Sattusin omadega natukene ummikusse, nimelt tegemist miski ürgaegse Altus tagumise käikariga (päritolu kuskil 91-95 aasta vahemikust).
Peale tagumise jooksu täieliku väljavahetamist tekkis probleem tagant kõige suurema hammasrattaga, nimelt juhtlitter kipub vastu hammasratast käima hakkama.
Otsisin siis harjumuspäraselt pingutuskruvi, kuid mida pole seda pole.
Seega küsimus, et kas on võimalik midagi omaltpoolt ettevõtta, või lihtsalt mitte kasutada kõige suuremat hammakat, ennem kui kogu käigu süsteem pole välja vahetatud (ega sellest suurimast siiani puudust ei tunne kah).
Ah jah taustinfot kah natukene, käikarit uurides tuvastasin sealt ainult kirjad 6-7 speed ja max 28T. Uus kassett on 11-28T (vana tirr oli 13-28T).
Praegu kirjutades tekkis endal tegelt üks väike kahtlus, nimelt kuna 32 kodaraga rumme just väga palju ei toodeta enam 7speed kassetti tarvis siis sai "Velo keskusest" soetatud suuremale kassettile mõeldud rumm, rääkisin ka mehaanikule ära, et 7speed kassett tegelt peale vaja. Mehaanik mõtles ja kaalus pikalt, aga siiski arvas, et probleeme ei peaks tekkima, ainuke asi, et rummu ja kassetti vahele tuli panna miski seib, et kassett loksuma ei hakkaks.. Isiklik kahtlus siis see, et käikari liikumise nurk siiski ei vasta päris kassetti asendile.. Eks teie lükake ümber või kinnitage minu kahtlust ja olesk tänulik ka mõne pisikese õpetussõna eest..
Tagumise Altus käikari seadistamine
Tagumise Altus käikari seadistamine
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Altust hakati tegema 1997, enne oli 200GS. Vanematel altustel pingutuskruvi (B-screw) puudub. Kas mehann pani selle 3mm seibi õigesse kohta st lockringi ja väikseima hammaka vahele? Seib PEAB asumajoonisel detail 1 ja 2 vahel.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
See seib paigutati suurima hammaka ja kodarate vahele. Ise ka mõtlesin et kas viidatud koht polesk nagu parem, aga kuna pädevus ei lubandu ka sellel teemal väitlema hakata poes siis nii see jäi..mart kirjutas:Kas mehann pani selle 3mm seibi õigesse kohta st lockringi ja väikseima hammaka vahele? Seib PEAB asumajoonisel detail 1 ja 2 vahel.
Aga eks otsin tirri võtme ja paigutan selle seibi ise ringi.
Igaljuhul tänud
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?