Tagakäikari regullimine

Remont ja hooldus
Vasta
P
Rattur
Postitusi: 203
Liitunud: 24. 04. 2004. 13:55

Tagakäikari regullimine

Postitus Postitas P » 13. 05. 2004. 09:23

Võimalik, et sellest siin juba kuskil juttu olnud, kui on, siis palun keegi andke selle topicu link. Et siis asi selline, et oleks vaja tagakäikarit reguleerida. Kas see on ka raske? Oskaks keegi nati õpetada, kuda see käib?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Tagakäikari regullimine

Postitus Postitas erikr » 13. 05. 2004. 09:25

P kirjutas:Võimalik, et sellest siin juba kuskil juttu olnud, kui on, siis palun keegi andke selle topicu link. Et siis asi selline, et oleks vaja tagakäikarit reguleerida. Kas see on ka raske? Oskaks keegi nati õpetada, kuda see käib?
http://www.parktool.com/repair_help/FAQrindx.shtml

ehk siis kõigepealt äärmised asendid paika ja siis trossipinge õigeks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tagakäikari regullimine

Postitus Postitas mart » 13. 05. 2004. 09:37

erikr kirjutas:
P kirjutas:vaja tagakäikarit reguleerida
http://www.parktool.com/repair_help/FAQrindx.shtml

ehk siis kõigepealt äärmised asendid paika ja siis trossipinge õigeks.
Sama õpetus, ainult pildid on tiba teise nurga alt:
Vali alapealkiri - Derailleur, rear tuneup
http://www.utahmountainbiking.com/fix/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Postitus Postitas Gunnar » 13. 05. 2004. 09:39

Ja vaja on ratas maast lahti saada kas statiivi või sõbra abiga, üksi toanurgas on jube närvide rikkumine. Asja ajab ära paar tooli ja harjavart :)

nerd04
Rattur
Postitusi: 233
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 01. 10. 2004. 13:58

ise olen kõike seda proovind- aga ikka hüppab üle või ei haakugi (acera)- kas võib asi olla veninud ketis- läbisõit küll alles alla 1000 km

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 01. 10. 2004. 14:13

nerd04 kirjutas:ise olen kõike seda proovind- aga ikka hüppab üle või ei haakugi (acera)- kas võib asi olla veninud ketis- läbisõit küll alles alla 1000 km
eeldades, et kett ja kassett on kokkusobivad siis venimine võib vabalt olla põhjuseks. seda välja ei regulli.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

nerd04
Rattur
Postitusi: 233
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 01. 10. 2004. 14:41

tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 01. 10. 2004. 16:23

nerd04 kirjutas:tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole
Lüli vahelt ära võtmine siin ei aita, pead ikka uue keti soetama.
Lülide ära võtmine rohkem selline ajalooline teema. Tehti seda hoopis selleks, et saaks keti parajalt pingule. Kui nüüd meelde tuletada, siis käis ju ühekäigulistel ratastel keti pingutamine taga ratta edasi-tagasi liigutamisega. Ja kui kett oli liiga veninud, siis enam taha poole liigutada ei andnud, ning võetigi ketil lüli vahelt.

nerd04
Rattur
Postitusi: 233
Liitunud: 24. 08. 2004. 11:05

Postitus Postitas nerd04 » 01. 10. 2004. 20:47

Rivo kirjutas:
nerd04 kirjutas:tänud- siit edasi küsimus- kas lülivõrra lühemaks või? ja kas tehakse rattapoes ootetööna? kuna endal kavalaid töövahendeid praktiliselt pole
Lüli vahelt ära võtmine siin ei aita, pead ikka uue keti soetama.
Lülide ära võtmine rohkem selline ajalooline teema. Tehti seda hoopis selleks, et saaks keti parajalt pingule. Kui nüüd meelde tuletada, siis käis ju ühekäigulistel ratastel keti pingutamine taga ratta edasi-tagasi liigutamisega. Ja kui kett oli liiga veninud, siis enam taha poole liigutada ei andnud, ning võetigi ketil lüli vahelt.
miks lüli vahelt võtmine on out ja tingimata tuleb uus kett soetada? kas siin on veel keti juures midagi mängus lisaks kulumisele- et tagakäikaril kett ei taha normaalselt liikuda- eeldades et kett ja käikar ühilduvad ja reguleerimine on asjatundlikult tehtud :roll:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 01. 10. 2004. 20:51

nerd04 kirjutas:miks lüli vahelt võtmine on out ja tingimata tuleb uus kett soetada? kas siin on veel keti juures midagi mängus lisaks kulumisele- et tagakäikaril kett ei taha normaalselt liikuda- eeldades et kett ja käikar ühilduvad ja reguleerimine on asjatundlikult tehtud :roll:
point on selles, et kui kett venib siis venivad teoreetiliselt kõik lülid võrdselt, võta niimitu lüli kui tahad vahelt ära, lülide pikkust see ei muuda. üle kasseti hammakate viskab seetõttu, et iga lüli pikkus on suurem ja ei toimu korralikku hambumist.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 20. 05. 2005. 11:59

Sai siis kella 3-ni öösel jälle tagumist käiguvahetajat seadistatud, kuna eelmisel sõidukorral vahetusid käigud väga halvasti. Olin juba siis 700 km sõitnud ketiga käikarit nii. Shima manualiga, kui ka R.Ballantine raamatu abil enne seda sõitu seadistanud, kuid mitte miskitki kasu. Vahetasin siis keti, olles pea veendunud selles, et see on läbi (Sram Pc 59) uue Shima. Deore HG 53 --9 vastu. Kuid asi ei paranenud sugugi. Keti mõõdu (lülide arvu) tegin ka muidugi õigeks, vanade järgi. Alles hiljuti teine uus Hg 53 töötas samuti laitmatult sellel kassetil. Otsisin infot ja PARK tools õpetuse järgi sai uue ketiga protseduur jälle läbitud (välimised piirkruvid, nurgakruvi ja trossipingekruvi). Sai ka trossi õlitatud ja näpitsatega pingule seatud(pinch polt). Kuid käsitsi käigud lihtsalt ei vahetu. Kui lähevad ülesse ilusti, siis ei tule enam täpselt alla ja jätavad vahele mõned sprocketid. See jama tekkis peale sopast Kõrvemaa liivas sõitmist ja ratta puhastamist, pesemist. Ennem töötas hästi.
Küs.: kas kohe poodi mehhaaniku juurde või on midagi mida saaks ise parandada. Võibolla on tross läbi?! Käikar on suhteliselt jäik, s.t. needid ei logise.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 20. 05. 2005. 12:01

Käikari trossi kõrid mustad.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 20. 05. 2005. 12:05

veiko kirjutas:Käikari trossi kõrid mustad.
täpselt nii. eks tuleb vaadata kas annab veel puhastada-määrida või tuleb ära vahetada.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 20. 05. 2005. 12:06

Kristiano kirjutas:
Küs.: kas kohe poodi mehhaaniku juurde või on midagi mida saaks ise parandada. Võibolla on tross läbi?! Käikar on suhteliselt jäik, s.t. needid ei logise.

trennirattal nüüdseks neljandat hooaega deore vahetaja
ja see on tõsist tööd teinud ning ei ole ma teda eriti sättinud
vaid enamvähem puhtana hoidnud.
aga käigud saab siis korralikult vahetama kui on korralikud
trossid kõrid ning need on puhtad......ilma selle varjandita ei ole mõtet proovidagi...........sellelst olen nüüdseks aru saanud :wink:

soosaar
Rattur
Postitusi: 77
Liitunud: 14. 09. 2003. 17:37

Postitus Postitas soosaar » 20. 05. 2005. 12:09

Kõrid võivad olla mustad või siis õüdse seest kulunud. Ma just eelmine nädal samuti proovisin regullida, aga asjatult. Hoolduses siis selgus, et kõri oli seest kulunud. Kõri sees on mingisugune libe kiht, tänu millele tross siis kergemini liigub. Mul oli see kiht omadega õhtal. Hoolduses pandi täispikk kõri ja nüüd kõik mured murtud. :D

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 20. 05. 2005. 12:10

kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)...? JagWire Stainless.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 20. 05. 2005. 12:18

Kristiano kirjutas:kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)?
see 40WD peaks küll igasuguse sodi sealt lahti leotama
veel parem on würthi aerosool puhastaja mis lahustab igasuguse mustuse
ja aurab väga kiiresti.
ning peale seda olen kasutanud motipi teflon sprayd.

KUID odavaid kõrisi peaks vahetama siiski
vähemalt iga poole hooaja tagant , peale seda
väheneb nende töökvaliteet oluliselt.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 20. 05. 2005. 12:20

Kristiano kirjutas:kõride puhastamine käib kuidas:
-- mingi survega läbi lasta (mul on Wd-40)v. riidega v. veejoaga(kraanist)...?
olen teinud nii WD40, CRC51 kui ka ketiõliga. pärast on mõistlik atsetooniga läbi loputada ja kõri kuivaks kloppida. kui aga kõri sisemine plastik juba kulunud on ja metall metalliga kokku käib siis on targem kõri ära vahetada.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

paa
Rattur
Postitusi: 35
Liitunud: 01. 09. 2004. 10:28

Postitus Postitas paa » 20. 05. 2005. 12:29

kasutan sisuliselt samu vahendeid, nagu Rom siin just kirjeldas, selle vahega, et Teflon spray on samuti Würthi toode. Ja julgen kah soovitada. Määrdeks Teflonit just sellepärast, et ta jätab KUIVA ja libeda kihi. Seda võiks ka trossile lasta. Tingimusel muidugi, et eelnevalt korralikult puhastatud ja kuiv. Midagi jäädavalt märga küll trossidele ja kõridele pole hea panna.

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 20. 05. 2005. 12:37

Kristiano kirjutas:kõride puhastamine
Kõigepealt tee kindlaks, milline 3-st tagavahetaja kõrist takistust tekitab. (arvatavasti käikarisse minev jupp). Lase tross käikari küljest lahti, ja liiguta iga kõrijupi sees eraldi. Tavaliselt on lenksukõri ja keskminekõri korras ja käikarikõri *poob*. Sinu asemel võtaks käikarikõri näidispikkusena poodi ja ostaks uue. NRP ntx müüb kõri meetri kaupa - sul läheb vaja ca 40cm. Kõri on nii odav, et puhastamine/leotamine ei tasu mu meelest ära. :roll:
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 20. 05. 2005. 13:07

mart kirjutas:Kõri on nii odav, et puhastamine/leotamine ei tasu mu meelest ära. :roll:
(y)

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 20. 05. 2005. 13:09

käikarisse minev kõri oli 34 cm, ParkTools soovitas ka sellest pikemat

Kasutaja avatar
sqber
Rattur
Postitusi: 285
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Postitus Postitas sqber » 20. 05. 2005. 13:58

Ja kui kedagi huvitab, et kuidas trosside ja kõridega maadelda (st. kuidas kõrist välja võetud tross pärast puhastamist uuesti sisse saada), siis vastuseid peaks leidma siit foorumist. Ise pole proovinud, kuid see asi tuleb endal lähiajal ette võtta.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!

paa
Rattur
Postitusi: 35
Liitunud: 01. 09. 2004. 10:28

Postitus Postitas paa » 20. 05. 2005. 14:27

kui on tahtmist see tülikas operatsioon olemasoleva trossi eluajaks sootuks unustada, siis võib trossi otsa kokku joota ja hülsist üldse loobuda. Saab käikarit väga hõlpsalt alati maha, puhastamiseks või niisama mängimiseks. Teflonpindega trossil tuleb küll see teflonikiht maha kraapida, seda on hea teha nii, et paned selle hülsi ikkagi seniks peale, kraabid selle vahetust lähedusest puhtaks ja joodad kergelt kinni ning lõikad siis hülsi maha.

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 20. 05. 2005. 15:17

Tore, puhastasin kõrid Wd-40-ga ja raputasin puhtaks; puhastasin, õlitasin trossi ning kõik 27 käiku said vabalt töötama!
Muidugi mitte vigadeta: trossi sain narmendama ja ühest kõrist oskasin sisemise plastikvoodri ummikusse ajada, mistõttu pidin kõri natuke lühendama. Edaspidi jälle paremini! Huvitav, et puhtusel ja õlil on nii suur mõju... :)
Aitüma!

Vasta

Mine “Hooldus”