1. leht 1-st
rummude määrmine
Postitatud: 15. 04. 2004. 11:19
Postitas andrust
Koonuslaagritel rummud määritakse tavaliselt litooli-laadsete laagrimääretega. Kas keegi on kasutanud ka mõnda vedelamat määrimisvahendit - õli? Kui on, siis millised on tulemused?
Re: rummude määrmine
Postitatud: 15. 04. 2004. 11:28
Postitas erikr
andrust kirjutas:Koonuslaagritel rummud määritakse tavaliselt litooli-laadsete laagrimääretega. Kas keegi on kasutanud ka mõnda vedelamat määrimisvahendit - õli? Kui on, siis millised on tulemused?
tulemus on selline, et õli voolab tasapisi välja ja siis on tihendite vahe püsivalt sitane. korraliku laagrimäärde ülesanne lisaks määrimisele on hoida metallist kümne küünega kinni ja mitte niiskust ega vett ligi lasta. litool iseenesest kipub niisketes oludes klimpi minema ja halvimal juhul jäävad mõned pinnad täiesti kuivaks. ka on litool liiga tundlik külma ilma suhtes, läheb samuti tükki. sobib liitiummääre, molübdeenmääre (määrib käsi ka hästi), muud spetslaagrimäärded aastaringseks kasutamiseks.
Postitatud: 19. 04. 2004. 18:03
Postitas karl/tony
Minul on RB Tractor tagarumm, sinna ma panen/pean panema võimalikult vedelat õli. Kuid ma just ei tea kus ma Eestist saan kõige vedelama õli?
Postitatud: 19. 04. 2004. 20:10
Postitas Lauri
Minu ratta rummud (mingid Quando juustud on) ei taha ühtegi määret vastu võtta. Määri neid ükskõik millega, peale 2-3-e sõitu on laagrid kuival ja koonused lahti. Varsti loodan saada endale uued jooksud, kuna vanade määrimisest kopp nii ees :
Postitatud: 20. 04. 2004. 17:31
Postitas KristjanS
hmm.huvitav lugeda et rahvas ka rumme määrib.Mina aga ple oma mnt rattal pidanud veel kordagi rummu määrima ja vaevalt see üldse võimalik on-kinnised laagrid selle põhjuseks.Palju töökindlam asi ja võib kindel olla et see ei lähe katki ja kestab aastaid.MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
Postitatud: 20. 04. 2004. 17:37
Postitas margo
veloman32 kirjutas:...MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
Ma avasin oma LX rummu peale ca 300...400 km ja oli päris kole vaatepilt. Seda on siingi korduvalt mainitud, et LX kardab vett. Tundub, et tõsi. Rummu määrin
WELDTITE Lithium määrdega Veloplussist.
Postitatud: 20. 04. 2004. 18:21
Postitas erikr
veloman32 kirjutas:hmm.huvitav lugeda et rahvas ka rumme määrib.Mina aga ple oma mnt rattal pidanud veel kordagi rummu määrima ja vaevalt see üldse võimalik on-kinnised laagrid selle põhjuseks.Palju töökindlam asi ja võib kindel olla et see ei lähe katki ja kestab aastaid.MTB'l aga ple veel vajadust olnud.seal siis tavaline lahtiste laagritega LX rumm.Suht uued ka nii et ple veel tarvis surkima minna
kui oleksid tähelepanelikumalt lugenud esimest postitust siis oleksid vbolla pööranud tähelepanu sõnale
koonus. kui neid õigesti ei hoolda siis jama majas. eks ise oma LX peal proovid ära. millegipärast arvan, et isegi siinse rahva hulgas on suhe täislaagrite ja koonuste vahel 80/20 koonuste kasuks.
Postitatud: 20. 04. 2004. 18:24
Postitas KristjanS
erikr kirjutas:kui oleksid tähelepanelikumalt lugenud esimest postitust siis oleksid vbolla pööranud tähelepanu sõnale koonus. kui neid õigesti ei hoolda siis jama majas. eks ise oma LX peal proovid ära. millegipärast arvan, et isegi siinse rahva hulgas on suhe täislaagrite ja koonuste vahel 80/20 koonuste kasuks.
mnjaa.sul on õigus.vbla hakkan isegi see aasta juba oma LX'idega vett ja vilet nägema. Eelmised juustud rummud mis mul olid ei pidanud ike kohe mingisugust soppa ja vett.UUed nüüd vähe vastupidavamad. Hetkel olen ise rahul
Postitatud: 20. 04. 2004. 18:44
Postitas ares
Kasutan kah WELDTITE Lithium määret igasuguste laagrite jaoks ja pole veel siiamaani pettuma pidanud. Talvel sai mingi 2500 km iga ilmaga sõidetud ja väga ilusti pidas vastu ilma igasuguse lisa määrimiseta ... LX parallax rummud muidu. Mingi -15 on sellele määrdele siiski piir, tõmbab täiesti tahkeks lihtsalt
-10 aga andis veel sõita ilusti kui kauaks seisma ei jäänud.
Postitatud: 20. 04. 2004. 20:07
Postitas priidik
Oma suureks imestuseks lugesin kunagi, et kinnistel laagritel on hoopis suurem veeretakistus kui koonuslaagritel. Koonuslaagreid saab ka 'peale keerata' kui nad vähe kuluvad. Aga see selleks.
Kasutan SKF-i mingit liitiummääret, töötemp -30 ... +120 C. Alati määrin kõiki rumme ise. LX tahab 2-3x aastas kindlasti määrimist ja ka siis on seest kergelt liivane/tolmune (määre on must). Võtsin ka nädal tagasi Chorus rummud lahti mis olid 10k jutti sõitnud, ka vihmas. Need on nii hästi tihendatud, et Campa valge originaalmääre oli endiselt valge. Ainult tirri sees olnud määre oli must. Arvan, et neid ka edaspidi 1x aastas määrida on OK.
Postitatud: 20. 04. 2004. 21:16
Postitas erko
oot, räägite siin LX rummudest, et vajavad tihedamat kontrollimist ja puhastamist/määrimist. Mul on Deore rummud, kuidas nendega lugu on, kas veel hullem?
Mõistlik oleks vist lahti võtta ja kontrollida
Loodan, et sellega saan hakkama
Postitatud: 25. 04. 2004. 19:04
Postitas Oliver
Mis suuruses võtmeid on vaja shimano ja ritchey rummude lahtivõtmisel? Ritchey esirummul on välimine vist 16 ja sisemine 14 (teises asendis vist 15 ka). Tagumisest ei saanud kiirvaatlusel üldse aru, kas tirri peab ennem rummu lahtivõtmist ka maha võtma?
Ehk teiste sõnadega, mis suurustes õhukesi lehtvõtmeid peaks muretsema, et edaspidi ise rumme puhastada/määrida?
Postitatud: 25. 04. 2004. 19:14
Postitas Rom
kaks õhukest nr.15 ja üks nr.17
tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant aga richeyl on väiksem, peast ei mäleta.
Postitatud: 25. 04. 2004. 20:14
Postitas Ull Miis
http://www.xado.ee/product/Smazka.htm
http://www.xado.ee/product/Supersmazka.htm
ise soovitan soojalt selle firma tooteid, kes raatsib osta see ostku:). Asi katsetatud ja järele proovitud ning täiesti toimiv.
Teiseks soovitan veel sellist asja nagu X1R, eriti tõhus see muidugi autode puhul aga võib ka ratta juures kasutada
http://www.autokaubad.ee/index.php?id=57
Postitatud: 04. 05. 2004. 19:06
Postitas pagan
Rom kirjutas:
tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassett
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle
http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
Postitatud: 04. 05. 2004. 20:01
Postitas Rom
pagan kirjutas:Rom kirjutas:
tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassett
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle
http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
see viimane on ikka kasseti võti mis Sul näidatud
Postitatud: 05. 05. 2004. 23:46
Postitas pagan
Rom kirjutas:pagan kirjutas:Rom kirjutas:
tirri lahtivõtmiseks shimanol nr.12 kuuskant
see nüüd küll pigem tirri südamiku maha keeramiseks. tirri südamikku aga pole tarvis rummu määrimiseks maha keerata, piisab, kui eemaldada südamiku sees kuulide peal asetsev porikaitse. ennem muidugi tuleb maha võtta kassett
teine asi juhul, kui tõesti on tegu tirri mitte kassetika...tirr tuleks küll enne rummu puhastamist ja määrimist maha keerata-selleks on spets tool muidugi jälle
http://www.parktool.com/tools/FR_1.shtml
see viimane on ikka kasseti võti mis Sul näidatud
ei ole ikka küll....kasseti võti on see
http://www.parktool.com/tools/FR_5G.shtml
ilmselt räägid sina tirrist kui tirri südamikust, millel pole tirriga aga midagi pistmist, pigem on ta kasseti südamik
mina aga nimetan tirriks hammasratta plokki mis keeratakse otse keermestatud rummule ja millega sinul, kui kallima klassi ratta omanikul pole olnud ilmselt au kokku puutuda....viiene tirr
et siis
for sure
Postitatud: 06. 05. 2004. 07:42
Postitas Rom
pagan kirjutas:
ilmselt räägid sina tirrist kui tirri südamikust, millel pole tirriga aga midagi pistmist, pigem on ta kasseti südamik
mina aga nimetan tirriks hammasratta plokki mis keeratakse otse keermestatud rummule ja millega sinul, kui kallima klassi ratta omanikul pole olnud ilmselt au kokku puutuda....viiene tirr
et siis
for sure
võibolla tõesti sest neid varjante on ju igasuguseid,
aga minul on selline kasseti lahti keeramiseks ja ajab asja ära, kui ei olegi ta selleks mõeldud.
Postitatud: 06. 05. 2004. 07:49
Postitas erikr
ja paljud nimetavad tirriks tagarummu külge keeratavat mehhanismi mis paikneb nuutidega korpuses mille peale läheb kassett. inglise keeles tehakse vahet, kas freewheel või freehub. reeglina eraldub tirr rummu küljest 12 mm kuuskandiga kuid on ka muid lahendusi. sellest eemaldamisest pole aga suurt kasu kuna tirri sisse ikka ei pääse. selleks tuleb eemaldada hoopiski kassetipoolsest otsast tolmukate ja siis spetsvõtmega keerata lahti tirri mehhanismi sisemine silinder. ka neid võtmeid on vastavalt tirridele erinevaid. mõned käivad ka kuuskandiga.
Postitatud: 07. 05. 2004. 14:23
Postitas Karikas
Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad
kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
Henry
Postitatud: 07. 05. 2004. 14:29
Postitas margo
Karikas kirjutas:Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad
kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
Henry
Ei oska öelda, kas PEAB määrima või mitte, aga mina panen küll sinna ka kerge kihi vahele. Käega katsudes on veerevusel igatahes suur vahe.
Postitatud: 07. 05. 2004. 14:33
Postitas UrmasL
Karikas kirjutas:Teemaga haakuv probleem. Sai ratast pestud ja peale seda hakkasid laagreid katvad
kummitihedid nakkuma. Kas neid peaks kah määrima või tuleb oodata, kui määre laagri vahelt tagasi tuleb?
Pestes väldi voolikust tuleva joa sattumist otse rummudele ja keskjooksule. Kaelalaagreid ei maksa ka täis pritsida. Koonuste kummikatetele lase silikonsprayd peale ja siis kuivata korralikult.
Postitatud: 08. 05. 2004. 09:03
Postitas mrtn
mu rattal (Shimano jooksud) oli uuena täpselt tavotitaoline määre sees, ma pole rohkem pead ka vaevanud vaid sellisega neid määrinud, seisab sees küll.
tagumine jooks igatahes koormuse all ragiseb praeguseks, peaks täna lahti võtma ja vaadata, mis päästa annab (kui annab).
EDIT: rattapoolne laagripind on ilus, koonused pragulised, lihvimine ei aidanud, ilmselt kuulid ka lopergused. kisub kaasa ja raksub. pole muud kui koonused ja kuulid välja vahetada?
Postitatud: 10. 09. 2004. 18:09
Postitas P
Ässitan nüüd vana teema üles, aga polnud uut kah mõtet teha.
Ma võtsin siin 2 nädalat tagasi kah oma esirummu (Deore, sõitnud 300 km) lahti ja kuulid olid kõik ilusasti määritud. Polnud mustust kah üldse sees, kuigi vihmaga pressitud küll. Aga ega ma rummu määrimise pärast lahti võtnud, lihtsalt mehann oli rattal rummu halvasti kokku pannud.
Aga asi siis selles, et ma olen kuulnud, et keegi rääkis, et rummu määrida silikoonõliga
(seda kasutatakse talvel auto tihendite ja muu soga peal, et ei jäätuks ega kleepuks). On see mingi jama? Kui järgmine kord lahti kisun, kas tasub proovida? Endale tundub küll suht imelik, kodus üks purk seisab silikoonõli muidu.
Postitatud: 10. 09. 2004. 18:46
Postitas Gunnar
proovi ja räägi siis pärast meile ka, mina isiklikult silikonspraiga kummitihendist palju kaugemale ei roniks.
Postitatud: 10. 09. 2004. 19:46
Postitas erikr
P kirjutas:
Aga asi siis selles, et ma olen kuulnud, et keegi rääkis, et rummu määrida silikoonõliga
(seda kasutatakse talvel auto tihendite ja muu soga peal, et ei jäätuks ega kleepuks). On see mingi jama? Kui järgmine kord lahti kisun, kas tasub proovida? Endale tundub küll suht imelik, kodus üks purk seisab silikoonõli muidu.
väljastpoolt v~id silikoonõliga määrida. kuulidele ikka laagrimäärde moodi asja, paksu, kleepuvat ja vetttõrjuvat. ntx liitiummääret.
Postitatud: 06. 05. 2006. 22:40
Postitas martpoiss
Primitivisti rumal küsimus: kui tihedalt (mitme km tagant) rummud üldse määrimist-puhastamist vajavad?
Postitatud: 07. 05. 2006. 21:18
Postitas Heimo
Ma vahetan rummu määrdeid umbes 2000 km järel.
Postitatud: 08. 05. 2006. 07:04
Postitas erikr
martpoiss kirjutas:Primitivisti rumal küsimus: kui tihedalt (mitme km tagant) rummud üldse määrimist-puhastamist vajavad?
oleneb rummust, sõiduoludest ja kasutussagedusest.
Postitatud: 08. 05. 2006. 17:50
Postitas martpoiss
No kui ma kärutan põhiliselt ainult linna vahel (kool-kodu-trenn-jne), metsa väga ei roni. Nädala peale ehk 60km maksimaalselt. Rummu kohta ei oska suurt midagi öelda. Kui, siis "tavaline" MTB rumm, mitte kassettlaagritega (viimasel juhul ju polekski probleemi).
Vat nii.
Postitatud: 08. 05. 2006. 20:17
Postitas urmo
Kassettlaagreid (täislaagrid?) olen ma küll 2 korda hooajas määrinud seni.
Postitatud: 09. 05. 2006. 18:29
Postitas martpoiss
Las loll arutleb: kas kassettlaagrid ei ole mitte täiesti hooldusvabad nikerdised? Sõidad, kuni ära kulub, siis paned uue; sõidad, kuni ära kulub jne...
Postitatud: 09. 05. 2006. 19:41
Postitas urmo
No jah, aga kui neid hooldada, siis kestavad kauem
Postitatud: 10. 05. 2006. 07:25
Postitas erikr
martpoiss kirjutas:Las loll arutleb: kas kassettlaagrid ei ole mitte täiesti hooldusvabad nikerdised? Sõidad, kuni ära kulub, siis paned uue; sõidad, kuni ära kulub jne...
neopreenkatted käivad asjaliku käsitlemise korral palju kordi maha ja peale ilma oma omadusi muutmata. metallkatetega on lugu muidugi teine.
Postitatud: 12. 05. 2007. 18:38
Postitas rajko
Kui tihti peaks XTR rumme hooldama? Sõidan nendega ainult maanteel.
Sama küsimus ka XTR keskjooksu kohta. See sõidab ka metsas ja võistlustel.
Postitatud: 12. 05. 2007. 22:43
Postitas erikr
rajko kirjutas:Kui tihti peaks XTR rumme hooldama? Sõidan nendega ainult maanteel.
Sama küsimus ka XTR keskjooksu kohta. See sõidab ka metsas ja võistlustel.
rummude puhul vastavalt sõiduoludele. mnt puhul peaks 2x hooaja jooksul maa ja ilm olema. kui just pidev vihmas sõitmine ei ole.
keskjooksu puhul pole mu meelest üldse midagi teha. sõidad kuni kestab.