1. leht 1-st
karbon <-> alu
Postitatud: 13. 03. 2006. 08:39
Postitas Kuldar
Üritasin karbonraamist (CR1) alumiiniumist sadulaposti (Ritchey V2) kätte saada. Asi oli paigas olnud alla 2a.
Üllatusena oli asi kinni nagu kännu taga ... kuidagi pöörlema sain, aga tirimisele ei allunud. Õli ja WD-ga leotamine oleks olnud ürglollus, kuna tahtsin sinna karbonposti panna.
Pika meelitamisega sain sindri kätte ja imelik lugu - sadulaposti alumiinium oli väga ära söövitunud, täis päris sügavaid auke ja raamist kaasa tulnud? mügarikke. Nühkisin seat tube seest puhtaks, see oli kaetud tumehalli kergesti lenduva tolmuga.
Nüüd see küsimus:
Kas selline agressivne oksüdeerumine alumiiniumi ja karboni kontaktil on loomulik pilt? On kellegi taoline jama olnud näiteks aluraami ja karbonpostiga?
P.S. Seat tube pingutuspilu oli kinni kleepimata (kuna sealt oletatavalt sissepääsev vesi keskjooksuni ei jõua, karbonraam on alt umbne - alumiinium- või titaanhülss on ees), pindaktiivseid leotus- ja pesuaineid rattapesul ei kasuta.
Re: karbon <-> alu
Postitatud: 13. 03. 2006. 18:19
Postitas mart
Kuldar kirjutas: On kellegi taoline jama olnud näiteks aluraami ja karbonpostiga?
Aluminum seat tube (or sleeve) and a carbon post will result in corrosion of the frame and possible seizure of the post within the frame. A carbon sleeve on an aluminum post will result in corrosion of the post.
http://www.velonews.com/tech/report/art ... 023.0.html
Postitatud: 13. 03. 2006. 18:52
Postitas Kuldar
nii-nii, galvaaniline korrosioon ... tänud! Mart
kust krdi kohast need NO GREASE!!! hoiatused fkg manuali satuvad? kui karboniguru Greg Calfee ütleb, et : Our advice is simple: If the seatpost fits tight, grease it. If it slips, de-grease it.
Postitatud: 09. 05. 2006. 22:09
Postitas Kirsa
Räägi täpsemalt kuidas sa meelitasid - mul on täpselt sama mure
.
Alupost on carbonraami sees kinni mis kinni.
Positiivne on see, et sadulaklambri võib üldse ära võtta - kaaluvõit missugune.
Postitatud: 09. 05. 2006. 22:48
Postitas Kuldar
Kirsa kirjutas:Räägi täpsemalt kuidas sa meelitasid - mul on täpselt sama mure :(.
Alupost on carbonraami sees kinni mis kinni.
süda kõvaks ja õlad jämedaks ... harkseis üle raami ... kergekujuline tõlkimatu serbohorvaadikeelne mantra ... ja esimene naks on sigavalus kuulata.
Tänaseks olen tiba targem (
If the seatpost fits tight, grease it. If it slips, de-grease it) paneksin WD-40 või mõne muu ilgeltpugejavedelaõliga (DOT?) enne ligunema.
sul see vaatepilt posti kättesaamisel vist nii kole pole (ca 1/2 aastat paigas olnud) aga sõna otsese mõttes karbonitükid on posti küljes. Ja kui need tükid lahti urgitsed, siis jätab post nigu üraski äranäritud mulje.
Postitatud: 16. 06. 2006. 11:35
Postitas Kirsa
Teema on nüüd teravalt päevakorral, sest uus carbonpost on olemas ja juba ootab. Võtsime siis kahe mehega rattast ja vanast postist kinni ning väänasime... ei piuksu ka.
Head nõuanded kuidas saagida ja kust saagida on teretulnud!
Postitatud: 16. 06. 2006. 12:13
Postitas ron
mul jälle vastupidi, et carbon raam ja wcs post suurema rahmeldamise ajal vajub alla kui pole karmi käegaväga toorelt kinni keeratud. naksub ka kuskilt aga seda ma ei tea kas see on tingitud sellest rõvedast wcs sadulakinnitusest võ raamikohast, ei julge nagu mingi täie jõuga klambrit ka kinni keerata äkki pole hea raamile.
peaks vist ka carbon posti omale vaatama... va ritchey
Postitatud: 16. 06. 2006. 13:04
Postitas erikr
Kirsa kirjutas:Teema on nüüd teravalt päevakorral, sest uus carbonpost on olemas ja juba ootab. Võtsime siis kahe mehega rattast ja vanast postist kinni ning väänasime... ei piuksu ka.
Head nõuanded kuidas saagida ja kust saagida on teretulnud!
õli meelitasid vahele?
järgmiseks soe-külm
....
Postitatud: 16. 06. 2006. 13:15
Postitas Kirsa
erikr kirjutas:
õli meelitasid vahele?
järgmiseks soe-külm
....
Igasuguse õliga olen juba proovinud.
Ja carbonile vist temperatuur ei mõju, ainuke variant et aluposti jahutada.
Postitatud: 16. 06. 2006. 13:25
Postitas Mati
Kirsa kirjutas:...Ja carbonile vist temperatuur ei mõju,...
Vist mõjub.
Postitatud: 16. 06. 2006. 13:37
Postitas mart
Kirsa kirjutas:... variant et aluposti jahutada.
Kusagilt lugesin, et süsihappegaas tulekustutiga post külmaks ja puunotiga jõuline löök postile lagipähe. lööb posti torus liikuma.
Postitatud: 16. 06. 2006. 13:50
Postitas Kirsa
mart kirjutas:Kirsa kirjutas:... variant et aluposti jahutada.
Kusagilt lugesin, et süsihappegaas tulekustutiga post külmaks ja puunotiga jõuline löök postile lagipähe. lööb posti torus liikuma.
Kustuti maksab paar sotti, vana post paar sotti. Mul on odavam saagida juba.
Aga head ideed endiselt teretulnud.
Postitatud: 16. 06. 2006. 14:05
Postitas Mati
Kirsa kirjutas:...Kustuti maksab paar sotti, vana post paar sotti. Mul on odavam saagida juba... Aga head ideed endiselt teretulnud.
Võta odavam kummitäite balloon ja lase see posti peale tühjaks. Sama efekt.
Postitatud: 16. 06. 2006. 14:39
Postitas k kohuke
Postitatud: 16. 06. 2006. 14:53
Postitas Kirsa
See viimane link oleks hea jubin küll.
Aga ma proovisin igasugu nippe nüüd.
CO-ga külmutamise ja allapoole tagumise ja väänamise ja õlitamise.
Ei midagi.
Ma mäletan et noores põlves sai keevitamist proovitud - igatahes nood liidesed lagunesid oluliselt kiiremini kui see sadulapost raami küljest.
Ainuke liikumine, mille saavutasin oli 2mm allapoole liikumine, sadulaposti peale lüües. Aga ka see ei aidanud midagi.
Postitatud: 16. 06. 2006. 22:06
Postitas erikr
Kirsa kirjutas:Ainuke liikumine, mille saavutasin oli 2mm allapoole liikumine, sadulaposti peale lüües. Aga ka see ei aidanud midagi.
kui see silmapete polnud siis tähendab, et enam kusagilt kinni pole söönud ja istub pinguga sees. või on sul kuulus ritsi wcs mis on ntx paindunud.
ratas külili, paar meest hoiab raami paigal ja üks võtab mingite pikkade torutangidega postist ja siis keerab
Postitatud: 17. 06. 2006. 14:12
Postitas wildrover
Temperatuuriga mängida eriti ei soovitaks. Autonduse vallas kurb kogemus olemas
Äkki proovid ikkagi rost-off`i, Grafiitõli baasil valmistatud aerosooli. Seal on pool Mendelejevi tabelit sees
4WD-d sööb roosteuss nagu magustoitu ja aint itsitab...
Postitatud: 18. 06. 2006. 20:33
Postitas Kirsa
Jess, post käes
Lahenduseks olid torutangid. Sadulast ikka ei jõua nii kõvasti keerata, kui vaja oleks.
Post ja raam paistavad siledad. Kas selle ringikeerutamisega kadus rooste ära või teda polnudki. Asi oli lihtsalt väga väga pikalt ja tihedalt seal kinni. Post oli 20cm ulatuses sees ja raam oli samuti 20cm jagu täpselt ümber posti. Õlidega mängimine ei omanud mingit pointi, sest see asi oli nii tihe, et ükski vedelik ei oleks vahele pääsenud.
Nüüd on mul üks natuke äranäritud, aga veel ühes tykis bontrager race post üle.