Mida teha? Kus?
Mida teha? Kus?
Nii, selline jama. Endal GT Palomar, aga sellel on:
kett veninud
tagumine käiguvaheti katki
tagumine telg pooleks
trossid veninud
Äkki keegi oskab aidata.
Kas on mõtet korda teha?
Kus oleks kõige soodsam?
Äkki oleks ise mõtet korda teha?
Kust odavalt juppe saab?
Suured suured tänud
kett veninud
tagumine käiguvaheti katki
tagumine telg pooleks
trossid veninud
Äkki keegi oskab aidata.
Kas on mõtet korda teha?
Kus oleks kõige soodsam?
Äkki oleks ise mõtet korda teha?
Kust odavalt juppe saab?
Suured suured tänud
Minu meelest soodsamatest jalgrattahooldust võimaldavatest poodidest Tallinnas on näiteks Männiku Tandem. Seal ei ole kirvega taotud hindu siiamaani ette tulnud.
Kogemus:
-- kronstein väänati otseks
-- tagahambad tirriga ja kett vahetati uute vastu
-- tagakäikari trossivahetus
-- keskjooksu lõtk seati olematuks
-- käikude reguleerimine..
töö 70,-
Kogemus:
-- kronstein väänati otseks
-- tagahambad tirriga ja kett vahetati uute vastu
-- tagakäikari trossivahetus
-- keskjooksu lõtk seati olematuks
-- käikude reguleerimine..
töö 70,-
Kett maksab paarsada krooni.
Ketiga koos tuleb ka uus tirr/kassett osta (300-500krooni)
Käiguvahetajaid on mitmeid 150kroonist(ShimanoSIS - olen sõitnud sellisega nii päikese käes kui soolalögas, ainus pretentsioon on vananedes tekkinud ebatäpsus, teinekord tuleb kangi udida, et ket üle läheks)) kuni tuhandeteni (Ilmselt kasutavad profid ja need vahetajad vist vahetavad momentaalselt ja täpselt igas poosis ja ilmas).
Olenevalt tirri tüübist on võimalik hammasrattaid teist pidi keerata, st hammaste kulumata küljed keti vastu. Ise olen hambaid ka mõõtu käianud, aga seda ei saa kunagi täpseks ja uus kett hakkab ikka ragisema.
Milles seisneb trosside venivus? Mul on nad seni vaid katki läinud, kui pidurid lõtvuvad, siis tuleb neid timmida.
Ja tagumine võll maksis kõige koonuste ja kuullagrite komplektiga midagi peale 100 krooni.
Mu eelmisel rattal oli pealekeeratava tirriga tagaratas ja sellel oli võllidega pidevalt jama, sest tirripoolne koonus oli sügaval rummu sees ja sellega koos ka ratta tugipunkt raamist kaugel, võllile langes sepärast suurem koormus kui kassettrummuga rattal, millel on koonused vahetult raami vastas. Küll neid võlle murdus, läks niisama kõveraks, probleemist sain lahti siis, kui lasin uue võlli töö juures treida vedurimootori tikkpoldist (legeeritud teras 40X). Koos selle võlliga langes ratas lõpuks varaste saagiks.
Ketiga koos tuleb ka uus tirr/kassett osta (300-500krooni)
Käiguvahetajaid on mitmeid 150kroonist(ShimanoSIS - olen sõitnud sellisega nii päikese käes kui soolalögas, ainus pretentsioon on vananedes tekkinud ebatäpsus, teinekord tuleb kangi udida, et ket üle läheks)) kuni tuhandeteni (Ilmselt kasutavad profid ja need vahetajad vist vahetavad momentaalselt ja täpselt igas poosis ja ilmas).
Olenevalt tirri tüübist on võimalik hammasrattaid teist pidi keerata, st hammaste kulumata küljed keti vastu. Ise olen hambaid ka mõõtu käianud, aga seda ei saa kunagi täpseks ja uus kett hakkab ikka ragisema.
Milles seisneb trosside venivus? Mul on nad seni vaid katki läinud, kui pidurid lõtvuvad, siis tuleb neid timmida.
Ja tagumine võll maksis kõige koonuste ja kuullagrite komplektiga midagi peale 100 krooni.
Mu eelmisel rattal oli pealekeeratava tirriga tagaratas ja sellel oli võllidega pidevalt jama, sest tirripoolne koonus oli sügaval rummu sees ja sellega koos ka ratta tugipunkt raamist kaugel, võllile langes sepärast suurem koormus kui kassettrummuga rattal, millel on koonused vahetult raami vastas. Küll neid võlle murdus, läks niisama kõveraks, probleemist sain lahti siis, kui lasin uue võlli töö juures treida vedurimootori tikkpoldist (legeeritud teras 40X). Koos selle võlliga langes ratas lõpuks varaste saagiks.
mustal taustal helendab must vari
se telg läks arvatavasti sellepärast katki et:
kunagi lollipeaga sai mingi tkahtlast õli rattale pandd, ja enam ei tekinud seda hammakale omast häält or smt st et ratas jäi väga vaikseks, kakkusin tagant kõik lahti ja puhastasin ja määrisin üle, aga kokkupannes polnud seda õiget võtit, ja ni umbes se kokku läkski. Suur hüpe ja külili, tagumine ratas viltu ja telg oligi pooleks. Ja käiguvaheti kägaras kodarates.
Aga kus on normaalne remonditeenust küsida?
kunagi lollipeaga sai mingi tkahtlast õli rattale pandd, ja enam ei tekinud seda hammakale omast häält or smt st et ratas jäi väga vaikseks, kakkusin tagant kõik lahti ja puhastasin ja määrisin üle, aga kokkupannes polnud seda õiget võtit, ja ni umbes se kokku läkski. Suur hüpe ja külili, tagumine ratas viltu ja telg oligi pooleks. Ja käiguvaheti kägaras kodarates.
Aga kus on normaalne remonditeenust küsida?
Teeninduse kohta ei oska öelda, seda teen ma endale ise.
Aga see võlli murdumine ei saanud olla valest määrimisest vms, see murdub ikka puhtalt hüppamise tagajärjel. Ehk siis kui hüpata tahad, peab tagarumm tingimata kassettsüsteemiga olema (tänapäeval vist pealekeeratava tirriga rattaid enam ei tehtagi?)
Aga see võlli murdumine ei saanud olla valest määrimisest vms, see murdub ikka puhtalt hüppamise tagajärjel. Ehk siis kui hüpata tahad, peab tagarumm tingimata kassettsüsteemiga olema (tänapäeval vist pealekeeratava tirriga rattaid enam ei tehtagi?)
mustal taustal helendab must vari
Re: Mida teha? Kus?
keti saad ise vahetada, osta mingi powerlingi või missinglingiga kett, siis on lihtne paigaldada, saad kätte 90 kr velo+ist näiteks kmc z51.ziim911 kirjutas: kett veninud
tagumine käiguvaheti katki
tagumine telg pooleks
trossid veninud
käikar osta uus ja alates altus tasemest. vahetamine just suurt oskust ei nõua. timmimisega saab ka ise hakkama.
selle teljega mine käi hoolduses, sest seal on õppind mehed ja õiged riistad.
trosside venimisest niipalju, et minul pole kunagi ükski tross nii ära veninud, et märgata oleks. kui venib, siis ikka ju pinge all olles, näiteks sel hetkel kui pidurit tugevalt vajutad, kuid siis kui lahti lased, siis peaks ju venitud millimeetrid uuesti kokku tõmbuma.
igatahes kui tross on terve, siis lihtsalt pinguta seda
Söidame mönuga
noh, sis-i pealt altusele üle minnes oli ikka vahe tuntav just vahetuse täpsuses ja kiiruses. jutt käib siis tagukäikarist.Soobel kirjutas:Altus?
Huvitav tegelikult, mille poolest need käikarid niiväga erinevad? Ise olen sõitnud SIS-i, Acera ja Altusega, peale hinnavahe ma muud vahet nagu ei täheldanud. Vahetasid üht moodi, rullid kulusid ühtmoodi, rulliloksust tekkiv ebatäpsus oli sarnane...
aceraga polnud vahet tunda.
nüüd sõidan XT-ga ja vahe on ikka mõnusalt suur. täpsus ja kiirus ikka hoopis muu kui mingi odavamaga.
ei kujuta ette mis XTR veel teeb
Söidame mönuga
ja nö. profikäikarid käivad teistpidi. rapid rise käikarid siis täpsemalt.Soobel kirjutas:Olen kuulnud, et odavamate (harrastajate) grupi ja kallimate profikäikarite põhierinevus olla see, et kallid vahetavat tõrgeteta ka täiskoormusega väntamise ajal? (SISiga tõusul tagant suuremale hammasrattale vahetamine on lootusetu)
see tähendab seda et vedru tõmbab suurima hammaka poole ja heebliga surud väiksema poole. odavamad on vastupidi.
ja ka koormuse all vahetavad nad jah korralikult, kuid head käiguvahetust soodustab ka kett ja hammasrattad
Söidame mönuga
Re: Mida teha? Kus?
tross ei ole püksikumm.kui venib, venib ainult ühtepidi ja jäävalt. trossi venimise kompenseerimiseks on reguleerimismutrid kõridel nii käiguheeblite kui ka enamuse tagavahetajate juures. kui need on juba täiega välja keeratud siis keera mõlemad sisse tagasi ja pane tross kruvi alt lähemalt kinni. piduritega sama teema, linkide juures on reguleerimine ja pidurite juures võimalik tross lähemalt kinnitada.peeter009 kirjutas:trosside venimisest niipalju, et minul pole kunagi ükski tross nii ära veninud, et märgata oleks. kui venib, siis ikka ju pinge all olles, näiteks sel hetkel kui pidurit tugevalt vajutad, kuid siis kui lahti lased, siis peaks ju venitud millimeetrid uuesti kokku tõmbuma.
igatahes kui tross on terve, siis lihtsalt pinguta seda
Shimano küll pushib high normal / low normal revolutsiooni aga selline üldistus siin oli küll kohatu.peeter009 kirjutas:ja nö. profikäikarid käivad teistpidi. rapid rise käikarid siis täpsemalt.
see tähendab seda et vedru tõmbab suurima hammaka poole ja heebliga surud väiksema poole. odavamad on vastupidi.
ja ka koormuse all vahetavad nad jah korralikult, kuid head käiguvahetust soodustab ka kett ja hammasrattad
Re: Mida teha? Kus?
Nii hooldus tehtud, koos ketiga vahetati ka tagumised hammakad ära, taha sai ka uus käiguvaheti ja uus telg. Käiguvahetiga ka uus tross ja kõrid. Ka piduriklotsid vahetati ära. Ja rattad tehti sirgeks.
- pooleks on see, et spidomeetri mõõteriistast, mis hargi küljes on, sai tehnik jagu
Kokku läks 800kr
- pooleks on see, et spidomeetri mõõteriistast, mis hargi küljes on, sai tehnik jagu
Kokku läks 800kr