Garantii ja keskjooksu alane küsimus
Garantii ja keskjooksu alane küsimus
Lihtne küsimus. Kas keskjooks on loomulikult kuluv osa, võib peab rattapood selle garantiikorras välja vahetama?
Asi selles, et peeaegu aasta vana ratas ning keskjooksus loks sees. Kaks korda on sellespärast ka (HE) mehaaniku juurest läbi käinud. Esimene kord saadi loks kinni, nüüd teine kord mitte.
Paistab, et keskjooks on läbi. Mehaanik aga tahtis, et ma uue keskjooksu ise kinni maksaksin. See peaks ju ikka garantii alla käima? Või on arusaamatuse süü uues mehaanikus, kes kõike veel nii peensusteni ei tea?
Asi selles, et peeaegu aasta vana ratas ning keskjooksus loks sees. Kaks korda on sellespärast ka (HE) mehaaniku juurest läbi käinud. Esimene kord saadi loks kinni, nüüd teine kord mitte.
Paistab, et keskjooks on läbi. Mehaanik aga tahtis, et ma uue keskjooksu ise kinni maksaksin. See peaks ju ikka garantii alla käima? Või on arusaamatuse süü uues mehaanikus, kes kõike veel nii peensusteni ei tea?
Re: Garantii ja keskjooksu alane küsimus
samamoodi võiks küsida et kas garantiikorras peaks ka välja vahetama keti,trossid-kõrid,kulunud litrid jne. Keskjooks on ratta üks osa mis saab päris korraliku vatti ja garantiikorras seda pärast aastast sõitmist välja ei peaks vahetama. Garantii alla kuulub asi vast siis kui ta sul vähem kui poole aastaga läbi läheb. Aasta on küllalt pikk aeg, et keskjooks loomulikult kuluks.Green_Day kirjutas:Paistab, et keskjooks on läbi. Mehaanik aga tahtis, et ma uue keskjooksu ise kinni maksaksin. See peaks ju ikka garantii alla käima? Või on arusaamatuse süü uues mehaanikus, kes kõike veel nii peensusteni ei tea?
IMHO
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
millise keskjooksuga tegu on? alla aasta pole üldse pikk aeg sellise detaili puhul, minuarust. teoreetiliselt peaks garantii üldjuhul ratta kõikidele komponentidele kehtima aasta? kui kulumine välja arvata. keegi enam ei tee päriselt kindlaks, kas oli tehase praak, mehaaniku praak, väärkasutamine või loomulik kulumine(kahtlane)? otsige kompromissi.
Re: Garantii ja keskjooksu alane küsimus
Sinu jutust võib aru saada, et tegemist ei ole "padrun" (sest neid ei saa kuidagi reguleerida) tüüpi keskjooksuga vaid tavalise võlli ja kausside komplektiga. Sellised keskjooksud on mõeldud tarbijatele, kes sõidavad aastas 500-1000 km ja survepesu ei tohi selle ratta lähedalegi lasta rääkimata näiteks väntade ja keskjooksu ümbruse survepesust. Lisaks peab sellist keskjooksu 1000 km-se aastakilometraasi puhul vähemalt korra kuus määrima-reguleerima.Green_Day kirjutas: Esimene kord saadi loks kinni, nüüd teine kord mitte.
Päris nii see ikka ei ole. Näitena võiks tuua, et seeriaautoga ei ole mõtet minna rallit sõitma ja loota et pärast kõik sillaosad garantiikorras välja vahetatakse.erikr kirjutas: puhas garantii case. see pole oluline mis kuipalju vatti saab.
Ratta keskjooksu ja üldse laagrite puhul on väga raske teha kindlaks, kas tegemist on viletsa materjaliga või survepesuga määrdest puhtaks pestud metalli loomuliku kulumisega.
Re: Garantii ja keskjooksu alane küsimus
Ma tunnistan kohe ausalt, et ma tehnilise poole pealt eriti teadja mees pole. Kuid tavaline keskjooks mul küll pole. Kommentaariks siis, et rattaks Scott Expert Racing 2003 ja nagu Kirsa ütles, et Shimano osadele on 2-aastane garantii.Bimmer kirjutas: Sinu jutust võib aru saada, et tegemist ei ole "padrun" (sest neid ei saa kuidagi reguleerida) tüüpi keskjooksuga vaid tavalise võlli ja kausside komplektiga. Sellised keskjooksud on mõeldud tarbijatele, kes sõidavad aastas 500-1000 km ja survepesu ei tohi selle ratta lähedalegi lasta rääkimata näiteks väntade ja keskjooksu ümbruse survepesust. Lisaks peab sellist keskjooksu 1000 km-se aastakilometraasi puhul vähemalt korra kuus määrima-reguleerima.
Ratas ostetud aastal 2004 HE edasimüüjalt.
http://www.bikeparts.com/ProductInfo/ES ... BB929.html sul peaks seal olema umbes midagi sellist, deore klass. keskmine tase. peaks korralikult kestma.
Re: Garantii ja keskjooksu alane küsimus
Ka ratastel lõppeb garantii kui nendega võistlustele minnakse. Nagu ma olen aru saanud siis selle rattaga pole võistlustel käidud. Seega peab garantii sellise asja ikkagi korvama arvestades et tegemist shimano tootega.Bimmer kirjutas:Päris nii see ikka ei ole. Näitena võiks tuua, et seeriaautoga ei ole mõtet minna rallit sõitma ja loota et pärast kõik sillaosad garantiikorras välja vahetatakse.erikr kirjutas: puhas garantii case. see pole oluline mis kuipalju vatti saab.
"Ka ratastel lõppeb garantii kui nendega võistlustele minnakse. "
1. VÕS 218 l.2 järgi on tarbijal õigus kaebus toote kohta esitada 2 aasta jooksul. Kui kauplus või tootja on andnud väiksema aja, siis lähtutakse Eestis kehtivatest seadustest. Mitte kusagi ei ole kirjas, et võistlemine on rattaga keelatud, seega ei saa see olla põhjuseks, pretensiooni mitte menetleda.
2. Kui tootel ei ole kaasa antud kasutuse ja hoolduse eesti keelset juhendit, on müüjal väga raske midagi tõestada ja tagasi ajada. Klient võidab vaidluse 99% tõenäosusega.
1. VÕS 218 l.2 järgi on tarbijal õigus kaebus toote kohta esitada 2 aasta jooksul. Kui kauplus või tootja on andnud väiksema aja, siis lähtutakse Eestis kehtivatest seadustest. Mitte kusagi ei ole kirjas, et võistlemine on rattaga keelatud, seega ei saa see olla põhjuseks, pretensiooni mitte menetleda.
2. Kui tootel ei ole kaasa antud kasutuse ja hoolduse eesti keelset juhendit, on müüjal väga raske midagi tõestada ja tagasi ajada. Klient võidab vaidluse 99% tõenäosusega.
Hawaii Express garantii - ...Samuti ei kuulu garantii alla toote regulaarsest kasutamisest tulenevate detailide normaalne kulumine, hüppamisest, kukkumisest, hooletusest, tehniliselt mittekorras ratta kasutamisest, ratta võistlusolukorras kasutamisest, ise või volitamata müüja poolt tehtud hooldusest, remondist, mittestandardsete osade paigaldamisest ja hooldusreziimi eiramisest tekkinu.opa kirjutas:...
ma ei ütleks et keskjooksu loks normaalne kulumine on. Normaalse kulumise alla läheksid pigem rehvid ja muu taoline.
kasutuse ja hoolduse eesti keelne juhend antakse HE -s igale rattale kaasa.
ja sa siis kõnnid kohe minema?.. ega üldiselt tulebki veidi vastu vaielda ja küll nad asja ära vahetavad. Kunagi sai k-saluuni garantiis päris kaua mingi veebikaamera garantii asjus vaieldud kui lõpuks raha tagasi sain. HE -s pole ka eriti probleeme olnud. Täna näiteks vahetati seal üks kodar ära mis oli kuidagimoodi ära murdunud. Mul ei tule praegu ühtegi juhust meelde kus poleks katki läinud toodet garantii korras ära vahetatud/parandatud.siimsiim6 kirjutas:tundub, et suuremale osale müüjatest ei meeldi garantii. ma pole kunagi ühtegi asja saanud garantiiga ümber vahetada. hakatakse mingit soga ajama, et sõitsid talvel külmaga jne.
Ma olen saanud endal kaks korda keskjooksu loksuma. Esimene oli vist ES30 ja HE vahetas garantiikorras ES50 vastu. See hakkas samuti üsna varsti loksuma. Edasi läks alla ES70, mille maksin ise kinni. Selgitati samuti, et garantii ikka niiväga ei laiene jne. Ei viitsinud kaubelda kuna tehti eesti mõistes hea hind keskjooksule. Kõik see lugu oli vist üle-eelmisel hooajal.
pärnu rademaris on sellised vanad, et endal pole mingit sõidukogemustgi. neil pole endal ka aimugi, mida nad suust välja ajavad(2 kiilakat), peale ühe noorema mehe.erikr kirjutas:aetakse neile kes oma seadustest tulenevaid õigusi ei tea.siimsiim6 kirjutas:tundub, et suuremale osale müüjatest ei meeldi garantii. ma pole kunagi ühtegi asja saanud garantiiga ümber vahetada. hakatakse mingit soga ajama, et sõitsid talvel külmaga jne.
Tavotti nad nüüd vaevalt panid, eriti ei taha ka uskuda et koonused ja kuulid nüüd garantii ajal nii ära kuluvad et enam hästi sõitagi ei saa. Otseselt ju midagi katki ei ole.siimsiim6 kirjutas:ütlesin neile, et nad vahetaksid koonused ja kuulid ära, aga nad panid ainult tavotti juurde. nad vist ei tea, et kulunud koonuste ja kuulidega on raske sõita ja varsti lasen sedasi rummu peal ringi.
Keskjooksu asi on kõvasti veninud. Põlvas pood on täis tummajummasid. Ei saada siin millegagi hakkama. Viisin lõpuks ratta Tartu HE'sse. Öeldi kohe ära, et nad ei saa garantiiga kohe midagi teha, tuleb saata Shimanosse ekspertiisse ja see otsustab, kas on nö loomulik kulumine või tehase praak. Ja 2000-3000 km võibki "loomulikult" keskjooksuga nii teha.
Aga kui ma sellest variandist loobun, saan uuele jupile 40% alet. Mul kiiret polnd, las saavad ekspertiisi.
Aga wot, kui keskjooks maha võeti, avanes jube vaatepilt. Rooste ja vesi.... Tehti selgeks, et pole mul mingit varianti enam garantiikorras uut keskjookus saada.
Ma olen survepesuriga ratast vast mingi 4-5 korda pesnud ja paistab, et sellest piisas. Või langes veejuga siis tõesti niiiiiii vale nurga all, et sellised tagajärjed. Kindel on see, et enam ma survepesurit ei puutu. Pesen parem pool päeva vee ja sampooniga.
Uue jupiga on muidugi omaette ooper. Sellise mõõduga juppi pole kuskilt saada. Natuke teise mõõduga Deoret samuti. Vaid XT oma oli Rakveres olemas...natuke teine mõõt ja vaid üks isend. Imelik olukord.
Tuli sellele Rakvere isendile käpp peale panna. 690 kr'st kujunes 550. Kolmapäevaks asi vask.
Aga kui ma sellest variandist loobun, saan uuele jupile 40% alet. Mul kiiret polnd, las saavad ekspertiisi.
Aga wot, kui keskjooks maha võeti, avanes jube vaatepilt. Rooste ja vesi.... Tehti selgeks, et pole mul mingit varianti enam garantiikorras uut keskjookus saada.
Ma olen survepesuriga ratast vast mingi 4-5 korda pesnud ja paistab, et sellest piisas. Või langes veejuga siis tõesti niiiiiii vale nurga all, et sellised tagajärjed. Kindel on see, et enam ma survepesurit ei puutu. Pesen parem pool päeva vee ja sampooniga.
Uue jupiga on muidugi omaette ooper. Sellise mõõduga juppi pole kuskilt saada. Natuke teise mõõduga Deoret samuti. Vaid XT oma oli Rakveres olemas...natuke teine mõõt ja vaid üks isend. Imelik olukord.
Tuli sellele Rakvere isendile käpp peale panna. 690 kr'st kujunes 550. Kolmapäevaks asi vask.
vesi keskjooksus teemat on lahatud igati, aga kordan üle -
vesi satub sinna 3-l viisil:
1. survepesuga läbi laagri simmerlingide (ise ma seda hästi ei usu, peab ikka konkreetselt "vaeva nägema")
2. kondensvesi nõrgub mööda seat-tube ja down-tube sisepinda alla (väljas külm ja toas soe, pikemalt füüsikaõpikutes)
3. seat-tube klambri pingutuspilu kaudu (ka tavalisel rattapesul rohke veega)
Kui sul tuulutusauku BB all raamis ei ole, siis tee see sinna. Enamasti on see 2-4mm auk. Kui oled augu ära puurinud, siis nökerda augu serva tekkinud krae viiliga vms.-ga maha.
Kui auku puurida ei raatsi või ei viitsi, siis aeg-ajalt oleks hea ratas tagurpidi (ilma sadulapostita) keerata ja nõrguma jätta. Tegelikult on see küll ainult südamerahustuseks, sest vesi ja rooste on juba oma põõna pannud...
vesi satub sinna 3-l viisil:
1. survepesuga läbi laagri simmerlingide (ise ma seda hästi ei usu, peab ikka konkreetselt "vaeva nägema")
2. kondensvesi nõrgub mööda seat-tube ja down-tube sisepinda alla (väljas külm ja toas soe, pikemalt füüsikaõpikutes)
3. seat-tube klambri pingutuspilu kaudu (ka tavalisel rattapesul rohke veega)
Kui sul tuulutusauku BB all raamis ei ole, siis tee see sinna. Enamasti on see 2-4mm auk. Kui oled augu ära puurinud, siis nökerda augu serva tekkinud krae viiliga vms.-ga maha.
Kui auku puurida ei raatsi või ei viitsi, siis aeg-ajalt oleks hea ratas tagurpidi (ilma sadulapostita) keerata ja nõrguma jätta. Tegelikult on see küll ainult südamerahustuseks, sest vesi ja rooste on juba oma põõna pannud...
Gravity is a Bitch