Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Linna- ja maanteeratta vahepeale liigituval jalgrattal on tagumises kassetis kõige suurem hammasratas eelviimasest, võrreldes teiste hammasrataste suuruse muutumise sammuga, ühe asemel kaks sammu suurem. Tehnilistes andmetes seda käiku ette nähtud ei ole ja kasutada saabki kõiki teisi hammasrattaid peale suurima.
Miks see hammasratas sinna sattunud on ja milleks selliseid kassette tehakse? Kas tänapäeval komplekteeritakse kassett erinevatest hammasratastest või on kasutusel vabrikust tulnud valmis kassetid?
Kas on võimalik käiguvahetajat sättides kasutusele võtta ka suurim hammasratas? Käiguvahetaja on kõige alumise otsa Shimano.
Miks see hammasratas sinna sattunud on ja milleks selliseid kassette tehakse? Kas tänapäeval komplekteeritakse kassett erinevatest hammasratastest või on kasutusel vabrikust tulnud valmis kassetid?
Kas on võimalik käiguvahetajat sättides kasutusele võtta ka suurim hammasratas? Käiguvahetaja on kõige alumise otsa Shimano.
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Suhteliselt segane jutt.Äärenurk kirjutas:Linna- ja maanteeratta vahepeale liigituval jalgrattal on tagumises kassetis kõige suurem hammasratas eelviimasest, võrreldes teiste hammasrataste suuruse muutumise sammuga, ühe asemel kaks sammu suurem. Tehnilistes andmetes seda käiku ette nähtud ei ole ja kasutada saabki kõiki teisi hammasrattaid peale suurima.
Miks see hammasratas sinna sattunud on ja milleks selliseid kassette tehakse? Kas tänapäeval komplekteeritakse kassett erinevatest hammasratastest või on kasutusel vabrikust tulnud valmis kassetid?
Kas on võimalik käiguvahetajat sättides kasutusele võtta ka suurim hammasratas? Käiguvahetaja on kõige alumise otsa Shimano.
Enamasti ei ole kassettidel iga hammakas +1 võrreldes eelmisega. Suurimad hammakad on reeglina ronimiseks ja tavalise sepiku jaoks on täiesti OK, et kasseti lõpus on sammud suuremad.
Miks ei saa seda käiku kasutada?
Käiguvahetaja ära piiratud?
Reeglina koosnevad mnt kassetid paarist plokist, kus hammakad omavahel kokku needitud. Kassett müüakse valmiskonfiguratsioonina. Kuid on ka võimalik osta hammasrattaid ja "plokke" endale meelepärase kasseti kokkupanekuks.
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Ilmselt on kassetiks midagi sellist?
Jutust jääb mulje, et selle kasutamist piirab tagumise käiguvahetaja reguleerimiskruvi (Low). Kui käiguvahetaja korv on piisavalt pikk, saab piirajat maha keerata, lühikese korvi korral jääb kett lühikeseks.
Jutust jääb mulje, et selle kasutamist piirab tagumise käiguvahetaja reguleerimiskruvi (Low). Kui käiguvahetaja korv on piisavalt pikk, saab piirajat maha keerata, lühikese korvi korral jääb kett lühikeseks.
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Kassett näeb tõesti selline välja. Kui piirajat maha keerata, kas siis peaks teoreetiliselt keerama ka pingutuskruvi (B-kruvi)? Odavatel käiguvahetajatel see minu arust puudub. Mille järgi saab aru, et kett lühike on? Kas käiguvahetaja korv võib ka vertikaalasendist ettepoole sirutuda?
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Selle järgi saab aru, et kas pole võimalik eest suure peal hoides vahetada tagant suure peale või ei suuda käiguvahetaja vedru suur-suur variandi puhul tagant suure pealt ketti tagasi tuua.Äärenurk kirjutas: Mille järgi saab aru, et kett lühike on? Kas käiguvahetaja korv võib ka vertikaalasendist ettepoole sirutuda?
Loomulikult võib käikari raam ettepoole sirutuda, ta peabki seda teatud olukordades tegema.
Re: Suurima tagumise hammasratta kasutamine
Käiguvahetaja oligi ära piiratud. Piirangukruvi sättides on nüüd kõik 7 hammasratast kasutatavad.