1. leht 1-st

Tagumine ratas kriibib raami väntamisel

Postitatud: 14. 03. 2007. 18:17
Postitas triipriit
Tirisin oma ratta keldrist välja ning üllatuseks on tekkinud mingi imelik anomaalia.
Nimelt kui ma väntan, siis tagumine velg nagu paindub ja kriibib vastu seda oma vasakut "kahvlit". See on väga imelik... Nagu velg oleks oma jäikuse kaotanud.. Ja ainult väntamise ajal, kui avaldan rattale paremalt poolt survet.
Püüdsin illustreerida:
Pilt

Hall on siis normaalne asend ning väntamise hetkel läheb ratas vastu seda vasakut äärt. Muidugi mitte nii dramaatiliselt viltu.

Kusjuures ratas ise on täiesti kõvasti kinni, ei loksu ega midagi.[/img]

Postitatud: 14. 03. 2007. 18:35
Postitas Mati
Kodarad on terved ja pingul?

Postitatud: 14. 03. 2007. 18:47
Postitas Soobel
Teen panuse diagnoosile: katkine tagarummu võll. Koonused võivad muidugi ka lõdvad olla.

Postitatud: 14. 03. 2007. 20:46
Postitas Rivo
Mati pakutud pingutamata või "väsinud" kodarad tunduvad kõige tõenäolisema variandina. Samuti, pole välistatud ka Soobeli variant.
Proovi jooksu külgsuunas loksutada. Kui loksub kerge või pea olematu jõuga, siis tuleb viga otsida rummust. Kui aga jooks nö. pehmelt/vetruvalt loksub, siis häda kodarates.
Samas, pole sugugi välistatud, et viga hoopistükis raamis. Halvimal juhul võib see kuskilt suisa katki olla. Nii et, vaata ka raam hoolikalt üle.
Lihtsaim viis muidugi teenindusse minna.

Postitatud: 14. 03. 2007. 21:10
Postitas triipriit
Ok, tänud. Ilmselt siis viga kodarates, sest loksu pole vaid vetruvalt liigub.
Ma olen neid kodaraid ise pingutanud ka velje sirgeks ajamiseks eelmine aasta.. Ju siis midagi valesti teinud.

Eks ma püüan siit Rapla pealt mõne jalgrattaparanduse välja otsida, mis ei saa olema lihtne.. Oh küll on see elu siin raske :)

Postitatud: 15. 03. 2007. 10:17
Postitas Rivo
triipriit kirjutas: Eks ma püüan siit Rapla pealt mõne jalgrattaparanduse välja otsida, mis ei saa olema lihtne.. Oh küll on see elu siin raske :)
Tallinnas ikka vahel liigud ? Kui päälinna käik ette teada, siis helista mõnda poodi/teenindusse, lepi kokku, et tuled ja tood jooksu, ning tahad sama päeva õhtu poole kätte saada. Keegi ikka sinu palvele vastu tuleb.
Vihjeks veel niipalju : X-Sport , Velospets , Hawaii , Veloplus

Postitatud: 18. 03. 2007. 11:26
Postitas triipriit
Njah, eks ikka liigun. Ratas sai Extremest ostetud, võib ka sinna viia.

Aga koduste vahenditega pole võimalik korda saada? Ma olen veendunud, et asi on kodarates. Aga ma ei tea kuhupoole ja milliseid kodaraid keerata..

Kujutage situatsiooni ette ja mõelge mida te keeraks :D?

Postitatud: 18. 03. 2007. 12:44
Postitas Lauri89j
Kui sa varem ei ole kodaraid timminud ja tahad head tulemust, vii parem hooldusesse. Teisalt, kunagi on ikka esimene korda ja millegi peal peab õppima. Kui ratas "kaheksasse" ei käi märgi ära kodar, millest pingutamist alustad, ja pinguta võrdselt kõiki kodaraid. Suure tõenäosusega hakkab su ratas muidugi peale seda toimingut "kaheksasse käima" :lol: Seda tean ma omast käest Kodaraid pinguta spets võtmega, et niplidelt nukad ära ei kuluks.

Proovi algatuseks ise ja siis vii juba rikudud ratas hooldusesse :wink:

Postitatud: 18. 03. 2007. 14:01
Postitas erikr
mõtleme nüüd järele - kas ratas "viskab" kahvli vahel või on väntamise ajal püsivalt viltu. esimesel juhul aitavad kodarad, teisel juhul on vaja kontrollida soobli teooriat.

Postitatud: 18. 03. 2007. 17:49
Postitas triipriit
erikr kirjutas:mõtleme nüüd järele - kas ratas "viskab" kahvli vahel või on väntamise ajal püsivalt viltu. esimesel juhul aitavad kodarad, teisel juhul on vaja kontrollida soobli teooriat.
loe mu teksti ma olen 100 korda öelnud, et ainult väntamise ajal :)

aga jh.. mulle tundub ka et peab teenindusse kuhugi liikuma.

Postitatud: 18. 03. 2007. 20:40
Postitas Soobel
Minu teooria kontrollimine on lihtne: Võta ratas alt ära ja kruvi ekstsentrik selle toruvõlli seest välja ja vaata, mis juhtub. Alt võtmata saab ka aru: hoia pidurit peal, suru vändale ja vaata, mida tagarumm seal hammasrataste külje pool teeb. Kui tirr nihkub tirri keskelt väljaulatuvate koonuste-kontramutrite suhtes, on kas koonused lõdvad või võll pooleks.

Lõtvade kodarate puhul pole veel näinud, et veo ajal vastu raami kisuks. Pigem veo ajal just tõmbab kodarad pingule ja ratta paika.

Postitatud: 18. 03. 2007. 22:26
Postitas AndreK
Mul on ka üks teooria , pigem soovitus - mine vii oma vokk inimese kätte, kes selle sul korda teeb.
Teine võimalus on veel - jahuda edasi n+1 päeva, kuud või aastat.

Postitatud: 19. 04. 2007. 13:50
Postitas Streemer
Sa mainisid, et oled kodaraid ise pingutanud. Ju keerasid katuse natukene valeks jooksul. Ja nüüd peale vajutades annab iga jooks mingil määral järele, aga sellest piisab, et vastu alumisi raamipulkasid minna. Isegi duraca jooksud painduvad ju natuke. Vihmaga põsti peal sõites on kuulda ju kuidas põid õrnalt vastu kotsi läheb, või neid liivateasid mis vihmaga sinna tekib. Ma pakun, et katus on jooksul vale või on jooks lihtsalt viltu all.

Postitatud: 25. 04. 2007. 16:34
Postitas triipriit
Aga oli hoopis selline asi, et tagumine võll oli pooleks :)

Anyway, tänud nõu eest kõigile.

Postitatud: 25. 04. 2007. 21:09
Postitas erikr
nonägidsa, soobel pani kohe alguses täppi diagnoosiga.

Postitatud: 08. 05. 2007. 16:21
Postitas matu07
Rivo kirjutas:Mati pakutud pingutamata või "väsinud" kodarad tunduvad kõige tõenäolisema variandina. Samuti, pole välistatud ka Soobeli variant.
Proovi jooksu külgsuunas loksutada. Kui loksub kerge või pea olematu jõuga, siis tuleb viga otsida rummust. Kui aga jooks nö. pehmelt/vetruvalt loksub, siis häda kodarates.
Samas, pole sugugi välistatud, et viga hoopistükis raamis. Halvimal juhul võib see kuskilt suisa katki olla. Nii et, vaata ka raam hoolikalt üle.
Lihtsaim viis muidugi teenindusse minna.
Vabandan, et teise teemat risustan, aga probleem on sama - kiirendades hakkab loksuma. Kuna mul loksub ka kergelt külgsuunas loksutades, kas võib eeldada, et viga on rummus? Keegi avaldas arvamust, et laagrid võivad läbi olla. Kavatsen ta küll niikuinii lähipäevil parandusse viia, aga tahaks ka ise targemaks saada.

Ette tänades,
uusliige matu07 :wink:

Postitatud: 08. 05. 2007. 18:36
Postitas erikr
rummus jah. kui on koonuslaagrid, siis pääsed parimal juhul vaid koonuste reguleerimisega.

Postitatud: 09. 05. 2007. 17:12
Postitas matu07
Täna viisin remonti. Mees korra loksutas ja ütles kohe, et võll on pooleks. Mingid jubinad on veel vaja vahetada. Kokku umbes 200.-

Mille tõttu sellised asjad muidu tavaliselt juhtuvad? Kas asi on kinni sõidustiilis, on normaalne kulumine või on lihtsalt vilets ratas?

Postitatud: 09. 05. 2007. 18:18
Postitas erikr
ega ratas veel vilets pea olema, rumm on vilets.

Postitatud: 13. 05. 2007. 00:38
Postitas MK777
Proovi teist jooksu. Kui viga sama siis on raam kõver :idea:

Postitatud: 13. 05. 2007. 07:40
Postitas erikr
MK777 kirjutas:Proovi teist jooksu. Kui viga sama siis on raam kõver :idea:
loe eelnevaid postitusi :idea: probleemide põhjused on ju leitud ja likvideeritud.

Re: Tagumine ratas kriibib raami väntamisel

Postitatud: 13. 05. 2008. 13:11
Postitas Mäestalla
Sama mure oli, võll oli pooleks. Ostsin uue topeltpöiaga tagajooksu kuna olen suurem mees. Kui väntan mäest üles, siis tagaratas natuke ikka liigub vasakule raami poole (alumise raami). Kas eelmisest jamast võis raam pehmeks minna. Kui nii, siis kust saaks soodsalt raami (tolle ei tea praegu peast). Raam ei pea olema uus.

Re: Tagumine ratas kriibib raami väntamisel

Postitatud: 13. 05. 2008. 21:08
Postitas Villem T
Mäestalla kirjutas:Kas eelmisest jamast võis raam pehmeks minna.
Ei

Re: Tagumine ratas kriibib raami väntamisel

Postitatud: 14. 10. 2008. 22:27
Postitas ktmxcx
Kogemused on näidanud, et tagarattal sõitmine ja esirattasse pidurdamine nii, et tagumine ots õhku tõuseb ja kolaki vastu maad tagasi käib ei mõju võllile hästi ja võll annab lihtsalt otsad (läheb kõveraks, läheb katki).