Raami remont/keevitamine
Raami remont/keevitamine
Nimelt avastasin, et start šosse raamist on puudu käiguvahetaja hoidja ja ka natuke tagajooksu "pesast".
Tahaksin selle võimalikult puhtalt korda saada, nimelt keevitada. Kuid kas on üldse mõtet sellega tegeleda? Millist keevitust võiks kasutada? Äkki on lihtsam tagajooksu võll tugevalt raami külge kinni keerata ja asi korras?
Lisaks mitme tollised on šosse originaal jooksud?
Tahaksin selle võimalikult puhtalt korda saada, nimelt keevitada. Kuid kas on üldse mõtet sellega tegeleda? Millist keevitust võiks kasutada? Äkki on lihtsam tagajooksu võll tugevalt raami külge kinni keerata ja asi korras?
Lisaks mitme tollised on šosse originaal jooksud?
Re: Raami remont/keevitamine
Kas keegi tõesti ei oska nõu anda?
Re: Raami remont/keevitamine
Praegusel kujul see jooksu kinnituspesa küll silmale ilus pole.. ilmselt, ei saa ka päris turvaliselt jooksu nii kinni keerata, et võll sealt lahti mingi hetk ei lendaks.
Aga, tahaks ka nõu anda. Nimelt ise viiks küll keevitaja juurde, kui plaanis ratast hoida, hooldada ja sõita sellega. Lõigata võib punasega märgitud joone kohalt raami ära, võtta paksu rauda ja keevitada kollasega märgitud kohast külge. Siinkohal ütleks, et ma pole ise keevitaja ja ei tea kui kerge sinna sirgeks lõigatud kohale tükki külge keevitada on, aga loogiliselt mõeldes peaks nii olema lihtsam sinna sobiv tükk teha (miks mitte siis juba ka samasugune kujuluga tükk nagu pildil aga koos raamikõrvaga, millele saaks augu käikari tarbeks puurida?). Teha saaks seda ilmselt vabalt suvalise MIG keevitusseadmega (vajadusel võimalik kahelt poolt seda juppi ju keevitada, et piisavalt tugev oleks), aga nii väikese keevituse puhul võib mingi muu variant ka sobida (TIG nt). Hiljem saaks keevitatud raamiosa ja keevist veel nurklihvijaga ilusamaks ja ümaramaks teha, et tükk raamiga ühtsem näiks.
Jooksude kohta ei oska kosta. Loodan, et on pisut mõtteainet
Aga, tahaks ka nõu anda. Nimelt ise viiks küll keevitaja juurde, kui plaanis ratast hoida, hooldada ja sõita sellega. Lõigata võib punasega märgitud joone kohalt raami ära, võtta paksu rauda ja keevitada kollasega märgitud kohast külge. Siinkohal ütleks, et ma pole ise keevitaja ja ei tea kui kerge sinna sirgeks lõigatud kohale tükki külge keevitada on, aga loogiliselt mõeldes peaks nii olema lihtsam sinna sobiv tükk teha (miks mitte siis juba ka samasugune kujuluga tükk nagu pildil aga koos raamikõrvaga, millele saaks augu käikari tarbeks puurida?). Teha saaks seda ilmselt vabalt suvalise MIG keevitusseadmega (vajadusel võimalik kahelt poolt seda juppi ju keevitada, et piisavalt tugev oleks), aga nii väikese keevituse puhul võib mingi muu variant ka sobida (TIG nt). Hiljem saaks keevitatud raamiosa ja keevist veel nurklihvijaga ilusamaks ja ümaramaks teha, et tükk raamiga ühtsem näiks.
Jooksude kohta ei oska kosta. Loodan, et on pisut mõtteainet
Re: Raami remont/keevitamine
Seda saab jah ilusti keevitada
Re: Raami remont/keevitamine
Suured tänud. Peaks vist lihtsalt sellise kujuga raua tüki otsima ja proovima, iseenesest sirget juppi peaks lihtsam keevitada olema. Aga samas, kas mitte rattaraam pole mitme metalli ühendist tehtud, kas see ei muuda keevitamise poole pealt midagi?
Re: Raami remont/keevitamine
Kas tavalise elektroodkeevitusega saab ka seda keevitada?
Re: Raami remont/keevitamine
Ikka saab a traat keevitusega parem vast jääb
Re: Raami remont/keevitamine
Vot rattaraamid jah igasugustest sulamitest aga ilmselt see raam ikka mingi rauasulam? Alu elektroodiga ei saaks aga rauda saab ilusti. Keegi spetsim peaks selle üle kinnitama:p Ma pole kunagi lasknud ise teha selliseid asju.
E: eespool hea vastus. Elektrood poleks jah nii hea kui mig/ tig
E: eespool hea vastus. Elektrood poleks jah nii hea kui mig/ tig
Re: Raami remont/keevitamine
Tänud, et TIG ja MIG keevituste pluss on siis see, et jätab puhtamaks ja ka kindlamalt kinni? Siis vist ei hakka elektroodiga jändama.
Re: Raami remont/keevitamine
Just mina ka keevitaks mig iga mida ma muidugi igapäevaselt teen ka Praegu on käsil kuumakindel roostevaba keevitamine
Re: Raami remont/keevitamine
Sossi raame saab odavamalt kui keevitaja tund maksab . Ise enesest saab seda korda küll aga elektrod ja mig jäta küll mängudt välja . Raami keevitatakse ainult tig iga .
Re: Raami remont/keevitamine
Õige jutt.. ja raami torude kinnitused tõepoolest ainult TIG-iga aga oletame, et tal mõni tuttav kes MIG iga teeb, siis võib ju vabalt sinna mingi jupi juurde teha, mis veidike ikka paremini aitaks võlli hoida ja midagi maksma ei läheks... Ulme hinna eest kuskile TIG keevitusse ei tasu jah saata, kus tunde tööd tehakse.mikko kirjutas:Sossi raame saab odavamalt kui keevitaja tund maksab . Ise enesest saab seda korda küll aga elektrod ja mig jäta küll mängudt välja . Raami keevitatakse ainult tig iga .
Ja kes ütleb, et sel järgmisel sossi raamil mingit peitetud viga pole ja murdub midagi nädal hiljem ära.
Re: Raami remont/keevitamine
Raam keevitatud. Keevitaja tegi metallist tüki sinna asemele ja keevitas kinni. Pole päris kindel, mis keevitus oli. Gaasikeskonnas igatahes.
Re: Raami remont/keevitamine
Näita pilti ka, kuidas jäi?Gibson kirjutas:Raam keevitatud. Keevitaja tegi metallist tüki sinna asemele ja keevitas kinni. Pole päris kindel, mis keevitus oli. Gaasikeskonnas igatahes.
Re: Raami remont/keevitamine
No tervist. Aega läks, aga asja sai.
Šoss pidas edukalt vastu 200 km retke, ainult keskjooks vajab puhastamist ja määrimist.
Šoss pidas edukalt vastu 200 km retke, ainult keskjooks vajab puhastamist ja määrimist.
Re: Raami remont/keevitamine
Tundub päris ok