Pidurid krigisevad

Remont ja hooldus
Vasta
andresppp
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 12. 05. 2003. 10:52

Pidurid krigisevad

Postitus Postitas andresppp » 12. 05. 2003. 10:57

Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.

Ette tänades

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 12. 05. 2003. 11:15

Puhasta pöiaseinad korralikult ära. Sul võib seal mingit mikroprügi külges olla, mis siis tutikate klotsidega endast märku annab.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: Pidurid krigisevad

Postitus Postitas Rom » 12. 05. 2003. 11:30

andresppp kirjutas:Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin. Kas keegi oskab anda näpunäiteid, kuidas sellest kriginast lahti saada. Hooldusesse viia päris niisama ei saa, kuna pole ühtegi hooldust läheduses.

Ette tänades
Õli või mingi muu määre veljel või klotsil ja säärane vile ja kriuks et kõik ümberringi vahivad... :wink:

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 12. 05. 2003. 11:36

Mis klotsid on? Kehv/odav klots teebki igasugu koledaid hääli. Korralik klots kulub küll rutem kuid see-eest peab hästi ning on vaikne.

Aga igaksjuhuks võid pöia ja klotsi korralikult ära puhastada küll.

Urmas

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Pidurid krigisevad

Postitus Postitas erikr » 12. 05. 2003. 11:42

andresppp kirjutas:Tere

Ostsin endale uued piduriklotsid. Panin need rattale külge. Kõik tundub olevat nagu korras, pidurid on mõlemalt poolt ühekaugusel, käivad korralikult vastu ratast, kuid pidurdamisel tekib päris tugev krigin.
klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe. seda reguleerimist on lihtsam läbi viia kui klotside tagaotsa ümber seod sobiva jämedusega nööri- või traadijupi (mõlemale klotsile korraga).
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: Pidurid krigisevad

Postitus Postitas tarmo » 12. 05. 2003. 12:11

erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 12. 05. 2003. 12:29

http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Pidurid krigisevad

Postitus Postitas erikr » 12. 05. 2003. 12:37

tarmo kirjutas:
erikr kirjutas: klotsid ei tohi olla pöia küljega paralleelsed. pead klotse reguleerima nii, et klots asetseks tiba kiilus pöia suhtes. kui klotsi esiots on vastu pöida siis tagumises otsas võiks olla pöiaga ca 1 mm vahe.
mis nipp see selline on? ma pole kuulnud enne sellist asja, et nii tehakse. mis see annab?
:shock:
see on üks põhitõdedest. igas pidurite hooldust käsitlevas allikas on see ära toodud. mu meelest on see teema kunagi ka velolistist läbi käinud.
ingl k. teema nimi toeing. isegi spets reguleerimiskiile on võimalik roseversandist osta.
siin autoriteetne allikas puust ja siniseks.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Bishop
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 02. 05. 2003. 20:24

Postitus Postitas Bishop » 12. 05. 2003. 12:37

Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis :? )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha :roll:
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2049
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 12. 05. 2003. 12:41

mart kirjutas:http://www.geocities.com/czcorner/tech8.html
on ilusti asi lahti seletatud ja õpetus kah juures
Näedsa siis! ;)

Jälle midagi uut

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 05. 2003. 12:45

Bishop kirjutas:Ok see klotsi viltu asetamine on üks asi aga kui klots velje pealt endasse tükke kogub? Kõik jama algas pärast seda kui talvel sai rattaga sõidetud.
Mis siis teha?
Olen veljel pidurduspinna puhtaks teinud (ei aidanud), siis sai liivapaberiga nii siledaks aetud, et sõrmega enam konarusi ei tundnud ja silmaga ka midagi kahtlast ei täheldanud (paar tugevamat pidurdust ja jälle klotsid metalli puru täis :? )
Suht tüütav juba see jama. Uus velg kindlasti aitaks aga rahaga muudki teha :roll:
Seda ma ka ei usu, et just klotsi viga oleks, sest sama jama oli ühel teisel trüübil ka shimano klotsiga.
võib olla vilets pöid. samas võib olla see, et korralikud jämedad liivaterad on klotsi tunginud ja rebivad pöia pinnast laastu. uuri klotse ja urgitse pahalased välja juhul kui neid seal leidub.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 12. 05. 2003. 16:10

Mul oli probleeme kui kasutasin Shimanon XTR klotse. Need imesid endasse pöiast (Mavic X221 ja X618) alumiiniumitükke ja maapinnalt pisikesi kivisid. :cry: Peale seda kui hakksin kasutama KoolStop'i punaseid klotse, probleeme pole olnud. Praegu on kasutusel Ritchey punased klotsid ja töötavad. :)
Hi-end ja low-end tooted ei sobi nähtavasti alati kokku... :roll:
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
Bishop
Rattur
Postitusi: 13
Liitunud: 02. 05. 2003. 20:24

Postitus Postitas Bishop » 12. 05. 2003. 17:30

Nu pöid on Weinmann 519 alloy heat treated, ei usu et eriline p**k on. Samas klotsid said ka ilusti puhtaks tehtud koos pöiaga.
Aga eks ma siis proovi neid Ritchey punaseid klotse, 260.- jooksu eest ei olegi nii hull tglt.
Oot mis see high ja mis see low siis on? :roll:

Kasutaja avatar
huko
Rattur
Postitusi: 556
Liitunud: 24. 02. 2003. 00:46

Postitus Postitas huko » 12. 05. 2003. 17:47

Bishop kirjutas:Oot mis see high ja mis see low siis on? :roll:
XTR vs. Mavic X221 8)
Signature sucks! Pilt

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 12. 05. 2003. 19:43

sinised ritchey logicud on paremad kui punased. Punased on severe conditions ja sinised on xtreme conditions. Velo+ on XTR V-braked 990, tea kas tasuks osta?kliendikaardiga saaks alet kah..
No Pain No Gain

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 12. 05. 2003. 20:03

ma sõidan teist hooaega ritchey sinistega. alum. tükke tuleb üsna tihti välja nokkida, a sinised vist ongi vähe pehmemad. alumiiniumi allikaks on rolf dolomite.

koomahai
Rattur
Postitusi: 178
Liitunud: 29. 04. 2003. 17:56

Postitus Postitas koomahai » 12. 05. 2003. 20:41

Kasutan Avid 5 pidureid ja Ritchey musti klotse, velgedeks on Ritchey OCR Comp. Korra kuus peab vähemalt metallitükke klotsidest välja koukima. Huvitav, kaua see velg niimoodi vastu peab :(
Tanel

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 05. 2003. 21:28

njah, mul mavic crossride pöid ja SRAM9.0 koolstopi klotsidega, ei mingit muret. rolfi / ritchey kombinatsioonist poleks seda oodanud. tegelt olen kusagilt lugenud, et ritchey punastes ja sinistes on abrasiivainet mis pidurdusefekti parandab kuid pöida sööb
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 13. 05. 2003. 08:56

peab vist ja koolstop klotse ostma hakkama. neid vist eestis pole? rolfi tagapöid pidas vastu 2 võistlushooaega ehk ca 10000 km erinevates tingimustes kihutamist. pragu tekkis pidurduspinnale. ausalt öeldes tundus mulle selline kulumine loomulik, sest ta sai ikka kõvasti vatti 2 hooajaga.

Loom
Rattur
Postitusi: 177
Liitunud: 15. 06. 2003. 08:06

Postitus Postitas Loom » 16. 06. 2003. 10:37

Proovi klots kergelt liivapaberiga üle lasta.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 06. 2003. 12:26

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:40, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 16. 06. 2003. 12:58

Ermo kirjutas:Mida pehmem klots, seda surmavamalt mõjub see pöiale. Pehme kumm võtab tolmu, liiva, kivid jne. külge ja pidurdades kostab nämm-nämm-nämm ( klots sööb pöida ) :) . XTR - klots on eestis vist kõige optimaalsem, peab piisavalt hästi ja samas küllalt kõva.
pehmed on nad seepärast, et hõõrdetegur suurem oleks. lisaks kipuvad tootjad segama ka peent abrasiivi sinna hulka. ja akumuleerub kõik see mis maastikult üles korjatakse ja klotsi ning pöia vahele sokutatakse. ise julgen soovitada KoolStopi kumme (saadaval meil SRAM originaalvahetuskummidena NRP-s ja Jalgrattakeskuses). Avidi pidurid on muidugi omamoodi klotside-kummidega.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 16. 06. 2003. 13:04

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 15:43, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Kuldar
Trendirattur
Postitusi: 3638
Liitunud: 28. 05. 2003. 18:49

Postitus Postitas Kuldar » 17. 06. 2003. 07:42

Kui metsas pidurid juba väga kratsiv-närivat häält kipuvad tegema, tasub kodus rattad alt võtta ja nokkida kummisegu seest välja eelkõige need läikivamad velje "killukesed". Olen täheldanud, et liiva jms. sodi rullib velg klotsist välja, aga alumiiniumitükid on väga kidalised ja nendega nö. isepuhastumine ( niivõrd-kuivõrd) ei toimi.

charlie
Rattur
Postitusi: 445
Liitunud: 18. 05. 2003. 15:36

Postitus Postitas charlie » 17. 06. 2003. 08:54

olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 17. 06. 2003. 09:28

No minul On koolstop klocid ja need kyll mingisugust metallitykke sisse ei võta.Eelmisel klotsil (mingi juust) oli jah nii et lausa labidaga metallitykke välja võtma aga praegu ei ole isegi metalliotsijast abi-mida ple seda ple. :D
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 17. 06. 2003. 10:14

charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
kui tutvud siin teemas viidatud Parktooli lingiga siis ehk muudad oma kuulduse põhjal kujundatud arvamust. tehniliselt pole palju vahet kas canti või V kui vaatame vibratsiooni tekkimise võimalusi klotside ja pöia vahel.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Postitus Postitas Alvaro » 17. 06. 2003. 10:24

Värskeima MTBA trikinurgas oli selline vihje väiksema pidurite kriuksumise eemaldamiseks:
pöid teha kokku tavalise kriidiga.

Go figure, proovinud ei ole, sest pole sellist probleemi juba paar aastat endal olnud.

Loom
Rattur
Postitusi: 177
Liitunud: 15. 06. 2003. 08:06

Postitus Postitas Loom » 17. 06. 2003. 11:01

charlie kirjutas:olen kuulnud, et viltust klotsiasetust tuleb kasutada canti-tüüpi piduritel, V-piduritel siiski paralleelne asetus pöiaga.
hetkel on mul kasutuses 517+XTR ja mingeid probleeme pole, anne seda olid 221+ Avid ja töötasid ka hästi.
Probleeme ei peagi olema. Viltune asetus on mõeldud selleks, et pidurid ei võtaks kohe blokki vaid hakkaks vaiksemal vajutusel ainult esiosaga võtma, kuna sageli pole rohkem lihtsalt vaja.

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 05. 06. 2005. 11:54

Panin tähele, et peale üht teelõiku, maantekaga natuke liivas ja mullas sõitmist, hakkasid pidurikummid "velgi sööma". Kui kaugele üldse mnt-l piduriklotsid pöidadest seatakse, esialgu oli seadistatud 3 - 4 mm. Võibolla seetõttu see sodi sinna vahele nii kergesti jõudiski... .

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 05. 06. 2005. 18:36

Kristiano kirjutas:Panin tähele, et peale üht teelõiku, maantekaga natuke liivas ja mullas sõitmist, hakkasid pidurikummid "velgi sööma". Kui kaugele üldse mnt-l piduriklotsid pöidadest seatakse, esialgu oli seadistatud 3 - 4 mm. Võibolla seetõttu see sodi sinna vahele nii kergesti jõudiski... .
mul on mingi 1 mm kummaltki poolt vahet.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 05. 06. 2005. 22:22

See on muidugi jama, et pöiad nii heast-peast kuluvad. Kus kohast saaks kõige paremad mnt. piduriklotsid kõige parema hinnaga? Ja miks küll mehhaanik need klotsid pöiaservast nii kaugele jättis?!

KristjanS
Rattur
Postitusi: 2833
Liitunud: 26. 04. 2003. 09:41

Postitus Postitas KristjanS » 06. 06. 2005. 02:12

Kristiano kirjutas: Ja miks küll mehhaanik need klotsid pöiaservast nii kaugele jättis?!
arvan et mehann jättis need nii kaugele enda käe järgi.mulle meeldib ka natuke pikema käiguga mnt link :roll: :?
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...

Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 06. 06. 2005. 18:18

Dünamos (author poes) soodsad Jagwire mnt. pidurikummid 55,- paar.
Viimati muutis Kristiano, 07. 06. 2005. 19:15, muudetud 1 kord.

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 06. 06. 2005. 20:31

Shima. man. soovitab 1.5 - 2 mm mnt. klotsi seadistust pöiast. Kuid milleks need klotsid (metallpesad) sellise alumise "tiivaga" ja lisakruviga on?!

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 06. 06. 2005. 21:15

Kristiano kirjutas:Shima. man. soovitab 1.5 - 2 mm mnt. klotsi seadistust pöiast. Kuid milleks need klotsid (metallpesad) sellise alumise "tiivaga" ja lisakruviga on?!
kruvi hoiab klotsi pesas kinni. tiibade vahele on kergem võistluse käigus uut jooksu lükata.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kristiano
Rattur
Postitusi: 292
Liitunud: 15. 10. 2004. 17:59

Postitus Postitas Kristiano » 06. 06. 2005. 21:29

tiivas on ka mingi kruvi.. . Juhtus selline asi, et ühes ostetud pakendis olid ühesuguse "R" tähisega klotsid, kuid oleks pidanud olema ka "L" (left), nii et mõlemad sain paremale poole pöida; nii et üks tiib suundub siis ülesse :), järjekordne tootmisviga.
Mnt. pidurikumme ilma piduriõlgasid väänamata ei saa pöia suhtes nurga alla sättida, kuna puuduvad mtb. klotsidele omased seibid!?

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 04. 07. 2005. 21:27

Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 04. 07. 2005. 21:39

Moiva kirjutas:Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
(tehniline) piiritus. nii pöid kui klots.
kas ees ja taga on samad pöiad-klotsid?
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 04. 07. 2005. 21:45

Jep, ees ja taga on sama komplekt asju ja tegelikult need klotsid mis maha võtsin polnud sugugi seda nägu et neid oleks sealt pidanud eemaldama.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 04. 07. 2005. 21:54

Moiva kirjutas:Jep, ees ja taga on sama komplekt asju ja tegelikult need klotsid mis maha võtsin polnud sugugi seda nägu et neid oleks sealt pidanud eemaldama.
siit hetkel vaid järeldus, et klots/pöid kombinatsioon pole piisavalt hea. eest on pidur alati efektiivsem. enne kui läheksin pöidasid võssa pilduma prooviksin klotse vahetada mingite reaalselt tunnustatud korralike vastu. räägiks konkreetselt - mis klots ja pöid, profiilist ei paista midagi.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 04. 07. 2005. 22:26

Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 04. 07. 2005. 22:37

Moiva kirjutas:Ma väga ei usu et see inff eriti edasi aga tegemist on siis trek 4100, mudeliga aastast 2003, sõitnud praktiliselt ainult aasta, sedagi pühapäevasõitjast naisterahva käes.
Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
Eks ma katsun spirti (ise nagu rohkem õlle peal olnud) leida ja siis vaatab edasi...
klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 04. 07. 2005. 22:49

erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
hmm, selle väite peale liigub mõte nii...
fakt: alguses toimis kõik nii nagu peab
fakt: esimene pidur toimib ka praegu nagu peab
fakt: tagumine enam mitte
fakt: tagumine ei toimi ka uute klotsidega

järeldus eelnevatest väidetest ja faktidest, tagumised klotsid on kulunud ja uued on mittetomivad, siis peaks esimesed klotsid taha pannes saama tagumised tööle kuna need on toimivad

ega enne teada ei saa kui ei proovi...

Kasutaja avatar
urmo
Rattur
Postitusi: 698
Liitunud: 02. 02. 2005. 21:49

Postitus Postitas urmo » 04. 07. 2005. 22:56

Mul on veel üks mõte... Kui on Trek 4100, siis peaks sellel olema vist Matrix 550 pöiad? Olen nendega sõitnud kaua aega ja olen tähele pannud, et peale vihmas/sopas sõitmist on pöiale jääva sodi tõttu pidurduspind pidurite poolt ära kraabitud või karedaks muutunud. Kui nii on juhtunud, siis pidur ei võta enam hästi niikaua kuni pidurduspind uuesti siledaks on poleeritud. Võibolla on viga selles :?:
Zero the Hero

PCDJ
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 08. 09. 2005. 15:40

Postitus Postitas PCDJ » 08. 09. 2005. 15:48

Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
Piduri booster on?
raam läheb mõndadel ratastel pidurdusel 1-2 mm laiemax ja see teeb pidurduse pehmemaks. endal on ilma boosterita nii :wink:

Kasutaja avatar
tsimpa
Rattur
Postitusi: 213
Liitunud: 14. 08. 2003. 10:32

Postitus Postitas tsimpa » 09. 09. 2005. 13:00

Moiva kirjutas:Mul nüüd õnneks või kahjuks mingit kriginat ei leidu, aga vahele üks küsimus mis siiski piduritega seotud...
Mure nimelt selles et tagumised ei pidurda hästi, esimestega on kõik ok, vahetasin tagumised klotsid ära aga paremaks ei läinud.
On kellelgi kogemusi ?
Omal kahtlus veel jäänd et on ääki metall pind mingi tundmatu sodiga kaetud mis pidama ei lase jääda. Siit aga uus küsimus millega oleks tõhus puhastada?
Või on veel midagi millele tähelepanu pöörata?
on sul v- või canti- pidurid??
mul endal oli cantilever piduritega peale klotside vahetust samuti pidamasaamisega probleeme - pidurdusjõud puudus ja klotsid lihtsalt libisesid. käisin mehhaaniku juures ja see näitas kuidas canti-piduril saab jõuõlga muuta - tuleb piduriõlg panna nii et ta jääks trossiga risti.

v-piduril õlga muuta ei saa, seega sarnast nõrgenemist ei saa ka tekkida

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 09. 09. 2005. 13:53

Moiva kirjutas:Kuna klotside vahetus midagi paremaks ei teinud siis sealt arvangi et viga peaks otsima vastas poole pealt, mitte et nüüd midagi põõsasse kohe peaks minema, olgu kasvõi odavad klotsid korraks peaks ikka pidurdama.
reaalses elus võib olla ka olukord kus need "kasvõi odavad" klotsid mitte kunagi ei ole võimelised pidurdama. materjalil lihtsalt puuduvad antud tingimustes (pöid, pidurdusjõud, süsteemi elastsus jne) vajalikud omadused. ja mingi teine klots pidurdab vähemalt rahuldavalt.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 09. 09. 2005. 16:18

erikr kirjutas:klotsid on siin süüdi.... kuni sa ei tõesta, et see pole nii
thnx kõigile kes viitsis abiks olla, st selleks korraks on asi tööle saadud.

Ei olnud mahti eksperimenteerima hakata ja klotse omavahel vahetades proovida et mis klots toimib ja mis mitte. Spirdi jõudsin ära katsetada - ei olnud abi. Peale HE-st kõige pehmema seguga klotside (mis neil pakkuda oli) paigaldamist hakkas tööle.
Järelikult, uule rattale komplekteeritud klotsid lakkasid ühel hetkel pidurdamast, ilma et oleks saanud neid lõpuni kasutada. Ja suht odavad klotsid juba uuena ei toiminud.

Vasta

Mine “Hooldus”