esimene käigukas käib vastu...
esimene käigukas käib vastu...
mind see jama enne ei häirinud aga nüüd juba käib ajudele vaikselt, probleem on siis kui kui kett on kolmanda või keskmise hammaka peal(ees), kui sõidad vaikselt pole mingit probleemi, käigud töötavad ideaalselt(esimesed) aga kui veits pressima hakkad, hakkab kett vastu esimest käigukat käima, milles jama seisneb:P? algul olid mul vanad XT käpad, mõtlesin et väsinud teised ja jäikus kadunud ühesõnaga pehmed ja annavad järele,siis vahetasin nad tutikate deoredega jama jätkus samas vaimus, vahepeal sai ka raam vahetatud , kas see on normaalne asi et nii peabki olema või olen mina raske (66kg) Ainus mida mina kahtlustan on see et keskjooks on omadega sinna jõudnud kuhu nad kõik ükskord jõuavad, üli pisike loks ka sees(nelikant võlliga), kas on võimalik, et keskjooks nõnda järgi annab ja laseb ammakatel nii palju painduda, et hakkab vastu käima? Mis oleks teie diagnoos?
Viimati muutis Andres L, 14. 04. 2004. 20:50, muudetud 1 kord.
kas vana raamiga oli sama jama?Andres L kirjutas:käigukas on mul ilusti õiges kohas,sest mul pani see üks tuttav hawais paika ja teiseks ei saa see käiguka valest asendist tulla kuna normaalselt sõites ta vastu ei käi, milles veel võib probleem olla ma ei suuda selle raginaga enam metsas sõita
kui ei siis võibolla ei sobi vana keskjooks uue raamiga s.t. on pikem kui peaks 110->113.
sellisel juhul on pea võimatu seda normaalselt tööle saada.
mul oli tractionil algupäraselt 113mm keskjooks ja õiget asendit esivahetajal kõigile kolmele kettale ei leidnudki.
siis aga vahetasin selle välja 110 mm vastu ja kõik toimib.
loomulikult võib ka su keskjooks lihtsalt väsinud olla.
Käis vastu välimist külge. Aga kui ma nüüd meenutada püüan, et millal viimati seda vastu käimist tähele panin, siis oli see Tartu Rattamaratonil mullu. Olin enne seda äsja uue keskjooksu ja krängi ostnud ja siis jälgisin huviga. Hawaii Expressis Oliver veel enne ostmist ütles, et XT ja LX vahe selles seisnebki, et XT on nii jäik, et ei käi vastu. Aga jah, eks ilmselt väike regullimine ajaks asja joonde.
üldiselt lihtne. esikäikar hammakatega paralleelseks ja ülemine-alumine äärmine asend paika.
-- reguleerimisest üldiselt -- kui mingi reguleerimine ei aita siis on midagi totaalselt kõver. juhul kui on vahetatud keskjooksu siis on oht et vale pikkusega keskjooksu tõttu chainline vale ja seda reguleerib välja ainult õige pikkusega keskjooksu abil.
esikäikari reguleerimise õpetus
-- reguleerimisest üldiselt -- kui mingi reguleerimine ei aita siis on midagi totaalselt kõver. juhul kui on vahetatud keskjooksu siis on oht et vale pikkusega keskjooksu tõttu chainline vale ja seda reguleerib välja ainult õige pikkusega keskjooksu abil.
esikäikari reguleerimise õpetus
see on siis kui taga on kõige väiksem ja ees keskmine võis suurim, tänan ka erikr soovituste eest, kõik komponendid mis seal ringlevad on põhimõtteliselt tutitakad(esikäigukas,käpp,kett) kuid keskjooks on aegu näinud ja ilmselt selels ka probleem.Ull Miis kirjutas:sa siin ütlesid et kus asendis kett on esihammakate suhtes aga kus ta taga samal ajal on kui vastukäib?
Loodan et sa ei sõida nii, et nagu eest suur ja tagant ka suur:).
hetke jutu järgi tundub, et sul lihtsalt käigukas paigast ära. Sest kui loks nii suur oleks, et vastu käigukat sellepärast käix siis ei saaks sa ka sõita.
Aga üldiselt ise ei soovita nii sul sõita, et eest keskel ja taga väikse peal, kuna väänab liiga palju ketti risti hammakate suhtes ja siis võib küll hakata vastu käigukat käima!
Aga üldiselt ise ei soovita nii sul sõita, et eest keskel ja taga väikse peal, kuna väänab liiga palju ketti risti hammakate suhtes ja siis võib küll hakata vastu käigukat käima!
Ei hakanud uut teemat tegema, oletatavalt sarnane probleem. Nimelt kostab kiiremal sõidul viimaste käikudega sellist metallset kõlinat. Aru ei saa, kas see tuleb tagavahetaja juurest või eest. Kosta on see ainult väntamise ajal ja ei ole lihtsalt klõbin, vaid selline kõlavam. Nagu pinges metall või kelluke vms. Avaldub umbes siis, kui kiirus üle 25km/h ja viimase 3 kiireima ülekande peal.
Ratas sõitnud ca 150km, 24 käiguline Alivioga MTB (kummid 2''-sed ja suht raske üle 30km/h sõtkuda). Varem oli vaikne.
Esivagetajat saab sõidu ajal reguleerida ja sellega kõlin ei kao. Veel huvitav tähelepanek, et tagapidur (ketas) on hakanud nagisema, nagu kodarad oleksid lõdvad. Kõik aga üle katsutud ja normis. Võibolla on need kaks nähtust kuidagi seotud? Täitsa nõutuks võtab
Henry
Ratas sõitnud ca 150km, 24 käiguline Alivioga MTB (kummid 2''-sed ja suht raske üle 30km/h sõtkuda). Varem oli vaikne.
Esivagetajat saab sõidu ajal reguleerida ja sellega kõlin ei kao. Veel huvitav tähelepanek, et tagapidur (ketas) on hakanud nagisema, nagu kodarad oleksid lõdvad. Kõik aga üle katsutud ja normis. Võibolla on need kaks nähtust kuidagi seotud? Täitsa nõutuks võtab
Henry
Võib-olla panen väga puusse, aga äkki käib kett vastu esimese käiguvaheti suunaja välisserva? Kui enda rattal sarnast klõbinat kuulsin, siis selgus, et asi just selles. Reguleerimine aitab.Karikas kirjutas: Nimelt kostab kiiremal sõidul viimaste käikudega sellist metallset kõlinat. Aru ei saa, kas see tuleb tagavahetaja juurest või eest. Kosta on see ainult väntamise ajal ja ei ole lihtsalt klõbin, vaid selline kõlavam.
Ei. Reguleerisin sõidu ajal seda hoova juures olevat kruvi. Ei muutunud midagi, ainult et kui väga mööda regullida, siis hakkas kõrisema. Praegu tekkis hüpotees (vaja veel kontrollida), et tagavahetaja trossi ots kõlksub viimaste käikudega tuule käes vastu raami. Heli on täpselt selline. Nüüd on olen kuulnud seda ka vabahoo ajal, kuid see on nii vaikne et vabahooklõbin summutab selle. Ühesõnaga nähtusele võib olla väga lihtne seletus.Lüliti kirjutas:Võib-olla panen väga puusse, aga äkki käib kett vastu esimese käiguvaheti suunaja välisserva? Kui enda rattal sarnast klõbinat kuulsin, siis selgus, et asi just selles. Reguleerimine aitab.
Henry
Niih. Proovisin reguleerida. Nagu õpetuses kirjas. Kui saan korda esikäikari ühe äärmise asendi, (kett ees kõige väiksema ja taga kõige suurema hammasratta peal) siis hakkab kett vastu käikarit teises äärmises asendis (kett ees kõige suurema ja taga kõige väiksema hammasratta peal).erikr kirjutas:üldiselt lihtne. esikäikar hammakatega paralleelseks ja ülemine-alumine äärmine asend paika.
-- reguleerimisest üldiselt -- kui mingi reguleerimine ei aita siis on midagi totaalselt kõver. juhul kui on vahetatud keskjooksu siis on oht et vale pikkusega keskjooksu tõttu chainline vale ja seda reguleerib välja ainult õige pikkusega keskjooksu abil.
esikäikari reguleerimise õpetus
Eelmise ratta puhul oli sama jama. Poodides pyyti reguleerida, aga erilist tulemust ei olnud niikaua kuni ühel rattaretkel sõitsin yle tyhja õllepurgi. Purk takerdus kummimustrisse ja sattus käiguvahetajasse ning keeras selle raami suhtes igapidi kõveraks. Kaks rattaretkest osavõtjat aitasid mul käiguvahetaja õigeks panna ja oh imet, kett enam vastu käiguvahetajat ei käinud.
noh, seda varianti ma kasutada teist korda küll ei tahaks ja ei saakski. Aga küsiksin. Kas asi võib selles olla, et käiguvahetaja on rattaraami külge kinnitatud liig alla või liig ylesse? Või mida peaks paluma/kysima/nõudma/ rattapoe mehhaanikult kui ta ytleb sulle, et neid äärmisi käike ei olegi sul vaja, et tavaliselt neid ei kasutatagi jms. Ehk on tegelasel hirm palju tööd ja ta ei viitsi peensustega jamada, (kui talle tumbuser, mitte rattasportlane kliendiks on sattunud) et nii räägib?
Mida kyll peaks talle rääkima, et tegelane inimest tõsisemalt võtaks?
Sest tahaks ju ikkagi et asi töötaks nagu peab kui käiguvahetus on keskmise treeningratta vurfi (LX)
mõned LX-ga mehed sõidavad EEC etappidel esikümne piirimail. seega on probleem mehannis. ta kas ei oska regullida või juhul kui chainline on vale, ei saa sellest aru. vbolla keegi soovitab tumbuserile tartus korralikku mehanni. mu meelest kui pead juba mehanni õpetama hakkama siis on targem sealt lihtsalt ära tulla. ülaltoodud esikäikari lingis on kogu jutt esikäikari regullimise kohta, st ka kõrgus hammakate suhtes (raam äärmises parempoolses asendis 1-3 mm suurimast kõrgemale). kontrolli ka käikari raami paralleelsust hammakatega.
mehaanikud Tartus
Normaalselt teevad Zeppelini poisid (nad ise ka sõitjad) ja Tähtveres 'Jalgratas' poes Kalle Kirsiaed.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: mehaanikud Tartus
mart2 kirjutas:Normaalselt teevad Zeppelini poisid (nad ise ka sõitjad) ja Tähtveres 'Jalgratas' poes Kalle Kirsiaed.
Aitäh