1. leht 1-st

Tagakäikari häälestus

Postitatud: 22. 05. 2006. 20:50
Postitas velx
Probleem selles ,et tagakäikar paneb segast. Kui kett vahetada suuruselt viiendale hammakale, siis tahab see pidevalt kuuendale üle minna. Tundub ,et tagakäikar ei ole õiges asendis. Proovisin kruttida H ja L kruve ning trossipingutit, aga rahuldavat tulemust pole saanud. Jätab üldse viienda hammaka vahele või jääb mingi muu käik valeks. Käiguvahetiteks ees ja taga on Shimano Deore LX ning hammakateks on taga SRAM Nine speed index cassette 12-32. Ratas uus, klumiskahtlusi olla ei saa.
Pole kunagi olnud ennem vajadust käikarit regullida niiet võibolla on kellelgi mõni õpetussõna õelda.

Postitatud: 22. 05. 2006. 20:54
Postitas Rivo
Kui uus ja hoolduses veel käinud pole, siis tõenäoliselt vaja trosse pingutada. Lihtsam ja muretum hooldusesse minna. Tehniku 10min. tegutsemis aja jooksul saad poes ringi uudistada või müüjaga jutustada. Pääsed orienteeruvalt 50.- kulutusega.

Postitatud: 22. 05. 2006. 21:06
Postitas velx
Ostsin ratta Tallinnast ise olen Türil. Ei tahaks sellepärast ratast poodi viia. Tahaks regullimise ise ära õppida. Kahtlustanmillegipärast vaheti nurka või trossi. Trossiga veidi mängisin, aga päris korda ei saanud. Jääb üle vaheti nurk?

Postitatud: 22. 05. 2006. 21:22
Postitas erikr
H ja L määravad ainult käikari äärmised asendid. seega neid pole vaja sinu probleemi puhul praegu näppida. kogu värk käib trossi pingest.

Postitatud: 22. 05. 2006. 21:24
Postitas AndreK
L ja H kruvide kruttimisest ei ole mingit kasu - see regullib käikari tööda ainult ääretsoonides. Kui sa trossi pinge reguleerimisega asja kogu käikude ulatuses toimina ei saa on ainult kaks varianti:
1. käikari kõrv on kõver
2. kõri on nii määrdunud, et tross ei liigu seal sees enam vabalt

Postitatud: 22. 05. 2006. 21:33
Postitas velx
Sain sellest aru jah ,et H ja L regullimine ei aita. Tross tundub suht kergelt kõris liikuvat, määrdunud see ei saa olla. Seda ,et käikari kõrv kõver on väike tõenäosus, kuna ratas vigurdas kohe ostes niimodi, kuid harvemini. Huvitav on see ,et ainult üks käik niimodi jukerdab. Trossi regullimisega lihtsalt nihkus see jukerdav käik.

Postitatud: 22. 05. 2006. 22:30
Postitas vaikija
Mulle tundub,et t.käiguvahetaja tross on käiguvahetaja kinnituspoldi valele poole kinnitatud.Ehk tross peab olema kinnitatud trossi jaoks mõeldud kohale.Selle jaoks on seal isegi väike soon.Kui see on ok,siis on süüdi kõik muud jamad.

Postitatud: 23. 05. 2006. 07:18
Postitas Gunnar
velx kirjutas: Seda ,et käikari kõrv kõver on väike tõenäosus, kuna ratas vigurdas kohe ostes niimodi, kuid harvemini.
Raami kõrv võib ka ostes juba kõver olla, tavaliselt regullitakse see paika kui meh. ratta kokku kruvib. Mõnikord vist mitte. Kui juba oled L ja H kruve kruvind, siis need on vähemalt nüüd juba lootusetult paigast ära, st otsi Park Toolsi lehelt käikari regullimise õpetus ja tee see lihtne asi endale selgeks.

Järska keegi annab lingi ka, aga kui mitte, siis google.

Postitatud: 23. 05. 2006. 08:23
Postitas velx
Olen lugenud neid õpetusi
http://www.sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=64
Eks ma proovin kuidagi veel seda käikarit sättida. Õigest asendist puudub vaid ca. 1mm, aga siiski jama kui palju.