevvärv.
Pulbervärvi kasutamine stemmil ja sadulatorul on keeruline - selle kiht on suhteliselt paks ja värvitud pind ei taha enam selleks ettenähtud kohta ära mahtuda. Siis võimalik muidugi ka lahendus, et vana kroom kõigepealt eemaldada, siis detail harjates korralikult puhastada ja lasta roostetamise kaitseks galvaanilise tsingiga katta. Peale seda maskida kuumakindla teibiga sobiva kõrguse pealt sadulatoru raami sisse ja stemmi esiharki minevad osad ja ülejäänu pulbriga sobivasse tooni värvida. Tihti hakkavad probleemid seljuhul peale ka lenksu stemmi mahtumises - lenks on kasvanud värvikihi värra jämedamaks + stemmi kinnituskoht, kui see on unustatud seest maskimata, omakorda veel samapalju peenemaks.
Kroomi eemaldamata detaili liivapritsis puhastades läheb asi tihti veelrohkem konarlikuks, kui ennem oli - kohad, kus kroom on peal alles on tunduvalt tugevamad kui kohad, kus rooste on kroomkatte juba hävitanud ja seal all olev raud on väljas.
Kui kogu eemaldamine ei ole oluline, siis terashari relaka otsa ja kuku roostet välja harjama.
Siis klassika - happekrunt, täitekrunt ja kattevvärv.
Pulbervärvi kasutamine stemmil ja sadulatorul on keeruline - selle kiht on suhteliselt paks ja värvitud pind ei taha enam selleks ettenähtud kohta ära mahtuda. Siis võimalik muidugi ka lahendus, et vana kroom kõigepealt eemaldada, siis detail harjates korralikult puhastada ja lasta roostetamise kaitseks galvaanilise tsingiga katta. Peale seda maskida kuumakindla teibiga sobiva kõrguse pealt sadulatoru raami sisse ja stemmi esiharki minevad osad ja ülejäänu pulbriga sobivasse tooni värvida. Tihti hakkavad probleemid seljuhul peale ka lenksu stemmi mahtumises - lenks on kasvanud värvikihi värra jämedamaks + stemmi kinnituskoht, kui see on unustatud seest maskimata, omakorda veel samapalju peenemaks.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: kroomist osade värvimine
minult asjatundmatu küsimus, kas happekrunti millegagi asendada ei saa? Tahaks leida midagi, mis on spray pudelis. Nägin miskit tsinki sprayna ja pidavat tagama korrosioonikaitse. See ratas on mul nagu rohkem katsetamise projekt
Re: kroomist osade värvimine
"Rooste peale võtnud"
Uuri lähemalt, palju roostet on kroomi all ja palju kroom ise asjalt irdunud on. Mõte selles, et roostes kroomitud osad on sageli palju paremas seisus, kui välja paistab. Alustuseks poleeri need jupid üle ja vaata, mis välimus jääb. Omast kogemusest olen nii mõnigi kord üllatunud pärast viltkäia: jupp näeb küll vana välja, on siit-sealt täkitud, aga läigib ja on ilus.
Uuri lähemalt, palju roostet on kroomi all ja palju kroom ise asjalt irdunud on. Mõte selles, et roostes kroomitud osad on sageli palju paremas seisus, kui välja paistab. Alustuseks poleeri need jupid üle ja vaata, mis välimus jääb. Omast kogemusest olen nii mõnigi kord üllatunud pärast viltkäia: jupp näeb küll vana välja, on siit-sealt täkitud, aga läigib ja on ilus.
mustal taustal helendab must vari