Kett jäi raami ja esimese väikese hammaka vahele kinni
Kett jäi raami ja esimese väikese hammaka vahele kinni
Juhtus siis nii, et hakkasin Mustamäe park-metsas sealt treppide kõrvalt mäest ülesse minema ning umbes neljandal meetril oli vaja vahetada eest väikese peale. Vajutasin siis ära, kuid alt kostus vaid mingit krõginat (see ilmselt sellest, et uus asi vajab alguses veits sissesõitu ja siis regullimist). Siis peale mõneajalist jebimist sain ta siis väikese peale, kuid järgmisel hetkel jäi ratas järsku seisma. Õnneks sain jala pedaalist kätte ja hakkasin uurima. Selgus, et kett oli suutnud jääda hammakate ja raami vahele kinni, kohe konkreetselt. Kangutasin seda seal tükk aega ning lõpuks sain jõuga tõmmates lahti. Tulemuseks oli tugevasti kriibitud raam sellest kohast, kuid tegelikult tahaks ma teada saada mis võiks sellise asja põhjustada ja kas kellelgi on sellist asja enne juhtunud ning kuidas sellest hoidud? Tänud.
Minul juhtus sama asi viimasel TRMil. Hoolimata kõigist tooleks hetkeks mulle osaks saanud kannatustest otsustas õnnejumalanna mulle visata sellise toreda vembu, et seal metsatukas enne finishit, nii umbes alla kilomeetri vast minna veel, tegid ilmselt minu sõidust nõdrad ihuliikmed ja pehme pea (kes see metsas siledal grannyga ikka liikleb), mingi kummalise lükke shifteritega ja voila, kett kenasti samas kohas, mis eelpool postis kirjas.
Pole mul enne ega pärast seda häda olnud aga seal ma ketti kangutasin ja vaatasin kuidas rahvas mööda sõidab
Pole mul enne ega pärast seda häda olnud aga seal ma ketti kangutasin ja vaatasin kuidas rahvas mööda sõidab
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
just minu mõte,õpetust leiad ehk ka siit http://www.parktool.com/repair_help/how ... leur.shtmlLoom kirjutas:Ilmselt L-kruvi seadistus?
ainuke õpetus mis minul pähe tuleb on see, et eest vaheta ära enne tõusu. põhimõtteliselt esikäikar pole ette nähtud töötama olukorras kus kett on suure pinge all. seda eriti olukorras kus tahad keskmiselt granny peale vahetada. kahjuks ei seda tea või unustavad ära kümned sõitjad kes võistlustel tõusu peal hakkavad eest ragistama, ikalduvad ja jäävad teistele jalgu.
L-kruviga on kõik korras kui siledal maal normaalselt vahetab.
L-kruviga on kõik korras kui siledal maal normaalselt vahetab.
Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Keskmise pealt väikse peale on veel füüsikaseaduste põhjal võimalik aru saada ja leppida aga vastupidi ?? Eelmise hooaja Rakvere sõit jäigi nii pooleli et väikse pealt keskmisele tõmmates jäi kett nii kõvasti raami vahele et enam kätte ei saanudki ja vantsisin kuskilt karu p.....t käekõrval tagasi. Tulemus - kett, tagumine kassett ja esimene hammakas vahetusse. Ja nüüd ikka jätkuvalt sama jama. Küll on seda hammakat viilitud ja lihvitud aga ei miskit - ainuke variant vahetuseks on klõps, pööre edaspidi, pool pööret tagurpidi ja siis jälle edasi. Viga on isegi võimalik imiteerida kui sirge maa peal vändale käega koormust anda ja vahetada - kett klammerdub nähtavalt väikse hammaka külge, sõidab koos sellega tahapoole üles ja naksti raami vahele. Kuna nii Hawaii'l kui mul on mõistus otsas, siis ajuti juba peaaegu lepin et põhimõtteline komponentide disainiviga ja "shit happens". Esimest läheb niikuinii suht harva vaja nii et elab üle.
Kui kellelgi on paremaid praktilisi nõuandeid jagada siis speak up.
Ahjaa, taga on eelmise aasta XTR, ees XT.
Kui kellelgi on paremaid praktilisi nõuandeid jagada siis speak up.
Ahjaa, taga on eelmise aasta XTR, ees XT.
Life Must Be Fun !
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
kui kett on piisavalt pingul siis ei jätku esikäikari vedrul jõudu, et sundida ketti lülisid minema korralikult hammaka parempoolsel küljel olevatesse pesadesse, et ketti üle hamamste tõsta. mida kulunum süsteem seda suurem on tõenäosus, et ei vaheta alla. ja kui mingi ime läbi õnnestub siis lendab pingulolev kett rohkem vasakule kui tarvis. puhas füüsika.Martster kirjutas:Keskmise pealt väikse peale on veel füüsikaseaduste põhjal võimalik aru saada ja leppida aga vastupidi ??
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Ma olen küll täielik võhik, kuid tekkis selline hüpotees, et kett liiga jäik, st . ei paindu risti pidi piisavlt hästi.Martster kirjutas:Eelmise hooaja Rakvere sõit jäigi nii pooleli et väikse pealt keskmisele tõmmates jäi kett nii kõvasti raami vahele et enam kätte ei saanudki ja vantsisin kuskilt karu p.....t käekõrval tagasi. Tulemus - kett, tagumine kassett ja esimene hammakas vahetusse.
Kui taga kah juba väiksema hammaka peal, siis on keti pinge alt üsna nõrk. Kui ketti suurema hammaka peale väänata ja tõsta ning alt kett ripub (näiteks hetkeks tagarattaga üle kühmu sõites), siis puutub ta väikese hammakaga kokku ainult kõige eesmises punktis. See võimaldab kett risti peale vedada. Aga miks ta edasi peaks maha tulema, see jääb praegu mõistatuseks. Korra tagurpidi vändata, siis kindlasti tuleb maha, kuid edaspidi vändates peaks kett ikkagi esivahetaja järgi õige hammaka peale veetama. Võibolla järgmine vops amordita tagarattale viskab keti täitsa pealt (mööda lõdvat ketti peaks liikuna nn. laine, mis võimeline risti väändega keti täies ulatuses maha viskama).
Suuremate hammakate puhul on keti pinge tugevam ja keti kokkupuutejoon hammakaga pikem ning mööda alumist poolt levivad vibra lained ei tohiks olla piisavalt pikad (võrreldes kokkupuutejoonega) ja ei tohiks olla hambast kõrgemad, et risti väände puhul ketti maha visata.
Aitab asja vastu ehk esikäigu vahetus ainult kindlate "turvaliste" tagumiste käikudega.
See on minu, kui jalgratta alal võhikliku, kuid füüsikas mõningast tähelepanu omava isiku arvamus.
Henry
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Ups. Ei lugenud esimesel korral korralikult. Aga siiski, põhjused samad (kuigi imitatsioon ei pruugi olla sama nähtus, kui müttamise ajal) - keti pinge liiga lõdva ja kett painde suhtes liiga jäik. Suuremale hammakale (ülal paremale) vedades surub keti jäikus selle all vasakule ja väikese hammaka parempoolse külje vastu ning vähene pinge ei tiri seda sealt lahti.Martster kirjutas:Viga on isegi võimalik imiteerida kui sirge maa peal vändale käega koormust anda ja vahetada - kett klammerdub nähtavalt väikse hammaka külge, sõidab koos sellega tahapoole üles ja naksti raami vahele.
Kulunum kett abiks, mis rohkem painutada annab ja libisemine sisse töötatud on. Või siis taga suurte hammakate kasutus vahetuse ajal, mis tekitavad suuremat pinget.
Henry
Viimati muutis Karikas, 28. 04. 2004. 13:29, muudetud 1 kord.
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Olen eriti viimasel ajal vahetamise osas üsna tähelepanelik olnud ja ketti risti ei lase.. Aga mis keti jäikust puudutab siis seda ka ise ühe teor hädana kaalunud - ketigurud: kas ketid on erinevate jäikustega ?Karikas kirjutas:Martster kirjutas: - keti pinge liiga lõdva ja kett painde suhtes liiga jäik.
Henry
Life Must Be Fun !
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
mida uuem, seda jäigem, füüsika.Martster kirjutas: ketigurud: kas ketid on erinevate jäikustega ?
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Aga kas uute kettide jäikus ei varieeru? Kui võtta poes pihku ja vaadata, kui palju longu vajub rippest horisontaalseks keerates, siis kas kõigil on sama? Hinnakirjadest loen välja ühe tootja samasuguste kettide puhul suurt valikut (suure hinna varieerumisega). Näiteks KMC 27 käigu jaoks 3 ketti - 190, 330 ja 420EEK hindadega. Minul on suure hammaka peal punaselt ja rõhutavalt (Only) kirjas, millist ketti tohib kasutada ja see pole üldsegi mitte kallima otsa oma. Oletan, et kui vale (parema) keti peale panen, siis võib esivahetajaga sama jama juhtuda.erikr kirjutas:mida uuem, seda jäigem, füüsika.
Henry
pakun ka lahenduseks, et viga on hammakas, üks hammas nati deffektne ja veab keti kaasa. Endal juhtus rattaga sama jama uuest peast ja ainke asi, mis aitas, oli väikese esihammaka vahetus. Vahetasin hammaka ja probleem ple seni ilmnenud. Ei vahetamisel mäest ülesse liikudes ega alla tulles. Igatahes ei tohiks seda sainsuck-i küll kuidagi "normaalseks" pidada
See, et uus kett nüüd LIIGA jäik on, küll loogiliselt ei kõla. Kui kett just defektiga pole ja ühenduskoht korralikult tehtud, siis mida uuem ja kallim, seda jäigem ja seega ka parema ja kiirema vahetusega.
See, et uus kett nüüd LIIGA jäik on, küll loogiliselt ei kõla. Kui kett just defektiga pole ja ühenduskoht korralikult tehtud, siis mida uuem ja kallim, seda jäigem ja seega ka parema ja kiirema vahetusega.
Aasta tagasi kui sain oma Fueli valmis ehitatud, ilmnes sama chainsuck. Jupid tuttuued, kulumisest haisugi.N kirjutas:Kui hammakad on natukene juba sõitnud, siis pole ime ka kui selline keti kaasakiskumine ilmneb allavahetamisel ja lõpeb raamivahele kinni jäämisega. Deformeerunud hammakate servad...
Tundub, et tegemist on teatud rattamarkide omadusega. Sõbrade Fuel 98 ja Raleigh M600 teevad trikke. Tegemist on mingisuguse geomeetriaprobleemiga. Eelmisel rattal (Schwinn Moab A1) polnud kunagi sellist jama.
Ise olen asjaga nö harjunud, st. et kõrv kuuleb kui ketti hakkab raami vahele kiskuma ja siis väntan pool tiiru tagasi ja asi korras. Probleem esineb õnneks küllaltki harva.
Signature sucks!
nagu väikesele panid pildus 50% kordadest üle ääre keskjooksu ja väikese hammika vahele kinni.erikr kirjutas:et mis jama, said chainsucki või pildus ketti üle äärmiste hammakate?Rom kirjutas: endal oli tractioniga sama jama
lõpuks avastasin et väikesel hammakal üks hammas kõver
ja pakun et ka keskjooksu pikkus võib rolli mängida.
need on ju 2 eri teemat.
chainsuck on ju see kui hammakas kisub alt keti üles kaasa?
just. selle peale läksingi leili, et siin keti ülepildumise teemale osati taas midagi muud külge pookida, chainsuck sekord.Rom kirjutas: nagu väikesele panid pildus 50% kordadest üle ääre keskjooksu ja väikese hammika vahele kinni.
chainsuck on ju see kui hammakas kisub alt keti üles kaasa?
kui 50% kordadest sissepoole üle läks siis otsiks põhjust L-kruvist.
Re: Ees väikse hammaka pealt keskmisele .
Mul täpselt sama komplektMartster kirjutas: Ahjaa, taga on eelmise aasta XTR, ees XT.
Kui lugeda esimest postitust, siis võib väita, et keti ülejooks väiksest hammakast on hoopis teemasse külge poogitud jutt, sest tunnused on rohkem sainsucki omad, kus kett jääb hammaka ja raami vahele kinni!erikr kirjutas:just. selle peale läksingi leili, et siin keti ülepildumise teemale osati taas midagi muud külge pookida, chainsuck sekord.Rom kirjutas: nagu väikesele panid pildus 50% kordadest üle ääre keskjooksu ja väikese hammika vahele kinni.
chainsuck on ju see kui hammakas kisub alt keti üles kaasa?
kui 50% kordadest sissepoole üle läks siis otsiks põhjust L-kruvist.
ok. mina ei osanud siit chainsucki välja lugeda sest kodanik ei täpsustanud kuhu see kett kinni jäi. 3 aasta jooksul olen saanud paar korda mudase ilamga chainsucki kuid murelapseks on siis esikäikar mitte keti kiilumine hammakate ja chainstay vahele. (algses positutses ilmselt raami SEE KOHT).Gunnar kirjutas:Kui lugeda esimest postitust, siis võib väita, et keti ülejooks väiksest hammakast on hoopis teemasse külge poogitud jutt, sest tunnused on rohkem sainsucki omad, kus kett jääb hammaka ja raami vahele kinni!
ise olen pidanud kakkuma (küll mitte oma rattal) ketti just granny ja raami vahelt kui on üle väikese visanud.