Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Hei,
Palun targematelt nõu. Äsja pandud 1x11 ülekandel esineb anomaalia tagumise käiguvahetusega.
Kui reguleerin trossi pinge nii, et käiguvahetus toimib kasseti väiksemas otsas ja keskmes korrektselt, siis hammakal 40T (eelviimane) käib kett vastu suurimat (46T) hammakat. Kui vahetan käigu suurimale siis vahetab korrektselt, aga alla sealt tagasi ei vaheta. Kui kaks plõksu lasta siis vahetab kaks hammakat alla.
Kui nüüd trossi pinget vähendada nii, et hammakal 40 käitub korrektselt (ei käi vastu suurimat) ja 46-lt vahetab ka alla korrektselt, siis 40-t 46-le vahetab kah korrektselt, aga ülejäänud kassetil vahetab väiksemalt suuremale ainult meelitades.
Tahaks nagu väiksematel hammakatel kõrgemat trossi pinget ja suurematel madalamat... Käitub samamoodi nii pukis kui sõites.
Oskab keegi nõu anda kust suunast kaevama asuda?
-----------
B-kruvi on seatud nii, et suurima hammaka ja käikari ülemise litri vahel on ca 10mm.
Hardware:
Kassett: Sunrace MX8 - 11-46 (suurim hammakas alumiinium) - UUS
Kett: KMC X11-93 - 114 links - UUS
Shifter - XT Rapidfire PLUS SL-M8000 - UUS
XT 11-speed Rear Derailleur RD-M8000 GS Shadow+ - KASUTATUD
Hanger, tross ja kõri on uued.
Tänud juba ette.
Palun targematelt nõu. Äsja pandud 1x11 ülekandel esineb anomaalia tagumise käiguvahetusega.
Kui reguleerin trossi pinge nii, et käiguvahetus toimib kasseti väiksemas otsas ja keskmes korrektselt, siis hammakal 40T (eelviimane) käib kett vastu suurimat (46T) hammakat. Kui vahetan käigu suurimale siis vahetab korrektselt, aga alla sealt tagasi ei vaheta. Kui kaks plõksu lasta siis vahetab kaks hammakat alla.
Kui nüüd trossi pinget vähendada nii, et hammakal 40 käitub korrektselt (ei käi vastu suurimat) ja 46-lt vahetab ka alla korrektselt, siis 40-t 46-le vahetab kah korrektselt, aga ülejäänud kassetil vahetab väiksemalt suuremale ainult meelitades.
Tahaks nagu väiksematel hammakatel kõrgemat trossi pinget ja suurematel madalamat... Käitub samamoodi nii pukis kui sõites.
Oskab keegi nõu anda kust suunast kaevama asuda?
-----------
B-kruvi on seatud nii, et suurima hammaka ja käikari ülemise litri vahel on ca 10mm.
Hardware:
Kassett: Sunrace MX8 - 11-46 (suurim hammakas alumiinium) - UUS
Kett: KMC X11-93 - 114 links - UUS
Shifter - XT Rapidfire PLUS SL-M8000 - UUS
XT 11-speed Rear Derailleur RD-M8000 GS Shadow+ - KASUTATUD
Hanger, tross ja kõri on uued.
Tänud juba ette.
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Kõrv kõver.
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Mul oli uus varukõrv olemas ja vahetasin selle esimese asjana. Käitumine täpselt sama.
raam on karbon ja võll on x12.
raam on karbon ja võll on x12.
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Mingil põhjusel hoiab kõrv sul sissepoole. See väljendubki suuremate hammakatega selliselt. Kõrv on kõver! Ja seda hammakate suhtes. Oskuslikult painutades koos õigete abivahenditega peaks selle korrektselt ka paika saama!
Väiksemate hammakate puhul see viga ei anna nii tunda.
Väiksemate hammakate puhul see viga ei anna nii tunda.
Rauno
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Aitäh, hea point. Lasen üle kontrollida.
Eeldatavalt siis 1x10 süsteemil oli lubatud vea marginaal sedavõrra suurem, et töötas, aga 1x11 hakkas tunda andma.
Eeldatavalt siis 1x10 süsteemil oli lubatud vea marginaal sedavõrra suurem, et töötas, aga 1x11 hakkas tunda andma.
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Kas GS vahetaja üldse oma loomulikus asendis toetab seda 46 hammakat? 1x11 näitaks nagu 42 hammast max sellele?
SGS specsid sellele sobivad.
Või siis see pigem selline Shimano poolne "müügi diil" et ostaks natuke kallima versiooni?
SGS specsid sellele sobivad.
Või siis see pigem selline Shimano poolne "müügi diil" et ostaks natuke kallima versiooni?
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Veebis otsides on see üsna levinud setup.
Cage pikkus on piisav, et hoida kett sobivalt pinges 11T hammakal ja ei ole liigselt pingul 46T hammakal. B-kruvi ei ole kuidagi piirajas.
Cage pikkus on piisav, et hoida kett sobivalt pinges 11T hammakal ja ei ole liigselt pingul 46T hammakal. B-kruvi ei ole kuidagi piirajas.
Re: Tagumise käiguvahetaja reguleerimine
Aitäh soovitajatele. Lähemal uurimisel tuligi välja, et kõrv oli nurga all hammakate suhtes (esimene serv oli kaugemal hammakatest ja tagumine lähemal).
Pärast fiksi töötab veatult.
Pärast fiksi töötab veatult.