Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Remont ja hooldus
Vasta
Indrek1
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 18. 05. 2013. 19:15

Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas Indrek1 » 29. 06. 2013. 20:21

Mure siis järgmine, et teemas nimetatud pidurid vajavad hooldust. Vanast õlist tuleks vabaneda ja see asendada uue Dot3 või Dot4 ga.
Homme aga on pühapäev, ja mul puuduvad teadmised, millised rattahooldused homme avatud on. Töö peaks olema ikka korrektne ja korralik :).
Siia võite siis väljatuua homme avatud häid rattahooldusi Tallinnas.


Ette tänades Indrek

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas erikr » 29. 06. 2013. 20:24

Mis paneb sind arvama, et õli vaja välja vahetada?
Ja et tingimata homme.

Mul ühel rattal 9 aastat samad pidurid vahetamata DOT 4 õliga. Pidurdavad küll.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Indrek1
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 18. 05. 2013. 19:15

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas Indrek1 » 29. 06. 2013. 20:59

Kuna suutsin neid pidureid hooldades, õli taseme miinimumi tühjendada. Teatavasti ei tohi dot 3 ja dot 4 omavahel segada. Puuduvad ka teadmised, mis seal sees eelnevalt oli.
Siin foorumis oli nendest piduritest eelnevalt teema, et need lakkavad töötamast muda vahele sattumisel. Mulle müüdigi siis kasutatud(mustad) pidurid. pidurikettad ei mahtunud isegi nende vahele :).
Kiire on asjaga seetõttu, et kui selgub, et need pidurid veel lekivad, või õliga uuesti täites, ketta kinni poovad, saaks mittetöötava asja õigustatult tagastada.

reimakas
Rattur
Postitusi: 102
Liitunud: 19. 04. 2009. 21:11

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas reimakas » 29. 06. 2013. 21:51

Oh jummel...

Kasutaja avatar
Nongrata
Rattur
Postitusi: 535
Liitunud: 16. 08. 2006. 14:54

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas Nongrata » 29. 06. 2013. 22:54

3, 4 ja 5.1 võib segada, nende kolmega ei või segada dot 5-te mille baas on mingist teisest jamast tehtud. Üldiselt pöördu töökotta ja las annavad hinnangu, et kas on mõtet pusida või ei. Pühapäeval pääsed löögile näiteks Hawais.

Indrek1
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 18. 05. 2013. 19:15

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas Indrek1 » 16. 07. 2013. 20:50

Teema lõpetuseks, viisin ratta Velo plusi hooldusesse. See palju tihedam pidurites olev vedelik vahetati siis orginaal õli vastu. Kõik toimib ideaalselt. Pidurikettad vahetasin ka xtr vastu, niiet kõrvu lukustava krigina võib ära unustada :).

caspar08
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 03. 02. 2013. 21:01

Re: Hayes ryde ketaspidurite hooldus

Postitus Postitas caspar08 » 23. 07. 2013. 13:17

Endal sama esipidur, olen ka ise hoolduse ees, aga teen seda taas kord ise. Ühe korra juba õhutasin niiviisi ära, et alt surusin süstlaga ja lasin üleval lihtsalt õlil otse maha jooksta, aga nüüd ostsin paar päeva tagasi avidi analoogõhutuskiti ebay'st ja selle otsik sobis ka esipiduri ülemisele bleeding augule, nii et see kord tuleb tsipa professionaalsem bleeding ette võtta (y)
Tagumine avid juicy on mul 2007 6. jaanuaril toodetud ning üle 6a on seal originaalõlid ja kolvid ja asjad sees olnud, siiamaani pole hooldust tahtnud eriti, aga nüüd oli üks kolb kinni ja teine ei tule tagasi, nii et paras jama sellega. Õli on isegi üsna õiget värvi, ainult hästi väikeseid tükke on sees(musta värvi, probably söövitanud kaableid seest poolt õrnalt vms). Aga kuna ta nvn hooldust juba tahab, siis mõtlesin ta ka natuke asjalikemate tööriistadega ära bleedida ja sain bleed kiti suht soodsalt :D
Kõiki DOT õlisid võib oma vahel segada, mille koostis on sarnane.
DOT 2 190 °C (374 °F) 140 °C (284 °F) ? Castor oil/alcohol
DOT 3 205 °C (401 °F) 140 °C (284 °F) 1500 mm2/s Glycol Ether
DOT 4 230 °C (446 °F) 155 °C (311 °F) 1800 mm2/s Glycol Ether/Borate Ester
DOT 5 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) 900 mm2/s Silicone
DOT 5.1 260 °C (500 °F) 180 °C (356 °F) 900 mm2/s Glycol Ether/Borate Ester
Ehk siis siit nimekirjast võib DOT 3,4,5.1 segada. DOT 5 ja 2 on eraldi teema, neid ei tohi ühegiga segada.
Kui sa segad dot 4 ja 5.1, siis omadused on DOT 5.1 asemel DOT4 kandis rohkem. Ehk siis ei kannata nii palju kuumust. Üldiselt rattapiduriteks sobib DOT 4 ideaalselt, isegi autod kasutavad seda.
EDIT: tegin oma stroker ryde'le bleedingu ära, pistonid tulid ca paar millimeetrit väljapoole, seda ma ei jõudnud sinna tagasi suruda mutrivõtmega. Aga kui peal ära regullisin, siis häält ei tee(ei kriibi vastu ketast) ja sain ilusti joonele. Kuidagi kehvavõitu on see surve lingile vajutades, ega peasilinder kuidagi selles süüdi ei või olla? Siis kui ta võttis väga kergelt blokki, siis ei olnud see link kuidagi nii nõrga võitu, aga kolvid liikusid täpselt sama kaugele ja sama kiirelt. Ehk kuidagi lingi reguleerides... nuputan ja uurin veidi. Aga vähemalt võtab, ja mitte kehvasti. Lihtsalt peaks nagu kergelt 'blokki' võtma, kui hoog sees ja ise peal, aga ei võta nii hästi päris.
EDIT2: okei, väike tip kõigile - kui bleedite hayes stroker ryde'i ära ja olete juba vahepeal kogu kupatust lenksu peal iga nurga alla keeranud, et iga õhumull välja tuleks, siis pärast bleeding screw'i sisse keeramist tehke veel üks tiir peale. Tänu sellele läks asi normaalseks. Soovituse leidsin mingist vana foorumi arhiivist, kus üks oli sellise asja avastanud. Mul toimis igastahes see ja nüüd on ikka mitu sentimeetrit vahet enne lingi lenksuni jõudmist ja juba klotsid vastu ketast ;) praegu pole eriti hea ilm, seega sõitma ja proovima kuidas sõidu ajal võtab hetkel ei lähe.

Vasta

Mine “Hooldus”