integreeritud kaelakausid
integreeritud kaelakausid
Kuna rattahooaeg sai minu jaoks selleks korraks läbi, siis võtsin ette ratta suurpuhastuse, hoolduse, määrimise jne. Muuhulgas kakkusin amordi alt ära ja hakkasin kaelakausse uurima (polnud varem kaelakausse hooldanud). Olin täheldanud, et mingi lõks on lenksu pöörates sees ja hakkas huvitama, et milles asi. Tegemist on Merida 500 raamiga, millel peal mingid integreeritud kaelakausid (Cane Creek ja Aheadset logoga, täpsed mudelit ei tea). Peale kausside avamist leidsin, et alumisse ossa on sisse kulunud mingid sälgud (lohud), mis seda loksu ilmselt põhjustasidki. Tegin ka pildid olukorrast. Lisaks leidsin selle toru seest (vist headtube või kuidas seda nimetatakse) alumiiniumi laaste (samuti piltidel olemas), mis on sinna jäänud ilmselt freesimise tulemusel - lihtsalt pole viitsitud peale kaelakausipesade freesimist metallipuru ära koristada, osa sellest purust oli ka kaelakausi kuulide peal. Ülemisel kaelakausil olid ka kerged sälgu jäljed sisse kulunud, kuid seal polnud olukord nii hull kui allpool.
Küsimused: kas need kaelakausid on sisuliselt omadega õhtal? Kas neid saab mingi nipiga välja vahetada (need pesed tundusid olevat raami sisse pressitud suhteliselt statsionaarselt)? Millest sellised sälgud üldse tekkivad (kas ma oleks saanud neid vältida või on tegemist lihtlabase kulumisega)?
Küsimused: kas need kaelakausid on sisuliselt omadega õhtal? Kas neid saab mingi nipiga välja vahetada (need pesed tundusid olevat raami sisse pressitud suhteliselt statsionaarselt)? Millest sellised sälgud üldse tekkivad (kas ma oleks saanud neid vältida või on tegemist lihtlabase kulumisega)?
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Need kausid küll integreeritute moodi välja ei paista.
EDIT: Ajasin pada. Ise mõtlesin internal headset-i sel ajal kui kirjutasin.
Asjalikku juttu on siin.
EDIT2: Et põhisõnum on selles, et ennem tavaline ja internal headset, kui integrated. Vähemalt nende piltide pealt ei oska mina otsustada, mis edasi pead tegema. Enda MTB rattal on "tavaline" CK headset ja tuleviku pärast ei muretse Ehk mõni sarnase headseti omanik on juba läbi teinud selle kadalipu ja paneb oma kogemused siia kirja.
EDIT3: Eriti hea lause: A properly designed headset should last the life of the frame.
EDIT: Ajasin pada. Ise mõtlesin internal headset-i sel ajal kui kirjutasin.
Asjalikku juttu on siin.
EDIT2: Et põhisõnum on selles, et ennem tavaline ja internal headset, kui integrated. Vähemalt nende piltide pealt ei oska mina otsustada, mis edasi pead tegema. Enda MTB rattal on "tavaline" CK headset ja tuleviku pärast ei muretse Ehk mõni sarnase headseti omanik on juba läbi teinud selle kadalipu ja paneb oma kogemused siia kirja.
EDIT3: Eriti hea lause: A properly designed headset should last the life of the frame.
Keep momentum
Kausid
Piltide pealt jäi mulje, et tegemist on tavalise kulumisega. Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud? Tavalise kulumise vastu ei aita midagi, aga kui sinna liiva ja sodi vahele pritsib (eriti alumisele), siis kiirendab seda päris palju. Seepärast kasutangi kaelakausi kaitset (Lizard Skins). Mina teeksin nii: paksult kreemi peale (WELDTITE Lithium näiteks) ja sõidan kuni pilbasteks kuluvad, siis ostan uue raami.
Oma ratta infot vaata siit (headset) http://www.merida.com/db_data/pdf/2004/com/p_18.pdf või http://www.merida.com/db_data/pdf/2003/ ... ort500.pdf
http://www.canecreek.com/14.html (Cane Creek Aheadset)
Manufacture of Threaded Headset Aheadset (Ahead)
Company Name: Tien Hsin Industries Co., Ltd. (TH)
Oma ratta infot vaata siit (headset) http://www.merida.com/db_data/pdf/2004/com/p_18.pdf või http://www.merida.com/db_data/pdf/2003/ ... ort500.pdf
http://www.canecreek.com/14.html (Cane Creek Aheadset)
Manufacture of Threaded Headset Aheadset (Ahead)
Company Name: Tien Hsin Industries Co., Ltd. (TH)
Re: integreeritud kaelakausid
1. Lohud on kuulide tekitatud (igal kuulil oma lohk). Nende piklik kuju näitab, et kausi tööpind on lihtsalt ära väsinud/kulunud. Kui lohud oleks olnud ümmargused - oleks põhjuseks olnud tugev löök esiharki.sqber kirjutas: 1. Peale kausside avamist leidsin, et alumisse ossa on sisse kulunud mingid sälgud (lohud), mis seda loksu ilmselt põhjustasidki. Millest sellised sälgud üldse tekkivad (kas ma oleks saanud neid vältida või on tegemist lihtlabase kulumisega)?
2. Kas need kaelakausid on sisuliselt omadega õhtal?
3. Kas neid saab mingi nipiga välja vahetada (need pesed tundusid olevat raami sisse pressitud suhteliselt statsionaarselt)?
2. Kui lenksu keeramine on takistatud, siis on õhtal.
3.Saab küll välja ja vahetada.
Kuidas ja mis vahenditega ja mida asemele panna, loe siit
"Low Profile", "Zero Stack", "Intergrated with Cups", "Internal Headset", "Semi-Intergrated" types - This type of headset system has, unfortunately, several names.
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=68
tööriistad leiad siit:
http://www.parktool.com/products/detail ... tem=RT%2D1#
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Kausid
Tere talv, kes nüüd laagri sees värvi kasutab!? Esimest korda kuulen.Overkilla kirjutas:Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud?
Keep momentum
Re: Kausid
Just. Seal ei ole mitte värv, vaid spets hästi õhukene ülikõva kiht, mille nimi mulle hetkel meelde ei tule.matukas kirjutas:Tere talv, kes nüüd laagri sees värvi kasutab!? Esimest korda kuulen.Overkilla kirjutas:Kas musta-valgete lohkude kõrgusevahe on küünega tuntav või on ühest kohast lihtsalt värv maha tulnud?
Kausside välja ja sisse pressimiseks on oma tööriist. Tõenäoliselt sa ilma nendeta hakkama ei saa.
Re: Kausid
dremeliga kauss juppideks lõigata. uue installimiseks ikkagi jah pressi vaja. seega mõistlik mõlemad operatsioonid töökojas teha ühekorraga.P kirjutas:Kausside välja ja sisse pressimiseks on oma tööriist. Tõenäoliselt sa ilma nendeta hakkama ei saa.
Suured tänud vastajatele. Tegelt oli niikuinii lähiajal tökotta minek ees (keskjooks ), kuid nüüd lisandus üks töö veel juurde.
Matuka poolt serveeritud lingilt lugesin sellise lause: The largest flaw is a bearing system that does not positively attach the bearing to the frame, leaving the bearing to "float" resulting in wear and impact damage to the frame.
Minupärast teema lukku.
Matuka poolt serveeritud lingilt lugesin sellise lause: The largest flaw is a bearing system that does not positively attach the bearing to the frame, leaving the bearing to "float" resulting in wear and impact damage to the frame.
Minupärast teema lukku.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Asi selles, et kaelakausi tööpinnale on sisse kulunud lohud ja kui ma kõvasti kinni keeran, siis lähevad kuulid loksudesse ja võib üldse tekkida probleeme lenksu pööramisega. Hetkel on veel ratas põrandal laiali. Ootan kui finantsid tulevad, siis läheb remonti.tont2 kirjutas:Kas seda loksu kinni ei saa keerata või on kaelakad lootusetult läbi? Mul endal on Merida Matts Sport 300 raam (pmst sama mis 500) kuhu on kole loks sisse tulnud.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Nojah kui tahtmist raha kulutada, siis tuleb seda teha.
Pean samas tunnistama, et ma pole oma rattal julgenud ülalnimetatud elukat lahti võttagi, sest ma pole kindel kas seda enam ka uute juppide panekul kokku õnnestub lappida Igatahes kaks aastat tagasi kiilus lenks nõnda kinni, et seda ei saanud sõiduajal isegi tasakaalu säilitamiseks jõnksutada. Kuidagi mudisin selle siiski käima, kuid situatsioon kordus veel kaks kolm korda. Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta. Õlitamiseks keerasin enne lihtsalt ratta tagurpidi. Siiani pole ma rohkem probleeme täheldanud. Muidugi rattahoolduse spetsid lähevad seda juttu lugedes hulluks aga see toimib.
Pean samas tunnistama, et ma pole oma rattal julgenud ülalnimetatud elukat lahti võttagi, sest ma pole kindel kas seda enam ka uute juppide panekul kokku õnnestub lappida Igatahes kaks aastat tagasi kiilus lenks nõnda kinni, et seda ei saanud sõiduajal isegi tasakaalu säilitamiseks jõnksutada. Kuidagi mudisin selle siiski käima, kuid situatsioon kordus veel kaks kolm korda. Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta. Õlitamiseks keerasin enne lihtsalt ratta tagurpidi. Siiani pole ma rohkem probleeme täheldanud. Muidugi rattahoolduse spetsid lähevad seda juttu lugedes hulluks aga see toimib.
Mina sinuga maanteel kõrvuti või isegi ühte gruppi küll sattuda ei taha. Tõsiselt.tarts kirjutas:Igatahes kaks aastat tagasi kiilus lenks nõnda kinni, et seda ei saanud sõiduajal isegi tasakaalu säilitamiseks jõnksutada. Kuidagi mudisin selle siiski käima, kuid situatsioon kordus veel kaks kolm korda. Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta.
urmasega sama meelt. midagi on sul seal seest pulbriks, kandiline jne. kui enda tervisest ei hooli siis mõtle jah grupile, mille võid pikali vedada. kõige suurem oht varitseb kaelakaprobleemidega laskumistel.tarts kirjutas:Kaelakausside vahelt hakkas tulema plekipuru ja krõbises jõledalt. Uputasin siis selle värgi seal sees operatiivselt mingi ketiõliga üle ja enneä imet värk toimib jälle ilma igasuguste probleemideta. ........ Muidugi rattahoolduse spetsid lähevad seda juttu lugedes hulluks aga see toimib.
No noh sörgi siis sabas. Muide maantekas on mul OK.UrmasL kirjutas:
Mina sinuga maanteel kõrvuti või isegi ühte gruppi küll sattuda ei taha. Tõsiselt.
MTB kaelakausside plekipuru on sealt juba ammu väljalennanud ja jäänud on originaalkuulid. Eriku jutt laskumistest kehtib juhul kui teha äkkpidurdust ainult esipiduriga ja vahe on tuntav nii, et korras kaelakausiga lendad lopsti üle kaela kuid töödeldud kaussidega käib enne paar hoiatavat lõnksu, mille peale taibukam sell esipiduri piinamisest loobub
Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse ja peab nentima, et ma ei eksinud
Mis krdi hooldusfännid, siin inimesed oma turvalisuse pärast muretsevad. See nagu ülevaatuseta autoga sõitmine, et küll ma tean kui tugevalt pedaali vajutada, et see läbi ussitand põranda ei vajuks. Aga sinu enesekindlust võiks muidugi etalonina esitleda .tarts kirjutas:...Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse ja peab nentima, et ma ei eksinud
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mõni mees pole vist seoses talve tulekuga kaua rattaselga saanud. Ärritunud sõnavõttude järgi soovitan teil mõelda oma südame turvalisuse peale ja võtta mõne lõõgastava paketi kas kuskil spaas või lõunamaa päikese all Muide tänu momendil toimuvale kampaaniale saavad Hansapanga võtmekliendid seda kõike nautida ka märgatavate soodushindadegaMati kirjutas:.. siin inimesed oma turvalisuse pärast muretsevad.
Ja olge mureta mu ratas toimib hästi aga kaelakausse ma lahtilappima ikkagi ei hakka. Pigem vaatan mingi uuema mudeli Ja plekipuru tuli ilmselt laagreid kooshoidvast plekkrõngast. Mehaanikud võibolla teavad ka selle rõnga täpset tehnilist nimetust.
mul on tunne et varsti siinsed foorumlased koguvad kamba kokku, nuhivad su aadressi välja ja vahetavad sul jõuga kaelakausid ära...tarts kirjutas:Ja olge mureta mu ratas toimib hästi aga kaelakausse ma lahtilappima ikkagi ei hakka. Pigem vaatan mingi uuema mudeli Ja plekipuru tuli ilmselt laagreid kooshoidvast plekkrõngast. Mehaanikud võibolla teavad ka selle rõnga täpset tehnilist nimetust.
no nii radikaalsed me vast ka pole . eks loodame, et siis saatus ise toob selgust. kukkudes saavad kõik haiget.tsimpa kirjutas:mul on tunne et varsti siinsed foorumlased koguvad kamba kokku, nuhivad su aadressi välja ja vahetavad sul jõuga kaelakausid ära...
Ja nagu keegi on kunagi kuskil öelnud (küll natuke teises kontesktis, aga ...) - "Mashines should work and people should think".
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Ohhoo, kas Mati väidab, et ta pole rattaga sõites kukkunud? Kuidas sa siis sõitma õppisid Või on sul tänaseni abirattad küljes?Mati kirjutas:... eks loodame, et siis saatus ise toob selgust. kukkudes saavad kõik haiget.
Muide õige rattur peab ka kukkumist õppima ja mida varem seda parem. Lisaks on kasulik kasutada mitmesugust turvavarustust, mis selle protseduuri märkamatuks muudavad. Paljakäsi ja palja peaga ei soovita ma küll kellegil rattaselga ronida
PALUN!!! Lõpetage see kraaklemine. Ma algatasin teema kaelakausside kohta mitte abirataste ja kukkumiste kohta. Minu ettepanek on see teema lukku panna, mina olen oma küsimusele vastuse saanud. Kui kellelgi on isiklikke arveid klaarida, siis teeb seda privas või poksiringis.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
Igav on.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
On näha jah. Igavuse peletamine võikski seal foorumis edasi toimuda.Mati kirjutas:Igav on.
Oleks mul vaid kallim ratas, küll siis sõidaks!
ja mida ma olen täna siit õppinud?
1) int. kaelakausse on raskem hooldada, kui tavalisi
2) paljudel on igav
3) ei tohi kõva häälega rääkida, et kasutad kulunud/katkist lahendust. sellisel juhul võidakse sulle ukse taha saata rattaentusiastidest "stiilne viisik" kes vastu sinu tahet vahetab kõik kahtlased jupid välja.
4) rattasõitu õpitakse kukkudes ja see võib valus olla, mõningatel juhtudel kasutatakse abirattaid.
5) kui rattasõit on selge, võib õnnetus juhtuda ka tehniliste rikete tõttu.
1) int. kaelakausse on raskem hooldada, kui tavalisi
2) paljudel on igav
3) ei tohi kõva häälega rääkida, et kasutad kulunud/katkist lahendust. sellisel juhul võidakse sulle ukse taha saata rattaentusiastidest "stiilne viisik" kes vastu sinu tahet vahetab kõik kahtlased jupid välja.
4) rattasõitu õpitakse kukkudes ja see võib valus olla, mõningatel juhtudel kasutatakse abirattaid.
5) kui rattasõit on selge, võib õnnetus juhtuda ka tehniliste rikete tõttu.
ei pea end hooldusfänniks, pigem juhindun mõttest if it ain't broken - don't fix it. nähtud paaril korral vennikesi baigiga asfaldilaskumistel vibreerimas tänu lõtkule kaelakates. ilma mingi pidurdamiseta.tarts kirjutas: MTB kaelakausside plekipuru on sealt juba ammu väljalennanud ja jäänud on originaalkuulid. Eriku jutt laskumistest kehtib juhul kui teha äkkpidurdust ainult esipiduriga ja vahe on tuntav nii, et korras kaelakausiga lendad lopsti üle kaela kuid töödeldud kaussidega käib enne paar hoiatavat lõnksu, mille peale taibukam sell esipiduri piinamisest loobub
Ma muidugi oma eelmises sõnavõtus ütlesin, et hooldusfännid lähevad mu jutu peale pöördesse ja peab nentima, et ma ei eksinud
no noh, asi kipub juba lähenema uuele teemale nimega HIRMUJUTUD, mida soovitaks lugeda vaid neil kellel adrenaliini veres väga vähe onerikr kirjutas:ei pea end hooldusfänniks, pigem juhindun mõttest if it ain't broken - don't fix it. nähtud paaril korral vennikesi baigiga asfaldilaskumistel vibreerimas tänu lõtkule kaelakates. ilma mingi pidurdamiseta.
Aga anname hoogu takka ja paneme edasi :
1. Pahad asjad mis juhtuvad siis kui kaelakas loks sees on;
2. Väga jubedad asjad mis juhtuvad siis, kui keskjooks logiseb;
3. Jubedad asjad mis toimuvad logisevate klippidega;
4. Eriti vinged juhtumid mis tingitud puuduvatest kodaratest;
5. Lahedad seigad mis tulenevad nõrkenud piduritest;
6. Loksuvatest rummudest ärge parem rääkige midagi, mina seda küll lugeda ei julge
7. jne.
Kes aga teab see paneb kõik ilusti nende punktide alla kirja ja siis mõnus talveõhtutel lugeda kui igavus peale tuleb
no noh, kui sa loed punktide ülal oleva saatekirja läbi siis ma mainingi midagi uue teema võimalusesterikr kirjutas:sa vaata vahepeal teema pealkirja, punktid 2-7 ei kuulu siia teemasse
ja tõesti 2-7 ei kuulugi siia, kuid oleks sobivad kandidaadid uues teemas nimega HIRMUJUTUD ja loomulikult võiks seal olla ka juba 1, sest sina selle otsa lahti tegid.tarts kirjutas:no noh, asi kipub juba lähenema uuele teemale nimega HIRMUJUTUD