Jalgratta ketiõli
Re: Jalgratta ketiõli
Samas saan omast kogemusest väita, et lume-lörtsi ja vihmaga peab see Motorex'i Offroad 622 õli väga kenasti peal.
Transmissiooniõlil minule vastukarva käiv lõhn ja kuna igapäevases töös puutun sellega tihti kokku, siis sellest piisab Muidugi peab mainima, et määrdeomadus on tal ju vägagi hea.[/quote]
Tõsi ta on, TAD-17 haiseb kohutaval kombel väävli järgi. Selleks, et ta liiga palju kleepima ei hakkaks, olen seda lahjendanud lakibensiiniga. Idee ise pärineb välismaisest jalgrattafoorumist, kus säärast segu on mõned edukalt kasutanud. Mul olid segu mõlemad koostisosad eelnevalt olemas, transmissiooniõli seisis kasutult, seega rahaliselt midagi ei kaota, kui selgub et isegi lahjendatud variant korjab mõnuga prahti peale.
Kuidas Motorex Offroad 622 toimib? Sodi ei korja?
Transmissiooniõlil minule vastukarva käiv lõhn ja kuna igapäevases töös puutun sellega tihti kokku, siis sellest piisab Muidugi peab mainima, et määrdeomadus on tal ju vägagi hea.[/quote]
Tõsi ta on, TAD-17 haiseb kohutaval kombel väävli järgi. Selleks, et ta liiga palju kleepima ei hakkaks, olen seda lahjendanud lakibensiiniga. Idee ise pärineb välismaisest jalgrattafoorumist, kus säärast segu on mõned edukalt kasutanud. Mul olid segu mõlemad koostisosad eelnevalt olemas, transmissiooniõli seisis kasutult, seega rahaliselt midagi ei kaota, kui selgub et isegi lahjendatud variant korjab mõnuga prahti peale.
Kuidas Motorex Offroad 622 toimib? Sodi ei korja?
Re: Jalgratta ketiõli
Väga ei kurda, kuna õli tegelikuses mootorattastele mõeldud ja ega sealgi see sodi head tee
Re: Jalgratta ketiõli
Kas kellelgi on kogemust antud ketiõliga jalgratastel?
http://www.rocol.com/products/high-load ... -lubricant
Soovitati soojalt seda proovida ning kuna mul vana Motorexi purk otsas siis ilmselt proovin see hooaeg tutika ketiga ära.
http://www.rocol.com/products/high-load ... -lubricant
Soovitati soojalt seda proovida ning kuna mul vana Motorexi purk otsas siis ilmselt proovin see hooaeg tutika ketiga ära.
Re: Jalgratta ketiõli
Tere!
Väga targemaks selles teemas ei saanud, aga hea tuju küll. Esiteks sain aru et nagu minulgi, käib teistel ka igavene võitlus selle nimel, et õlitaks hästi, püsiks kenasti peal ja ei koguks sitta. Teiseks, et õlitamine on nähtavasti miskit loitsimise rituaal ja meenutab nõidumist, kus iga shamaan oma rohte ja taigasid kiidab. Kirjutan sellepärast, et pean ennast diletandiks ja olen järjekordselt usku vahetamas poes soovitatu tõttu.
Ise kasutasin varemalt püssi- ja ka mõõgapuhastamise- ja -konserveerimiseõli ning puhastamiseks wd 40-t, kuna seda oli laialt käes ja omaarust toimis. Siis sain ühe tartu poes töötava "nõia" käest teada, et see kõik on vale ja nüüd on leiutatud mikro keraamilised vahad, mis päästavad inimese lõputust võitlusest sodiga, teevad ülepea kõik kiiremaks kulumiskindlamaks ja on muidu head. Kuna tootereklaamil oli seesama jutt ka, siis sõitsin paar aastat vahaga, ca iga 30-50 km pealt pisikesest pudelist uus kiht peale. Kallis oli aga tundus hea kui mitte arvestada sõidu lõpupoole kuuldavamaks muutuvat kriginat, mille liigitasin liivaterade tekitatuks.
Eile sain teada, et tegelikult vaha kasutatakse vaid hästi lühikese distantsi peal ning mööda asfalti sõitmiseks aga võibolla ka ainult velodroomil ning pikemat sõitu sellega ei kannata st hävitan keti ja kõik hammakad ära ning krigin oligi sellest et vaha kadus ära. Ning soovitati cyclocrossile miskit läbipaistvat õli, mis käib mtb jaoks. Aga hoolduses oli kett hoopis üle tehtud miskit musta värvi õliga (mis ka kindlasti ei ole halb, kuigi nägi välja ja võib olla vabalt ka läbikäinud mootoriõli, mis ei pruugi samuti halb olla). Sellest soovitatu ja tegelikkuses pealepandu erinevusest kahtlusi ei tekkinud aga kõhklused küll.
Ühesõnaga, ma saan aru põhimõtetest väga hästi, küsimus on selles, et milline õli/vaha on TEGELIKULT parim, kui sõidad cyclocross rattaga enamasti pikki distantse, kuiva ilmaga (aga kui vaja ka vihmaga), asfaldil ja eksides vahetevahel metsa vahele kruusakate peale ära, ei soovi et kett/hammakad kuluks, liiguks kehvasti ja koguks sitta.
Ja milline puhastusvahend käib selle õliga paaris komplekti (peale fairi/lahustite/ bensiini muidugi, mida ei taha kasutada) ning on kõige parem selle õli jääkide jm sita mahavõtmiseks. Kui keegi annaks ehk nõu oleksin väga tänulik. Vajaksin teadmist juba täna, kuna õlid/vahad on otsas ja pean tegema põhimõttelise otsuse aastateks ära
Väga targemaks selles teemas ei saanud, aga hea tuju küll. Esiteks sain aru et nagu minulgi, käib teistel ka igavene võitlus selle nimel, et õlitaks hästi, püsiks kenasti peal ja ei koguks sitta. Teiseks, et õlitamine on nähtavasti miskit loitsimise rituaal ja meenutab nõidumist, kus iga shamaan oma rohte ja taigasid kiidab. Kirjutan sellepärast, et pean ennast diletandiks ja olen järjekordselt usku vahetamas poes soovitatu tõttu.
Ise kasutasin varemalt püssi- ja ka mõõgapuhastamise- ja -konserveerimiseõli ning puhastamiseks wd 40-t, kuna seda oli laialt käes ja omaarust toimis. Siis sain ühe tartu poes töötava "nõia" käest teada, et see kõik on vale ja nüüd on leiutatud mikro keraamilised vahad, mis päästavad inimese lõputust võitlusest sodiga, teevad ülepea kõik kiiremaks kulumiskindlamaks ja on muidu head. Kuna tootereklaamil oli seesama jutt ka, siis sõitsin paar aastat vahaga, ca iga 30-50 km pealt pisikesest pudelist uus kiht peale. Kallis oli aga tundus hea kui mitte arvestada sõidu lõpupoole kuuldavamaks muutuvat kriginat, mille liigitasin liivaterade tekitatuks.
Eile sain teada, et tegelikult vaha kasutatakse vaid hästi lühikese distantsi peal ning mööda asfalti sõitmiseks aga võibolla ka ainult velodroomil ning pikemat sõitu sellega ei kannata st hävitan keti ja kõik hammakad ära ning krigin oligi sellest et vaha kadus ära. Ning soovitati cyclocrossile miskit läbipaistvat õli, mis käib mtb jaoks. Aga hoolduses oli kett hoopis üle tehtud miskit musta värvi õliga (mis ka kindlasti ei ole halb, kuigi nägi välja ja võib olla vabalt ka läbikäinud mootoriõli, mis ei pruugi samuti halb olla). Sellest soovitatu ja tegelikkuses pealepandu erinevusest kahtlusi ei tekkinud aga kõhklused küll.
Ühesõnaga, ma saan aru põhimõtetest väga hästi, küsimus on selles, et milline õli/vaha on TEGELIKULT parim, kui sõidad cyclocross rattaga enamasti pikki distantse, kuiva ilmaga (aga kui vaja ka vihmaga), asfaldil ja eksides vahetevahel metsa vahele kruusakate peale ära, ei soovi et kett/hammakad kuluks, liiguks kehvasti ja koguks sitta.
Ja milline puhastusvahend käib selle õliga paaris komplekti (peale fairi/lahustite/ bensiini muidugi, mida ei taha kasutada) ning on kõige parem selle õli jääkide jm sita mahavõtmiseks. Kui keegi annaks ehk nõu oleksin väga tänulik. Vajaksin teadmist juba täna, kuna õlid/vahad on otsas ja pean tegema põhimõttelise otsuse aastateks ära
Re: Jalgratta ketiõli
Ka erinevad ketid hoiavad erinevalt õli peal.Ise kasutan campa kette ja 100km püsib õli kenasti keti sees.Seda siis maastikul.Õliks kasutand pedrose õli kus tilk finishline rohelist sees.Puhastamiseks ei mingit keemiat,lihtsalt mikrokiudlapiga puhtaks ja iga kord ei viitsigi uut õli peale panna.Kestab teine sada veel kui väga ratast uputamas ei käi. Ja veel õli ei pea olema keti peal vaid rullide vahel.
Re: Jalgratta ketiõli
Minuarust on lool üks väga lihtne moraal.
Õlita millega tahad, peaasi et sa värskendad seda piisavalt tihti ja pesed ketilt ära sinna kogunenud üleliigse sodi.
Pealegi - kett on kulumaterjal niiehknaa.
Puhastusvahendiks müüakse finishline mingit "ökoloogilist" sodi, mida võib piltlikult öeldes "peenrasse valada", vähemalt ilusate kirjade järgi. Reaalsuses seda IMO kulub liiga palju ja ei ole majanduslikult mõtekas. Ja peenrasse ikka ei taha valada... Ehket jäätmekäitluse mure jääb ikka.
Ise siiani kasutanud ikka mingit naftabaasil toodet pesemiseks. Vanasti kett lahti ja suurde coca pudelisse koos puhastusainega ning paar loputust seal sees, kork kinni.
Tänapäeval mingi espets huinjaaga, kuhu vahele keti paned ja siis vänta tagurpidi krutid.
Teeninduses on mulle paar korda ette heidetud et mul olevat kett liiga must - reaalsuses on nende vahetamine olnud pigem harv kui tihe ja erilist mustuse kogumist pole täheldanud. Pigem on olnud ketil nõks rohkem õli, kui hädapärast vaja - mitte liiv/sopp. Aga ma absoluutselt jälestan ka kriuksuvat ketti või ratast, ihukarvad tõusevad püsti kui mõni "linnukoor" mööda sõidab...
Õlita millega tahad, peaasi et sa värskendad seda piisavalt tihti ja pesed ketilt ära sinna kogunenud üleliigse sodi.
Pealegi - kett on kulumaterjal niiehknaa.
Puhastusvahendiks müüakse finishline mingit "ökoloogilist" sodi, mida võib piltlikult öeldes "peenrasse valada", vähemalt ilusate kirjade järgi. Reaalsuses seda IMO kulub liiga palju ja ei ole majanduslikult mõtekas. Ja peenrasse ikka ei taha valada... Ehket jäätmekäitluse mure jääb ikka.
Ise siiani kasutanud ikka mingit naftabaasil toodet pesemiseks. Vanasti kett lahti ja suurde coca pudelisse koos puhastusainega ning paar loputust seal sees, kork kinni.
Tänapäeval mingi espets huinjaaga, kuhu vahele keti paned ja siis vänta tagurpidi krutid.
Teeninduses on mulle paar korda ette heidetud et mul olevat kett liiga must - reaalsuses on nende vahetamine olnud pigem harv kui tihe ja erilist mustuse kogumist pole täheldanud. Pigem on olnud ketil nõks rohkem õli, kui hädapärast vaja - mitte liiv/sopp. Aga ma absoluutselt jälestan ka kriuksuvat ketti või ratast, ihukarvad tõusevad püsti kui mõni "linnukoor" mööda sõidab...
Re: Jalgratta ketiõli
Paar aastat ainult Muc-Off õli kasutanud. Vastavalt ilmale wet (roosa) või dry (roheline). Ca kord nädalas või peale märjemat sõitu peab juurde panema. Puhastan ka Muc-Offi drivetrain cleaneri või Morgan Blue sarnase tootega. Teed kasseti-keti sellega kokku, ootad veidi, harjad ja pesed maha. Kui survepesurit kasutad, siis pole isegi harjata vaja. Pärast lapi või paberiga kuivaks ja puhtaks ja uus õli peale.
Mis mulle Muc-Offi juures meeldib, on see, et ta on paraja paksusega. St paigaldamisel ei lähe ükski tilk sinna, kus teda vaja ei ole. Teine hea asi on, et ta ei kogu mingit sodi keti külge. Väljastpoolt paistab tihti teistele, et mul on kett õlitamata, tegelikult on aga kõik korras, vaikne ja sujuv. Pluss see, et lapsele meeldib roosat värvi õli ja selle lõhn, mis on muide tõesti hea!
Mis mulle Muc-Offi juures meeldib, on see, et ta on paraja paksusega. St paigaldamisel ei lähe ükski tilk sinna, kus teda vaja ei ole. Teine hea asi on, et ta ei kogu mingit sodi keti külge. Väljastpoolt paistab tihti teistele, et mul on kett õlitamata, tegelikult on aga kõik korras, vaikne ja sujuv. Pluss see, et lapsele meeldib roosat värvi õli ja selle lõhn, mis on muide tõesti hea!
Re: Jalgratta ketiõli
Nädal tagasi sõitsin Itaalia keskosas mägedes 2 päeva vihmas. Tavaliselt kasutan rohelist Finish Line wet lube-i märjema ilmaga, aga seekord sattus juhuslikult kaasa Finish Line Ceramic Wet Lube. See õli pakkus väga positiivse üllatuse. Sõitsin vihmas ja märgadel mägiradadel terved päevad, ca 10 h ning kett töötas isegi päeva lõpul ja näha oli, et vihm ja muu sodi ei olnud ketti veel läikivaks pesnud. Julgen soovitada. kuna mul oli kaasas ainult üks õli, siis viimasel päeval sõitsin 130 km kuivadel ja suht tolmustel mägiradadel, kuskil 8,5 h ja isegi kuivaga töötas see õli lõpuni välja. Nädal hiljem kodus ratast puhastades täheldasin, et ühe sõidu võiks veel teha enne kui jälle õlitada. Sai vist veidi teleshopi moodi jutt...
Re: Jalgratta ketiõli
Aitäh teile kõigile nõuannete eest. Vabandan tagantjärele rumalate küsimuste pärast, olen oma teadmistes osalt 20 sajandi keskel kui mitte öelda alguses.
Re: Jalgratta ketiõli
Mis mõttes "ei taha kasutada"? Õli lahustamiseks on mõistlik kasutada just bensiini, lahustit, pigileotust ... midagi mis selleks mõeldud on. Nõudepesuvahend ei ole efektiivne ketilt õli maha saamiseks. Pigileotusvahend võiks hea olla. Neid on ka muidugi palju ja igaüks kiidab oma.tumbuser kirjutas:Ja milline puhastusvahend käib selle õliga paaris komplekti (peale fairi/lahustite/ bensiini muidugi, mida ei taha kasutada) ning on kõige parem selle õli jääkide jm sita mahavõtmiseks.
Motokeemia pealt üksühele maha vaadata ei saa, seal on valdavalt kasutusel tihenditega ketid - tihvtide-rullikute vahed on kummitihenditega suletud ja määre tehasest sees. Offroad tingimustes polegi väga mõtet ketiõli kasutada motomaailmas.
Re: Jalgratta ketiõli
A miks te seda õli ültse maha tahate võtta?Sõidate niikaua kuni kuiv on.Siis lapiga üle ja tilk uut õli peale.Tilk!Ja jälle lapiga üle.
Re: Jalgratta ketiõli
Pigem on vast eesmärk eemaldada ikka vana õli ja sodi koostöös ketile moodustunud ollus, mida väga õliks nimetada ei saa ja mille määrimisomadused on asendunud kulutamise omadustega.
metslane kirjutas:A miks te seda õli ültse maha tahate võtta?Sõidate niikaua kuni kuiv on.Siis lapiga üle ja tilk uut õli peale.Tilk!Ja jälle lapiga üle.
Re: Jalgratta ketiõli
Põhimõtteliselt on tegu sama või veel kõrgemagi leveli voodooga kui võrrelda kummide, kummirõhu ja rugina problemaatikat. Igaühel ise värvi sulgedega kukk, isesugune väits ja sõnad pealelugemiseks.
Re: Jalgratta ketiõli
Keegi toiduõli ja libestit pole veel proovinud?
Re: Jalgratta ketiõli
Teatud olukordades ajavad ka spordijook ja kusi asja ära.kaspar19 kirjutas:Keegi toiduõli ja libestit pole veel proovinud?
Kui keegi nii jamas on üldse oma elus olnud.
Re: Jalgratta ketiõli
vajadus ōli maha vōtta tekib sellest, et ōlitatakse liiga palju ja siis on kōik mingil hetkel pasane. ma ise nö. puhastan ketti ainult korra aastas tavaliselt maanteerattal ja seda ka peale varakevadist perioodi kui teedel on igasugust kleepuvat möga. mtb-l pole eriti vajadust ketti puhastada. kergelt lapiga üle ja uus ōli peale.metslane kirjutas:A miks te seda õli ültse maha tahate võtta?Sõidate niikaua kuni kuiv on.Siis lapiga üle ja tilk uut õli peale.Tilk!Ja jälle lapiga üle.
Re: Jalgratta ketiõli
Seda kui liiga palju õli peal on võib nimetada ka mandrossiks Et ei tea kas panin piisavalt peale ja ega kuivale jää