Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
-
- Rattur
- Postitusi: 54
- Liitunud: 20. 05. 2012. 15:12
Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Tervist,
kas keegi oskab öelda mis hetkest peaks hakkama muret tundma Absolute Blacki ovaalse esihammaka (absoluteBLACK Direct Mount Narrow-Wide Chainring - Oval - Boost 148, 34 T) kulumise pärast? Probleem nimelt selles, et viimasel ajal on hakanud laskumistel eest ketti maha viskama, tagakäikar siis enamasti keskmisel käigul. Tegemist 1x11 ja FS süsteemiga, esihammaka läbisõit ca 2000 km. Keti pikkus kontrollitud ja see klapib, käiguvahetus toimib laitmatult. Silmaga vaadates ja teist esihammakat kõrvale pannes ei saa küll aru, et hammakas oleks kuidagi märgatavalt kulunud. Või on lihtsalt halb juhus, et mingi poritükk hammakale sattunud ja seetõttu jookseb eest kett maha? Samas pole varem ja porisematel sõitudel sellist nalja olnud. On kellegil analoogset asja ette tulnud ja mis on lahendus olnud?
M
kas keegi oskab öelda mis hetkest peaks hakkama muret tundma Absolute Blacki ovaalse esihammaka (absoluteBLACK Direct Mount Narrow-Wide Chainring - Oval - Boost 148, 34 T) kulumise pärast? Probleem nimelt selles, et viimasel ajal on hakanud laskumistel eest ketti maha viskama, tagakäikar siis enamasti keskmisel käigul. Tegemist 1x11 ja FS süsteemiga, esihammaka läbisõit ca 2000 km. Keti pikkus kontrollitud ja see klapib, käiguvahetus toimib laitmatult. Silmaga vaadates ja teist esihammakat kõrvale pannes ei saa küll aru, et hammakas oleks kuidagi märgatavalt kulunud. Või on lihtsalt halb juhus, et mingi poritükk hammakale sattunud ja seetõttu jookseb eest kett maha? Samas pole varem ja porisematel sõitudel sellist nalja olnud. On kellegil analoogset asja ette tulnud ja mis on lahendus olnud?
M
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Tervitus.
Ei olegi otseselt kulumisega seotud. Tagumise käikari keti pinguti ei hoia lihtsalt piisavalt ketti pingul.
Aitab sama tootja keti juhik ja saada on neid nt. SIIN
Oli pojal sama mure, kui osavust ja kiirust laskumistel juurde tuli. Tänaseks ketijuhik peal ja pole enam kordagi kett maha tulnud.
Ei olegi otseselt kulumisega seotud. Tagumise käikari keti pinguti ei hoia lihtsalt piisavalt ketti pingul.
Aitab sama tootja keti juhik ja saada on neid nt. SIIN
Oli pojal sama mure, kui osavust ja kiirust laskumistel juurde tuli. Tänaseks ketijuhik peal ja pole enam kordagi kett maha tulnud.
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Äkki oled tagakäikari siduri lahti unustanud?
-
- Rattur
- Postitusi: 54
- Liitunud: 20. 05. 2012. 15:12
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Sidur on kinni. Mõtlesin ise ka, et äkki peaks sidurit veidi timmima, kuigi käega katsudes tundub keti pinge normaalne olevat. Kui panin peale tavalise ümara Absolut Blacki esihammaka, siis ei ole õnnestunud eest ketti maha saada, seda on juhtunud vaid ovaalsega ja sedagi täiesti erinevates olukordades. Ketijuhik on ka muidugi variant aga uurin enne, et ehk on muid variante veel.
- JerryBlake
- Rattur
- Postitusi: 160
- Liitunud: 31. 01. 2012. 21:45
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Kui mul juba kahel võistlusel järjest keti eest maha viskas, vahetasin keti ära ja rohkem pole probleeme olnud. Kett oli ka suht väsinud juba, äkki sul sama häda?
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Sama siin: kui AB Shimano XT M8000 versiooni ovaalne 34T ketti maha hakkas viskama aitas keti vahetus.
Keti kulumise mõõtmise kaliibrid on teinekord suht õnnetud. Ma mõõdan tavaliselt 24 lüli pikkust mis ei tohiks olla üle 306,4mm aga minu kaliiber arvab, et selline kett käiks küll. Kasutasin vahepeal ka eelpoolviidatud keti juhiku Hiina analoogi aga peale seda kui see minema lendas sõidan ilma ning ka juurikatega laskumistel keti mahatulemise probleemi pole isegi kui olen unustanud siduri peale panemata.
Keti kulumise mõõtmise kaliibrid on teinekord suht õnnetud. Ma mõõdan tavaliselt 24 lüli pikkust mis ei tohiks olla üle 306,4mm aga minu kaliiber arvab, et selline kett käiks küll. Kasutasin vahepeal ka eelpoolviidatud keti juhiku Hiina analoogi aga peale seda kui see minema lendas sõidan ilma ning ka juurikatega laskumistel keti mahatulemise probleemi pole isegi kui olen unustanud siduri peale panemata.
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Oli sama mure ovaalse hammakaga. Eelmise hooaja viimastel maratonidel ja trennides hakkas ketti maha viskama. Talvel sai ainult kett vahetatud ja nüüd mõned trennid ja 3 võistlust pole enam ketti maha visanud
-
- Rattur
- Postitusi: 54
- Liitunud: 20. 05. 2012. 15:12
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Keti kulumise antud olukorras pigem välistaksin. Tegemist KMC X11-93 ketiga. Esiteks on see ketimõõdikuga mõõtes kõvasti alla 0.75 (ketimõõdiku enda täpsus nihikuga üle mõõdetud ja keti läbisõit ca 300 km). Teiseks ei teki ketijama ümmarguse AB hammasrattaga - seega probleem peaks olema justkui konkreetse ovaalse AB-ga. Loogiliselt võttes peaks ju AB esihammakas ka mingi aja jooksul kuluma hakkama, kuid nagu eelnevalt kirjutasin, siis visuaalselt seda märgata pole.
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Kui mõni hammas on kõver, võib ka hakata maha viskama...
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
2015a H100 oli väga mudane, ja siis ma nägin meeletut vaeva selle 1x11 AB hammakaga. Kergema käigu peal tension nõrgem ja chainline viltu, siis laskumistel viskas sisse poole maha ja mudaga peale tagasi saamine oli paras tegemine.
Peale seda ostsin https://absoluteblack.cc/oval-chain-guide-s3-e-type/ jubina ja enam pole probleeme olnud. Sõber sõitis samal aastal sama comboga, aga hammaks oli WolfTooth ja tal probleeme polnud. Üldiselt arvan, et see on viga AB hammaka ovaaluses ja ehituses. WolfTooth ja Rotor paistab, et on selles osas parem.
Peale seda ostsin https://absoluteblack.cc/oval-chain-guide-s3-e-type/ jubina ja enam pole probleeme olnud. Sõber sõitis samal aastal sama comboga, aga hammaks oli WolfTooth ja tal probleeme polnud. Üldiselt arvan, et see on viga AB hammaka ovaaluses ja ehituses. WolfTooth ja Rotor paistab, et on selles osas parem.
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Tänavu oli endal sama probleem. Aga minu meeles ei olnud küsimus tagavahetaja pinges - tagant suurema hammasratta peal on see just suurem.
Mul oli umbes 4-5 korda selline muster, et kerisin mäkke ülesse (tagant kõige suuream peal), siis lasin tirri mäest alla ja kui siis uuesti väntama hakkasin oligi kett eest maas. Mulle tundus, et probleem tekkis sellest, et tirri lastes viskas tagaratas keti mehiselt sodi täis. Kuna kett ringi ei käinud, siis kogunes ketile ühe koha peale ja ümber paras mulla ja muda hunnik. Kui uuesti väntama hakkasin oli hoog veel suur ja kett käis kergelt ringi - teda ei kistud hammaste peale. Kuna linkide vahed olid muda ja kruusa täis, siis ei surunud hammasrattad end sellest läbi, kett tõusis hammaste kohale ja kuna chainline oli täitsa viltu siis jooksiski eest maha.
Hammasratas oli täitsa uus, kett kasutatud, kuid kulumine veel normi piirides. Seni pole kolme aasta jooksul sellist probleemi veel olnud. Sellist muda kah mitte.
Kas kellelgi veel sarnast probleemi esines ja kui siis mis hammasrattas kasutusel oli?
Mul oli umbes 4-5 korda selline muster, et kerisin mäkke ülesse (tagant kõige suuream peal), siis lasin tirri mäest alla ja kui siis uuesti väntama hakkasin oligi kett eest maas. Mulle tundus, et probleem tekkis sellest, et tirri lastes viskas tagaratas keti mehiselt sodi täis. Kuna kett ringi ei käinud, siis kogunes ketile ühe koha peale ja ümber paras mulla ja muda hunnik. Kui uuesti väntama hakkasin oli hoog veel suur ja kett käis kergelt ringi - teda ei kistud hammaste peale. Kuna linkide vahed olid muda ja kruusa täis, siis ei surunud hammasrattad end sellest läbi, kett tõusis hammaste kohale ja kuna chainline oli täitsa viltu siis jooksiski eest maha.
Hammasratas oli täitsa uus, kett kasutatud, kuid kulumine veel normi piirides. Seni pole kolme aasta jooksul sellist probleemi veel olnud. Sellist muda kah mitte.
Kas kellelgi veel sarnast probleemi esines ja kui siis mis hammasrattas kasutusel oli?
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Jah, sama probleemi täheldasin nii TRMil kui ka H100l. Minu hinnangul just peale pikemat tirri või mudas kõndimist. Kuna sõitsin mõlemad sõidud kaasaga koos, siis kohad kust ise läbi sõitsin ja tema jalutas tekitasid talle probleeme. Tal oli 30T RaceFace NW ja mul 30T FSA MegaTooth. Samas TRMil oli üks koht, kus aitasin ka teistel ketti puhastada ja seal oli tädil SRAM (mudelit ei märganud).
Mina ei täheldanud vahet ka selles mis käik taga oli ja kui pinges käikar või sidur. Kui ketile (või keti sisse) oli muda kogunenud, mis ei lasknud ketil ühte konkreetsesse hambasse minna, siis liigutas keti ka kõigil järgnevatel hammastel üles ja see viis hambumuse seisu kus kett maha jooksis.
Probleemi lahendamiseks pidi saama muda eemale ketist (või vedelamaks) ja siis pingega väntama, et aitaks keti puhtamaks. Nagu ütlesin, kui väntasid läbi jõuga, siis probleemi ei tekkinud. Teooria siis, et see aitas hoida ketti töös ja puhtamana.
Endal tekkis küsimus, et kas chainguide, mis ketti hambasse suunaks nii vertikaalselt (hammaka kohal) kui horisontaalselt aitaks selle probleemi likvideerida?
Mina ei täheldanud vahet ka selles mis käik taga oli ja kui pinges käikar või sidur. Kui ketile (või keti sisse) oli muda kogunenud, mis ei lasknud ketil ühte konkreetsesse hambasse minna, siis liigutas keti ka kõigil järgnevatel hammastel üles ja see viis hambumuse seisu kus kett maha jooksis.
Probleemi lahendamiseks pidi saama muda eemale ketist (või vedelamaks) ja siis pingega väntama, et aitaks keti puhtamaks. Nagu ütlesin, kui väntasid läbi jõuga, siis probleemi ei tekkinud. Teooria siis, et see aitas hoida ketti töös ja puhtamana.
Endal tekkis küsimus, et kas chainguide, mis ketti hambasse suunaks nii vertikaalselt (hammaka kohal) kui horisontaalselt aitaks selle probleemi likvideerida?
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Mul täpselt sama tähelepanek H100 Kütikast. Pakkis kogu ratta seda savisegust pasteeti täis ja 2 korda tuli kett eest maha. AB 32T ovaal, 3 aastat vana. Varem pole seda juhtunud kordagi.
Tuisu Tõnnil oli sama teema kuigi tal oli ka ketijuhik installitud. Tema riistvara täpsemat speci ma ei uurinud.
Tuisu Tõnnil oli sama teema kuigi tal oli ka ketijuhik installitud. Tema riistvara täpsemat speci ma ei uurinud.
Re: Absolute Black ovaalse hammasratta kulumine
Ja ma arvasin, et ma olen eriline TRM-il AB 34T ei olnud probleeme - muda oli oluliselt vedelam. Haanjas 32T viskas peale kütika laskumist ja veel mõnel korral vasakule. Alati peale pasas pidurdamist, mis keskjooksu ümbruse tombuks muutis. Ise eeldasin, et häda on vanas XT 2x käpas - seal jääb muda käpa ja ketiratta vahele ning kett ei vaju hammastesse.