1. leht 1-st
Probleem pidurisadulate kriuksumisega.
Postitatud: 10. 12. 2006. 01:55
Postitas mmz
Suvel sai pidurisadulaid veidi bensus puhastatud ja peale seda ka õlitatud. Siiski hakkasid need aga mingi aja pärast kriuksuma ja peale seda pole sellest lahti saanud. Ega see küll pidurdamist otseselt ei sega aga see kriuksumine on siiski üsna häiriv. Tegemist siis mehaaniliste
Shimano BR-M475 piduritega. Oskab ehk keegi nõu anda?
Postitatud: 10. 12. 2006. 12:40
Postitas smilersforever
hm iseenesest peaks õli ju aitama...
Pane mingit tahkemat värki sinna või lihtsalt viskoossemat õli...
Postitatud: 10. 12. 2006. 14:25
Postitas mmz
smilersforever kirjutas:hm iseenesest peaks õli ju aitama...
Pane mingit tahkemat värki sinna või lihtsalt viskoossemat õli...
Olen üritanud aga pole nagu kasu olnud. Ei oska seda lahti ka võtta, et mingit paksemat värki sisse panna. Ega need suuremad asjad pidurid pole aga vähemalt vaiksed võiksid olla.
Postitatud: 10. 12. 2006. 19:05
Postitas tarmo
mmz kirjutas:smilersforever kirjutas:hm iseenesest peaks õli ju aitama...
Pane mingit tahkemat värki sinna või lihtsalt viskoossemat õli...
Olen üritanud aga pole nagu kasu olnud. Ei oska seda lahti ka võtta, et mingit paksemat värki sisse panna. Ega need suuremad asjad pidurid pole aga vähemalt vaiksed võiksid olla.
klotse ja rootoreid oled proovinud puhastada?
Postitatud: 10. 12. 2006. 19:24
Postitas mmz
tarmo kirjutas:klotse ja rootoreid oled proovinud puhastada?
Ega need ei kriuksu. Pidurisadul teeb seda häält.
Postitatud: 10. 12. 2006. 20:12
Postitas smilersforever
Minu arvates peaksid ikkagi kuidagi lahti võtma sadula ja liigendite vahele midagi toppima. Hetkel küll mingit muud varianti ei näe.
Postitatud: 10. 12. 2006. 20:37
Postitas mmz
Ma ei kujuta ette kuidas seda lahti võtta. Olen küll üritanud aga see lihtsalt ei lähe.
Manualist ka suurt midagi kasu pole. See näitab ära ainult klotside vahetamise ja raamile paigaldamise.
võiks proovida
Postitatud: 10. 12. 2006. 23:08
Postitas mart2
Tänapäevastel suurte pöörete ja pingetega metsatööriistadel on tähtsamate kinnituste mutrite sees osaliselt plastikust rõngas. Kui pingutad ja vabastad mutri, siis siis tagab kokkusurutud plastik hea pidamise.
Võid naerda või mitte aga soovitan vahele panna üks-kaks kihti kilet. Kui korralikult pingutad, siis ei tohiks mingit lõtku jääda ja hiljem lahti keerata annab hästi.
Postitatud: 10. 12. 2006. 23:46
Postitas mmz
uh.. eks ma uurin.. Võibolla "uputan" mõlemad sadulad mõneks ajaks õli sisse, seejärel panen uuesti kokku ja viin ratta Jazzi survepesusse. Peale seda õlitan sadula liigendid uuesti. Usun, et siis ei tohiks enam küll midagi kriuksuda ja ratas peaks talveks ettevalmistatud olema. Jõuga ei taha asjale eriti kallale minna. Olen suutnud nii piduriketta kruvipea küljest ära keerata
Ahjaa.. survepesust olen veidi õppust ka võtnud. Eelmisel korral suutis survepesu TIRRi sodi täis ajada mis omakorda kutsikad ära lõhkus. Seekord viin ilma tagumise rattata.
Postitatud: 11. 12. 2006. 08:09
Postitas Kuldar
mmz kirjutas:
Ahjaa.. survepesust olen veidi õppust ka võtnud. Eelmisel korral suutis survepesu TIRRi sodi täis ajada mis omakorda kutsikad ära lõhkus. Seekord viin ilma tagumise rattata.
tuhkagi sa pole õppust võtnud ... järgmine kord viid ilma esijooksuta, siis ilma keskjooksuta, siis teibi kinni sadulaposti pingutuspilu jne. Edu õpingutel!
punkt2. Mis kihu ajab takka bensiini sees välja leotama viimnegi määre omamata ettekujutust kuidas uuesti määrida?
punkt3. Töötav osa sooritab oma kinnitusteljel nii lühikese käigu, et mul napib kujutlusvõimet kuidas see kriuksuda saab.
Postitatud: 11. 12. 2006. 16:04
Postitas mmz
See on nüüd küll veidi teine teema. Leian, et keskjooks saab tavalisel sõidul tunduvalt enam vatti kui survepesuga, pealegi pole seal midagi sellist mis nii kergelt puruks võiks minna. Esirummu võtan niikuinii peale pesu lahti, eemaldan laagrid, puhastan ja määrin uuesti. Peale bensuga puhastamist tilgutasin õli nii selle vahele mis piduriklotsi vastu ketast surub kui ka tõmmitsa enda vahele. See, et vett raami sisse läheb ei tee midagi hullu. Raamil on olemas ju õhutusavad ja kui peale pesu kõik jupid küljest ära võtta, siis saab sellest vähesest kogusest veest/niiskusest veel kiiremini lahti.
Postitatud: 11. 12. 2006. 16:11
Postitas erikr
mmz kirjutas:See on nüüd küll veidi teine teema..
samahästi võib ju siis peale iga pesu tagajooksu ja tirri ka lahti võtta.
ju sa pole oma elus siis nii kergesti puruksminevaid keskjookse näinud. ise olen ilma survepesutagi paar XT keskjooksu minema visanud.
kui otsid siin foorumis survepesu kohta siis leiad palju selle vastalisi arvamusavaldusi ja väg avähe pooldavaid.
Pöörduks teemasse, ega ma ka ei saa aru, kuidas pidurisadulad kriuksuvad. ei kujuta nagu ette.
Postitatud: 11. 12. 2006. 16:18
Postitas Mati
erikr kirjutas:...Pöörduks teemasse, ega ma ka ei saa aru, kuidas pidurisadulad kriuksuvad. ei kujuta nagu ette.
minu arvates ainus võimalik koht on sadula kinnitus adapterile/raamile/amordile. soovitaks käia seal poldid üle ja määrida natuke.
kui heli kostub pidurdamisel, siis võib ju krigin tulla ka kuskilt mujalt arvestades mõjuvate jõududega. siis võib see olla muidugi misiganes kusiganes.
Postitatud: 11. 12. 2006. 17:28
Postitas mmz
Ma räägin mehaanilistest mitte hüdraulilistest piduritest. Kriuksub see tõmmits mitte raami kinnitus.
Postitatud: 11. 12. 2006. 19:10
Postitas Mati
mmz kirjutas:Ma räägin mehaanilistest mitte hüdraulilistest piduritest. Kriuksub see tõmmits mitte raami kinnitus.
Aa, ok, sry. Ma mõtlesin, et mehhaanilised käivad ka poltidega ja mitte nätsuga raami külge.
Postitatud: 11. 12. 2006. 20:34
Postitas veiko
Kui ma õieti aru saan, siis käib see "kriuks" sellisel juhul, kui ntx seisad kohapeal ja pidurit vajutad?
Postitatud: 11. 12. 2006. 21:05
Postitas mmz
Just nii veiko. Kriuksub see tõmmits. Mõni tegelane pole sellest aga siiamaani aru saanud.
erikr kirjutas:kui otsid siin foorumis survepesu kohta siis leiad palju selle vastalisi arvamusavaldusi ja väg avähe pooldavaid.
Survepesu kasutan ma üldiselt ainult siis kui ma rattale suurema hoolduse teen. Seda juhtub siis u. 2 korda aastas (sügisel ja kevadel). Peale seda olen ka kõik laagrid uuesti puhastanud ja määrinud. Leian, et selline survepesu rattale küll halba ei tee, pigem on halvem kui teedelt ratta külge jääv sool ja muu sodi juppe sööma hakkavad. Survepesuga saab selle aga ka kitsamatest kohtadest edukalt kätte.
Postitatud: 11. 12. 2006. 21:26
Postitas Mati
mmz kirjutas:Just nii veiko. Kriuksub see tõmmits. Mõni tegelane pole sellest aga siiamaani aru saanud.
...
Nii mõnelgi tegelasel on raske aru saada kui probleem avaneb alles peale 43 tundi ja 17 postitust
Kui asi nii nagu oled väitnud, siis oled minu arvates ka ise juba lahenduse peale tulnud
mmz kirjutas:...Võibolla "uputan" mõlemad sadulad mõneks ajaks õli sisse, seejärel panen uuesti kokku...
Samas ei taga see probleemi kadumist kui sa oled liigendid totaalselt ära kuivatanud. Õli ei roni enam lihtsalt igale poole tagasi. Sama lugu on nt kettidega, mida üliagaralt igasugu lahustites leotatakse - prs's.
PS! Survepesu osas kuula mis sulle kogenenumad räägivad