Üleüldine hooldamine...
Üleüldine hooldamine...
Niisiis otsustasin et oleks ikka päris tore vahest rattaga mässata ja ei viici siin ükshaaval kõiki postitusi läbi lugeda, äkki oskab keegi anda mingi lingi kus on mingi "ratahoolduse 112" või on olemas üldse mõni sama asi eestis müügil paberkandjal
There is so much adrenaline,
running through my venes,
and it feels so good...
running through my venes,
and it feels so good...
Re: Üleüldine hooldamine...
ikka väga mitu korda juba olen postitanud lingi http://www.parktool.com/repair_help/FAQindex.shtmlpaf kirjutas:Niisiis otsustasin et oleks ikka päris tore vahest rattaga mässata ja ei viici siin ükshaaval kõiki postitusi läbi lugeda, äkki oskab keegi anda mingi lingi kus on mingi "ratahoolduse 112" või on olemas üldse mõni sama asi eestis müügil paberkandjal
lisaks vt seda postitust
viewtopic.php?p=28398#28398
kas keegi on seda raamatut ka lehitseda saanud?madiz kirjutas:müügil 1 raamat nimeks Jalgratas. Hooldus ja remont
Richard Ballantine ja Richard Grant
raamatukois
jalgratas-hooldus ja remont
Võibolla küsin lollisti, kuid kas ratastel on kah mingi reegel läbisõidu pealt, et mida hooldama peaks. Tean, et peale 100km läbimist tuleb teha esmane hooldus. Mis selle käigus tehakse? Timmitakse ainult käiguvahetajaid ja pingutatakse laagreid? Kontrollitakse ka kodaraid? St. mida peab jälgima, kui esmahooldusesse viia?
Kas järgnevad hooldused on juba vastavalt vajadusele või peab läbisõitu jälgima, et ratas korras püsiks? Millal näiteks amorti esimest korda hooldusesse peaks viima? Kumme vahetada, ketti ja hammakaid saab vahetada vastavalt kulumisele, kuid küsimuseks need liikuvad detailid mis otseselt tunda ei anna või näha pole...
Kas on kusagil selle kohta midagi ülevaatlikku, et millal mida?
Henry
Kas järgnevad hooldused on juba vastavalt vajadusele või peab läbisõitu jälgima, et ratas korras püsiks? Millal näiteks amorti esimest korda hooldusesse peaks viima? Kumme vahetada, ketti ja hammakaid saab vahetada vastavalt kulumisele, kuid küsimuseks need liikuvad detailid mis otseselt tunda ei anna või näha pole...
Kas on kusagil selle kohta midagi ülevaatlikku, et millal mida?
Henry
On olemas. Minusugusel dumbuseril on seal lugemist küll.Rom kirjutas:kas keegi on seda raamatut ka lehitseda saanud?
jalgratas-hooldus ja remont
Paras huumor/pilguheit minevikku on igat operatsiooni illustreeriv pildimaterjal: figureerivad härrasmehed rataste, riiete, kiivrite ja kingadega 1990. algusest või nii.
Aga eks töövõtted ja -riistad on ikka samad.
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Olen lehitsenud veel paari rattateemalist raamatut sellelt kirjastuselt. Tegemist siis ilmselt puhta tõlkega (konsulteerimata ala asjatundjatega) väga vanadest raamatutest. Näiteks oli ühes väidetud, et maastiku ratta maksimaalne käikude arv on 24. Aga nii päris algajale on seal midagi tarka ikka. Mul lapsed lugesid ja said targemaks küllAndrus K kirjutas:On olemas. Minusugusel dumbuseril on seal lugemist küll.
Paras huumor/pilguheit minevikku on igat operatsiooni illustreeriv pildimaterjal: figureerivad härrasmehed rataste, riiete, kiivrite ja kingadega 1990. algusest või nii.
Aga eks töövõtted ja -riistad on ikka samad.
Ja ei ole kindlat reeglit, et peale jupi sisse sõitmist pead seda pingutama või õlitama, vaatamata sellele, et miskit tunda ei anna? Ning et naksumise, loksumise või kriuksumise puhul on juba hilja ja jubina ressurss oluliselt kahjustatud.Gunnar kirjutas:Rattal peaks vist kõik jubinad olema sellised, mille vahetamise või hoolduse vajadusest sa saad sõites aru, st. kui liigub ja miski ei häiri, siis pole hooldust vaja.
Osadel ratastel peaks olema isegi garantiikirjas sees punkt, et kui esmane hooldus õigel ajal tegemata, siis garantii ei kehti.
Henry
Noh, esimese aasta hooldused on ju tasuta, seal pole probleemi, aga igaks-juhuks määrimist teen/lasen teha kord aastas, muidu ikka vahetevahel vaatan/katsun/kuulan ratta üle, et kas jääb midagi silma/kõrva. Mingeid kilomeetreid või sõidutunde ei loe.Karikas kirjutas:Ja ei ole kindlat reeglit, et peale jupi sisse sõitmist pead seda pingutama või õlitama, vaatamata sellele, et miskit tunda ei anna? Ning et naksumise, loksumise või kriuksumise puhul on juba hilja ja jubina ressurss oluliselt kahjustatud.Gunnar kirjutas:Rattal peaks vist kõik jubinad olema sellised, mille vahetamise või hoolduse vajadusest sa saad sõites aru, st. kui liigub ja miski ei häiri, siis pole hooldust vaja.
Osadel ratastel peaks olema isegi garantiikirjas sees punkt, et kui esmane hooldus õigel ajal tegemata, siis garantii ei kehti.
Henry
Sa räägid Dorling Kindersley rattaraamatust, mis tõlgitud eesti keelde? Kui jah, siis tolle raamatu konsultantideks olid Enn Rohtla ja Kalju Koch. (Olen tolle raamatu sünniga vägagi lähedalt seotud). Loomulikult on too trükis algajale huvilisele. Meiesugused loevad ju 1000 leheküljelist Barnett-i piiblit .veiko kirjutas: Olen lehitsenud veel paari rattateemalist raamatut sellelt kirjastuselt. Tegemist siis ilmselt puhta tõlkega (konsulteerimata ala asjatundjatega) väga vanadest raamatutest. Näiteks oli ühes väidetud, et maastiku ratta maksimaalne käikude arv on 24. Aga nii päris algajale on seal midagi tarka ikka. Mul lapsed lugesid ja said targemaks küll
http://www.bbinstitute.com/manual.htm#order/download
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Ei oska täpselt öelda, kas on see. Peab kodus järele vaatama. Egas seal midagi valesti öeldud ei olnud aga kohati on seal selliseid lauseid mis jätavad asjast otsetõlke mulje.mart kirjutas: Sa räägid Dorling Kindersley rattaraamatust, mis tõlgitud eesti keelde? Kui jah, siis tolle raamatu konsultantideks olid Enn Rohtla ja Kalju Koch. (Olen tolle raamatu sünniga vägagi lähedalt seotud). Loomulikult on too trükis algajale huvilisele. Meiesugused loevad ju 1000 leheküljelist Barnett-i piiblit .
http://www.bbinstitute.com/manual.htm#order/download