Trosside vahetus
Trosside vahetus
Tere.
Kas ise trosside vahetamisel peaks mingeid nippe ja trikke teadma?
Seis selline, et nii piduri- kui ka käiguvahetustrosside kõrid on seest suht kõntsased ning ega trosse ega kõrisid keegi kunagi ka vahetanud pole. Mõtlesin, et vahetaks ära.
Velo+ müüb trosse ja kõrisid meetri kaupa. On neil üks ots ikka otsas olemas? Millega trosse ja kõrisid lõigata?
Või on võimalus vanad trossid ja kõrid maha korjata ja nendega poodi lipata ning lasta õige pikkusega need teha kohe?
Kas ise trosside vahetamisel peaks mingeid nippe ja trikke teadma?
Seis selline, et nii piduri- kui ka käiguvahetustrosside kõrid on seest suht kõntsased ning ega trosse ega kõrisid keegi kunagi ka vahetanud pole. Mõtlesin, et vahetaks ära.
Velo+ müüb trosse ja kõrisid meetri kaupa. On neil üks ots ikka otsas olemas? Millega trosse ja kõrisid lõigata?
Või on võimalus vanad trossid ja kõrid maha korjata ja nendega poodi lipata ning lasta õige pikkusega need teha kohe?
Re: Trosside vahetus
Ei. Otsad on eraldi kaup. Müüakse tükikaupa.Miki-Hiir kirjutas:Velo+ müüb trosse ja kõrisid meetri kaupa. On neil üks ots ikka otsas olemas?
Mõistlik.Miki-Hiir kirjutas:Või on võimalus vanad trossid ja kõrid maha korjata ja nendega poodi lipata ning lasta õige pikkusega need teha kohe?
soovitan ise kodus vahetada, iga väikese asja pärast ei pea teenindusse jooksma.
nii trosse kui kõrisid lõigatakse spetsiaalsete tangidega - see on sul hetkel suurim ühekordne kulu, kuid tasub tulevikus ära. norm tangide hinnad hakkavad ca 150 kroonist.
trosse ei müüda meetriga vaid tükiga. lähed poodi ja küsid 2 piduri- ja 2 käigutrossi. kodus lõikad parajaks. käigu- ja piduritrosside kõride jupid võid kodus ära mõõta ja ostad poest vajaliku pikkusega jupid. käigu- ja pidurikõrid on erineva läbimõõduga. ja siis ostad veel otsasid ja soovi korral ka kummilutte, mis takistavad pasa sissepääsu kõridesse.
kui soovid võid osta ka valmis trosside-kõride-otsade komplekte. jagwire ja shimano on eestis saadaval.
kui lõikad kodus kõrisid-trosse parajaks, siis võid esialgu jätta nats pikema jupi, et hiljem saaks täpseks lõigata.
head töörõõmu
nii trosse kui kõrisid lõigatakse spetsiaalsete tangidega - see on sul hetkel suurim ühekordne kulu, kuid tasub tulevikus ära. norm tangide hinnad hakkavad ca 150 kroonist.
trosse ei müüda meetriga vaid tükiga. lähed poodi ja küsid 2 piduri- ja 2 käigutrossi. kodus lõikad parajaks. käigu- ja piduritrosside kõride jupid võid kodus ära mõõta ja ostad poest vajaliku pikkusega jupid. käigu- ja pidurikõrid on erineva läbimõõduga. ja siis ostad veel otsasid ja soovi korral ka kummilutte, mis takistavad pasa sissepääsu kõridesse.
kui soovid võid osta ka valmis trosside-kõride-otsade komplekte. jagwire ja shimano on eestis saadaval.
kui lõikad kodus kõrisid-trosse parajaks, siis võid esialgu jätta nats pikema jupi, et hiljem saaks täpseks lõigata.
head töörõõmu
See pol küll mingi trikk ega nipp, kuid juhin lihtsalt tähelepanu. Kui sul on rapidfire süsteem, siis pead jälgima, et kui hakkad trossi lenksuvahetajast läbi ajama, siis peab ta minema "õigeti". Pean silmas seda, et tross peab minema läbi ühe plastikust julla, mis hakkab hiljem trossi liigutama (st käike vahetama). Ise suutsin ma korra trossi lenksuvahetajast niimoodi läbi ajada, et ta läks sellest jullast mööda ning kui tegin vahetajaga paar klõsu, siis käigud ei vahetunud ja tross jäi lenksuvahetajsse totaalselt kinni, nii, et pidin selle lahti lammutama. 'sõnaga - kui vana trossi välja tirid, siis uuri, kuidas seal see värk jookseb.Miki-Hiir kirjutas:Kas ise trosside vahetamisel peaks mingeid nippe ja trikke teadma?
Ise ma tellisin Roseversandist X-treme käikari kõride komplekti ja käiguvahetus läks ülisujuvaks Komplektis olid kaasas kõik kummilutud ja muud jubinad, mis takistavad pasa pääsemist kõrisse. Soovitan samuti selline komplekt osta, saab ka eestist. Ja ise ma sain omad trossid-kõrid ilma spetsiaaltangideta vahetatud - tavalised näpitsad ajasid asja ära.tarmo kirjutas:kui soovid võid osta ka valmis trosside-kõride-otsade komplekte. jagwire ja shimano on eestis saadaval.
kui lõikad kodus kõrisid-trosse parajaks, siis võid esialgu jätta nats pikema jupi, et hiljem saaks täpseks lõigata.
head töörõõmu
PS. alternatiiv on ka olemasolevate kõride puhastamine (aerosoolsilikooniga ntx), sellest on siin foorumis varem juttu olnud
If everything's under control, you're going too slow!
Kust neid komplekte saab?
Veebis leidsin ainult Nõmme Rattapoe veebist XTR komplekid ... ilmselgelt overkill minu sõidutiheduse juures maksta tonn trosside + kõride eest.
Vahetuslingid on jah rapidfire Deore LX ... neist tagavahetaja link tuleb samuti ära vahetada kuna alumine link 75% ajast liigub tühjalt.
Puhastamise peale ma väga ei looda kuna ratas on aastast 1999 ning siiani pole ei trosse ega kõrisid vahetatud.
Veebis leidsin ainult Nõmme Rattapoe veebist XTR komplekid ... ilmselgelt overkill minu sõidutiheduse juures maksta tonn trosside + kõride eest.
Vahetuslingid on jah rapidfire Deore LX ... neist tagavahetaja link tuleb samuti ära vahetada kuna alumine link 75% ajast liigub tühjalt.
Puhastamise peale ma väga ei looda kuna ratas on aastast 1999 ning siiani pole ei trosse ega kõrisid vahetatud.
Seda juhul, kui on korralikud näpitsad. Enamusel on lõiketerad suht pehmed, tömbid või väsinud - rikuvad lõikepinna ära ja tulem saab olema veel hullem, kui on enne vahetamist. Lisaks on veel võimalus lõigata relakaga, panna nael kõrisse + kasutada meislit, mõni nüsib rauasaega.sqber kirjutas: ise ma sain omad trossid-kõrid ilma spetsiaaltangideta vahetatud - tavalised näpitsad ajasid asja ära.
Ikkagi on korralikud LÕIKEtangid kõige etemad, nagu mainis tarmo.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
käiguhoovad liiguta kõige äärmisesse asendisse. esimene 1, tagumine 7/8/9 peale, olenevalt palju seal käike on. siis saad trossid välja lükata ja uued sisse. loomulikult tuleb kummi/plastkorgid neist kohtadest enne ära võtta.
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=117
nippidest niipalju, et käigukõride lõikamisel tavaliste lõiketangidega tasub lõikamiskohalt eemaldada ca 10-20 mm ulatuses must plastikkate ja tõmmata sellele kohale 2 tiiru mingit isoleerpaela suht suure pinguga peale. ei löö plastkatet pikupidi puruks. sama kehtib trossi lõikamise kohta. siis 2 tiiru isoleeri ümber lõikekoha. ei löö keerdusid laiali. eriti hea mõte on kuumutada trossi lõikekohalt leegi kohal (küünal, tulemasin..) tross muutub sealt pehmeks ja on kergemini lõigatav ning taas ei pillu keerde laiali.
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=117
nippidest niipalju, et käigukõride lõikamisel tavaliste lõiketangidega tasub lõikamiskohalt eemaldada ca 10-20 mm ulatuses must plastikkate ja tõmmata sellele kohale 2 tiiru mingit isoleerpaela suht suure pinguga peale. ei löö plastkatet pikupidi puruks. sama kehtib trossi lõikamise kohta. siis 2 tiiru isoleeri ümber lõikekoha. ei löö keerdusid laiali. eriti hea mõte on kuumutada trossi lõikekohalt leegi kohal (küünal, tulemasin..) tross muutub sealt pehmeks ja on kergemini lõigatav ning taas ei pillu keerde laiali.
Ma pole spets trossilõiketangidest veel puudust tundnud, kuna endal on kodus väga korralikud plekikäärid. Väga puhas lõige jääb. Korra pidin vahepeal olude sunnil lõikama tavaliste näpsidega, külmalt ei saanud, aitas Eriku küünlaga kuumutamise meetod. Sai asi ära aetud.
XTR otstes on kummilutid - hoiab ära igasuguse pasa ja saasta. Mul on käiguvahetus SRAM X.0 XTR kõridega-trossidega - täiesti super! Probleeme pole absoluutselt olnud.
Muide, palju sa aastas sõidad? Kui kilometraa? enam-vähem ja Elionid (veel parem - TRC-d) kaasa teed, tasub XTR kõride-trosside kompleks mumeelest ära. Või käid vaid poes piimajärel?Miki-Hiir kirjutas:Kust neid komplekte saab?
Veebis leidsin ainult Nõmme Rattapoe veebist XTR komplekid ... ilmselgelt overkill minu sõidutiheduse juures maksta tonn trosside + kõride ees
XTR otstes on kummilutid - hoiab ära igasuguse pasa ja saasta. Mul on käiguvahetus SRAM X.0 XTR kõridega-trossidega - täiesti super! Probleeme pole absoluutselt olnud.
Re: Trosside vahetus
Kui vanad kõrid on pealt jämedamad ja pannakse uued peenemad pealt näiteks(XTR meetriga)Siis kaasneb oht, et uued kõrid pannakse uute otstega ja kõride pikkus võib rattal erineda.Miki-Hiir kirjutas:Või on võimalus vanad trossid ja kõrid maha korjata ja nendega poodi lipata ning lasta õige pikkusega need teha kohe?
Päris piima järel ei käi Sõidan rohkem niisama ajaviiteks ... Tartu Rattaralli ja Rattamaraton on nagu ainsad üritused. Muul ajal niisama oma lõbuks.P kirjutas: Muide, palju sa aastas sõidad? Kui kilometraa? enam-vähem ja Elionid (veel parem - TRC-d) kaasa teed, tasub XTR kõride-trosside kompleks mu meelest ära. Või käid vaid poes piimajärel?
XTR otstes on kummilutid - hoiab ära igasuguse pasa ja saasta. Mul on käiguvahetus SRAM X.0 XTR kõridega-trossidega - täiesti super! Probleeme pole absoluutselt olnud.
Kui su ratas on 6 aastat originaaltrosside ja kõridega vastu pidanud, siis arvan, et käitu nii, nagu siin õpetatud ja tulevased 6 aastat on taas hooletu.Miki-Hiir kirjutas:Sõidan rohkem niisama ajaviiteks ...
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
täiendavat teavet
ja omast kogemusest tean, et unustan trosside ostmisel alati trossiotsad juurde küsimast. Alternatiivina kasutan siis nipleid ja pigistan need trossi otstesse:=)
ja omast kogemusest tean, et unustan trosside ostmisel alati trossiotsad juurde küsimast. Alternatiivina kasutan siis nipleid ja pigistan need trossi otstesse:=)
Tegelt jäi ennast vaevama küsdimus, kas teema algataja on ennem käiguvahetajaid ja pidureid ka reguleerinud. Puutub see teemasse täpselt nii palju, et ta peab ju trossid lahti laskma ja näiteks käiguvahetaja samm pärast paigast ära ja vajab uuesti seadistamist..
<OT>Käisin ennem TRM'i Tartu turul olevas ratta poest kaasa rattale uut piduri trossi ostmas ja üllatusin kui müüa küsis, et kas esimese või tagumise piduri jaoks.. Ei saanud ka uudishimu rahuldamata jätta ja küsisin, et mis neil vahet on, väideti vastu, et pikkuse vahe, kahjuks unustasin küsida et kui palju need pikkused siis erinevad..</OT>
<OT>Käisin ennem TRM'i Tartu turul olevas ratta poest kaasa rattale uut piduri trossi ostmas ja üllatusin kui müüa küsis, et kas esimese või tagumise piduri jaoks.. Ei saanud ka uudishimu rahuldamata jätta ja küsisin, et mis neil vahet on, väideti vastu, et pikkuse vahe, kahjuks unustasin küsida et kui palju need pikkused siis erinevad..</OT>
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
samm käib lenksult ja on määratud linkvaheti või grippari konstruktsiooniga. ainuke mida saad reguleerida sel puhul on trossi pinge. keerad enne trossi käikari külge kinnitamist reguleerimiskruvi(d) vahetajal ja käikaril (kõigil ei pruugi olla) lõpuni sisse. siis tross käikari külge lõtkuvabalt kinni ja hakkad reguleerimiskruvi väljapoole keerama kuni käigud jälle paigas.fax kirjutas:Tegelt jäi ennast vaevama küsdimus, kas teema algataja on ennem käiguvahetajaid ja pidureid ka reguleerinud. Puutub see teemasse täpselt nii palju, et ta peab ju trossid lahti laskma ja näiteks käiguvahetaja samm pärast paigast ära ja vajab uuesti seadistamist..
Sry, ajasin natukene terminoloogiat sassi, tegelikuses mõtlesin seda, mida kodanik ErikR juba paranduseks ütles, et käikar on nihkes..
Omaltpoolt lisan veel, et ka pidurite trossipingutsu kruvid tasuks ka täiesti sisse tagasi keerata juhul kui nad on välja keeratud eelnevalt..
Omaltpoolt lisan veel, et ka pidurite trossipingutsu kruvid tasuks ka täiesti sisse tagasi keerata juhul kui nad on välja keeratud eelnevalt..
Kui te olete saanud täna hommikul hakkama 6 võimatu asjaga, miks siis mitte lisada sellele veel jalgrattasõit ?
Pidureid olen ikka reguleerinud ... kui õigesti või valesti seda ma öelda ei oska. Käikarite küljest lasin trossid lihtsalt lahti - midagi kruttima ei hakanud. Ehk ei tule ka hiljem midagi väga kruttida.fax kirjutas:Tegelt jäi ennast vaevama küsdimus, kas teema algataja on ennem käiguvahetajaid ja pidureid ka reguleerinud. Puutub see teemasse täpselt nii palju, et ta peab ju trossid lahti laskma ja näiteks käiguvahetaja samm pärast paigast ära ja vajab uuesti seadistamist..
Taganemisteed enam eriti pole - vanad trossid ja kõrid sai maha kisutud - kõrid olid korralikult pasased, trossid oli imelikest kohtadest mingite jõnksudega ja hakkasid rõõmsalt otsast hargnema kui neid läbi kõride kistud sai.
Hetkel ootan uusi trossikomplekte ning käiguvahetuslinke ning saab hakata kokku tagasi laduma.
Täielikult sisse polegi ehk mõtet: läheb üks kodar ja ratas kergelt viskama hakkab, siis on hea, kui saab lenksult veits järele anda - ei pea kuuskantvõtme järele haarama või selle puudumisel pidurit päris lahti laskma samas muidugi peab olema ka pingutusvaru klotsikulumise ja trossivenimise kompenseerimiseks.fax kirjutas:Sry, ajasin natukene terminoloogiat sassi, tegelikuses mõtlesin seda, mida kodanik ErikR juba paranduseks ütles, et käikar on nihkes..
Omaltpoolt lisan veel, et ka pidurite trossipingutsu kruvid tasuks ka täiesti sisse tagasi keerata juhul kui nad on välja keeratud eelnevalt..
Oskad midagi konkreetset soovitada?tarmo kirjutas:nii trosse kui kõrisid lõigatakse spetsiaalsete tangidega - see on sul hetkel suurim ühekordne kulu, kuid tasub tulevikus ära. norm tangide hinnad hakkavad ca 150 kroonist.
Trossid ja kõrid on nüüd olemas ... sõrmed sügelevad külge panema aga lihtsalt lõiketangidega ei julenud kallale minna.
Ma arvasin, et neid kuskil rattapoes müüaksetarmo kirjutas:tangid peaks olema saadaval igas suuremas ehitus- ja tööriistapoodides. ise ostsin kunagi Laagri Maksimarketis asuvast ehituspoest. brandi ei oska soovitada.Miki-Hiir kirjutas: Oskad midagi konkreetset soovitada?
Trossid ja kõrid on nüüd olemas ... sõrmed sügelevad külge panema aga lihtsalt lõiketangidega ei julenud kallale minna.
Et siis ehituspoest küsin trossi- ja kõrilõiketange?
Üldiselt paistab, et nutikaks meheks ma ei kvalifitseeru kuna nii Ehituse ABC, Ehitusservice ega ka K-rautakesko kauplustes tehti trossi lõikamise tangide küsimise peale suured silmad ja mida polnud seda polnud. Stokkeris olid tangid küll olemas aga 5 sotti on headele inimestele liig mis liig.Mati kirjutas:Üldiselt on nii, et nutikas mees leiab paljud ratta juures kasutatavad tööriistad või abivahendid kuskilt mujalt kui rattapoest. Ja tihti veel kordades odavamalt.erikr kirjutas:trosse kasutatakse tehnikas ja ehituses mitmelgi pool, mitte ainult rataste juures. kruvikeerajaid ja mutrivõtmeid ei pea ju ka rattapoest ostma.Miki-Hiir kirjutas:Et siis ehituspoest küsin trossi- ja kõrilõiketange?
Kasutasin vaibanuga, tavalisi lõiketange ja peenikest viili ... vist sai päris hea.
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Küsimus tekkis Jagwire trossikomplekti nende trossiotsikute kohta - mis moodi need seal trossi otsas kinni peaks olema? Lihtsalt otsa keerates ja lootes, et ära ei kuku? Mingi liimiga? Tundusid sellised kõva kummi moodi materjalist olevat ning tangidega kokku pressimine mingit kinnistavat efekti küll ei andnud.
Ja teine asi veel - on kuskilt eraldi saada neid V-piduri selle trossi"põlve" sees olevat plastist toru? Need on suhteliselt räbalad hetkel. Või millega neid määrida, et kergemalt tross liiguks seal sees?
kui on juba nats räbal, siis vaheta kogu täiega ära, mitte ära otsi plastist sisu. see jubin ei maksa suurt midagi.Miki-Hiir kirjutas: Ja teine asi veel - on kuskilt eraldi saada neid V-piduri selle trossi"põlve" sees olevat plastist toru? Need on suhteliselt räbalad hetkel. Või millega neid määrida, et kergemalt tross liiguks seal sees?
Endal puudub kogemus Jagwire trossidega, kuid on kogemus ühe teise brändiga, komplektis olid samuti kaasas plastikust trossiotsad. Lükkasin selle lihtsalt trossi otsa (läks üsna tihkelt) ja pole siiamaani ära kukkunud. Näpitsaid ma ei kasutanud, lihtsalt lükkasin kerge pöördega otsa.Miki-Hiir kirjutas:Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Küsimus tekkis Jagwire trossikomplekti nende trossiotsikute kohta - mis moodi need seal trossi otsas kinni peaks olema? Lihtsalt otsa keerates ja lootes, et ära ei kuku? Mingi liimiga? Tundusid sellised kõva kummi moodi materjalist olevat ning tangidega kokku pressimine mingit kinnistavat efekti küll ei andnud.
If everything's under control, you're going too slow!
http://www.icyclesusa.com/catalog/jagwi ... e-ends.htm
Kas sealt leiad need otsikud üles ka? Äkki tegu kõri, mitte trossiotsikutega?
Arvan, et oleks mõtekam osta uus põlv ka, maksab vast paarkümmend krooni koos plastist sisetoruga .
Kas sealt leiad need otsikud üles ka? Äkki tegu kõri, mitte trossiotsikutega?
Arvan, et oleks mõtekam osta uus põlv ka, maksab vast paarkümmend krooni koos plastist sisetoruga .
Ei seal ei ole neid ... st sarnanevad nendele parempoolsetele kõige ülemistele alumiiniumist trossiotstele aga on veidi pikemad, peenemad ja mingist pehmest plastmassist.haigo kirjutas:http://www.icyclesusa.com/catalog/jagwi ... e-ends.htm
Kas sealt leiad need otsikud üles ka? Äkki tegu kõri, mitte trossiotsikutega?
Hakka õlle raha koguma - siin konkreetne juhtum:veiko kirjutas:Kui keegi julgeb väita, et tal on sõidupealt trossiots ära kadunud (käigu ta seal otsas tihedalt või lõdvalt) siis ma teen talle õlle välja.
http://rocsport1.hel.fi.magenta.net/vb/ ... light=gore
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Siin pildil peaksid olema kõik jubinad mis sul komplektis on. Millist neist sa mõtled?Miki-Hiir kirjutas:
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Küsimus tekkis Jagwire trossikomplekti nende trossiotsikute kohta - mis moodi need seal trossi otsas kinni peaks olema? Lihtsalt otsa keerates ja lootes, et ära ei kuku? Mingi liimiga? Tundusid sellised kõva kummi moodi materjalist olevat ning tangidega kokku pressimine mingit kinnistavat efekti küll ei andnud.
Alumises reas vasakult kolmas selline hallikas-hõbedane julla. Cable tip nimeks.tarmo kirjutas:Siin pildil peaksid olema kõik jubinad mis sul komplektis on. Millist neist sa mõtled?Miki-Hiir kirjutas:
Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Küsimus tekkis Jagwire trossikomplekti nende trossiotsikute kohta - mis moodi need seal trossi otsas kinni peaks olema? Lihtsalt otsa keerates ja lootes, et ära ei kuku? Mingi liimiga? Tundusid sellised kõva kummi moodi materjalist olevat ning tangidega kokku pressimine mingit kinnistavat efekti küll ei andnud.
väga lihtsalt, need tõmmatakse plastikfiksaatoritega raami mõne spets koha külge kinni. omal oli sama küsimus vaja lahendada seoses uue raamiga. näiteks üks selline raam on merida hfs matts pro 05. sinna oli vaja lihtsalt mingi meetrine pidurikõri osta ja fikseerida.tarmo kirjutas:kuidas sellised täis- või poolpikad kõrid raamile kinnituvad?
minuarust pole ühtki tõsiseltvõetavat argumenti, miks peaks täispikka kõri kasutama. eriti kui pole tegemist raami iseärasustega, mis ei toeta klassikalist varianti. vähemalt mulle endale selle tagumise piduri puhul tundub, et asi on veidi "vedelamaks" läinud. see, et teoreetiliselt satub süsteemi vähem mustust on tasakaalus sellega, et lahtisel variandil on kokkupuudet vähem trossi ja kõri vahel, mis teeb vist kokkuvõttes sama välja.